KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 1 November 2015

INILAH SEBAB MENGAPA KEMENTERIAN PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI KELUARKAN SURAT PEMANSUHAN PROGRAM SUBSIDI HARGA BERAS UNTUK RAKYAT MISKIN



Kementerian Pertanian dan Industri Asas‎ Tani (MOA) memansuhkan program subsidi beras Super Tempatan 15 peratus hancur (ST15) berikutan terdapat banyak masalah ketirisan berkaitannya.

Setiausaha Bahagian Industri Padi dan Beras MOA, Samsuddin Ismail dalam satu kenyataan hari ini berkata, kajian mendapati antara masalah yang berlaku ialah beras yang sepatutnya dikeluarkan untuk rakyat Malaysia berpendapatan rendah boleh dibeli oleh bukan warganegara. ‎

"Ada juga laporan mendapati terdapat tempat yang tidak mendapat bekalan mencukupi manakala ada tempat yang mempunyai bekalan berlebihan," katanya.

Beliau berkata, walaupun beberapa tindakan telah diambil kementerian termasuk menghentikan lesen pihak terbabit tetapi masalah berkenaan masih timbul.

"Sejak dua bulan lalu, kami telah mencari jalan terbaik bagi memikirkan mekanisme baru yang akan memastikan bantuan yang diberikan lebih menepati golongan sasaran dan benar-benar memberi manfaat kepada rakyat termiskin," katanya. ‎

Samsuddin berkata, pengagihan beras ST15 bermula pada 2008 adalah program sementara untuk golongan termiskin membeli beras pada harga paling rendah.

Beras ST15 adalah beras tempatan yang mempunyai kandungan 15 peratus beras hancur yang kualitinya sedikit rendah berbanding beras tempatan biasa ST5 dibeli oleh majoriti pengguna dengan kandungan lima peratus beras hancur. - Bernama

26 comments:

  1. MAT SABU TERDESAK, MEROYAN TAK TENTU ARAH!!!

    Huh! Apa la PAS ni nak layan kerenah Budak Suruhan DAPigs ni ek? Bukannya ada manfaat pun kalau nak dengar cakap Si Mat Sabu tu sedangkan dia sendiri tak sedar diri.

    Hanya semata - mata PAN Imayam yang Si Mat Sabu tu pimpin tidak mempunyai maruah membuatkan mereka menjadi semakin hilang arah bila dicabar untuk lepaskan jawatan.

    Kononnya nak sangat jadi Pengkhianat kepada parti. Tapi bila orang desak suruh diorang lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat, kecut buah kerandut belaka. Macam - macam alasan diorang berikan.

    Dek kerana ketandusan idea nak berhujah mengenai desakan yang dibuat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu tampil memberikan alasan bertaraf Longkang untuk selamatkan kemaluan mereka.

    Tak masuk akal lansung bila Si Mat Sabu tu cabar pemimpin PAS letak jawatan sebagai wakil rakyat sebab diorang bertanding bukan atas tiket Pakatan Haramjadah tu. Sebaliknya diorang bertanding atas tiket PAS.

    Jelas, tindakan Si Mat Sabu tu bukan sahaja membuktikan bahawa Geng PAN Imayam Baru tu dah ketandusan ieda. Malah ianya juga membuktikan ke-BODOH-an melampau yang dia miliki.

    Satu perkara jelas yang perlu diingatkan kepada Si Mat Sabu tu. Tak payah la dia nak buat desakan terhadap orang lain untuk lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat sedangkan dia sendiri pun KALAH dalam Pilihan Raya.

    Setidak - tidaknya, itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri telah di-TOLAK oleh rakyat secara terang - terangan sehingga membuatkan dia Tak Layak Lansung nak jadi pemimpin!

    Hakikatnya, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu bukan sahaja terdiri dari kalangan mereka yang berjiwa HIPPIES dan Tak Bermaruah. Malah diorang juga takde sifat bertanggungjawab terhadap jawatan yang mereka sandang pada ketika ini!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Satu demi satu subsidi kena hapuskan,bajet kurang,harap2 lepas ni adalah derma akan masuk ke dalam akaun jibby,rosmah badak,Jeff ulu babi cyber trooper UG dan blogger gg cangkul.harap2 dapat la seorang 1 TRILION..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang anak anjing nih

      Delete
    2. Tak bule la bg subsidi....nanti tak cukup duit nak tolon baya utang imdmam bapakk aku turr.. tq

      Delete
    3. Hahaha......betul tu...usah subsidi beri je wang brim byk2 pada yg miskin nanti mrk beli beras mahal pun tak apa sebab wang ada. Bagi subsidi susah org asing boleh dpt mcm minyak. Terbukti kerajaan sudah tidak mampu tanggung beban belanjawan malah berhutang sekeliling pinggang tetapi masih bersuara lantang bertapa mrk pandai takbir negara.

      Delete
  3. Munafik nyata ulamak makan gaji haram..

