Wednesday 10 June 2015

MENJAWAB ISU KENA SAMAN KERANA KESALAHAN NOMBOR PLAT KERETA ADA STICKER.

Kecuh mengenai seorang pemandu kereta tidak berpuas hati kerana kena saman oleh seorang anggota polis trafik atas kesalahan nombor plat keretanya ada sticker
Bagi pencerahan dan kebenaran maka elok dikisahkan dengan fakta tentang tindakan anggota polis Trafik berkenaan sama ada menyalahi peruntukkan undang-undang atau sebaliknya ..


Berikut diperturunkan beberapa seksyen kesalahan yang dilakukan dibawah Akta Pengangkutan Jalan 1987

Seksyen 14. (1) Nombor pendaftaran yang diuntukkan bagi sesuatu kenderaan
motor apabila didaftarkan, atau sesuatu nombor pendaftaran baru yangdiuntukkan di bawah seksyen 11 hendaklah, melainkan jika diperuntukkan selainnya. diperagakan dan disuaikan p
ada kenderaan motor itu mengikut cara yang ditetapkan oleh kaedah-kaedah yang dibuat di bawah Bahagian ini. (i) Tiada apa-apa angka atau huruf lain dan (ii) tiada apa-apa reka bentuk, perhiasan, lekapan atau tambahan boleh diletakkan pada sesuatu kenderaan motor pada mana-mana tempat atau dengan apa-apa cara (a) hingga mungkin mengelirukan atau memperdayakan; atau (b) hingga menyebabkan lebih sukar untuk dibaca atau dicamkan nombornya itu semasa kenderaan itu sedang bergerak.

Seksyen 14(2) Bagi maksud-maksud seksyen ini. huruf-huruf atau angka-angka
yang diletakkan pada suatu kenderaan motor hendaklah disifatkan sebagai mungkin mengelirukan atau memperdayakan jika, pada
pandangan atau bentuk kadarnya, huruf-huruf atau angka-angka itu lebih kurang sama sahaja dengan nombor pendaftaran yang ditetapkan itu atau boleh disilapkan sebagai huruf atau angka itu atau ia mengelirukan mana-mana pengguna jalan.

15 comments:

  1. Ganjilkan ketua pembangkang malaysia hilang lagi disabah

    Ketua pambangkang malaysia yang lemah itu gagal dijumpai ..jika petik kate beliAu hendak pergi sabah..melawat gempa kerana hanya kepala pkr belum nampak di sabah di kala orang kesusahan.

    Adekah wan jemah ditelan bumi? Atau enak mkn sezfood?
    PR dah nak karam tetapi ketua pe bangkang tetap lembab buat keje..ganjil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa banyak De facto menipu. Dia cakap kami tentang nepotism Dan kronism. Rupanya dialah bapak nepotism. Pecat TSKI nak bagi jawatan kat Bini. Stalin pun tak gila macam tu

      Delete
    2. X abis2 TSKI tu.udah2 la woi.byk sgt mkn pil kuda

      Delete
    3. hukaloh laaa, hukaloh laaa, hukaloh laaa, hukaloh laaa

      Delete
  2. Jika sebelum ini, PAS menyatakan bahawa kedudukan mereka akan terjamin sekiranya Si Menteri Besar Selangor tu memilih mereka untuk kekal menjadi rakan sekutu dalam Rejim Selangor tu.

    Tambahan pulak, yang memberikan sokongan penuh supaya Si Menteri Besar Selangor tu dapat merampas jawatan daripada Khalid sebelum ini adalah dari kalangan puak - puak PAS tu sendiri.

    Jadi, memang logik la kalau PAS membuat tuntutan supaya Si Menteri Besar Selangor tu memilih mereka jika nak dibandingkan dengan DAPigs yang sebelum ini tidak akur dengan pilihan yang dibuat.

    Tapi dalam masa yang sama, puak - puak DAPigs tu juga turut membuat desakan dan mencabar Si Menteri Besar Selangor tu agar membuat pilihan dengan memberikan kata dua kepadanya.
    "Saya setuju. PAS mahu Azmin memilih parti mana yang beliau mahu. DAP juga berkongsi pandangan sama. Jadi, saya serahkan kepada Azmin untuk tentukan.

