KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 13 June 2015

MESYUARAT PASMA UNTUK UBAH STATUS DARI NGO KE PERTUBUHAN POLITIK TIDAK ADA KEPUTUSAN MUTLAK TERCAPAI????




PasMa yang bermesyuarat petang tadi di Shah Alam dikatakan tidak dapat mencapai kata sepakat sama ada terus kekal sebagai NGO mesra Pakatan Rakyat atau ubah status dan kulit didaftarkan menjadi pertubuhan parti politik kononnya sebagai galang ganti PAS dalam gagasan Pakatan Rakyat.

Ada kelompok perwakilan berpendapat sudah sampai masanya PasMa menjadi suatu parti baru bagi mengantikan PAS yang pada anggapan para perwakilan sudah tidak lagi relevan dalam Pakatan Rakyat dengan mengajak seberapa banyak NGO yang sejiwa dan sehati serta sealiran pemikiran dengan PasMa untuk turut serta.

Parti baru yang bakal ditubuhkan nanti kata mereka paling utama ialah perlu bersifat mesra ketat abadi Pakatan Rakyat.

Ada juga para perwakilan berpendapat PasMa mesti kekal sebagai pertubuhan NGO tetapi mesra Pakatan Rakyat sebagai periksa dan timbang ( check and balance).

Kini PasMa masih belum mencapai kata putus sama ada menjadi parti politik atau kekal seperti sedia ada sebuah NGO.

Jika apa jua keputusan bakal dibuat yang pasti ianya bukanlah keputusan bersepadu tetapi lebih kepada keputusan majoriti kerana pandangan dan pendapat yang berbelah bahagi.

48 comments:

  1. Pasma bakal menggantikan pas yg sudah lapuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah bertahun nak ganti...xgak ganti2...xkan pondan2 kot...auw auw auw jer lbh

      Delete
    2. Apa lg Dap campak mai fulus seguni dua..cepat la skit jadik parti politik..
      drama je tu...fulus belom mari...

      Delete
    3. PASMA dah nak tukaq status jadi 'PESAMBOR' ......baru lah berteraboq....kahkahkah

      Delete
  2. Dengan ini Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (JPPM) mengesahkan bahawa Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia adalah sebuah pertubuhan yang telah berdaftar dengan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (JPPM), selaras Seksyen 7 Akta Pertubuhan 1966 [Akta 335] pada 11 Ogos 2014 dengan No. Pendaftaran PPM-021-02-11082014 beralamat di No. 21, Tingkat Atas, Kompleks Jitra, 06000 Jitra, Kedah. Senarai Ahli Jawatankuasanya adalah seperti berikut:
    i – Pengerusi: Mohamad Faiz b. Mohd Taib; ii- Timbalan Pengerusi: Muhamad Hisomudin b. Bakar; iii- Setiausaha: Mohd. Taib b. Ahmad; iv- Pen. Setiausaha: Mohd Iqbal b. Mohd. Shariff; v- Bendahari: Mohd. Rosli b. Abu Bakar; vi- Ahli Jawatankuasa: Mohamed Zainal b. Hussin; vii- Ahli Jawatankuasa : Sheikh Umar Bagharib b. Ali; viii- Ahli Jawatankuasa: Mohamad b. Abdul Razak.

    http://www.ros.gov.my/index.php/my/pengumuman/657-kenyataan-media-ybrs-tuan-mohammad-razin-bin-abdullah-pendaftar-pertubuhan-malaysia-mengenai-persatuan-ummah-sejahtera-malaysia

    ReplyDelete
  3. Ada ramai pengundi yg tunggu PASMA ganti DAMACAI PAS. Biarkan Nasarudin dengan siku dan lutut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU TAK AKAN UNDI PAS SELAGI PEMUDA PAS DIKETUAI OLEH NIK ABODOH.

      Delete
    2. Yup...gitula...sblm pemilihan pun berdegar2 ckp...4juta ahli ek

      Delete
  4. Malaysiakini Home

    Parti baru pro-Pakatan selepas Aidilfitri
    Zulaikha Zulkifli

    Dipaparkan Jun 13, 2015 7:00pm
    Dikemaskini Jun 13, 2015 7:10pm

    -+

    Sebuah parti baru dijangka ditubuhkan selepas Aidilfitri ini ekoran keputusan diambil Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) hari ini.