    FAKTA,Hadi awang telah menangguhkan perlaksanaan HUDUD di terengganu tahun 2002 walaupun enakmen telah diluluskan dan telah diperkenankan oleh Tuanku..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sekor lagi bodoo

      Delete
    2. Ko pandai ke?
      Klu pandai tolong hadi tu buat hudud kat tebgganu. Hadi tu ngong

      Delete
  4. Peristiwa memali tu sapa nk tanggung dosa yg mati katak mati2 kena tipu yg hidup hidup2 kena tipu. Dana memali sapa nk tanggung dosa.....sapa nk tanggung dosa mereka adi awang..tok guru u turn....atau mat sabu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketua dia sapa?
      Ketua dia la tanggung
      Ketua dia masuk neraka dulu

      Delete
  5. OMAK KAU.....

    Mana cerita lawak tontovi dTemerlohi kena kutuk kaw2 kat palimen oleh ydp? Dengar kata kemaluan tontovi jatuh gedebuk kat lantai palimen....malu la tu kot sbb kemaluan nampak besar betul sampai muka jadi hijau. Mintak omak kau buat laporan dan hantar kat hadi bole? Sbb perbuatan tontivi d"vangang ni memalukan kengkawang

    Tq omak

    ReplyDelete
  6. Salam Sehadi Sebarua.....

    Omak.... Bila nak tulis berita azmin tak pernah lulus lebuh raya di selangor sejak jd mb selangor? Dia kata sahak gagap yg luluskan 5 tahun lepas. Mintak omak buat siasat segera.

    Tq omak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin kata dia tak pernah luluskan,
      Dia jugak kata perkara tu belum muktamad
      Kalau belum muktamad, dia boleh gunakan kuasanya utk batalkan projek tu.

      Takkanlah benda mcm tu pun susah sgt nak faham anon woooi.

      Delete
    2. Kalau batal sapa nak bayar saman engkar perjanjian?
      Sahak gagap nak bayar kah?

      Delete
    3. Omak...
      Bila nak tulis berita azmin kata dia tak kuluskan lebuhraya baru di selangor? Tolong tulis yg azmin kata sahak gagap luluskan yer...

      Boleh batal ker tak boleh batal tu soal no 2. Klu batal kena bayar saman, sahak gagap nak bayar kew? Klu sahak yg kena bayar azmin kompom akan batalkan cepat2.

      Tq omak

      Delete
    4. 10:55 kalau benda tu belum muktamad, memberi maksud ianya masih boleh di batalkan. Ada faham. yg cakap tu azmin menteri Besar, takkanlah menteri Besar Selangor bodoh mcm kau.

      Delete
  7. Salam 1mesia Sehati Serasuah...

    Assalam... omak kau boleh saya mintak tolong? Boleh tak omak tulis cerita pasal datuk2 yang pelingkup kayu balak kat kelantan tu tak? Saya nak buat tesis saya tentang hudud sama ada datuk2 ini layak utk dipotong tangan atau sebaliknya.

    Kalau boleh tolong bg surat husam dan mintak bukti yg mamat tu bagi kat sprm. Saya nak fotostat bg kat hadi awang minta pengesahan.

    Tq omak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila siap tesis kau, hudud akan dilaksanakan di Malaysia. Cepatlah siapkan tesis tu. Potong juga tangan pemimpin yg songlap tabung memali dan lingkupkan Kohilal.

      Delete
  8. Salam Sehadi Sebarua.....

    Omak ko....dulu omak dah buat dosa fitnah azmin. Omak kata azmin lulus 3 lebuhraya baru di selangor hingga azmin rasa sedih dan malu. Perbuatan fitnah omak ni menyebabkan cai pas dan cai meno melompat2 seronok sambung fitnah di media yg boleh dibaca di seluruh dunia. Perbuatan omak fitnah azmin luluskan 3 lebuhraya ni adalah dpt makan daging sedara sendiri dan di neraka omak akan dibakar api neraka. Itu quran cakap.

    Omak tak ada jln lain kecuali mintak maaf secara face to face dgn Azmin. Jumpa mb tu dan cium tapak kaki dia 27 kali

    Omak nak masuk neraka tak?
    Kalau tak nak pergi jumpa azmin dan mintak maaf yer

    Tq omak

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. Omakau mana boleh masuk neraka sbb ulamak makan gaji haram dah jamin dia masuk syurga..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang anak anjing nih

      Delete
  11. Kelakar sungguh tengok perangai bebudak barua dan balaci DAP yg juga ahli parti PAN kuali Imayam dari wilayah Tamil Nadu...
    ..blogger2 diaorang dah pun tiap-tiap jam kutuk, hina dan FITNAH PAS, tetapi meroyan kat Blog ni minta Omak kutuk PAS pulak!! Tak ke bangang tu!!! Apasal Balaci kapir DAP? Blog munafiq korang takder orang lawat ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bpak kau,engkau,mak kau,semua family kau munafik.dh la munafik, sesat pulak tu.barua melayu celaka haram jadah.kau keturunan melayu bangsat.menjahanamkn melayu menipu,munafik.kau dan keluarga kau bole pergi mampus,hadi tuang presideng kau dh janji masuk syurga.kau melayu bodoh kau tu boleh pergi meninggal.

      Delete
  12. Allah baru tarik sdikit nikmat berbakul dosa masuk mlalui caci fitnah dan maki... Klu tarik smua nikmat kot br skn syp terdiam... Subhanallah

    ReplyDelete