KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 1 November 2015

BEGINILAH SUASANA SAMBUTAN CERAMAH PERDANA PAKATAN HARAPAN TANPA PAS DI BANDAR PERDA, BUKIT MERTAJAM MALAM TADI


CERAMAH PERDANA PAKATAN HARAPAN RAKYAT TANPA PAS malam tadi 31hb Oktober 2015 bersamaan hari Sabtu dengan penceramah VVIP terdiri dari Presiden KeADILan, Kak Wan, Setiausaha Agung DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang YAB Sdr Lim Guan Eng, Naib Pengerusi PAN YB Dr Mujahid Yusuf Rawa dan Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang YB Datuk Hj Mohd Rashid Hasnon.

Sambutan diberikan penduduk Bukit Mertajam, Pulau Pinang?????  ... sendiri tengok dengan mata kepala sendiri beberapa gambar yang dimuat naik.

Moralnya ... kena terima hakikat ... tanpa PAS ceramah pembangkang tidak kira siapa anjur atau atas nama apa sekali pun, dimana kawasan majoriti penduduknya masyarakat Melayu/Islam jangan harap nak mendapat sambutan ... no way ceramah berkenaan mendapat sambutan hangat dan hebat.

Contoh terbaik ceramah perdana diatas .... Adakah layak dipanggil CERAMAH PERDANA????.

Perlu ingat yang datang malam tadi adalah barisan kepimpinan tertinggi Pakatan Harapan ... kalau beginilah sambutan diberikan di negeri yang diperintah kerajaan DAP/Pakatan Harapan, tidak boleh bayangkan jika ceramah sedemikian diadakan dikawasan negeri-negeri yang diperintah oleh UMNO/BN.

197 comments:

  1. Barua tokong pasti kuciwa...

    lalu meneguk air ketum 18 baldi utk melupakang pengalaman pahit tokong lim go end ceramah dpn 18 org...kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Pa aebagai penyokong Amanah saya yakin, tanpa undi masyarakat Melayu Dan India pun PH akan menang.

      Yg penting DAP Happy

      Nuh Tan
      Amanah Penang
      Penaksub Abuya Sifoo Bukit

      Delete
    2. Hahaha.....sebab tu melayu pulau pinang ada yg suka mengeluh kerana mrk tidak mampu ikut kemajuan di pulau pinang dan kerana ini melayu di pulau pinang semakin mundur, namun ada melayu yg inginkan perubahan maju bersama kerajaan pulau pinang dan mengharapkan kerajaan membantu mrk.

      Delete
    3. TIDAK SALAH JIKA DAP PUN MAHU UJI PENGARUH DI KAWASAN PAS

      SEBELUM ini kita diberitahu Pas mengugut akan bertanding di banyak Kerusi Dap untuk membuktikan bahawa parti itu boleh mendapatkan sokongan masyarakat kaum Cina. Bahkan parti tersebut turut berhajat untuk bertanding di banyak Kerusi di Sabah dan Sarawak. Itu hak parti tersebut, apatah lagi Pas masih belum berada di dalam Pakatan Harapan. Apabila yang terkini Dap pula menyatakan bersedia untuk bertanding di 8 Kerusi Pas di Selangor, apakah itu pelik? Kalau Pas terlebih dahulu bercita-cita untuk menguji pengaruhnya di kawasan Dap, tentulah adil jika Dap juga berhajat untuk menguji pengaruhnya di kawasan Pas. Mengapa YB Dr Rani merasa gelisah? Bijakkah masing-masing bersikap demikian?

      Aku rasa tidak bijak sekiranya kita bercita-cita untuk berdepan dengan musuh yang satu iaitu Umno/Bn. Kecuali jika kita merasa kita perlu bekerjasama dengan Umno/Bn untuk memberikan kemenangan mudah kepada rejim ini melalui perpecahan undi kita. Sebab itulah betapa pentingnya wujud Pakatan Harapan yang mengharapkan semua parti yang tidak setuju dengan Umno/Bn itu bergabung dan berpakat. Jika ini gagal difahami, maka tiada pilihan lain.

      Seandainya Pas tidak bersedia untuk bersama PH, maka memang menjadi hak Pas untuk bertanding di mana-mana Kerusi, begitu juga dengan Dap. Itu pilihan mereka.

      Delete
    4. JIka rasa kamu dipihak yang benar ALLAH swt akan bantu kamu jadi kenapa nak risau akan kekalahan....lawan jer lah tgk ALLAH swt akan tolong sapa.....ke tak yakin dgn ALLAH swt plak?

      Delete
    5. Sasaran 100,000 ahli Amanah hujung 2015 umpama khayalan


      CERAMAH Amanah cuma dihadiri penduduk setempat tak sampai 15 orang di Taman Tasek, Sri Serdang, Selangor malam kelmarin.

      Mohamad Sabu pernah berkata bilangan ahli Parti Amanah Negara (Amanah) yang ditubuhkannya itu akan melebihi 100,000 penghujung tahun ini.

      Itu katanya selaku Presiden Amanah atau lebih mesra dengan panggilan Mat Sabu yang begitu bersemangat menyusun agenda bertemu orang ramai untuk mencapat hajat.

      Mungkin boleh, mungkin tidak kerana semuanya bergantung kepada kehendak rakyat yang hari ini dilihat semakin bosan dengan mana-mana parti politik.

      Biarpun Amanah dipasak sebagai parti Islam, namun rakyat masih memandang Pas sebagai induk parti Islam tidak kiralah bagaimana pembawaan Mat Sabu dan rakan-rakannya yang hampir semua pengasas Amanah lahir dari Pas belaka.


      KAIN rentang dipasang untuk memaklumkan kepada penduduk Taman Tasek. Sri Serdang, Selangor.

      Ceramah demi ceramah dianjurkan Amanah sebagai usaha memperkenalkan visi perjuangan parti itu, sekali gus memujuk rakyat agar memberi sokongan untuk mendapat tempat dalam polituk tanah air.

      Berjayakah Amanah menarik minat rakyat untuk mendengar ceramah yang dianjurkan? Jika menurut Mat Sabu, setiap kali Amanah menganjurkan ceramah, sambutan yang diterima amat menggalakkan.

      Entah betul entah tidak, tetapi pada malam Selasa lepas, bertempat di Taman Tasik, Seri Serdang, Selangor, gambar yang diterima tidaklah seperti apa yang diberitahu Mat Sabu.

      Apakah alasan Mat Sabu jika ceramah anjuran Amanah cuma dihadiri rakyat setempat tidak sampai 15 orang?

      Melihatkan kehadiran orang ramai pada malam tersebut, sasaran mendapatkan 100,000 ahli Amanah penghujung tahun ini eloklah dibawa dalam dunia khayalan! - MalaysiaGazette

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. Jom pakat2 humban Hadi dlm PRU 14 nanti. Seorang pemimpin yg tidak boleh dipercayai.

      Delete
    8. Anak2 muda jom sertai Amanah. Parti yg dipimpin oleh mereka yg tidak gila kuasa. Kita oastikan PASUG akn tersungkur kerana kesombongan pemimpinnya.

      Delete
    9. CERAMAH PERDANA PAKATAN TIADA HARAPAN ! Kah...kah....kah.....kah....kah....kah....

      Delete
    10. Tak risau....tak risau....

      Pada PRU 13, Pas meraih 1.6 juta undi dengan memenangi hanya 21 kerusi.

      PKR dengan ahlinya tak sampai 50 orang mampu raih 2.5 juta undi dan dapat 30 kerusi.

      Jadi apa ada hal dengan ramai atau tidak yang hadhir ceramah.

      Pas bila ceramah, rabak stadium penuh sesak tapi bila PRU hanya dapat 21 kerusi.

      PKR bila ceramah, rumput denan pokok saja yang dengar tapi bila PRU dapat juga 2.5 juta undi dengan 30 kerusi.

      Tu sebab Pas melolong cium kaki PKR sekaran ni....

      Nasib kau la lebai bodo.....

      Delete
  2. Kt ganu kalau buat ceramah 2.6 bilion yang datang tapi bila pru banyak yang kalah menang jarang2..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Pa aebagai penyokong Amanah saya yakin, tanpa undi masyarakat Melayu Dan India pun PH akan menang.