    Presiden PasMa, Datuk Phahrolrazi Zawawi bagaimanapun berkata parti itu bukanlah peralihan daripada pertubuhan berkenaan, sebalikya sebuah entiti lain.

    Katanya, parti baru itu nanti ditubuhkan untuk menggantikan PAS dalam Pakatan Rakyat, manakala PasMa kekal sebagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

    Phahrolrazi berkata parti baru itu akan dbentuk melalui sebuah jawatankuasa penaja yang dianggotai oleh pelbagai NGO proPakatan.

    "PasMa hari ini mengambil ketetapan bahawa sebuah parti politik baru perlu ditubuhkan dan peranan PasMa dalam parti politik ini ialah untuk memastikan kesinambungan peranan PAS dalam komponen Pakatan," katanya dalam sidang media di Shah Alam hari ini

    Phahrolrazi berkata PasMa akan terus kekal sebagai NGO dan tidak akan menjadi parti politik.

    "Kami kekal dengan peranan terdahulu," katanya.

    Phahrolrazi menambah, urusan penubuhan parti baru itu akan diambil oleh sebuah jawatankuasa penaja untuk mendapatkan persetujuan semua pihak.....

    Ni laporan sebenar.
    Apa ni omakkau blogger UG laporkan berita salah.kahkahkahkahkah.kantoi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn mrh bro.Ommakau mmg slh seorang blogger yg mempromosi UG.mmg tugasnya utk mengolah berita memihak pada projek UG.Keburukan ulamak haram die nk tunjuk,tak abis ngan khalidnya.....hahahahaha

      Delete
    2. Omakkau dh jd jebon ug.. pnyokong hadi takfiri.. tolol

      Delete
    3. Udah2 le ckp besar...lama2 org ckp pondan...nk tubuh...buat cpt2...ke dap x bg tubuh? Maklumla pasma byk ikut sunnah dap kan...skrg ni dap sibuk nk cari calon melayu...nanti bolehla.cium mulut cam sekor.dua melayu yg ada skrg...maybe lepas ni lehla buat lajnah agama islam dap...calin mursyidul am dh ada...dewan ulamak dan ada...lajnah lahum pun blh sekali

      Delete
  5. satu entiti baru tu bagus dan Pasma teruskan sebagai NGO...

    Aku nak Ustaz Ahmad awang jadi presiden

    geng jebon yang ada maruah diri patut kena keluar Dari parti PAS, PAS dah rosak diaorang berniaga nama islam jer sekarang ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaaa...relax la wala'un...
      Takkan parti baru nak tubuh pun otak wala'un2 dah sengal2
      Relax la, belum tubuh lagi la woiii...

      Delete
  6. Respek para professional pas.walau dikutuk jebonla anwarinasla yahudi la,syaitanla mcm2la tapi diorg xkutuk hadi atau ulamak mcmtu.disitu nampak sikap bijak dan contoh sbg seorg islam.syabas.kipidap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fofesional kot...professional x.camtu

      Delete
    2. Habis tu yang blog pro jebon yang tak kurang dari 20 yang hari2 kutuk TGHH tu hapa? tak kutuk konon...

      Delete
    3. Jebon mana tahu dirinya jebon..hehehe

      Delete
    4. Depa ikut sunnah dap...ulamak muktabar in 3 days bgtau...depa ni buat kerja mulia...demi pr islam harus diketepikan dulu...bkn anti...tolak tepi jer...nanti dh smpi putrajaya barulah kita permudahkan murtad...permudahkan nama allah...bkn anti...ketepi...maklumla...ekonomi penting...sbb tu pesta beer dan gay menjana ekonomi..
      byk.duit masuk...hotel penuh...rakyat tempatan.dpt bekerja

      Delete
    5. Macam ni:
      Ularmak boleh masuk parti PAS
      Profesional dan anak2 muda boleh masuk parti baru
      Sosialis boleh masuk PKR atau DAP
      Nak kaya cara belakang masuk amno

      Jangan gadoh2

      Delete
    6. 00.45....Setakat manakah Pas boleh melaksanakan hudud dan menghalang murtad kalau hanya mampu berkokok di Kelantan? Apakah dengan hanya menjadi pembangkang, pas mampu melaksanakan hudud dan menghalang murtad? Cukup2lah menipu rakyat....

