KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 1 June 2015

PEMILIHAN PRESIDEN PAS MUKTAMAR KE-61 ... KEM AHMAD AWANG "BERTUAH" APABILA AHLI PARLIMEN DAP TAIPING TURUT MEMBANTU KEMPENNYA.


"MUKTAMAR PAS kali ini berkaitan mati hidup Pakatan Rakyat. Jika sayang PAS, buatlah pilihan bijaksana."

Pergh!!! ini dinamakan betul-betul seperti kata orang tua-tua dulu bahawa tuah ayam nampak dikaki tuah manusia siapa tahu.

Bertuah amat kem Ustaz Ahmad Awang mantan Naib Presiden PAS yang juga bekas Presiden Persatuan Ulama Malaysia apabila ada seorang pemimpin DAP bertaraf seorang Ahli Parlimen Taiping Nga Kor Ming yang berhempas pulas dan bertungkus lumus turut membantu berkempen agar Ustaz Ahmad Awang yang pernah menjadi Pesruhjaya PAS Perak ini diangkat menjadi Presiden PAS yang baru menentang Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang.

Bukan senang nak dapat campur tangan secara terus dan aktif dari parti sekutu untuk membantu sebab lazimnya parti yang bermaruah dan ada harga diri dan paling penting sedar diri tidak akan mencampuri urusan pemilihan parti satu gagasan.

Agak-agaknya apa ek menyebabkan DAP berhempas pulas maukan Ahmad Awang jadi Presiden PAS yang baru setelah TGHA dilihat tidak mudah dijinakkan dengan ugutan tidak goyah dengan fitnah dan tidak berganjak jika ada hasrat mau dibuli .. paling agungnya tidak mampu dicucuk hidung.

Semoga kempen aktif DAP ini berjaya dan membuahkan hasil.

Apa lagi kem Ahmad Awang mau!!!!! ... Kemenangan semacam sudah dalam genggaman!!!!!

28 comments:

  1. Masa nizar nk jd mb perak, tergadai hutan kelantan. Bila adun lompat parti, nizar jadi separuh gila..bersidang bawah pokok. Sampai sekarang kena pukau ikut cakap dap. Yang kaya cina barua ni dengan sepupu dia. Skrg, ahmad awang. Bila ahmad awang jadi presiden pas, menara pas di jalan raja laut tukar nama pemilik. Pas tinggal spender...kopiah pun tolak kt dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GOLONGAN LIBERAL ANWARINAS PRO DAP DALAM PAS DESAK KEKAL BERSAMA PAKATAN RAKYAT. BUAT APA KEKAL KALAU TERUS DITINDAS. PANDANGAN PAS PUN DIPERLEKEHKAN. YANG PELIKNYA, RAMAI PEMIMPIN PAS YANG SUKA DIPERKUDAKAN. MACAM MAKAN NASI KANGKANG...IKUT JE APA CAKAP DAP.

      Delete
    2. Bukti segelintir dibiayai dap..jadi barua dap. Ulamak yang pentingkan duit. Bahlolrazi tubuh pasma pun dapat sumbangan dap. Dapat duit, gadai maruah. Islam entah ke mana...

      Delete
    3. Lagi pelik kalau ada org yg wala tak tentu pasal walaupun ketuanya fitnah uturn datang mesyuarat ikut suka dia pastu bila dipertikaikan katalah dah kena nasi kangkang dap entah2 dia yg dah kena nasi kangkang tu hahaha...

      Delete
  2. Hairan dgn mat sabu ni ................... dolu2 dia selalu 'menjubori' anwar dgn gelaran sheikh anwar aljubori dlm ceramah dia tetapi akhir2 ni dia pulak 'terjubor' dgn pemikiran sheikh anwar aljubori dan macai2 pkr yg lain .............. hati manusia ni sentiasa berbolak balik ............. apabila diuji sikit oleh tuhan dgn peluang keduniaan dan kekuasaan manusia mula gelojoh utk mendapatkannya hingga lupa batasan hala haram dan hukum tuhan diketepikan ............... sesungguhnya ramai manusia mengaku beriman tapi apabila diberi sedikit ujian ternyata manusia bertindak sebaliknya !

    ReplyDelete
    Replies
    1. mat sabu mengelar anwar sebagai sheikh aljuburi sebab mat sabu suka juburnya diliwat oleh anwar cara suka sama suka tapi anwar tak hingin dn geli ngan jubur mat sabu yg dah tua keteput berkedut tu, maka marah dn meroyanlah mat sabu lalu mengelar anwar dngn gelaran sheikh aljuburi.

      Delete
    2. kenapa nak hairan dgn mat sabu mungkin dia dah minta maaf pd anuar mana tahukan lagi hairan dgn tuan presiden yg dulu dok kutuk2 umno tapi sekarang menyokong umno pulak siap nak bagi peluang lg pada najib

      Delete
  3. Nurul izzah touch d hanjing 2014 take tolong kempen keerrr

    ReplyDelete
  4. Macai perkataan khas sejak 2008 digunapakai untuk pengikut tolol umngok. Budak umngok budak terbuang....tidak berpendidikan. Ramai datang dari kasta melayu rendah...jgn sentap ya.

