Saturday 6 June 2015

KERANA TIDAK TAHU MEMBEZAKAN ANTARA SABAH DAN SARAWAK SPEAKER DUN SELANGOR DIKUTUK KERAS OLEH WARGA MAYA.


"Joining the prayer rally tonight tp pray fo Sarawak. Prayers will move mountains."

Tuit YB Hannah Yeoh ini sebenarnya ditujukan kepada sembahyang untuk mangsa gempa bumi di Sabah tetapi menyebutnya pula sebagai Sarawak.

Kesilapan menulis Sarawak bukannya Sabah menyebakan dirinya dikutuk dan dikritk pedas oleh warga maya sebagai tidak perihatin dan memuat naik status di twitter main hentam kormo semborono.

Berikutan kesilapan maklumat yang dimuat naik, ia telah disebarkan di laman sosial dan menjadi bahan kutukan yang mempersoalkan tahap pengetahuannya.

“Hendak dikatakan bengap, beliau merupakan salah seorang ADUN di Selangor. Namun, sikap beliau yang tidak sensitif terhadap isu nasional amat dikesali. Apakah Hannah Yeoh tidak mengetahui gempa bumi yang berlaku pada pagi ini adalah di Sabah dan bukannya Sarawak?

“Kita tahulah Sarawak akan mengadakan Pilihan Raya Negeri tidak lama lagi. Tidak perlulah membodek sebegitu rupa. Tidak salah berdoa untuk rakyat Sarawak. Cuma kita doakanlah dahulu untuk Rakyat Sabah yang ditipa bencana alam. Ada yang hendak kena tambat dekat Gunung Kinabalu kalau macam ni".

Sebab itu selagi kita dinamakan manusia tidak akan lari dari membuat kesilapan melainkan ada pemimpin itu mengaku dia tidak pernah melakukan kesilapan.

11 comments:

  1. DAP DAH NYANYUK

    OTAK KOSONG PUN BOLEH JADI PEMIMPIN DAP

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  2. Pengganti Hassan Malek bila BN tumbang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahmad Maslan Jangan Dilupakan...

      Delete
  3. Dah dikatakan silap..... maka salah lah maksudnya. Sesiapa yang nak ambil kesempatan diatas kesilapan itu menghentam sebagai bodoh atau apa saja....'carry on'. Hannah Yeoh terpaksa menerima kutukan itu.

    Bila tiba masa diri sendiri lakukan kesilapan dan orang lain pula menghentam, kritik dan mengutuk jangan pula rasa nak marah pulak. Terimalah semacam Hannah Yeoh rasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan silap tapi stupid

      Delete
    2. Anon 13:59

      Stupid itu bukan pada orang silap tulis tapi pada orang yang pilih pemimpin guna Chai.....

      Delete
    3. Bila silap tulis sarawak, maknanya dia tak tau apa sebenarnya yg berlaku. Dia berpura2 prihatin.

      Delete
  4. Anon 14:31
    Jenis mcm kamu nilah dikatakan; dberi sebatang rokok, satu negeri sanggup gadai.

    ReplyDelete
  5. Kah kah kah....cina gila.

    ReplyDelete
  6. DIA nih bebetul cina Malaysia ke cina luar nih??? takkan sampai sabah sarawak tak leh beza???

    ReplyDelete
  7. Macam ini dap nak jadi menteri .sabah dengan serawak pun tak tahu bikin malu je

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...