KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 9 June 2015

SEMPENA BULAN RAMADAN TELEKONG BERCORAK SALIB KINI BERADA DIPASARAN SABAH



TAWAU: Telekong yang berbentuk salib yang kini berada di pasaran dikatakan taktik pihak tertentu untuk memesongkan akidah umat Islam.

Dakwaan itu dibuat Menteri Pembangunan Masyarakat dan Hal Ehwal Pengguna Sabah, Datuk Jainab Ahmad Ayid yang menasihat orang ramai supaya lebih berhati-hati dan jangan hanya tertarik dengan gaya dan warna.

“Saya ingin mengingatkan umat Islam supaya berhati-hati dan meminta Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) serta Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS) agar mengambil tindakan sewajarnya dalam perkara ini demi menjaga kesucian agama Islam,” katanya kepada Bernama.

Beliau kecewa kerana telekong berkenaan berada di pasaran ketika umat Islam sedang membuat persiapan untuk menyambut Ramadan.

Sehubungan itu, para peniaga diminta supaya meneliti rekaan telekung yang dijual supaya tidak mengundang kegusaran dalam kalangan umat Islam di negara ini.

Telekung mempunyai corak sulaman berbentuk salib di bahagian depan dari paras dagu hingga kelim bawah telekung yang dipercayai dihasilkan di negara jiran kini menjadi viral di laman media sosial.

13 comments:

  1. Nepotism and cronyism will rule the Cabinet if Datuk Seri Anwar Ibrahim assumes the prime minister’s mantle, Tun Dr Mahathir Mohamad warned

    ReplyDelete
  2. Cuba perhatikan berapa culas wan jijah dalam hal telukung macam salib disabah ini, betapa kejamnya Anwar memperlakukan CheGu Bard danTSKI dan paling akhir adalah menjadikan PKR sebagai hak mutlak dia. PKR hak ahli bukan hak keluarga dia. Siapa lagi tak nampak macam mana dia menjatuhkan TSKI untuk diberi jawatan kepada Bini dia. Hoiiiiiii Anwar, jangan sangka akar umbi buta hati.

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Since Year 2000

    ReplyDelete
  3. Jeff Babi Dulu Bernam..keh..keh...ngaku Ahli Keadilan konon...tp Babi bulu Sapi..

    ReplyDelete
  4. Camon la.. nmpk palang.. nk pesong akidah.. nmpk palang nk pesong akidah.. knp ko x boikot hurut t.. kn bdk2 di sekolah dok mengadap huruf t dri kecil? Bodoh punya melayu

    ReplyDelete
  5. Hahaha.....
    Melayu bodoh mula meracau lg dgn agama memang sah melayu kini semakin bangang cuba nak cetuskan rusuhan antara kaum. Jgn guna mercedes toyota dll yg ada bentuk sabit!!! Toloi betul omak kau memang sah dah toloi kalau di ikut hancur melayu diperbodohkan oleh penghasutan syaitan yg perbagai ini.
    Sabit boleh musnahkan akidah islam??.? Nampak sgt melayu ni belum cukup imannya dlm ajaran islam yg dipandang hina oleh melayu itu sdr. Anjing babi melayu itu juga yg sering sebut, inilah melayu bodoh mcm diri bijak sgt tapi tak pula boleh menerima diri bangang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salib ler bodoh.. sabit tu lambang islam.. bulan sabit. Ludah ke langit kena btg kp sendiri.

      Delete
    2. Hahaha.....
      Salib ke sabit ke itu hanya nama shj....skrg kita ckp bentuk tu lah saudara bijak....rupanya saudara suka ludah ke btg kp mu itu.....hahaha....

      Delete
  6. Kat ulu yam ramai indon menyamar jadi ustaz sbb duit,sekarang jadi macai cyber umno utk tambah pendapatan..ngeh3

    ReplyDelete
  7. Hahaha....anon 13:04 kata org bodoh...tapi sendiri lagi bodoh....salib dgn sabit pun tk tau beza...hahaha bodoh bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tu bukan Islam dan bukan Melayu. Jgn terpedaya dgn penyamar yg pakai topeng Melayu. Itu puaka yg cuba pecahbelahkan Melayu.

      Delete
    2. Hahaha......
      Ya anon 14.06 kamu bijak saya bodoh tetapi kenapa nak bising pasal pakaian kurung lepas tu akidah pula hahaha.... memang bijak pandai sdr cari pasal lambang itu mcm2 tak baik buat islam konon!!! Mcm tu jgn beli brg buatan cina semuanya haram buangkan semua benda dlm rumah tu dan kereta sekali sebab haram rosakkan akidah!!! Gunalah brg islam shj kan gitu saudara???. Tapi kenapa byk rumah melayu tak pula nampak islam melayunya???
      Ni br ludah kp den sdr.

      Delete
  8. Wan Azizah, Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengumumkan bahawa mereka akan menganjurkan majlis makan malam untuk mengumpul dana untuk pemandu pelancong gunung itu dilaksanakan selepas gempa bumi M6 melanda Jumaat lepas di Ranau, Negeri Sabah. Beliau menimbulkan kebimbangan beliau gunung pelancongan pendapatan panduan yang akan menderita selepas bencana yang menyebabkan taman ditutup selama tiga minggu dan pengumpulan dana yang akan membantu mereka terutama mereka yang telah memberi hidup mereka ketika cuba untuk menyelamatkan orang lain. Azizah merasakan bahawa rakyat perlu membantu walaupun dengan harga yang sedikit dan melakukan apa sahaja yang mereka boleh untuk membantu panduan gunung. "Saya gembira, begitu gembira dan bangga untuk bertemu orang-orang yang telah dikorbankan kerana Anwar telah dikorbankan untuk apa yang dia berfikir yang tepat kerana ini adalah nilai dan 'Penilaian' wang yang tidak boleh membeli." Azizah berkata, kerana dia dialamatkan kepada Christopher Peter Ebi yang merupakan wakil dari Mount Kinabalu Panduan Persatuan. Wan Azizah adalah di Kg Bundu Tuhan, Ranau Sabah pada lawatan setengah hari keluarga bersedih panduan gunung tempatan Valerian Joannes dan Yusuf Solungin yang telah dibunuh oleh gempa bumi M6 yang melanda berhampiran tempat pelancongan puncak gunung pada Jun 6 pagi Jumaat, pada 07:15. Lawatan beliau diiringi oleh Wakil PKR Negeri, Lajim Ukin, Christina Liew dan Terrence Siambun dan pemimpin parti PKR Sabah beberapa negeri. 8 Jun 2015 Kota Kinabalu rakyat bukan minta simpati taik berdarah anwar itu, sepatut pemimpim simpati pada rakyat bukan pemimpin minta simpati pada rakyat .


    fikirkan lah ini cara istana segambut itu minta simpati pada rakyat, ketika banjir dulu ada tak jijik sebuk nak tengok rakyat kelantan itu, tak ada pun keluarga istana segambut itu dan dia sebuk dengan basikal di new zealand

    ReplyDelete
  9. Sian UG omakkau xda modal ke.bila pas nk letak jawatan nie.hahahaha.pakai serban 5kilo tp bertuhankan duit.kahkahkah

    ReplyDelete