Thursday 12 February 2015

AKAR UMBI MAHU TUN MAHATHIR DAN AZMIN ALI BERGABUNG LAWAN UMNO/BN ????? ... KATA PENGERUSI KELAB AKAR UMBI PKR.



Petang tadi gempar seketika di depan Ibu Pejabat PKR, Tropicana, Petaling Jaya dimana sekumpulan yang mengaku sebagai mewakili suara akar umbi KeADILan yang diketuai Pengerusi Kelab Suara Akar Umbi PKR, Johari Musa telah membuat demo aman mendesak agar pimpinan parti melantik mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Ketua Umum KeADILan yang baru bagi menggantikan Dato' Seri Anwar Ibrahim yang kini sedang merengkuk dalam penjara untuk tempoh 5 tahun setelah Mahkamah Persekutuan dua hari lepas menjatuhkan hukuman bersalah atas kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya Saiful Bukhari Azlan.

Alasan yang diberikan oleh Kelab Suara Akar Umbi PKR melalui Pengerusinya Johari Musa ialah .... Parti   KeADILan Rakyat memerlukan seorang pemimpin yang memiliki pengalaman, kemampuan dan kebolehan serta dihormati kalangan rakyat untuk bergabung tenaga dengan Azmin Ali yang kini menyandang jawatan sebagai Timbalan Presiden KeADILan merangkap Menteri Besar Selangor untuk menentang UMNO/BN pada PRU 14 nanti ... ciri-ciri ini menurut beliau selain dari DSAI hanya dimiliki oleh Tun Dr Mahathir Mohamad.

Tun Mahathir semenjak kebelakangan ini pun kelihatan begitu rancak dan kencang menyerang pentadbiran Dato' Seri Najib Razak seolah-olah beliau bertindak lebih dari seorang Ketua Pembangkang .. jadi untuk merealisasikan impian beliau tercapai dan hasrat Parti KeADILan khas dan Pakatan Rakyat amnya menawan Putrajaya menjadi kenyataan maka gabungan dua individu ini dikira cukup mantap dan padu sekali.

Dikira suatu tindakan menang menang ( win win situation )  .. Pakatan Rakyat dapat tawan Putrajaya dan Tun Dr Mahathir berjaya tumbangkan Najib dari kerusi Perdana Menteri.

Mungkin nampak agak mustahil tetapi dalam  ungkapan politik selalu mengingatkan ...  tiada musuh yang kekal dan tiada sahabat yang abadi .... Yang kekal adalah kepentingan peribadi.

Orang-orang lama juga kerap berpesan, dunia politik ini untuk mereka yang tebal kulit mukanya dan keras jiwanya.

Ia hanya sesuai untuk mereka yang boleh berpura-pura, sanggup buang kawan dan sentiasa terbuka untuk berbaik dengan musuh.

Yang banyak pengalaman pula ada berkata, kalau dalam matematik, dua darab dua bersamaan empat, tetapi dalam politik jawapannya boleh jadi lain daripada angka itu.

Begitulah selalunya perjalanan politik. Paling kerap berlaku ialah kawan bertukar jadi lawan dan lawan bertukar jadi kawan. Dua orang yang bergaduh boleh berbaik bila musuh yang dihadapi adalah orang yang sama.

Jadi terpulanglah .. . dalam keadaan sekarang macam-macam boleh berlaku tanpa terfikir oleh akal logik.

Dayung sudah ditangan perahu sudah di air .. terpulanglah sama ada untuk menerima cadangan ini. .. Politik adalah seni tiada yang mustahil.

20 comments:

  1. Dah hilag aqal ke apa berok-berok P'Gay'R?? Tak kan lah sampai meroyan tahap gaban bila bang Non Al Juburi tu dah masuk kedalam.....Orang yang depa gelar satu ketika dulu sebagai Mahafiraun, orang tu lah yang depa nak balik?? Itulah tahp mentaliti KELDAI!!!! Aku ingatkan PAS-pisss-pusssy saja spesis KELDAI dalam PR, rupanya P'Gay'R pun ada spesis KELDAI....kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. BARU AKU NAMPAK. RUPA2NYA YG SANGUP BERARAK DAN BERGULING2 TU RUPANYA ORANG YG HILANG AKAL.

