Thursday 11 June 2015

MAT TAIB BERI KATA DUA KEPADA TONY PUA TARIK BALIK KATA DUANYA KEPADA AZMIN SAMA ADA MEMILIH DAP ATAU PAS.



Ahli PAS seumur hidup, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib mendesak DAP menarik balik kata dua terhadap Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali sama ada memilih DAP atau PAS dalam meneruskan pentadbiran negeri itu.

Beliau yang mesra dipanggil Mat Taib berkata, kata dua DAP tidak menggambarkan semangat Pakatan Rakyat (PR) yang sebenar.

Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua sebelum ini mendesak Azmin untuk membuat pilihan.

“Kenyataan tersebut tidak mencerminkan semangat Pakatan Rakyat (PR) yang telah diberi mandat besar oleh rakyat negeri Selangor dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13 yang lalu,” katanya.

Bekas Menteri Besar Selangor itu turut mendesak DAP menarik balik kenyataan untuk memutuskan kerja sama dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau berpandangan pimpinan tertinggi PAS dan DAP seharusnya mencari jalan penyelesaian terbaik bagi menangani konflik yang berlaku sekarang ini.

“Jangan disia-siakan harapan rakyat Malaysia yang telah memberi undi 52 peratus kepada PR, khususnya harapan rakyat negeri Selangor yang telah memberi mandat kepada Kerajaan PR.

“ Dalam keadaan UMNO/BN sedang lemah dengan pelbagai isu yang melanda mereka, PR perlu menunjukkan contoh alternatif terbaik kepada rakyat bagi menghadapi PRU14 nanti,” katanya lagi.

Mat Taib juga menyarankan Majlis Syura Ulama dan kepemimpinan tertinggi PAS supaya dapat mengambil satu sikap yang dapat menyelamatkan hubungan sesama parti dalam PR.

10 comments:

  1. Taatilah DAP kerana apa yg dilakukan oleh DAP semuanya benar belaka .......... adapun PKR adalah bahlol belaka kerana tak tahu kembangkan ekonomi serta bergantung dgn ekonomi cina .............
    demikianlah kepercayaan dan keyakinan bahlol oleh macai pkr dan jebon bahlol ...............
    Tuan guru LGE dan LKS adalah ulamak tersohor wajib diwala'kan oleh golongan walaun2 kerana telah berjaya menghabiskan pengajian Islamnya di Jordan dan Mesir hanya dlm masa 3 hari je berbanding TGHH yg terpaksa menghabiskan masa bertahun2 ............ Tuan guru LGE dan LKS juga dipercayai adalah khalifah imam Mahdi yg akan membimbing golongan walaun2 utk menakluki Putra jaya dgn karamahnya ............. sekiranya berjaya golongan2 walaun akan mengangkatnya sbg nabi khatim khatimul anbia' (nabi terakhir dpd terakhir) dan segala sabda2 mereka akan menjadi sumber rujukan perundangan terpenting !

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 ekor babi dalam dap adalah penentu dalam apa jua perancangan PR iaitu babi lim kit siang dan babi lim guan end. 2 ekor babi ini hasil drp kacokan daripada manusia dan babi. Almaklum bhw datuk kpd lim kit siang adalah babi sempurna iaitu cukup sifat2 babi yakni bukan manusia. Sebab tu dia selalu suka menyondol. Babi lim guan end pula baru2 ini berbinikan babi hutan yg diimpor khas drp negeri tok neneknya tiongkok. Dan dapat anak serupa macam babi hutan itu. Syabas babi lks dan babi lge.

      Delete
    2. setan dalam jelmaan manusia .... bercakap dan berhujah mcm setan. Tiada kualiti keIslaman langsung. Hina makhluk Allah swt tapi hendak mengaku hamba Allah swt.
      LGE dan LKS yang berhujah ... Babi juga disalahkan. Sedangkan ramai Melayu juga yang makan "BABI". Hanya Melayu BUTA sahaja yang tak nampak keBENARan sahaja. Isu yang hangat sekarang pun dah nampak ramai Melayu sedang dan telah "BAHAM BABI". Jangan kita cuba memejam mata kita semata-mata kerana yang dok BABI tu Melayu.
      Ini Tanah Melayukah? Kalau ya, memang kapiaqlah jadinya. Fikir-fikirkan. Aku nak jadi Islam. Tak jadi Melayu pun tak apa sebab Islam pasti tak akan makan BABI tapi kalau Melayu, dah banyak yang makan BABI tanpa depa sedar.

      Delete
  2. Mat Taib tak payahlah nak masuk campur dalam pergolakkan politik PAS & DAP & PKR, jangan suka ambil tau sangat hal-hal politikus. Jangan pandai-pandai buat andaian sendiri, sebab orang pun tak tanya.

    Tak tahu le kalau nak minta sedekah mahu pegang jawatan biro (besen) penerangan pusat kepimpinan PAS Hadi kot!

    Katanya kamu sudah "repent" nak tukar cermin diri, buat kerja kebajikan dan ibadah sudah le, sebab kubur pun sudah melambai-lambai.

    OK? Sila zip up mulut, enjoy pencen tua, pergi mesjid tiap waktu sembahyang,...tentunya aman damai!

    ReplyDelete
  3. Mat tayip seharusnya memberi kata dua kepada orang pas yang tidak mahu meletak jawatan.apalagi mahu memegang jawatan dinegeri dap yang sudah diputuskan hubungan politik.apakah dinegeri lain tiada yang mahu beri pas flip flop jawatan?

    ReplyDelete
  4. Yg backing sgt DAP tu,pd PENCINTA2 DAP tu,korang mati nt, DAP sedekahkan fatiha tak kt korang!

    Pasal kuasa sokong DAP? hahahaha

    ReplyDelete
  5. What do you expect from the chinese...a bunch of backstabbers and ungrateful lot.


    Jeff Bontot Berkarat
    (Anti Eastern Jews)

    ReplyDelete
  6. Dap ni takut amat sangat Islam dn bangsa melayu kuat ...tu la pasal mengelabah x tentu pasal takut kalu org2 harapan mereka (dari pas dn pkr) paling tadah ...rosaklh rancangan mereka ...org Islam melayu jgn lah leka dgn kata2 manis dap ni yg sebenar adalah RACUN PEROSAK ...fikir2kn lh ....

    ReplyDelete
  7. Islam diturunkan untuk menyempurnakan akhlak. Ini yang buat saya tak senang dengan adab/perangai setengah tekong DAP. Amat wajar apa yang Mat Taib buat. Mat Taib tak rasa macam mana depa ni kata kat TGHA.

    ReplyDelete
  8. Fitnah memanjang...
    Melayu totok & fitnah mmg susah nak dipisahkan...
    Islam bangsa Eropah/Jepun jauh kedepan dah...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...