Sunday 1 November 2015

BERITA GEMBIRA UNTUK PARA PENGGUNA KOMUTER ... TAMBANG AKAN NAIK MULAI BULAN DEPAN.



Tambang Komuter akan naik bermula pada 2 Disember, kata Pengerusi KTM Berhad Datuk Nawawi Ahmad, lapor The Star Online.

Ahli Parlimen Langkawi itu berkata, satu pengumuman berkenaan perkara itu akan dibuat esok dan pengguna boleh menjangkakan harga setiap kilometer perjalanan akan bertambah daripada 11 sen kepada 15 sen setiap kilometer, lapor portal itu.

Nawawi berkata Suruhanjaya Pengangkutan Awam dan Darat (SPAD) akan mengumumkan kenaikan tersebut yang mengecualikan perkhidmatan KTMB Intercity.

Pengerusi SPAD, Tan Sri Syed Hamid Albar sebelum ini memberi bayangan yang tambang monorel dan LRT akan naik.

Tambang Komuter sebelum ini sepatutnya naik Mei lalu namun tentangan orang ramai menyebabkan ia ditangguh.

Kenaikan ini berlaku selepas kenaikan kadar tol jalan raya berlaku pada pertengahan Oktober lalu.

Kenaikan tambang Komuter ini sekaligus akan menyumbang kepada peningkatan kutipan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) sejajar dengan peningkatan unjuran cukai kepenggunaan itu tahun hadapan sebanyak RM39 bilion.

9 comments:

  1. Kelako gambo yg omakkau tunjuk.geng pandikulek bersorak jugak sbb bakal jd menang sorak kg tergadai.ada ke belum bincang nak calun kat mana habis mana nak mng putrajaya mcm tu.lambat no perancangannya.entah entah mmg tak ada dlm rancangan dap n pkrpun.semua nak mkn kenyang sendiri.pandir jd tukang sorak sj la gamaknya.diselangor semua dap nak balun kena atas batang hidung pandir awal awal lg org sudah tak kira.nak kira apa tu dap bijak pandai lg.pandai jdkan org pandir ada la.gasak korang seronok sgt mkn dedak ditabur dap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kao hingat DAP dan PAN Imayam nak berjuang pasal komuter ka????? Yg baik komuter krvanyakannya Melayu Dan India. Semestinya PAN Imayam Dan DAP akan Bo layan dalam isu INI

      Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Bila pembangkang dah x ade isu besar.....mula la kerahaan najib buat hal...tol naik...tambang naik dll...macam ada sabotaj dari dalam...punahsihat najib sabotaj dari dalam. ..nnpk oermainan punahsehat najib ounya kerja bagi momentum kerajaan sentiasa celaru...babi mme babi...atau najib yg babi

    ReplyDelete
  3. Terima kasih OMAK KAU dan konco-konco yg mencari kesalahan pembangkang dan inilah hasilnya yg kamu dapat atas kerajaan sekarang?Apa lagi yang tidak dinaikan omak kau harus berusaha menghentam pembangkang.Cari lagi,korek lagi sampai berterabur,berpecah pakatan pembangkang?Hidup umno,kpd omak kau dan konco-konco?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ialahbtu sapa yg tak suka PAN Imayam dicela Sebagai umno.

      Aku tau la lu Kuali. Relaaaaakssss

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Salam 1rasuah,

    Ikut hati mati, ikut nafsu mengandung, ikut rasa binasa. Kalau antum perasan orang umno banyak tak kerja, tapi kaya. Dari mana datangnya duit?

    Korupsi dan umno berpisah tiada. Jalan tar direpair setiap hari claim ratus ribu. Duit pilihanraya 50% ketua bahagian kebas lebihan baru agih kepada pengundi. RMT puluh ribu sebulan menu budak macam makanan ayam. Kakitangan kerajaan masuk keluar ofis, cuti, ikut suka hati mak bapa diorang sebab urus bisnes dobi, restoran, kereta sewa, kontraktor, datang lepak kantin, lepak pejabat tonton telenovela indon, baca novel, kerja 2 kali setahun photocopy kertas, bertapa dalam lab download torrent, main YouTube. Tipu claim beri makan anak bini. Tukang ajar upsr pun kantoi tapi boleh buat degree untuk naik gaji, assignment tiru @ upah orang, exam ramai - ramai jumpa lecturer kowtim. Kenderaan jabatan dikuda bawa anak bini macam harta bapak sendiri.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  6. PAS JADI PENASEHAT KERAJAAN.

    Kepada pascai....kamu semua bolehlah tidur dengan aman. Tak pperlu berlawan dengan umno lagi sebab Tuan Hadi resideng dah isytihar Pas tidak akan berlawan dengan Umno lagi sebab Pas telah melantik dirinya jadi penasihat umno.

    Kemungkinan besar Pas tidak akan bertanding dalam PRU14 atau kalau pun bertandin juga, Pas tidak akan melawan umno lagi.

    Takulan logiknya ialah penasehat tidak akan lawan orang yang dinasehatinya. Contoh: Din Ayam ialah penasehat Haji Hadi. Din Ayam tidak akan lawan Haji Hadi.

    Jadi Umno juga boleh tidur lena di 88 kerusinya yang ada sekarang, kerana Pas tak boleh lagi lawan umno.

    Seperti sedia maklum, umno hanya bertanding dikerusi majoriti Melayu. Bagi kawasan majoriti Cina diserahkan kepada MCA dan Gerakan. masaalahnya MCA, Gerakan dan MIC sahabat Umno. Jadi Umno akan arahkan penasehatnya iaitu Pas tidak bertanding melawan MCA, Gerakan dan MIC kerana ketiga-tiga parti ini adalah sekutu Umno dan dikira sahabatlah juga kepada Pas.

    Jadi dimana Pas akan bertanding kalau dah tak boleh lawan Umno, MCA,MIC dan Gerakan?

    Oooo...patutlah baru-baru ini Haji Hadi umumkan akan meletakkan calon Pas di semua kawasan DAP dan Amanah. Rupanya Pas dah bersetia dah dengan Umno/BN.

    Dan hari ini pulak umjumkan tak mau sokong pembangkang dalam usul tidak percaya kepada najib.

    Logik juga tu. Dah tak boleh lawan Umno/BN, kena lawan DAP, Amanah dan PKRlah.

    Kalau tak lawan DAP, Amanah dan PKR, kat mana lagi nak bertanding?

    Mana boleh cari makan dengan 14 kerusi saja!!! Silap haribulan yang 14 itu boleh berubah jadi 4 sahaja.

    Kalau bermodalkan 4 kerusi saja, mana layak nak sambung kontrak jadi penasehat.

    Kena ludah adalah....

    Nampak gaya cerita Lebai Malang dan Pak Kaduk versi modern boleh ditonton tak lama lagi.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...