KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 1 June 2015

MALA PETAKA MH17 .. RUSIA EDIT GAMBAR SATELIT UNTUK DIJADIKAN BAHAN BUKTI PEMBERONTAK UKRAINE SEBAGAI DALANGNYA

 Antara paparan gambar satelit yang didakwa Bellingcat, telah diubah oleh pihak Rusia


Pihak berkuasa Rusia dikatakan telah dengan sengaja mengubah bukti bergambar bagi menyalahkan pihak pemberontak Ukraine dalam insiden menembak jatuh pesawat penerbangan Malaysia, MH17 pada Julai tahun lalu.

Kenyataan dibuat dalam laporan kumpulan penganalisis bebas dalam talian, Bellingcat di laman sesawang mereka.

Kumpulan yang ditubuhkan bagi membuat analisa forensik ke atas sesuatu gambar yang diambil, memberi reaksi itu kepada gambar satelit yang dikeluarkan Kementerian Pertahanan Rusia dalam satu sidang akhbar pada 21 Julai tahun lalu.

“Analisa forensik yang dijalankan hasil siasatan oleh pasukan kami menunjukkan adalah jelas tarikh gambar satelit yang diambil adalah palsu dan gambar terbabit telah diubah menggunakan perisian Adobe Photoshop CS5,” laporan itu berkata.

Laporan itu juga mendapati imej yang dipaparkan pihak Rusia kononnya, pelancar peluru Buks milik pemberontak Ukraine berada dalam jarak sasaran untuk menjatuhkan MH17, adalah gambar lama, diambil pada Jun 2014.

Imej kenderaan Buks meninggalkan kawasan terbabit juga dikatakan telah diubah bagi memberikan gambaran yang pemberontak bertanggungjawab menembak jatuh pesawat, kata laporan itu lagi.

Seramai 298 penumpang dan anak kapal pesawat MH17, kebanyakkannya warga Belanda, maut selepas pesawat itu ditembak jatuh pada 17 Julai tahun lalu di udara di kawasan yang dikuasai oleh kumpulan pemberontak Ukraine.

Sebelum ini hasil siasatan awal oleh pasukan penyiasat Belanda mengatakan pesawat Boeing 777-200 itu meletup di udara selepas terkena objek ‘berkuasa tinggi’.

Laporan itu yang disediakan oleh Badan Keselamatan Belanda itu turut berkata tiada tanda-tanda pesawat terbabit menghadapi masalah teknikal, berada dalam keadaan kecemasan atau sesuatu yang dilakukan anak kapal.

Ini dibuktikan menerusi peti rakaman suara pesawat yang ditemui.

9 comments:

  1. Ini semua bala dari anwar. Main blkg kuat sgt. Jubur sendiri dah berdarah. Sakitnya tuh di belakang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buta je dah dapat dosa kering...hi...hi. Ingat dosa tu macam makan apam balik ke....

      Delete
  2. Apa pulak heran orang Russia menipu. Ni depan mata kerajaan sendiri kaki kelentong tak nampak ke?

    ReplyDelete
  3. Kawasan itu tempat orang berperang ,aku tak nampak pun kenderaan buk dekat gambar itu , nanti macai pkr buat cerita ia macam kes mh370, anwar cakap mampu selesaikan dalam masa 1saat macai2 pkr percaya, maklum macai pkr anggap anwar itu supendamen

    ReplyDelete
  4. Anon 11:12. Aku rs ko ni mesti demam panas ms kecik2 dl. Sb otak Kau ni x betul. X pun mnkin Kau ni anak haram...cb Kau tnya ibu Kau nnti... Bodoh pnya manusia.

    ReplyDelete
  5. Wa setuju sama1Malay.Apalah malang nasib mak bapak Anon11:12 dapat anak yang bangang sedemikian rupa. Kenapalah x mampus masa kecik. Hidup besar menyusahkan orang.

    ReplyDelete
  6. Balasan negara kerana mnyokong pemimpin perasuah dan rakus.semua butakn mata pekakkan telingga.d khuatiri bala & malapetaka mkin dtg brtimpa timpa.

    ReplyDelete
  7. Balasan negara kerana mnyokong pemimpin perasuah dan rakus.semua butakn mata pekakkan telingga.d khuatiri bala & malapetaka mkin dtg brtimpa timpa.

    ReplyDelete