    ReplyDelete
  5. AHMAD AWANG DI TAJA DAP???

    KAH KAH KAH

    USTAZ PUN ADE YG GILA JAWATAN JUGAK

    USTAZ PUN ADE YG GILA HARTA JUGAK

    KAH KAH KAH

    USTAZ DUANIAWI AKHIR ZAMAN

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  6. Kami ahli justice for papa akan menbantu haji hadi , kami memastikan golongan proksi indeologi nepotism utara pasma dari ds anwar ibraham dan lim guan end akan tersungkur,
    Mari kita beramai2 sokong haji haji menjatuhkan pasma
    Ingat kami berjaya turun undi wan azizah Di parmatang pauh



    Yg benar
    Justice for papa 1998

    ReplyDelete
  7. Hahaha......
    Siapa menang siapa kalah tetap presiden pas....tetapi kalau pas punya dua puak atau pun tiga dimana satu puak melayu kuno satu puak lagi islam kuno dan satu lagi melayu islam 1 wawasan tak kira bulu tak kira bangsa tak kira kaum asal bersatu bersama memakmurkan rakyat dan negaranya, mengubah corak permerintahan yg lebih telus menyenangkan rakyat membantu pada yg memerlukan menaik taraf hidup rakyat miskin dan bangunkan kawasan pendalaman bukan habiskan wang peruntukkan hanya utk kawasan bandar yg mana dah pun cukup maju sebaliknya lebihkan pada kawasan yg mundur dan ketinggalan jauh.
    Apa pun pilihan anda susah senang anakcucu kita bukannya kita, jadi berfikir bukan utk kita.
    Semoga party pas akan bersama2 pakatan menerajui malaysia bagi membantu rakyatnya yg semakin tenat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA KAU CAKAP NI LANCAU???? TAK FAHAMLAH. RED BEAN ARMY CUBA BAGI CERAMAH AGAMA. KAHKAHKAH

      Delete
    2. Anon 13.24...janganlah suka melancaukan orang sebab tu lah tak faham apa orang cakap dah guna bahasa melayu pun tak faham lagi ke...sian...

      Delete
  8. Dalam sejarah politik PAS ini kali pertama dalam sejarah orang yg tak berkenaan khususnya DAP sendiri berkempen dalam pemilihan pimpinan PAS.... harap akan datang MAT SABU KHALID SAMAD DR ZUL PHAHROLRAZI dan seanggkatan dengannya kena kempen untuk DAP waktu pemilihan nanti kalau ada telur... kalau diaorg tak kempen untuk DAP sah sikap ke'telur'annya hanya untuk PAS sahaja tapi takder telur utk tentukan masa depan DAP dalam PR.....

    ReplyDelete
  9. blog omak kau nie dah jd blog fitnah yg sangat dasyat..mmg mcm shiiiaaalll!!!! pic tu jelas2 pic edit!!! *^&%^756&%^mak lu lah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohon PAS benarkan DAP hantar perwakilan utk mengundi dlm muktamar PAS nanti. Tolonglah berikan kelulusan.

      Delete
    2. Berikan kebenaran pada umno juga ye sebab surat khabar umno pun selalu keluar muka hadi awang yg menyokong najib. Tolonglah berikan kelulusan

      Delete
  10. Gambar edit nampak sgt.. tanda nama media di microphone kabur tapi gambar UAA dan text jelas.. sdgkan jarak fokus yang sama.. itu pun percaya.. bodohnya otak senang kena tipu..

    ReplyDelete
  11. Pakatan kepala butuh...
    kalau pakatan hanya merugikan melayu..habis dun dimenangi dap nak buat pakatan apanya...
    kalau pakatan merugikan pas baik tak payah... sampai semua keputusan nak kena ikut si anuar banggang tu utk apa.. pas dah tak ada suara dlm pakatan..baiklah hj hadi keluar pakatan...
    geng pas yg berkiblatkan Shekh anuar main kroni anak beranak baiklah masuk pkr saja dan tinggalkan pas..bawa bersama Mat Awang yg dah tak laku tu...
    pas dah diceroboh oleh musang yg ada bulu ayam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 15.59 lu sapa yg nak kata anuar bangang rasa rasanya ko lg bangang sebab ada pakatanlah pas banyak untung...bangang...dan kalau nak dibadingkan dgn uaa ko lg satu sen pun tak laku

      Delete
  12. kak ..gambo tu macam edit jee,, letak sekali sumber @ link berita kak omak dpt nie ,,, baru respek.. sumber rujukan xde , w/pun betul

    sory kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Edit2 ni kau tanya tian chua. Dia lagi pakar buat fitnah. Muka lain, badan lain.

      Delete
  13. Macai meroyan...big mama panggil balik! Jgn sibuk kat page org. Banyak isu dalaman ko yg dah terbocor. Selesaikan dulu!

    ReplyDelete
  14. Budak umngok bodoh2 belaka! Dasar melayu kelas bawahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul anon 1655. Sokong

      Delete
    2. Sendiri bagi komen, sendiri sokong. Tahniah atas kebodohan macai pkr

      Delete
  15. Layan page umngok ko tu dulu....tengah berperang sesama sendiri..tu

    ReplyDelete