    "DAP akan bercakap dengan Azmin untuk melihat kedudukannya," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.
    Nah! Sekarang Si Menteri Besar Selangor tu memang sedang berada dalam keadaan tersepit. Pihak mana yang harus dipilih untuk menjadi rakan sekutunya untuk memerintah Selangor?

    Adakah dia akan memilih atas dasar untuk memelihara Kebajikan Rakyat atau sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diri dia sendiri? Kalau dia setakat nak buat pilihan berdasarkan kepada kepentingan Politik Peribadi dia sendiri je, baik tak payah jadi pemimpin!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

      Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES
      SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

      Delete
  3. Anwar nafi spekulasi bakal ganti Khalid sebagai MB Selangor

    Aizat Sharif | Kemas kini: Januari 27, 2014
    (Diterbitkan pada: Januari 27, 2014 13:29 MYT)


    KUALA LUMPUR: Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menafikan bahawa beliau bakal menjadi Menteri Besar Selangor yang baru. Menurutnya, segala dakwaan berkenaan beliau akan menggantikan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim adalah spekulasi semata-mata.

    "Ianya spekulasi semata-mata dan perkara ini telah berlarutan semenjak tahun 2008," katanya sejurus keluar dari kamar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di Jalan Duta selepas menghadiri perbicaraan kes saman beliau terhadap blogger, Papagomo.

    Kata Anwar, "Perbincangan antara saya dan Tan Sri Khalid sering diadakan setiap minggu dan bukan hanya pada Ahad lalu. Kita berjumpa dan berbincang, paling kurang sekali dalam dua minggu namun selalunya sekali dalam seminggu samada di pejabat dan di rumah dia atau pun saya dan perbincangan yang dilakukan hanyalah perbincangan umum mengenai kedudukan Selangor dan Pakatan Rakyat,".

    Sementara itu, Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution berkata dakwaan yang mengatakan bahawa Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim akan meletakkan jawatan pada hari Rabu dan sekaligus mengosongkan kerusi yang dimenangi Parti PKR pada Pilihan Raya Umum yang lalu adalah tidak benar sama sekali.

    "Khalid akan tetap meneruskan tugasnya sebagai Menteri Besar,".

    Kemelut dalaman PKR di negeri Selangor bermula apabila media melaporkan Timbalan Presiden, Azmin Ali yang juga Pengerusi Perhubungan PKR Selangor berkata jawatan Menteri Besar Selangor mungkin akan digantikan dan Khalid pula akan dilantik menjadi menteri persekutuan seandainya Pakatan Rakyat memenangi pilihan raya yang akan datang.

    Kenyataannya itu telah membuatkan setiausaha politik Khalid, Faekah Husin menempelaknya dengan mengatakan bahawa Azmin tiada kuasa untuk mempersoalkan pentadbiran Khalid dan tindakan Azmin itu dilihat bagaikan cuba untuk 'mengawal' segala pentadbiran negeri itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betultak aku kata Anuar beraherm penipu nepotism tak da akhlak

      Delete
  4. DAPigs LUDAH BANTUAN PKR!!!

    POSTED BY SEMUT HITAM

    Heh! PKR ingat diorang besar sangat ke sampai tahap nak jadi 'Orang Tengah' untuk meleraikan krisis yang sedang dihadapi oleh puak - puak PAS dan DAPigs tu pada ketika ini?

    PKR sedar atau pun tidak bahawa bantuan yang nak dihulurkan tu tidak dialu - alukan sama ada oleh PAS mahu pun DAPigs. PKR tak perlu nak anggap diri mereka sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan.

    Hakikatnya, PKR sendiri perlu sedar yang mereka sendiri pun tak mampu nak selesaikan konflik yang melanda parti mereka sendiri secara tertutup. Jadi, tak payah la diorang nak berangan.

    Jika tadi kita dah bentangkan beberapa persoalan dan pertikaian yang telah dibangkitkan sebelum ini berhubung isu kemelut kepimpinan PKR tu sendiri yang masih belum dapat diselesaikan.

    (Artikel Berkaitan: Juru Runding Sendiri Pun Kucar Kacir!!!)

