KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 9 June 2015

RUPA-RUPANYA KETUA CABANG PKR KELUAR PARTI MASUK DAP.




PETALING JAYA: Seorang bekas Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendedahkan punca dia meninggalkan parti itu dan menyertai DAP.

Dia yang keluar PKR dan menyertai DAP pada 16 Mei lalu mendakwa, PKR sebuah parti yang tidak terutus dan mempunyai polisi bercanggah.

Katanya,pemimpin tertinggi PKR sering meminggirkan dan tidak menghargai ketua-ketua cabang dan ahli peringkat bawahan.

“Saya memilih menjadi ahli DAP kerana parti ini lebih menghargai saya. Walaupun saya keluar dari PKR, mereka tetap menerima saya,” katanya kepada FMT.

Dia yang pernah berkhidmat dengan seorang bekas EXCO Selangor turut mengkritik pentadbiran Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali yang didakwanya mengamalkan pembaziran.

Dia memberi contoh pembaziran apabila Kerajaan Selangor memperuntukkan RM15 juta untuk Pasukan Bola sepak Selangor (FAS), dua kali ganda lebih tinggi berbanding pentadbiran Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

“Saya tak nampak keperluan Kerajaan Negeri keluar duit dalam jumlah yang terlalu besar untuk membayar gaji pasukan bola sepak, ” katanya yang mengakui pengurusan kewangan Selangor lebih baik di bawah Abdul Khalid.

10 comments:

  1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  2. Ahli PASMA boleh pi haji naik rocket penang.

    Neil Armstrong tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba perhatikan berapa culas wan jijah dalam hal gempa disabah ini, betapa kejamnya Anwar memperlakukan CheGu Bard danTSKI dan paling akhir adalah menjadikan PKR sebagai hak mutlak dia. PKR hak ahli bukan hak keluarga dia. Siapa lagi tak nampak macam mana dia menjatuhkan TSKI untuk diberi jawatan kepada Bini dia. Hoiiiiiii Anwar, jangan sangka akar umbi buta hati.

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Since Year 2000

      Delete
    2. Ada satu sampah kat Kajang. Suami dia menyusahkan parti dan ahli. Tolong hantar orang ni ke kampung suami dia di Cherok Tok Kun. Jangan lupa anak dia yang pi sesi touch d hanjing. Hantaq ja pi Cherok Tok Kun

      Jesse Labu, N9ers
      Sejiwa dengan Jeff Ulu Yam
      Penyokong Tegar Reformasi tapi benci Nepotism

      Delete
  3. Adakah Nurul izzah hadir sesi touch d dog 2014 untuk membodek DAP. Mari kita Tanya ITU Anak mat matang.

    Omak kau tanyakan okey. Please

    ReplyDelete

  4. Wan Azizah, Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengumumkan bahawa mereka akan menganjurkan majlis makan malam untuk mengumpul dana untuk pemandu pelancong gunung itu dilaksanakan selepas gempa bumi M6 melanda Jumaat lepas di Ranau, Negeri Sabah.

    Beliau menimbulkan kebimbangan beliau gunung pelancongan pendapatan panduan yang akan menderita selepas bencana yang menyebabkan taman ditutup selama tiga minggu dan pengumpulan dana yang akan membantu mereka terutama mereka yang telah memberi hidup mereka ketika cuba untuk menyelamatkan orang lain.

    Azizah merasakan bahawa rakyat perlu membantu walaupun dengan harga yang sedikit dan melakukan apa sahaja yang mereka boleh untuk membantu panduan gunung.

    "Saya gembira, begitu gembira dan bangga untuk bertemu orang-orang yang telah korbankan kerana Anwar telah dikorbankan untuk apa yang dia berfikir yang tepat kerana ini adalah nilai dan 'Penilaian' wang yang tidak boleh membeli." Azizah berkata, kerana dia dialamatkan kepada Christopher Peter Ebi yang merupakan wakil dari Mount Kinabalu Panduan Persatuan.