      Delete
    7. 22.09....
      Hai... kutuk Hadi pun salah ker?
      Dia kutuk puak Profesional tak salah??

      Ularmak betol la ko ni..

      Delete
    8. 20.55...
      Ularmak kot...ulamak x.camtu

      Delete
  7. nak wat fitnah lagi? yg kes pulau pinang tak betulkn lagi. .. nk berjuang kena jujur dan ikhlas

    ReplyDelete
  8. Kahkahkah.cian.gelagat pas pulau pinang masih berbelit2 xnk letak jawatan.malu oooooooo

    ReplyDelete
  9. Omak kau berpadalah cari isu,janagn kau fikir pembaca ni tak tahu apa tujuan kau,kau suka sangan dokong UG dan Khaldi.fikirlah nanti setiap komen mneyumpah kau nanati apa akan jadi,doa orang yang menyampah pada kau nanati lagi cepat kenan bahan nya,ingat oamak kau.

    ReplyDelete
  10. Kah kah kah..panas bontot ularmak PASCHAI nepotism anak beranak menantu hantu semua..PASMA tak payah main kotoq macam ularmak sampai terbelit biaq depa PASCHAI terbelit sendiri. PASCHAI mana ada maruah.kah kah kah..mari kita spin lagi biaq lebih ramai nampak putaq belit puok penangkap hantu dan pil kuda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah...puak.lbh suka mkn babi.dgn lge....

      Delete
    2. 00:49...
      Hang ni golongan ulamak dalam Pas ke?
      Bahasa hang macam bahasa yang puak ulamak selalu pakai la.
      Untung mak bapak hang......

      Delete
  11. KES PIL KUDA....TUANG PRESIDEN TAK SUKA PKR. ISU BERTUANKAN LGE...TUANG PRESIDEN TAK SUKA DAP. ..ISU MB SELANGOR...TUANG PRESIDEN TAK SUKA DSWA. ISU JEBON...TUANG PRESIDEN TAK SUKA PROLIB DALAM PAS.

    RUMUSANNYA...TUANG PRESIDEN TAK SUKA SEMUA ORANG KECUALI NAJIB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hakikatnya...TGHA tak suka dngn peliwat tua yg suka meliwat lubang jubo dan mengelentong..ngeh3

      Delete
    2. Aku ada nampak gambar Tuang Presideng berpeluk mesra dengan Hj Najib.

      Semoga cita-cita Tuang Presideng nak bawa RUU Hudud akan berjaya dengan kerjasama Hj Najib.

      Sekiang, terima kasih.

      Delete
    3. Aku pun ada gambar bapak kau pernah peluk anuwar...hmmmm....cer kau check dna kau blk...

      Delete
    4. Lupa makan pil kuda ke kah kah kah.ke sudah panas bontot kena rasuk dengan hantu. Nanti aku suruh mursyid penangkap hantu halau rasukan kau.kau cuma perlu bayar duit dekat mursyid penangkap hantu baru kerja jalan kah kah kah.

      Delete
  12. Sudah2 la tu ommakkau nk promote UG.tak.semua org otak siku lutut mcm ulamak pas.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan ulamak.
      ularmak la

      Delete
  13. Kalau rasa anda di pihak benar daftar sahaja sebagai parti Pasma, dan pada sesiapa yg rasa PAS salah, join sahajalah PASMA. Cuma hentikan lah cerca pada orang yang memperjuangkan Islam,takut akhirat nanti merangkak kita bawa beban dosa. Tubuh parti baru dengan alasan menggantikan parti yang sedia ada dah berlaku banyak kali sebelum ni dalam PAS. Insyaallah, yang mana ikhlas perjuangkan Islam yang itu Allah akan jaga. Tak kiralah PAS atau PASMA atau apa2 parti sekalipun. "Berani kerana benar, bukannya Jadi Bodoh kerana rasa macam benar".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu Pas memang OK
      Sekarang ni aje dah makin KO

      Bukti?
      Lepas pemilihan parti, hudud terus senyap....
      Sebelum pemilihan bukan main kung kang kung kang...