      Yg penting DAP Happy

      Nuh Tan
      Amanah Penang
      Penaksub Abuya Sifoo Bukit

      Delete
    2. CERAMAH PERDANA PAKATAN HARAPAN ??? Ceramah MERANA Pakatan Tiada Harapan! kah...kah...kah...kah...kah...Sifu roket mesti malu besar ! Macai dan balaci kena potong gaji !

      Delete
  3. Klu bang non ada pastitak jadi mcm tu....dah mola citer dari penjara bang non kite nak menyeberang...seberang mano tak pasti pulok...seberang tambak atau seberang sempadan bila dah tak tahan suma rancangan tak jadi kenyataan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Pa aebagai penyokong Amanah saya yakin, tanpa undi masyarakat Melayu Dan India pun PH akan menang.

      Yg penting DAP Happy

      Nuh Tan
      Amanah Penang
      Penaksub Abuya Sifoo Bukit

      Delete
  4. Aku nampak ramai yg datang, kenapa kau tak nampak?

    Kau nampak tak lebih ramai pemimpin drp ahli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli Amanah melebihi penduduk Asia tenggara. Betapa hebatnya Amanah

      Sebagai penyokong Amanah saya yakin, tanpa undi masyarakat Melayu Dan India pun PH akan menang.

      Yg penting DAP Happy

      Nuh Tan
      Amanah Penang
      Penaksub Abuya Sifoo Bukit

      Delete
  5. Ini ajalah berita2 TERSENTAP dari OK.Blog OK cuma buat berita tentang ceramah2 PH yg tiada sambutan. Kesian OK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli Amanah melebihi penduduk Asia tenggara. Betapa hebatnya Amanah

      Sebagai penyokong Amanah saya yakin, tanpa undi masyarakat Melayu Dan India pun PH akan menang.

      Yg penting DAP Happy

      Nuh Tan
      Amanah Penang
      Penaksub Abuya Sifoo Bukit

      Delete
    2. BERITA TERKEZUT DARI TOK LEBAI

      Berita Paling Mengejutkan Dari PAS

      PAS bersedia menasihati kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam hal seperti 1Malaysia Development Berhad (1MDB), cukai barangan dan perkhidmatan (GST), perumahan serta kejatuhan nilai ringgit, kata presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang seperti dilapor Mingguan Malaysia hari ini.

      Kesediaan itu tertakluk kepada syarat agar Umno mengubah pemerintahannya selaras dengan Islam."Kita nak tolong selesaikan masalah, kita bukan nak rebut kuasa. Kalau Umno ubah kuasa dengan konsep Islam kita akan bantu dia.

      Yang penting kita nak ubah pemerintahan kepada lebih baik berasaskan tuntutan Islam," katanya seperti dilaporkan Utusan Malaysia edisi Ahad itu.Beliau berkata demikian pada program Dialog Rakyat bersama PAS di Kuala Terengganu semalam.

      Hadi turut mengumumkan, satu pertemuan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkenaan perkara itu akan berlangsung tidak lama lagi.

      Delete
    3. Ikut islam xper...jgn ikut dap dah ler...islam ntah ke mana...dendam plak tu...smpi sek agama jd mangsa...tp x terasa juga

      Delete
  6. Org felda dgn org asli mmg la sokong umno omakkau.org islam pulak byk sokong pas.mat sabu ada byk dpt pengikut dr golongan jin sbb tu kita tak boleh nampak.kokok mengalahkan ayam jantan menang bersabung tak sedar diri penuh dgn tahi cina bukit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    2. BAS BARU VS BAS UZUR:

      Parti Amanah Negara (AMANAH) hari ini menempelak Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menyifatkan Pakatan Harapan ibarat bas ekspres yang tidak ada destinasi.

      Tegas timbalan pengerusinya, Salahudin Ayub destinasi Pakatan Harapan adalah jelas iaitu untuk mengambil alih Putrajaya melalui barisan pembangkang.


      “Matlamat AMANAH jelas, kami bersama-sama rakan kita dalam barisan pembangkang mahu mengambil alih Putrajaya melalui Pakatan Harapan,” tegas bekas naib presiden PAS itu ketika dihubungi Malaysiakini.

      Salahuddin adalah salah seorang pemimpin progresif yang pernah ada dalam PAS sebelum mereka disingkirkan secara pukal dalam muktamar parti itu di Kuala Selangor pada Jun lalu.

      Mereka kemudian menyertai Gerakan Harapan Baru sebelum menubuhkan AMANAH yang kini diketuai bekas Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.

      Sebaliknya, bekas ahli Parlimen Kubang Kerian itu mendakwa sebenarnya 'bas' yang dinaiki PAS kini semakin kabur dan tidak tahu ke mana hendak dituju.

      “Mana ada bas ekspres dekat dunia ini bergerak tanpa ada destinasi. Semua ada destinasi.

      “Cuma PAS sahaja pada hari ini kelihatan kabur mengenai destinasi dia dan rakyat melihat bas PAS tidak tahu ke mana hendak dituju,” kata Salahudin.

      Cadangan DAP gurauan biasa

      Abdul Hadi dalam sidang Dewan Rakyat sebelum ini dilapor sebagai berkata, Pakatan Harapan umpama bas ekspres yang tidak ada destinasi.

      Abdul Hadi yang dipetik Berita Harian berkata, PAS akan terus menjadi pembangkang yang beradab dan berakhlak berlandaskan Islam.

      "PAS tidak akan sertai sebarang langkah yang tidak bersandarkan Islam dan matlamat kerana tidak mahu menaiki bas ekspres yang tidak sampai ke destinasinya.

      "Apabila tidak sampai, kita pulak kena jalan kaki jauh ...sudah tiada harapan dengan harapan yang tidak sampai destinasi ...naik bas ekspres pergi Kuantan tapi guna jalan ke Kuala Lipis maka mana boleh sampai," kata ahli Parlimen Marang itu.

      Sementara itu, mengulas dakwaan DAP mungkin bertanding di lapan kawasan PAS di Selangor, Salahudin berkata ia hanyalah gurauan biasa.

      Malah, beliau berkata kenyataan tersebut hanyalah tindak balas daripada hasrat PAS mahu meletakkan calonnya di kerusi yang dimenangi DAP pada pilihan raya umum akan datang.

      Katanya, ini kerana Pakatan Harapan setakat ini belum membincangkan isu kerusi yang akan ditandingi mereka.

      “Kenyataan DAP itu hanyalah reaksi terhadap tindakan PAS yang nak bertanding di semua kerusi DAP dan saya anggap ia hanyalah gurauan biasa.

      “Di peringkat Pakatan Harapan kita masih dalam proses mengukuhkan gabungan pembangkang. Kita pun tak bincang lagi soal kerusi mana yang hendak ditandingi,” tegas Salahudin.

      Delete
  7. Ahli Amanah melebihi penduduk Asia tenggara. Betapa hebatnya Amanah

    Sebagai penyokong Amanah saya yakin, tanpa undi masyarakat Melayu Dan India pun PH akan menang.

    Yg penting DAP Happy

    Nuh Tan
    Amanah Penang
    Penaksub Abuya Sifoo Bukit

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, ISLAM BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN PAS YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

      Delete
    2. Bongkak xleh terima kekalahan
      Sombong bwk diri keluar parti
      Angkuh dgn keupayaan diri sendiri
      Hasilnya...xder satu pun melekat
      Parti kuali x melekat

      Delete
  8. Aik sabun mana jaga kit siang ke.mujahid jaga guan eng.takut ada telur tembelang sesat boleh cover.sabun dtg ramai sikit org agaknya.sabun ke babun ke nampaknya ayam sabung dah jd ayam togel

    ReplyDelete
  9. OMAK....

    mana berita al-tontovi jadi bahan gelak di parlimen?
    berita ini sudah jadi hots panas di seluruh alam maya.
    Diharap omak dapat mencari berita itu untuk dikongsi bersama oleh caipus dan caimeno yang belum dapat menikmati bahan lawak pendatang asing taraf antarabangsa ini.

    harap maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang Loser apasal kao menyemak kat blog orang tapi tak update blog Malaysiawaves. Elaun tak dapat lagie kerrr.

      Delete
    2. Tiba-tiba YB Temerloh bangun dan bercakap mengenai pergantungan negara kepada buruh asing yang tiada kaitan lansung mengenai institusi kewangan asing.

      TEMERLOH: Bismillahirohmanirohim. Err, Yang di-Pertua, soalan tambahan saya ini ialah berdasarkan kepada err, dasar liberalisasi kewangan, err, secara agresif dilakukan oleh Kerajaan sejak 2009 yang lalu.