    Wan Azizah adalah di Kg Bundu Tuhan, Ranau Sabah pada lawatan setengah hari keluarga bersedih panduan gunung tempatan Valerian Joannes dan Yusuf Solungin yang telah dibunuh oleh gempa bumi M6 yang melanda berhampiran tempat pelancongan puncak gunung pada Jun 6 pagi Jumaat, pada 07:15.

    Lawatan beliau diiringi oleh Wakil PKR Negeri, Lajim Ukin, Christina Liew dan Terrence Siambun dan pemimpin parti PKR Sabah beberapa negeri.

    8 Jun 2015
    Kota Kinabalu

    ini petikan jijih pada penduduk di sabah masih minta simpati pada suami dalam penjara di sebab taik berdarah disebab meliwat

    ReplyDelete
  5. Ingatkan keluar dari PKR masuk UMNO Baru kah atau masuk PAS...tapi pilih DAP.

    Maknanya pi mai...tang tu jugak hang duduk. Dah masuk DAP buatlah kerja kata parti itu lebih mesra ahli...tapi masih duk kutuk parti lama konon MB lakukan pembaziran. Parti tak peduli ahli.

    Hang kena ingat...DAP adalah rakan PKR dalam Pakatan Rakyat. Mereka lebih utamakan perhubungan antara parti dari menjaga maruah seseorang.

    Ditakuti hari ini terima sebagai ahli DAP, esok depa terajang hang...kata hang adalah pengkhianat kuda trojen dari PKR. Baru padan muka.

    Nak blah....jangan banyak cerita...terus blah.
    Jangan tunjuk perangai haramjadah supaya orang lebih hormat kat hang.

    ReplyDelete
  6. Kepada ahli PKR peringkat ranting dan cabang...

    Apabila kita bersedia menceburkan diri dalam parti politik bermakna kita sudah bersedia memberi khidmat pada parti tanpa bayaran dan tanpa pujian.

    Dan kalau kita diantara orang diberi kepercayaan sebagai pemimpin peringkat ranting atau cabang jangan ingat kedudukan itu sudah hebat sangat sehingga kita mengharapkan pemimpin tertinggi parti datang menyembah kita kerana kita telah bekerja lebih masa tanpa bayaran.

    Fikiran seumpama itu memperlihatkan kebodohan diri sendiri kerana pihak tertinggu parti tidak akan dapat melayan kerenah semua ranting dan cabang dalam satu masa dan tidak akan dapat menyelesaikan masaalah dalam kadar segera. Ada juga tak mampu menyelesaikan apa-apa pun.

    Sebagai wakil parti, sepatutnya ketua cabang dan ketua ranting bertindak menyelesaikan masaalah berbangkit bagi melatih diri untuk menjadi pemimpin yang bertanggong jawab agar diberi perhatian dan peluang menduduki jawatan yang lebih tinggi dalam parti.

    Dari peringat bawah itulah tempat ahli parti mengasah bakat sebagai ahli politik yang berwibawa tanpa mempersoalkan tentang upah, puji-pujian, imbuhan.

    Kalau dalam hati nak cari kekayaan dan kesenangan lebih mudah dan cepat...jadilah ahli perniagaan atau masuk parti pembangunan kerana didalamnya ada komisyen, rasuah, tiris dan penyelewangan dana rakyat.

    ReplyDelete
  7. Sian Omakkau x abis2 ngan khalid.kahkahkah

    ReplyDelete
  8. PAS pun parti anak beranak campur menantu hantu.bodoh piang punya alasan nepotism.adat ada parti politik lah.macam parti pas punya org tak masuk umno.alasan pun sama.hati kalau sudah benci semua boleh jadi.yg pkr masuk umno pun ada macam ezam sesumpah kotak lokman adam gedebe adun behrang dlu dn lain2.cuba lagi kah kah kah. PAS kalau tak gila jawatan mesti tak masuk campur urusan parti lain.umno pun tak mahu kena belit dengan PAS macam yg di buat pada rakan sendiri kah kah kah.

    ReplyDelete