      Delete
  2. Tak perlu khidmat Mahathir......akal berdolak dalik...,..Ketua umum mersti ahli PR..

    ReplyDelete
  3. Org pkr berhati umno lh tu ...hee

    ReplyDelete
  4. AKAR UMBI MAHU TUN MAHATHIR
    TAPAI PUCUK PELEPAH MAHU LIM KIT SIANG. MACAMANA ?

    ReplyDelete
  5. tun m pun tak nak layan pkr ini ia

    ReplyDelete
  6. Siap banner gamba azmin dgn madey lg tu ...kahkahkah

    ReplyDelete
  7. Pelik2 lah politik ni......jgn nak mimpi la tun mahathir nak masuk pkr......memang kiamat trus dunia ni kalau tun M masuk pkr...

    ReplyDelete
  8. Agak2lh nk ajak tun M..xkan nk jerat diri plak..

    ReplyDelete
  9. Agak2lh nk ajak tun M..xkan nk jerat diri plak..

    ReplyDelete
  10. Macam2 hal la korang nie..lucu betul la...hahaha

    ReplyDelete
  11. Dah sewel ker aper....Nasihatkan Tun tu buat amal ibadah...dah senja...Mati kita bila-bila akan tiba...istirihat main ngan cucu ker

    ReplyDelete
  12. Mesejnya adalah PRESIDEN PKR YANG ADA TAK MAMPU. Hinggakan nak gandingkan Azmin dgn Mahathir.

    So buat apa ada Presiden. Wan Azizah dah boleh karang surat letak jawatan

    ReplyDelete
  13. Cadangan orang gila je

    ReplyDelete
  14. Hahaha......
    Baca yg tersirat bukan apa yg kita fikirkan, politik bukan begitu mudah dapat di hafal di pelajari begitu sj tanpa minda tahap gaban.
    Kelemahan rakyat melayu adalah kementahan kecetikkan keyakinan kepercayaan akal fikiran melemahkan semangat berjuang bersatu berjiwa berani dgn pembaharuan demi masa depan yg lebih baik.

    ReplyDelete
  15. Di cincang 20 pun Tun Mahather tidak akan menyertai PKR melainkan Mahather dah jagi gila. Apa punya bangang lah geng geng ini mahukan Mahather jadi KETUM PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa la...geng pkr ni....ludah jilat balik. dulu tun m yg dorang maki hamun sgt sbb sumbat nuar ketum je dlm....mmg x leh pakai puak2 pencacai harbi pkr. lingkup negara. dh tu mintak plak petisyen us...mmg sah sgt barua yahudi... ..pukimak punya pkr. lahanat serba serbi....kaum jubur akhir zaman

      Delete
  16. Mohon pengkomen2 menahan dari menggunakan bahasa kesat, lantaran dipertanggungjawaban di hari himpunan dan mengelak memberi asohan yg tidak baik pd kanak2 dan orang2 muda yg menatap paparan ini, selain mempamerkan kerendahan budi.
    Kelab 'suara akar umbi pkr' (saupkr) mungkin juga hasil gubahan gerombolan untuk mengkucar kacirkan lagi keadaan berikutan pemenjaraan Anwar Ibrahim. Muhiyuddin di perhati pantas menggunakan 'desakan' saupkr ini untuk dgn raut muka sinis menghina pkr. Kain2 rentang pula nampaknya dibuat dgn 'sentuhan' profesyenal dgn cogan2 berimpak tinggi, lengkap dgn kehadiran aparat media sebaran luas tepat pada masanya, mencadang perancangan rapi dan belanja yg besar, seperti yg lazimnya diatur olih entiti bernama Apco.

    ReplyDelete
  17. Orang yang suka mengeluarkan perkataan yang tidak elok menunjukan sikap dan rendahnya maruah dirinya dan akan dipertanggungh jawabkan diakhirat kelak

    ReplyDelete
  18. Orang yang suka mengeluarkan perkataan yang tidak elok menunjukan sikap dan rendahnya maruah dirinya dan akan dipertanggungh jawabkan diakhirat kelak

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...