      Err, ini adalah impak daripada globalisasi ekonomi yang err, memang kita lihat ada pro kontra lah terhadap sosio ekonomi dan juga 'political economy' negara, err, yang mana ini adalah kesan ekoran daripada pengurangan tarif err, sehingga menjejaskan barangan tempatan.

      Malah dalam err, sesetengah sektor, contohnya dalam sektor pembinaan lah, err, NEGARA KITA NI MASIH LAGI BERGANTUNG KEPADA BURUH ASING. KALAU BERDASARKAN KEPADA REKOD YANG DIKELUARKAN OLEH BERNAMA, 2.2 JUTA PEKERJA ASING YANG BERDAFTAR DAN YANG TIDAK BERDAFTAR, 2.5 JUTA.

      Jadi, ini menyebabkan kebergantungan negara terhadap aktor-aktor global yang membahayakan ekonomi negara kita lah, pada pandangan saya. Jadi apakah langkah yang telah diambil oleh pihak Kerajaan untuk err, menangani perkara-perkara seperti ini. Terima kasih.

      Speaker terus menyatakan bahawa pihak kementerian kewangan tak perlu jawab soalan YB Temerloh itu kerana ia tidak berkaitan.

      YANG DI-PERTUA: Yang Berhormat Menteri juga TIDAK ADA KAITAN JADI TIDAK MENJAWABNYA.

      TITIWANGSA: Ni foreign workers, tak ada kaitan.

      Hal tersebut telah menjadi viral di media sosial dan menyerlahkan tentang tahap mentaliti ahli parlimen PAS yang ada kini di parlimen sehinggakan nak bertanya soalan pun tak berapa reti, inikan pula nak berbahas dan menjawab di parlimen.

      Delete
  10. Salam Sehadi Sebarua....

    Saya sedang mencari artikal sokongan untuk tesis saya berkenaan punca banjir besar di kelantan untuk phd saya. kenapa omak belum siarkan berita tentang datuk2 yang menjalankan projek menyapu balak dengan kadar licin di kelantan? Saya amat harap artikal ini segera dikeluarkan di sini supaya saya boleh fotostat sebagai lampiran dalam tesis saya. Mintak keluarkan sekali surat2 datuk husam sebagai penguat fakta untuk tesis saya itu.

    tq atas kerjasama omak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp mintak dgn omakkau, mintak dgn rafizi lah. Bukankah semua penyelewengan dia tahu dan ada dokumen? Hanya Rafizi yg benar2 tahu perihal rasuah dan penyelewengan. Kalau dia tak dedahkan maknanya tiada masalah. Seorang lagi Tony puaka. Tesis kau akan cepat siap kalau dua orang ni kau buat rujukan.

      Aku konfius, kau nak siapkan TESIS atau nak ramas TESTIS?

      Delete
    2. Huruf t dah ilang...dulu ada...skrg dh kene kasi

      Delete
  11. Salam 1Jin

    Saya sedang menyiapkan projek paper geografi tingkatan 3 kerana cikgu saya mintak. Saya perlukan fakta siapakah yang meluluskan 3 lebuhraya baru di selangor dengan setepat2nya. Menurut azmin sejak dia jadi MB selangor, dia tidak pernah meluluskan lebuhraya baru itu. Saya sudah membaca blok dan komen caipus serta caimeno yang kata azminlah yang luluskannya. Jadi saya mohon omak menulis di sini siapakah sebenarnya yg telah meluluskan 3 lebuhraya itu. Ketepatan kajian saya adalah wajib. Jadi minta omak tulis satu artikal siapakah yg meluluskannya supaya saya boleh jadikan bahan bukti sebagai fakta untuk saya lampirkan bersama kertas kerja saya itu.

    Terima kasih omak kau.
    KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, ISLAM BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN PAS YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanya cikgu kaulah anak anjing...

      Delete
  12. Salam Sehadi Sebarua...

    Kuliah Subuh Versi Online Terkini:

    Fitnah itu satu dosa yang akan menjerumuskan wanita2 dibakar oleh api neraka.

    Soalan:
    Tidak lama dulu saya pernah memfitnah mb selangor azmin dengan menulis bahawa beliau telah meluluskan 3 lebuhraya baru di selangor. Tulisan saya telah diviralkan oleh caipus dan caimeno hingga mencapai tahap antarabangsa. Saya dapat tahu mb azmin ada kata yang dia tidak pernah meluluskan lebuhraya baru itu malah lebuhraya itu pun belum dibuat. Hutan masih berdiri tegak tanpa ada penebangan berlaku dan tidak ada juga projek menyapu balak di kawasan itu. Soalan saya, apakah hukumnya dan apakah saya berdosa? Jadi apa yang perlu saya buat supaya saya tidak dibakar oleh api neraka? - Mak Leha.

    Jawapan:

    Mak Leha ... kenapa mak Leha jadi penyumbang fitnah? Mak Leha tak belajarkah yang fitnah tu dosa besar? Dosa besar yang membawa kita ke neraka jahanam. Beratnya fitnah itu umpama makan daging saudara sendiri. Selagi fitnah itu berterusan selagi itulah Mak Leha dapat saham free di neraka.

    Anyway, mak leha perlu bertaubat nasuhah dulu yang mak leha berjanji tak buat fitnah lagi. Lepas tu mak leha kena jumpa mb selangor azmin dan mintak mahap. Kalau dia maapkan, beruntunglah mak leha sebab mungkin mak leha boleh lepas daripada api neraka. TAPI kalau mb azmin tak nak maapkan, tak ada jalan lain kecuali mak leha lepaklah di neraka jahanam tu untuk jangkamasa yang telah ditetapkan.

    jadi ingatan saya, janganlah mak leha buat fitnah lagi kecuali JIKA KULIT MUKA MAK LEHA SUDAH TEBAL DAN TIDAK TERJEJAS PADA API NERAKA. Saya tiada nasihat lain kecuali memberi peribahasa ini kepada mak leha. Peribahasa saya berbunyi BERANI BUAT BERANI TANGGUNG dan SESAL DULU PENDAPATAN SESAL KEMUDIAN TANGGUNGLAH PADAHNYA.

    Harap maklum.
    Osetat Online.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha
      soal jawab yang baik

      Delete
    2. Seperti kuali yg x melekat...maksud dia...ckp gah tp semua x menjadi...ahli xder...seat utk pru14 kene mintak tlg abg besar...ceramah org x dtg

      Delete
    3. Org2 pas ni ngong betul la. Ingat org umno nak tolong undi bulan ko tu ker? Jangan harap la... ko boleh tipu org miskin tapi ko tak bole tipu hati ko..pas gerenti tumbang punya

      Delete
  13. JOM!!!!!
    Kita jayakan kempen humbankan parti hadi dalam pru14 yang akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kes perbalahan di antara Din Ayyam dan Husam Musa tidak kena mengena dengan Parti Amanah....tapi tengokkan caranya tanpa Hussam, berpestalah para ambia dan lebai-lebai semua menebang balak..."Just Chop Like That..." kata Mat Range Rover.. Sekarang ni hanya Husam saja yang berani menegur membetulkan penyelewengan.... kita support kebaiakn yang cuba di bawa Husam. Lagi banyak penipuan pak-pak lebai duniawi di dedahkan, lagi cepat PAS akan berkubur dan digantikan dengan AMANAH.

      Delete
  14. BERITA LAWAK TERKINI TERHOTS TAHAP LAWAK ANTARABANGSA VERSI MR BEEN 4:

    Menurut berita utusang meloya, pas sanggup menjadi penasihat kepada kerajaan Amnobn dalam isu2 1mdbeen, gst dan lain2. Kehebatan pakar2 pas memang diakui ramai. Adakah amnobn sanggup mengambil pakar2 ini yang taraf paling tingginya ialah pakar al-tontonvi?

    Sejak bila pula pas ni dah ubah position jadi penasihat? kalau punahsihat mungkin jugak boleh berjaya. Adakah tahap pemikiran amnobn sudah semakin menurun hingga sanggup menerima nasihat dari mereka?

    Apapun jika amnobn tak nak ikut nasihat, pas mungkin akan menentang hingga menjadi pemerintah pula. Macamlah pas ni hebat sangat... terngganu pun cuma mampu sepenggal. Kedah sepenggal dah tergolek...

    Amnobn boleh menerima nasihat Pas hanya jika Amnobn dah tak nak memerintah atau teringin jadi macam kedah dan tengganu.

