KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 9 June 2015

PENJELASAN JPJ ISU WANITA CINA DIPAKSA PAKAI KAIN SARUNG KETIKA BERURUSAN DENGAN JPJ.



Kecuh kisah seorang wanita yang mana meluahkan rasa tidak puas hati setelah diarahkan memakai kain batik ketika di pejabat JPJ.

Wanita berkenaan diarah demikian kerana pemakaiannya yang tidak sesuai dan melanggar etika pemakaian ketika berurusan di pejabat berkenaan iaitu dengan memakai skirt paras lutut.

Maka, berikut adalah peraturan tatacara ataupun kod etika pemakaian ketika berurusan di Pejabat Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Menurut kenyataan rasmi yang telah dibuat oleh JPJ, orang awam mahupun pelawat yang ingin berurusan di Kaunter JPJ wajib berpakaian sopan.

Selain itu pelawat juga dilarang memakai pakaian yang menjolok mata atau dengan kata lain tidak senonoh.

Gagal mematuhi peraturan ini boleh menyebabkan pelawat dihalau keluar dari pejabat berkenaan.

22 comments:

  1. Cuba perhatikan berapa culas wan jijah dalam hal gempa disabah ini, betapa kejamnya Anwar memperlakukan CheGu Bard danTSKI dan paling akhir adalah menjadikan PKR sebagai hak mutlak dia. PKR hak ahli bukan hak keluarga dia. Siapa lagi tak nampak macam mana dia menjatuhkan TSKI untuk diberi jawatan kepada Bini dia. Hoiiiiiii Anwar, jangan sangka akar umbi buta hati.

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Since Year 2000

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sian jeff ulu Bernam,mungkin dulu mak die diliwat anwar kot.itu yg marah sgt anwar.kahkahkah

      Delete
  2. Hahaha......
    Jpj dah jadi kawasan beribadah tak leh berpakaian sexy.....bagus mcm tu tapi harap hati baik tak berasuah jlnkan kerja dgn amanah kalau tak apa guna berpakaian senonoh tetapi kelakuan tak senonoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lama dah pejabat-pejabat kerajaan jadi kawasan berpakaian sopan...

      baru tau ka?

      Delete
  3. Anak hasil liwat dok cakap pasal liwat la 24 jam.

    ReplyDelete
  4. Jeff ...betul ker per yg anon 15:29 kt tu? Mak Kau dh kn jubur dgn Anwar. Ptut ler kau mrh sngt dgn Anwar tu. Cian kau Jeff, Anwar x jg kau, tu yg Marsh sngat dgn Anwar tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke..kalau mcm tu memang sah la anwar seorang suka memantat lubang jubur.

      Delete
    2. Anon 16:44 Ko punya sembahyang cukup 5 waktu ke...ko punya pahala dh banyak Sgt ke...bkn apa...nti org yg ko maki tu masuk syurga ko pulak masuk neraka...hati2 komen

      Delete
  5. Satu pendekatan yg baik oleh JPJ. Well done.
    For the Chinese auntie, if you can't accept the dress code, then you have to use MYeg la. It's your call.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu pun kira nasib baik jpj tak suruh pakai tai, kot, blazer segala bagai kalau nak berurusan di pejabat...

      Delete
  6. Bagus juga jpj buat macam tu.meluat tgk cara dia org berpakaian...macam pelacur...dah la tak mandi pagi...ketiak pulak busuk nk termuntah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketiak ko tu wangi ke..ntah bau mcm puki.
      Tuihhhh

      Delete
    2. Pagi tk mandi berak tak basuh main lap je....pakai skirt pendek...bau taik.

      Khuuueekk tuuuih

      Delete
  7. Auntie ini adalah salah seorang mangsa penganiayaan "Etika Pakaian"
    dimana beliau tidak sempat / tidak mempunyai ilmu / tidak di ajar tentang "Etika Pakaian".
    Tahniah kepada auntie ini dimana beliau telah memberi pengajaran kepada anak muda supaya bepakaian "BEBAS" dimana-mana saja mereka berada kerana mereka mempunyai "HAK KEBEBASAN" yang tiada tolok bandingnya lagi di bumi ini.....

    ReplyDelete
  8. DAH MASUK 'RUMAH ORANG' IKUT LA APE TUAN RUMAH SURUH

    JANGAN TUNJUK SAMSENG DATANG TAK HORMAT 'TUAN RUMAH'

    INI BUKAN NEGARA NENEK MOYANG KAMU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rumah kamu? Hihihi

      Delete
  9. Sudah sampai masanya kita ajar cina2 ni. Tak hormat melayu pakai mcm telanjang. Buat malu kat bdk2 tgk.pr bru mng 5 negeri dah nk tnjk kepala. Tambah2 di penang dan sngor.jgn smpi ak hilang sabaq pecah muka sekoq2.

    ReplyDelete
  10. Malaysia sedang menuju kearah negara taliban. Sabarlah auntie

    ReplyDelete
  11. Apsal komen dari atas ke bawah semua macam pukimak? Liwatlah, berak tak basuhlah, negara nenek moyanglah. Fuck la korang semua. Komen macam cibai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah namanya pemikiran orang melayu...suka benda-benda dalam kain.

      Jeff Bontot Berkarat
      (Jejaka Melayu Handsome Terakhir)

      Delete
  12. jangan bagi muka ke orang china ni, nanti lama-lama naik kepala.
    bawak anjing ke taman permainan lama-lama dibelanya anjing di pangsapuri, masuk 7-11 etc dah dibagitau ada panduan berpakaian bila berurusan dengan agensi kerajaan, ikut jelah.
    budaya tak ikut peraturan lalulintas seperti potong q, lawan no entry, tak beri laluan semua tu sebab banyaknya orang china ni.

    ReplyDelete
  13. Code pakaian harus seragam di semua agency kerajaan, tak ikut jangan bagi masuk buat urusan terutama hospital and awam.Kerajaan amat longgar peraturan nya takut rakyat tak undinya. Ini macam semua orang pun naik kepala dah

    ReplyDelete