      Esok bila nak PRU14 pun gitu jugak
      kung kang kung kang...
      Lepas PRU14 senyap balik

      Macam bermusim2
      Macam musim durian kalu kat Perok

      Delete
  14. Serpihan seblm ni tak bertahan diluar sebab yg didalam telah terbuka dgn permintaan atau idea asas kenapa serpihan itu wujud.
    Sekiranya tiada perubahan pada parti asas, parti serpihan ini akan berkembang dan mengambil alih peranan parti asas. Ini telah terbukti banyak di negara demokrasi yg lain seperti Turki, Indonesia dll.
    Jangan underestimate kemungkinan dengan idea parti baru cetusan Pasma terutama untuk kawasan PP dan kedah yg tertinggal dlm susunan kepimpinan PAS yg baru.

    ReplyDelete
  15. Sokong tanpa usul periksa..selidik dulu siapa presiden PASMA tu...apa tujuan dia..berjuang atas dasar apa..PANGKAT KA,DARJAT KA...Iklas ka dia dalam perjuangan selama ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setau aku perjuangan NGO Pasma ni ikhlas. Yang tak ikhlas ialah pendokong Ularmak. Pendokong ularmak hanya mahukan pangkat dan jawatan. Cara mendapatkan jawatan pula nampak kotor dan tidak berhemah. Ciri2 pemilihan yang dilakukan pun nampak ciri keularmakannya.

      Malas nak ulas lagi.
      Ularmak tetap ularmak

      Delete
    2. Terima ksh atas pandangan tuan tu..ilmu kita hujung kuku pun tarak..jgn kita persenda dengan perkataan ulamak...ulamak adalah pewaris Nabi,betul atau salah iklas ka tidak itu urusan mereka dgn Allah..,tak payah sakit kepala..yg penting tiang ugama,undang2 Allah kena patuh dan perjuangkan....dunia,alam kubur dan akirat adalan tempat yg berbeza..

      Delete
  16. kita profesional dan anak muda ni cuma nak membantu Pas. Tapi kalu dah tak boleh dibantu, kami tak boleh buat apa.

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah. Akan tiba masanya nanti kita boleh membuat pilihan, Pas atau parti baru. Kalau suka Pas boleh masuk Pas. kalau suka perti Islam baru, boleh masuk parti Islam baru.

    Orang Islam boleh menilai mana parti yang lebih baik, lebih ke arah ajaran Islam sebenar, lebih mementingkan rakyat, lebih mengutamakan keadilan, lebih bertolak ansur dan sebagainya.

    Syukur. Parti yang baik selalunya akan kekal lama. Parti yang mementingkan keluarga sendiri, kelompok sendiri, pandangan sendiri, negeri sendiri....tidak akan mengambil masa yang lama untuk berkubur.

    Jadi, 42 bilion kali lebih baik jika parti baru Islam dibentuk supaya dapat menjadi pilihan umat islam di negara kita.

    Tak perlu jibon2.
    Tak perlu wala'un2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti pas baru ini tiru macam mahathir je.
      Umno lama di haramkan , umno baru diterima oleh ros
      Pas lama untuk orang simpan janggut, pasma itu perzina, peliwat bini, syiah dan golangan leberel itu,
      Nampak sangat anwar tak idea untuk pas ini , pada orang cakap anwar murid mahathir anak murid kecing berlari guru kencing berdiri itu pas kena mainka. Oleh anwar itu

      Delete
  18. WALA'UN FIL ULARUN14 June 2015 at 13:12

    ERRRR....TANYA SIKIT BOLE?
    BILA PAS NAK KELUAR DARI PR?
    BORING LA TENGOK MUKA HADI
    PI LA BERAMBOOOOOS

    ReplyDelete
  19. MINTAK TOLONG...
    KAT MANA AKU BOLEH BELI SIJIL ULAMAK?

    ReplyDelete