    Harap maklum.

    ReplyDelete
  15. OMAK KAU.....

    Saya seorang pengumpul barang2 dan gambar2 lama. Saya dapat maklumat daripada rakan2 bahawa ada gambar tersebar tok lebai sedang berpelok bertaut perut dengan seekor katak pekasam. bagi saya gambar itu amat unik dan bakal menjadi bahan sejarah bernilai 100 tahun akan datang. Saya sudah membuat kajian bahawa harganya dipasaran pada tahun 3020 boleh mencecah 567juta pound. Jadi saya memohon omak kau untuk menyiarkan gambar itu disini supaya saya boleh ambik umtuk simpanan saya. Saya boleh bagi 10% kepada omak bila gambar itu saya jual pada tahun 3020 nanti.

    TQ omak

    ReplyDelete
  16. OMAK...TOLONGLAH BAGI NASIHAT KAT MB AZMIN TU...

    Najib pun bagi rm500jer kpd penjawat awam, kenapa Azmin bagi sampai sebulan setengah gaji kah3... Kalau UMNO/BN yng masih mentadbir Selangor adakah penjawat awam akan merasa bonus sebegini? Jgn melampau sgt Azmin nanti semua penjawat awam dah tak undi umno/bn kah3...

    ReplyDelete
  17. BERITA MENGGIGIL LUTUT BILA DAP AKAN BERTANDING DI 8 KERUSI MILIK PAS:

    SHAH ALAM – Pas hari ini menyifatkan DAP seolah-olah tidak dapat mempercayai rakan politiknya sendiri dalam Pakatan Harapan hingga tetap memutuskan untuk ‘kacau’ kawasan yang pernah ditandingi Pas dalam pilihan raya lalu.

    Pengarah Pilihan Raya Pas, Datuk Mustafa Ali menyifatkan kenyataan DAP yang dipercayai merujuk kepada laporan yang memetik kenyataan Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua itu sebagai sangat angkuh.

    “Apa perlunya DAP ‘kacau’ kawasan yang Pas pernah tandingi? Adakah DAP tidak dapat mempercayai rakan politiknya sendiri.

    “Ini semua kata-kata sedap sendiri dan sangat angkuh walaupun pilihan raya masih jauh, sepatutnya terdapat rundingan tentang hal ini sesama mereka dalam Pakatan Harapan,” katanya yang dipetik melalui kemas kini status di Facebook, hari ini.

    Semalam, Tony Pua yang juga Setiausaha Publisiti DAP mengumumkan parti itu telah bersiap siaga untuk meletakkan calon sekaligus bersedia untuk bertanding di lapan kerusi Dun di Selangor yang kini disandang Pas.

    Namun katanya, perkara itu akan diperhalusi dalam mesyuarat Pakatan Harapan Selangor terlebih dahulu. Kerusi-kerusi itu ialah Taman Templer, Lembah Jaya, Sri Serdang, Meru, Cempaka, Dusun Tua, Tanjung Sepat dan Paya Jaras.

    ReplyDelete
  18. PAS umpama ikan yang sedang menggelupoq ....

    Mustafa Ali cuba mengambil kesempatan menangguk ikan dengan spendanya? Ha! ha! Ha! Dia cuba nak melaga-lagakan AMANAH dengan DAP melalui kenyataan Tony Pua bahawa DAP mungkin akan bertanding di lapan kerusi yang dimenangi PAS. Tindakan DAP itu memperlihatkan mereka tidak mempercayai rakan politiknya sendiri, seolah-olah tidak mempercayai sekutu mereka dalam Pakatan Harapan, Parti Amanah Negara (Amanah), kata Mustafa Ali di sini

    Reaksi Mustafa terhadap kenyataan Tony Pua itu hanya mendedahkan kepada kita betapa PAS 'menggelupoq' bila DAP menyatakan mahu mencabar di lapan kerusi PAS tersebut. Apakah Mustafa sudah lupa bahawa PAS sendiri telah menyatakan akan mencabar kerusi-kerusi yang dimenangi DAP dengan meletakan calon-calon dari DHPP? Ada tak DAP menggelupoq macam PAS? Kah! Kah! Kah! Tapi reaksi PAS adalah umpama ikan yang terlalu gelojoh menelan bulat-bulat umpan yang dihulurkan oleh Tony Pua. Akibatnya kini menggelupoq di hujung joran .Waima kenyataan Tony Pua adalah seperti berikut: DAP Selangor akan memulakan persediaan asas yg perlu untuk memastikan bahawa Pakatan Harapan akan menang dalam 8 kerusi negeri yang kami telah kenal pasti, yang kini dipegang oleh PAS. Mereka adalah Taman Templer, Lembah Jaya, Cempaka, Dusun Tua, Paya Jaras, Seri Serdang, Meru dan Tj Sepat. Menjelang PRU akan datang, kami akan berunding dengan rakan-rakan kami, PKR dan Amanah kerusi-kerusi ini berdasarkan semangat Pakatan Harapan untuk menentukan peruntukan akhir kerusi. Kami memulakan kempen kami dengan makan malam mengumpul dana di DUN Tmn Templer pada 17/12 (Khamis) 07:30 @ Pusat Konvensyen iDEAL, Prima Selayang. Jumpa anda di sana! Tapi elok juga kalau kita kembalikan semula kepada Mustafa persoalan sama yang beliau bangkitkan -

    Apakah PAS tidak percaya dengan kemampuan para pemimpin yang rata-rata dari kalangan ulama' sendiri untuk berdepan dengan DAP? PAS hanya mahu mengorbankan DHPP disembelih di kawasan yang dimenangi DAP. Kenapa PAS tidak mahu menempatkan mereka di tempat-tempat yang PAS fikir mampu menang? PAS meletakan calon DHPP yang hanya merupakan ahli gabungan bersekutu mereka.Mengapa tidak berani meletakan calon dari pimpinan parti sendiri? Adakah sebab PAS sendiri sudah tidak yakin dengan janji-janji kemenangan Allah; yang sering PAS laungkan itu? Sementara itu, Salahudin menyifatkan kenyataan DAP tersebut hanyalah tindak balas daripada hasrat PAS mahu meletakkan calonnya di kerusi yang dimenangi DAP pada pilihan raya umum akan datang.Ia hanyalah gurauan biasa. Salahudin menjelaskan Pakatan Harapan masih dalam proses mengukuhkan gabungan pembangkang tak pun bincang lagi soal kerusi mana yang hendak ditandingi.

    ReplyDelete
  19. Betul kes perbalahan di antara Din Ayyam dan Husam Musa tidak kena mengena dengan Parti Amanah....tapi tengokkan caranya tanpa Hussam, berpestalah para ambia dan lebai-lebai semua menebang balak..."Just Chop Like That..." kata Mat Range Rover.. Sekarang ni hanya Husam saja yang berani menegur membetulkan penyelewengan.... kita support kebaiakn yang cuba di bawa Husam. Lagi banyak penipuan pak-pak lebai duniawi di dedahkan, lagi cepat PAS akan berkubur dan digantikan dengan AMANAH.

    ReplyDelete
  20. BERITA MIMPI TOK LEBAI

    Pas bersedia bertindak sebagai penasihat bagi membantu kerajaan Barisan Nasional (BN) mentadbir negara dengan sebaik-baiknya demi kepentingan rakyat. Malah, pada masa sama, parti berkenaan dengan sinis turut menyindir DAP dengan Kabinet bayangannya sambil menyifatkan tindakan bekas parti sekutunya itu sebagai syok sendiri sekiranya mereka berjaya memerintah negara selepas Pilihan Raya Umum-14 (PRU-14). Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Pas bersedia menjadi penasihat kepada kerajaan berkaitan pelbagai isu yang menyentuh kepentingan rakyat termasuk 1Malaysia Development Bhd. (1MDB), cukai barangan dan perkhidmatan (GST), perumahan, kejatuhan nilai mata wang dan sebagainya. “Kita nak tolong selesaikan masalah, kita bukan nak rebut kuasa.