    Terbukti dari apa yang kita lihat, puak - puak PKR tu sendiri masih lagi dibelenggu dengan pelbagai masalah dalaman yang cukup kronik ibarat 'Barah' yang sedang menyerang secara senyap.

    Menyedari hakikat itu yang membuatkan puak - puak DAPigs ni menolak sebarang campur tangan 'pihak ketiga' dalam soal nak menguruskan krisis yang sedang melanda mereka dengan PAS.

    Dengan nada angkuh, DAPigs menyatakan bahawa mereka tidak memerlukan orang luar selaku Pendamai kepada kegeseran dengan PAS yang semakin meruncing selepas Usul Tergempar yang diterima PAS sebelum ini.

    Kata Si Guan Eng, selaku sebuah parti yang sudah lama wujud dan kini mempunyai Majoriti lebih besar dari orang lain dikalangan Pakatan, mereka berupaya untuk selesaikan sendiri masalah tersebut.
    "Kita tidak perlu orang tengah berhubung isu kita dengan PAS. Segala masalah boleh dibincangkan secara terus tanpa campur tangan orang lain," katanya pada sidang media di lobi Parlimen, Kuala Lumpur hari ini.
    Jelas, kenyataan Sombong dan Angkuh yang dikeluarkan oleh Si Tokong DAPigs tu membuktikan bahawa mereka memperlekehkan kemampuan PKR yang sebelum ini nak jadi Hero.

    Secara tak lansung, sindiran pedas itu perlu difahami dan disedari oleh PKR bahawa kedudukan mereka JAUH ketinggalan jika nak dibandingkan dengan DAPigs yang menguasai Parlimen ketika ini. Jadi, tak payah la PKR nak tunjuk yang diorang tu Hero sangat!!!

    ReplyDelete
  5. Sape suruh letak mcm2 sticker kat plat kereta tu...dh macam kereta sakai.padan muka kena Saman..macam celaka org Kat atas ni...
    Dah la komen luar tajuk...tk habis2 copy paste...bangang betul...tkde idea lain...tuuuiiih!!!!

    ReplyDelete
  6. NASIB BAIK ADA TUN MAHATHIR PERSOAL 1 M D B KALAU TIDAK HABIS 5 0 0 BILION DI TANGAN NAJIB ANAK BINI

    SENDIRI BUAT TAIK KATA TUN MAHATHIR BUAT MASALAH

    INI SEBAB MAT KAMPAU SUKA SAMAN NAK BUAT DUIT SENANG GAYA NAJIB LAH TU

    ReplyDelete
  7. Byknye budak pil melalak copypaste kat sini.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebuah formula unik untuk meramal 4 digit nombor ramalan di Syarikat Nombor ramalan utama seperti Sports Toto, Magnum, Damacai dan juga Singapore Pools.

      Bukan tips, bukan main bomoh, bukan mengarut, bukan benda halus, bukan menurun tetapi ianya Formula BERKESAN memenangi nombor ramalan 4D!

      Delete
  8. KUALA LUMPUR: Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali tidak dapat memberi jawapan sama ada memilih DAP atau Pas untuk meneruskan pentadbiran negeri Selangor.

    Sebaliknya, Menteri Besar Selangor itu memberi amaran kepada dua parti itu supaya tidak mengheretnya ke dalam krisis yang sedang melanda DAP dan Pas.

    “Jangan desak saya untuk libatkan diri dalam permainan kebudak-kebudakan ini. PKR berdiri teguh pada Pakatan Rakyat.

    “Kita mesti penuhi permintaan rakyat termasuk pentadbiran di negeri Selangor,” katanya ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen pada Rabu.

    Tony Pua telah memberi kata dua kepada Azmin sama ada memilih DAP atau Pas untuk meneruskan pentadbiran negeri Selangor.

    Azmin berkata, beliau akan meneruskan tanggung jawab yang telah diamanahkan oleh rakyat.

    ReplyDelete
  9. macai2 sepenuhnya melalak di blog omak...yang hairannya omak publish pulak...remove aja la komen yang tiada kaitan dengan post.........balik2 komen sama dari macai yang sama

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...