    Kalau UMNO ubah kuasa dengan konsep Islam, kita akan bantu dia. Yang penting kita nak ubah pemerintahan kepada lebih baik berasaskan tuntutan Islam,” katanya ketika berucap dalam program Dialog Rakyat Bersama Pas anjuran Badan Perhubungan Pas Terengganu di sini hari ini. Selain Abdul Hadi, dialog itu turut dijayakan oleh Dekan Fakulti Tamadun Islam Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Prof. Dr. Kamaruzaman Yusof. Yang turut hadir, Pesuruhjaya Pas Terengganu, Satiful Bahri Mamat serta barisan kepemimpinan Pas negeri itu. Abdul Hadi berkata, kepemimpinan Pas akan mengadakan perjumpaan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membincangkan pelbagai isu terutama berkaitan GST dan kenaikan kos sara hidup rakyat. “Kita ada cadangan agar kerajaan hapuskan GST kerana ia menyusahkan rakyat dan akan menyebabkan berlaku inflasi. Kita akan bincang bagaimana cara untuk selesaikan masalah ini.

    “Contohnya, dalam Islam, orang kaya saja dikenakan cukai, orang miskin tak kena. Begitu juga orang Islam saja dikenakan bayar zakat manakala bukan Islam kena bayar cukai,” jelasnya. Dalam sidang akhbar selepas itu, Abdul Hadi berkata, sekiranya segala teguran serta nasihat kepada kerajaan tidak memberi sebarang kesan, Pas tiada pilihan melainkan terpaksa mengambil alih pemerintahan. “Perjuangan kita untuk mengubah keadaan dan bukan berebut jadi pemimpin. Tetapi kalau tidak berubah juga, menjadi tanggungjawab kita untuk tukar kerajaan. “Kita akan jadi pembangkang yang boleh menasihat dan kita bukan jadi pelahap nak rebut jawatan,” ujarnya. Beliau turut mengulangi pendirian Pas untuk tidak sekali-kali bergabung dengan BN khususnya dalam menjalin kerjasama politik. Ditanya mengenai usaha pihak pembangkang lain yang akan mengemukakan usul menolak Bajet 2016 dalam sidang Parlimen, Abdul Hadi menegaskan, Pas hanya bertindak sebagai pihak berkecuali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berkecuali ialah istlah paling lunak yang bernaksud "saya menyokong bn".

      Delete
  21. PAS BERKECUALI TAK UNDI TAK PERCAYA NAJIB:

    PAS mengambil langkah berkecuali daripada rakan pembangkang yang lain dalam cadangan penolakan usul Bajet 2016 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada 23 Oktober lalu.

    Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata kesemua ahli parlimen PAS sebulat suara bersetuju dengan langkah tersebut, lapor Sinar Harian hari ini.
    "Dalam soal tolak usul bajet, kita berkecuali dan tidak akan undi bagi pembangkang secara mutlak kerana dasar parti kita akan sokong perkara-perkara positif untuk rakyat dan akan membantah perkara-perkara negatif.

    “Ada benda yang kita tidak setuju tetapi tidak mungkin kita akan sertai saranan untuk saranan bantah usul Belanjawan (Bajet) 2016,” kata Hadi seperti dilaporkan akhbar itu.

    Hadi mengulas kenyataan MP Kuala Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad yang menyarankan kesemua ahli parlimen pembangkang menolak usul bajet sebagai salah satu protes menolak kepimpinan Najib.

    Dalam pertentangan bajet bulan lalu, MP pembangkang menyambut pembentangan belanjawan 2016 Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan mempamerkan plakad bertulis "Mana 2.6 bilion?"

    Ia bertujuan menyindir isu dana RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib yang juga menteri kewangan.

    Bagaimanapun, berdasarkan gambar dikongsi di Internet, kelihatan beberapa anggota parlimen dari PAS tidak mengangkat plakad itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadi memang tak kan mengundi kerana dia selalu ponteng

      Delete
    2. Memang tak leh pakat dng pas, dia kira pala otok dia jer..amenda laa

      Delete
    3. Setahu saya TUHAN tidak suka manusia yang menolak kebenaran demi sedikit kepentingan atau takutkan kuasa wahai Tok Guru.

      Delete
    4. ini yg dinamakan duri dalam daging. patutpun bertelingkah dengan orang lain pendapat selalu tak serasi. 1 kereta kalau 2 driver tak sama distinasi comfirm tak sampai tempat dituju. Patutlah Dap pun menjauhkan diri.

      Delete
    5. haha..abg mat sabu berpuluh tahun dlm politik, dia kata dulu PAS kan satu hari nanti akan jadi BN.., ni langkah permulaan..kesian PAS..dari perjuangan Islam akhirnya bersekongkol dgn rasuah

      Delete
    6. Itu nama putar belit politic sanggup bersubahat dah tau pemimpin tak jujur cuba check. Ada kepentingan pak president nih

      Delete
    7. Berkecuali untuk orang yg takde pendirian.

      Delete
    8. sejak tgna meningal, dasar utama pas pun ikut meninggal jugak.

      Delete
    9. Hari ni subsidi beras tempatan super ditarik balik. Ketua PAS mana ada peduli orang miskin yang ramai Melayu, asal hudud bolih dapat sokongan dari UMNO.

      Tuan Ibrahim dan Macai2 PAS dua tiga minggu lalu bukan main kata PAS akan sokong undi tak percaya. Sekarang Hadi dah keluar kenyataan U turn terang menerang. Tak salah lah ramai orang berpersepsi PAS parti cakap berbelit.

      Delete
    10. Org pas boleh kenyang dgn hanya berdoa tak perlu mkn nasi

      Delete
    11. PAS dah tak tau hala tuju, keatas tidak kebawah tidak, kekiri tidak kekanan tidak.

      Delete
    12. Tak tolak maknanya sokong latuuu..

      Delete
    13. Mulut cakap berkecuali tp di hati nak sokong..jangan lah bawa sikap munafik..yg fanatik saja x dapat bezakan intan dgn kaca..sebut aje pas sokong bajet panadol hj najib..rakyat dengar hati pun x sakit..ini berbelit belit macam ular..

      Delete
    14. Last sekali hudud entah ke mana, perjuangan rakyat entah kemana..
      Parti tak ada hala tuju. Macam naik bas ekspress pusing-pusing tak sampai tempat nak tuju. Tak ada otak.

      Delete
    15. Bersusah payah TGNA membangunkan kredibiliti Pas, tapi dihancurkan oleh Hadi krn cakap tak serupa bikin. Sayang seribu sayang.

      Delete
    16. Dah tak larat kita nak melayan karenah Pas. Sekarang tiba masa untuk menghukum pas pula

      Delete
    17. Pas jelas sudah tidak seperti dulu lagi. Hala tuju making kabur. Yg jelas Pas akan intim bersama UMNO. Ahli Pas harus ingat kita selama ini ditanam dengan mengatakan Umno kafir kerana Tolak Hudud. Skrg menjilat pula

      Delete
    18. Berjuang untuk rakyat tidak ada sikap BERKECUALI.
      Yang ada cuma YES atau NO
      BERKECUALI hanya untuk perjuangan duit dan pangkat.

      Delete
    19. pkr tak perlu ada kerjasama lagi dgn pas.
      harap azmin faham dgn kepura2an pas.
      pas hanya ingin kuasa.

      Delete
    20. hahaha....ada juga org mcm anon kat ats ni.meroyan salahkan PAS..org yg sama je dok komen...apa yg DAPigs dan PKR buat utk rakyat, utk islam? nada...zero...pasal subsidi beras pun salahkan PAS, PAS tu kerajaan ker?..mintala Pakatan takde harapan tu tolong...ngeh3

      Delete
    21. Maksud pas berkecuali itu jika ditranslate dalam google bermaksud " ya, saya akan menyokong bn"

      Delete
  22. Berjuang kerana nakkan jawatan dan gelaran. Kalau bertanding hilang jawatan tubuh parti baru sbb gila jawatan.
    Kalah bertanding meroyan gila jawatan tubuh parti kuali Imayam putummayam pandikutty. Pemimpin 35 orang, pengikut 3 orang. Tukang lap taik DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengundi Selangor Akan TOLAK PAS PRU 14 Nanti

      Delete
    2. pas pro umno bkan pembangkang

      Delete
    3. Apalah sibuk sangat dgn pas dia nak masuk umno ka tidak dia punya pasal.teruskan usaha menjatuhkan umno pas jgn pedulikan.

      Delete
    4. PAS lebih berwibawa jika kekal menentang kemungkaran....jika main politik...habislah PAS.

      Delete
    5. Sebelum pengundi selangor tolak pas dap dah buat pan kain lap kaki sbb tak ada peluangpun nak jd calon.jd la ayam togel je dlm reban dap.berkokok bagai nak rak hanya dpt upah dedak.mati tersedak la korang

      Delete
    6. Kepimpinan pas sekarang mmg menyedihkn....

      Delete
    7. Pas dah berubah dah. Eloklah kita cari tempat bergantung yang lain.

      Delete
    8. Semenjak ketiadaan tgna hala tuju PAS semakin bercelaru ,golongan Ust mudo tak kenal orang lama dalam PAS terutama ahli akademik

      Delete
    9. Tak ada otak. Mana Islam ada berkecuali. Perkara betul kita sokong. Perkara salah kita tolak. Ada satu saja salah pun kita mesti tolak. Kalau semua baik tapi ada satu haram kita mesti tolak. berkecuali tu amalan agama mana?

      Delete
    10. PAS sudah tidak lagi bersama rakyat yg semakin tertekan dgn kenaikan tol dan barang.. bersetuju dgn Najib beerti PAS setuju dgn 2.6B yg Najib sapu.. ini beerti PAS menyokong unsur2 rasuah walaupun derma.. bye bye PAS

      Delete
    11. Sukar buat pengikut PAS...Hadi tiada pendirian dan halatuju politik yg jelas samada sokong kerajaan atau terus jd pembangkang. Sikap flip flop PAS berlaku sejak pemergian Nik Aziz. Nampak sgt lemahnya hadi dlm kepimpinan parti.

      Delete
    12. Masuk je le..UMNO.. senang cerita. Boleh duduk sebaris kat dewan parlimen.

      Delete
    13. Pakatan harapan teruskan mendampingi rakyat..biarkan pas menghampiri umno..biar pas kena patuk ular yg sama dilubang yg sama..

      Delete
    14. Tp yg sedihnyer PH tak dpt sokongan rakyat...itu fakta..penyokong boleh bilang dgn jari jer...yg dok bising2 dlm forum org yg sama ...cybertrooper...cari mkn beb

      Delete
    15. Kalau pas nak cari makan dgn lebih lumayan, pas perlu SEGERA join umno dan istiharkan secara rasmi. Umno byk jawatan kosong yg boleh diisi. Tempat muhidin juga masih kosong. Ini peluang baik utk hadi. Cepat... cepat ...jangan terlambat. Kalau lambat nanti zahid sambar.

      Delete
  23. Aku tak larat nak pi ceramah, kos bajetpun kurang lagipong tuang presideng nak berkecuali dari sepakat ngan pembangkang untuk tidak-tidak terima bajet najib. Maka undi nanti aku tanda betul pada pas dan pangkah yang selainnya dikertas undi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas hidup diawang awangan

      Delete
    2. Pas sebenarnya sokong mana....kenapa pas ubah haluan dgn tidak ber sama2 pembangkang...kenapa pas tidak membangkitkan isu 1 mdb sedangkan pembangkang lain ada pendirian ttg kes ini sbb ianya melibatkan kepentingan rakyat....nampaknya pas da ubah haluan...harus d ingat pas d sokong sbb ber sama2 pakatan & rakyat nak melihat pati yg betul2 membela rakyat..bukan nak bela rakyat 5 tahun sekali iaitu bila dekat pilihanraya saja ...

      Delete
    3. Pas prngkhianat sebenar

      Delete
    4. peruntukan memerangi kanser payu dara dan HPV untuk wanita dihapuskan; insentif elektrik yang selama ini mengizinkan pengguna miskin yang memiliki bil TNB di bawah RM20 tidak perlu bayar, dimansuhkan; peruntukan untuk pendidikan tertiary dipotong. potong sini, potong sana, yang naik hanya peruntukan untuk kementerian PM... nampak sangat mana pendirian Pas sekarang. siapa-siapa masih sokong Pas memang takder otak.

      Delete
  24. Cakap la apa sj rakyat tetap bersama pas.pan tetap bersama dap.islam akan menang.kapir n pengikutnya akan kalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam islam cuma ada YES atau NO.
      Jika benar kita kena kata YES
      Jika zalim kita kena kata NO
      Jika banyak benar tapi ada 1 haram pun kita kena kata NO
      Dalam Islam tiada istilah BERKECUALI spt yg pas amalkan sekarang.

      Delete
    2. Pas akan jadi penasihat BN.
      Mungkin BN dah tak nak memerintah malaysia lagi kot?

      Delete
  25. Yeahaa ada ngak ada yg penting ketawa ! Sekarang pokay sapa tahu besok tokay ! Sekarang PAN detat sapa tahu besok coup detat ! Sekarang ceramah papa kedana sapa tahu besok ceramah perdana !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini hadi duduk barisan pembangkang.
      Esok mungkin duduk sebelah najib.

      Delete
    2. Maknanya dia lebih percaya najid drp mat sabu, dll pemimpin parti lain. Kau tak faham ke? Lembab kau ni. Lain kali pikir byk kali sblum hantar komen sbb kau ni lembab.

      Delete
    3. Semanjak ketiadaan tok guru nik Abd Aziz, PAS semakin kabur, seperti kapal tiada nakhoda.

      Delete
    4. Hadi Awang nak jadi penasihat UMNO.. Jap..jap.. Nak guling2 ketawa kjap.. Diri sendiri pun huru hara, lagi ada hajat nak bagi nasihat kat org.. Mintak MUKTAMAR PAS tu kasi sedau kan sikit Pak Lebai Candat Sotong ni skit. Suruh Hadi Awang ni mintak ampun kat seluruh umat islam yang dia Kafir kan dahulu. Meroyan ker apa Pak Lebai Adi ni.

      Delete
    5. Yakah? Harakah tak tulis apa-apan pun. Jika PAS undi sokong Najib Razak, negeri Kelantan tak akan wujud lagi.

      Delete
    6. masuk aje bn ...kurang2 boleh dapat 3 jawatan menteri. kalau jadi penasihat hadi je yg dapat habuan orang lain tak dapat....

      Delete
  26. Bosan dgn politik tahi.1 November 2015 at 14:31

    Dari kain rentang tu dah jelas apa depa perjuangkan. Bebaskan Nuar. Aku sokong tapi kena tambah jugala, bebaskan perogol. Pengedar dadah, perompak, pencuri pembunuh dan tutuplah jel yang ada kat Malaysia ni. Kerajaan boleh jimat bayak duit rakyat pembayar cukai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selangkah demi selangkah pas menghampiri UMNO dgn bahasa yg lunak.

      Delete
    2. Hidup partisendiri tunggang langgang ada hati nak jadi penasihat kah kah kah kah khak ptui

      Delete
    3. Sbb dlm umno tiada lagi peliwat. Dulu hj hadi takut kena liwat.

      Delete
    4. menunjukkan pas kini tiada arah dan sudah tersepit setelah ramai ahli dan pemimpin keluar parti, pas kini mengambil jalan celaka untuk menjadi penasihat umno pula, setelah tuan guru nik aziz meninggal maka inilah yg dilakukan oleh presiden pas sendiri, menghina perjuangan nik aziz sehingga mati. #istiqomahbebal #istiqomahtaksub

      Delete
    5. Pas di bwh TGHH smakin merapu & mnyerlahkn siapakah sbnarnya kuda trojan Umno utk jhnamkn Pas dr dlm.
      Angkt Dato Husam Musa utk kmbalikn pas spt era almarhum TGFN & TGNA...

      Delete
    6. Uuuihhh...ramainya ahli pas keluar parti, patutlah pas dah lumpuh...

      Delete
    7. Ekor anjing sudah keluar

      Delete
    8. Nasihatlah najib agar royslti dibahagi kepada kelantan dengan segera !!!

      Delete
    9. Nasihat nak ubah dasar kerajaan? Biarkanlah dia cuma perlu berdoa utk ubah pentadbiran Najib, lebih mudah menasihati kerajaan klu Hadi Awang jadi Timbalan Perdana Menteri (TPM), selamat berjaya mengubah dasar umno dan gaungannya MCA, MIC dan GERAKAN

      Delete
    10. PAs lebai malang, maruah di jual dengan harga murahan, Pas tiada keyakinan dan perjuangan islam.ada parti tapi tak hendak berkuasa apa bengong ke HHadi ni.

      Delete
    11. wah! hebatnya PH terutamanya PAN, ratusan ribu hadir ceramah perdana...alamat bungkusla PAS PRU14 nnt....hahahahaa

      Delete
  27. Bosan dgn politik tahi.1 November 2015 at 14:32

    Dari kain rentang tu dah jelas apa depa perjuangkan. Bebaskan Nuar. Aku sokong tapi kena tambah jugala, bebaskan perogol. Pengedar dadah, perompak, pencuri pembunuh dan tutuplah jel yang ada kat Malaysia ni. Kerajaan boleh jimat bayak duit rakyat pembayar cukai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti yang tiada arah tuju yang jelas akan BERKECUALI jika ditanya tentang sesuatu yang menyusahkan rakyat. Conthnya ialah parti BULZOKIVA ketika zanam NAZI di Jerman dulu. Presiden parti itu kemudiannya dilantik menjadi penasihat Hitler sebelum Hitler membunuh diri dan diikuti sekali oleh presiden BULZOKIVA sendiri.

      Delete
    2. Begitu juga PKR, ADUN PKR di DUN Kelantan berkecuali semasa RUU Hudud di bentang utk diluluskan. Pemimpin PKR diam, kelu bisu dan keliru. Tiada pendirian. Baik bubar shj parti.

      Delete
    3. perjuangan apa si hadi ni...
      nk jadi penasihat kerajan bn konon..ingat umno bodoh..

      Delete
    4. Lebai ni tidak boleh jadi penasihat dia ni layak jadi pemandu bas express saja tiada destinasi

      Delete
    5. 14:45 tau pun umno tak bodoh.
      Tapi kau memang bodoh.

      Delete
    6. Nasihat orang no.2 pun tak bolih terima & kena pecat ini pulak orng luar. Amacam ??? Ada udang?

      Delete
  28. PAN IMAYAM PANDIKUTTY TAMILNADU dah akui UMNO tak bodoh mcm parti PAN & PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Krajaan dh rmai pnasihat agama stiap negeri ada mufti, mn3 agama pn dh ada, hj Hadi ingt mrk mampu mgubah umno, takut nnt mrk yg d ubah umno,hehe..

      Delete
    2. Benar la kata salahudin ayub yg parti pas ibarat bas ekspres tanpa destinasi...berpuluh tahun bergelumang dlm politik akhirnya cuma nak jadi penasihat kerajaan saja...knp dari awal tak jadi ngo yg mesra kerajaan spt perkasa dan isma?ini la salah satu contoh knp pas perintah terengganu dan kedah cuma satu penggal saja...pemimpin pas x percaya kpd kebolehan parti sendiri...akhirnya jadi parti yg melukut di tepi gantang...parti yg tiada wawasan....

      Delete
    3. Jgnlh malu2 tuan lebai..... Mai lh naik rumah abang najib minum2 kopi.

      Delete
    4. PAS bergerak ats perlembagaan parti, PAN ado...? tak ada perlembagaan lagi kan..kan...akan kelaut la PAN nanti..

      Delete
    5. Dulu masa tgna pas memang bergerak atas perlembagaan parti. Sekarang pas berjalan atas perlembagaan perut tok lebai berdasarkan kepentingan jawatan dan poket masing2

      Delete
  29. PAN dan PAS berbalah hasil dari doa KO umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu satunya tokoh Pas yg saya hormati ialah TUAN GURU NIK AZIZ

      Delete
    2. I rasa Hadi x sihat, perlu rehat, kalau x,pengikut nya semua jadi pening

      Delete
    3. Prasyarat jd penasihat ialah kena bodek dulu..melalut da dan membarua

      Delete
    4. Politik itu kuasa....kalo x nak kuasa..better jadi badan NGO...Or join kumpulan tabligh

      Delete
  30. Musim banjir dah nak tiba.Majlis Doa KO bila nak buat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hendak di bawa kemana pas"oleh hj adi ni,huduh,tak pasti,putrajaya sekali,tiba2 ingin nak jdi penasihat pula,org umno sendiri,susah nak bgi nasihat apa lgi hji hadi pati sendiri sudah nak uruskan,

      Delete
    2. Hahahaha....... Pegangan apa tu ? nak memperBETULkan Mana ? klau diri dah tak yakin sama sendiri.mcm banyak tersepit nie.khakhakha.Banjir hari tu, peluang utk Penyokong terasa dan berfikir.apa ku dok buat selama ni,adakah pilihan ku ni betul ?renong2lah khakhakha........................

      Delete
    3. Kalau begini lah dasar Hj Hadi, sampai kiamat pun harus terus jadi pembangkang!

      Delete
    4. Dalam sejarah malaysia tiada parti pembangkang yang boleh kerjasama dengan BN... Nak gabung pun tak lama berpisah juga. Kata nak betulkan UMNO..?? Betulkan parti sendiri dulu.. Parti sendiri pun tak betul macam mana nak nasihat parti orang lain..? jangan bodohkan rakyat yang sokong anda..

      Delete
    5. Orang dalam UMNO dah lama nasihat Najib dia pun tak kisah, siapa lah PAS nok pujuk Najib. Cakap sedap gabung sajalah.

      Delete
  31. NASIHAT TUN M PUN NAJIB BUAT PEKAK JE..... INGAT NASIHAT HADI TU NAJIB NAK DENGAR KE? Kepala otak!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tengah bercelaru mencari hala tuju.Jadi barang siapa yg bercadang nak undi PAS lebih baik lupakan saja. Lebih baik undi BN sekurang nya ada prinsip kearah negara lebih korup.

      Delete
    2. Jadi penasihat kerajaan....hahaha.

      Delete
    3. Setiap hari pas ubah ajenda perjuangan .... hari ni begini esok lain pula .. itulah sebab dalm sejarah pas ta bulih berkerja sama dengan pati² lain . Kalu bulih pun dalm shaari dua ja pastu bercerai ...
      Mubayaah dalm pati sendiri pun ta terlepas dengan talik cerai ... Pas yg sebenarnya gila kuasa .. sampai dah jadi gila ..

      Delete
    4. punai hadi mmg sehat...tu pasai dia mampu pasang lebih

      Delete
  32. Setakat nak jadi penasihat saja tak perlulah bertanding dlm pilihanraya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas pandang bulan di langit, cakap kosong tiup angin.. minun kopi syok sendiri..

      Delete
    2. ari tu berhimpun lebih 60k sekadar jadik penasihat???

      Delete
  33. Ha haa..dah jelas hujah hj hadi..bas yg dia pandu x.ada destinasi..nj bernaung di station umno..pengikut pas naik la bas lain..perjuangan yg sudah tiada prinsip..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Halatuju PAS semakin kabur dan merapu. Mcm mana nak jd penasihat klu tak mahu bersama? Mcm mana nak ambilalih putrajaya klu berseorangan? Semua yg dinyatakan Hadi tak munasabah? Apa masalah dan kemahuan Hadi sebenarnya?

      Delete
    2. Pas tak kabur..yang kaburnya orang yang bercakap tu..tak tahu hala tuju..sebab tu cakap merapu..hu..hu

      Delete
    3. Terbukti Pas pengkhianat RAKYAT MALAYSIA. Rakyat yg dlm derita ia tikam dari belakang demi kepenting individu. Harap ahli Pas keluarlah dari parti Pas yg tidak memperdulikan hasrat rakyat Malaysia dlm keadaan yg susah dan dizalimi berpuluh tahun oleh Bn.

      Delete
    4. Pelik...Orang yg tak nak dengar nasihat kini nak bagi nasihat kat orang lain pulak...

      Delete
    5. Pada pru 14 rakyat marhaen akan hukum dan.lawan.habis habisan umnogok.pas dan sekutunya

      Delete
    6. Keengganan PAS untuk menolak usul Bajet 2016 adalah bukti bahawa dakwaan parti Islam itu bersama dengan parti pembangkang adalah tidak benar.

      Delete
    7. "PAS pada satu masa menjadi sebahagian dengan Pakatan Rakyat, tetapi kini kenyataan (Hadi) menunjukkan bahawa mereka (PAS) kini adalah sebahagian masalah bersama BN,"

      Delete
    8. Hadi, awak ikut Najib nak bangsatkan rakyat ?

      Delete
    9. Angan2 pak lebai ni hampir2 mnjadi kenyataan. Timbul pula ingin mnjadi penasihat BN.. Maka lunyai la parti selepas ini.. Syabas

      Delete
  34. Parti Amanah kuali Imayam putummayam pandikutty nak perintah Malaysia?

    Nama parti pun dah 7 kali bertukar dlm masa 2 bulan.
    Masuk maharaja lawak lah mat sabu oooi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam politik, langkah BERKECUALI pas itu jelas kelihatan menyokong/berpihak kepada kerajaan bn!

      Delete
    2. Dalam keadaan kerajaan bn yg semakin menjahanamkan negara dengan keadaan rakyat yg terhimpit dengan kos hidup yg semakin meningkat hadi sepatutnya memberi sokongan dalam membantu rakyat ini... Tapi sebaliknya Hadi mengkhianatinya. Syabas hadi

      Delete
  35. Filem Tamil akan buat penggambaran di Malaysia. Inilah hasilnya bila parti kuali Imayam tamilkoddy pandikutty ditubuhkan. Parti kuali ada share sbb tu logo sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makin bodoh...orang pas pun dah sokong BN

      Delete
    2. Tak payahlah masuk PRU14. Isi borang umno dan sokong calon umno saja. Tak payah nak sibuk2 fikir kesusahan rakyat

      Delete
    3. parti yang sudah kehilangan hala tuju. Hanya angan2 mengapai bulan. Minum kopi rumah sendiri sambil senyum berangan2

      Delete
    4. Parti kuali tu cerdik sgt ke? Buat ceramah sendirian tak laku ajak dap & pkr buat teman... Pun tak laku jugakk...
      Muahaha... Muahaha.... Muahaha.

      Delete
    5. Mana nak berjaya jika harapkan doa semata2 tapi strategi kosong

      Delete
    6. PAN tu ada strategi la sgt...doa lagilah tak der...tin kosong betul la puak PAN ni...

      Delete
    7. Habislah pas kali ini. Kelantan pasti jatuh pd umno. Padan muka mu. Sapa suroh bongkak

      Delete
  36. Hadi sedng menghadapi kecelaruan minda. elok kiranya dia berehat dan mendapatkan rawatan doktor di unit neurologi

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN IMAYAM PANDIKUTTY TAMILNADU mengalami kecelaruan identiti, antara parti politik dgn stesen tv serta syarikat produksi filem Tamil.

      Delete
    2. Mat sabu sekali tgk mcm Rajnikant la...tu sebab tiru logo tv tamil...ayapaa PANdikutti punyilek.....

      Delete
    3. Ko ingat najib nak dengar nasihat ko ker? Oiii sedar sikit la diri ko tu, lebai...

      Delete
  37. Hahaha..jom kita gelakkan pan..hahaha..kutuk la lg hadi..harun..hahaha..tak hingin org nak dengar ceramah geng geng loser ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceramah memang ramai...tapi bila bertanding tak ramai yang menang

      Delete
    2. Ceramah PAN tak ada org...kalau bertanding calon PAN sure hilang deposit!!

      Delete
    3. Pas sila tengok bulan sana. Ketua ko tak nak sokong rakyat bawahan. Meh kita humban dia pru 14 nanti

      Delete
  38. Meroyan teruk dah geng2 imayam..sakit ati tahap kritikal..kahkah..kesian..tu la balasan pd pgkhianat..dah pegi jilat bontot dap la kasi licin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasmacha baru hantar bihon sop MSG. Tu tak penat2 komen tu. Kah kah kah kesian kat Anak Bini dia

      Delete
  39. PAN Imayam kena selfie dgn Amoy baru dia tenang. Kah kah kah. Yg dok tulis banyak2 ni, Bini dia tak mau selfie dgn dia. Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni bukan komen bodoh....tapi bangang

      Delete
    2. Bangang al-tonton V yg diikutnya.

      Delete
  40. Pas ceramah mmg ramai, p/raya byk kalah
    PAN ceramah dah tak ada org, p/raya ada peluang hilang wang pertaruhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga2 admin, ada anon tulis beratus Kali. Dia jatuh cinta kat admin kott???/Pelik aku tengok

      Delete
    2. JDT menang bukan sbb najib sokong tapi sbb pimpinan raja muda yg berwibawa. Pemimpin berwibawa ptg utk berjaya. Klu harap hadi, awal2 dah kalah pusingan awal.

      Tahniah JDT

      Delete
  41. Replies
    1. Sedih!!!! Dapat perhatian PAN Imayam. Kira Bangladesh tu

      Delete
    2. Sedih!!! Rupanya UG memang betul2 wujud di dunia ini. UG memusnahkan harapan rakyat. UG tidak sokong elektrik free utk korang yg miskin. UG juga sokong beras yg korang makan naik rega. Doakan UG terlungkup dlm pru14

      Delete
  42. Tghh bg byk point supaya depa terus dpt meroyan utk tarik ahli.peliknya tak nampak jugak ramai ahlinya.meroyan sj lebih hasilnya org bo layan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk Ahli PAN Imayam ,

      Teruskan komen anda sampai pecah 500 komen. Baru Bukit Penang lambai dah naik sheikh. Kira betul balachi la hangpa ni


      Aku tak mau komen apa2 cuma nak kopi n paste sajer


      Mengapa Mat sabu dan Gengnya menyesal. Mereka menyesal kerana apa yang program tidak menjadi. Apatah lagi siri ceramah anjurannya tidak mendapat sambut menggalakan.




      Memang.Begitulah bagi mereka yang duduk dalam parti baru. Lainlah ketika berada dalam pas. Bayangkan PAS adalah sebuah parti nombor dua di Malaysia ini.

      PAN atau Amanah walaupun sudah lama ditubuhkan, tetapi parti cap cangkol itu tidak terkenal walaupun ada nama begitu lama.

      Sambutan yang menggalakkan diberikan ahli PAS pada Mat Sabu bukan atas nama ia Mat Sabu. Tetapi atas nama parti Islam Semalaysia.

      Lihat Ustaz Nahkaie Ahmad ketika masuk Umno. Pendek kata setiap ceramah anjuran umno sambutannya tidak sama macam dia berada dalam parti PAS.

      Demikian juga dengan apa yang berlaku keatas Mat Sabu dan gengnya.Setakat hari ini Mt Sabu dan gengnya semacam teramat kesal dengan tindakan cabut lari dan tubuh parti lain.

      Begitulah reality dalam arena politik di Negara satu Malaysia ini.Usah promosilah itu dan ini untuk raih rakyat jelata.Mereka tahu parti baru yang belum tahu fungsi itu tidak akan kemna pun.

      Lebh lebih lagi rakyat jelata Negara satu Malaysia sudah lama mengenali Mat Sabu dan gengnya. Siapakah sebenarnya Mat Sabu dan gengnya.

      Yang penulis Nampak, Mat Sabu dan gengnya gagal meraih sokongan rakyat jelata. Apatah lagi ahli pas yang sedia maklum mengenali peribadi sebenar dan geng ny

      Delete
    2. DARI HAL PUNAHSIHAT:

      Sebenarnya elok juga klu pas jadi penasihat kejaan bn. Biar bn huru hara mcm pas jugak. Senang sikit rakyat buat pilihan yg lebih tepat.

      Delete
  43. Ceramah merana bakal mampus dikubu sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kelantan terlepas nanti, jgn salahkan mat sabu atau dap. Salahkan golongan lebai UG dan ketuanya tok lebai musang berjangut.

      Delete
  44. Semua akan terjawab KALAU PAS JOIN UMNO. Selagi tak berlaku memang macam-macam cerita berlegar. Jika berlaku, apa kata ahli bawahan? Mungkin ya mungkin tidak. Namun skrip ini semacam makin hampir ke penghujungnya..apapun terpaksa menunggu hingga detik terakhir. Klimaks yang menjadi cetusan politik era millenia...huhuhu happy hunting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku doakan pas join umno. Ini dpt mengelakkan pertandingan 3 penjuru. Lagipun pas boleh kaya jika join parti yg kaya. Pas tak perlulah pikir2 sengal kepala otak pd rakyat miskin bawahan neh. Pas perlu mengejar jawatan besar serta elaun puluh2 ribu utk keluarga dan anak2.

      Tq

      Delete
  45. salam...
    di harap PAS mengangkat manhaj salafi...
    PAS kena ada blueprint untuk transformasi Malaysia kepada negara Islam....
    rasanya tidak betul menolak jihad ekonomi sedangkan negara luar tlh menjual kualiti...
    good luck 4 u PAS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehancuran pas semakin terserlah. Kita tidak mampu lagi untuk menipu diri kita sendiri. Kita hanya perlu menunggu dlm tempoh 2 tahun utk melihat kehancuran tersebut. Jika pun kita ingin menipu diri kita sendiri, kita hanya mampu nelakukannya tidak lebih drp 2 tahun.

      Delete