Tuesday 9 June 2015

DARI PENJARA SUNGAI BULOH ANWAR GESA PAS KAJI SEMULA USUL PUTUS HUBUNGAN DENGAN DAP.



Ketua Umum Pakatan Rakyat (PR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menggesa PAS mengkaji semula usul memutus hubungan dengan DAP yang diputuskan dalam Muktamar parti itu baru-baru ini.

Perkara itu dinyatakan beliau melalui pesanannya kepada peguam, N. Surendran yang katanya kenyataan itu khusus ditujukan kepada Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

“Saya amat risau dengan perkembangan terkini berkenaan PR, yang telah diwujudkan sebagai alternatif kepada sistem politik yang gagal dan urus tadbir kerajaan yang lemah di bawah Barisan Nasional.

“Saya kesal dengan usul untuk memutus hubungan dengan DAP yang telah diterima di Muktamar PAS.

“Saya gesa rakan politik kami PAS untuk mengkaji semula usul tersebut yang telah dilulus tanpa dibahas, dan agar ia tidak dilaksana pada ketika ini,” katanya.

Malah katanya kesepakatan dalam PR diperlukan rakyat yang mahu PR meneruskan perjuangan untuk menyelesaikan masalah politik dan negara.

Jelas Anwar, DAP juga sentiasa bersama PRK untuk terus memperkasa PR sekali gus menjadi pilihan alternatif rakyat.

“DAP yang telah lama menjadi teman dan rakan seperjuangan, terus komited dengan perjuangan untuk membawa perubahan,” katanya menerusi pesanan kepada Surendran.

21 comments:

  1. Ada satu sampah kat Kajang. Suami dia menyusahkan parti dan ahli. Tolong hantar orang ni ke kampung suami dia di Cherok Tok Kun. Jangan lupa anak dia yang pi sesi touch d hanjing. Hantaq ja pi Cherok Tok Kun

    Jesse Labu, N9ers
    Sejiwa dengan Jeff Ulu Yam
    Penyokong Tegar Reformasi tapi benci Nepotism

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff mana tau pasal politik. Jual daging babi dia pandailah...

      Delete
  2. Cuba perhatikan berapa culas wan jijah dalam hal gempa disabah ini, betapa kejamnya Anwar memperlakukan CheGu Bard danTSKI dan paling akhir adalah menjadikan PKR sebagai hak mutlak dia. PKR hak ahli bukan hak keluarga dia. Siapa lagi tak nampak macam mana dia menjatuhkan TSKI untuk diberi jawatan kepada Bini dia. Hoiiiiiii Anwar, jangan sangka akar umbi buta hati.

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Since Year 2000

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekadar nak tanya...berapa sekilo daging babi...tentu Jeff dah kaya sekarang.

      Delete
  3. Sudah Tiba Masa De Facto PKR Berundur. Tiada Alasan Lagi

    Keadaan De Facto yang terbaru seperti yang dilaporkan dalam media alternative sungguh menyedihkan

    Masaalahnya, sekiranya De Facto PKR menolak nasihat yang nepotism kejam maka beliau redha dgn nepotism dalam kerajaan BN yang dilawannya.

    Adakah itu sebenarnya maksud De Facto PKR?

    Tidak tahukan beliau sekiranya ada pertandingan, jawatan2 penting PKR akan diisi oleh mereka yang dipilih rakyat sekaligus menutup pintu nepotism dalam untuk campur tangan dalam parti?

    Adakah De Facto redha bila PKR menguasai semua DUN dan Parlimen namun tiada satu kerusi kerajaan pun dipenuhi bukan ahli dan rakan2 beliau?

    Adakah De Facto mahu terus menjadi corong pembesar suara Nepotism kerana yang takutkan nepotism hanyalah orang2 cerdik?

    Fakta sejarah jelas menunjukkan Nepotism kalah teruk dalam pemilihan parti.

    Sebagai contoh, di Malagasy, Parti Sosialis Malagasy mendapat kerusi yang jauh lebih banyak dari pemerintah bagi Majlis Perbandaran Malagasy City.

    Rata-rata National Malagasy Party kalah mencium bumi.

    Kenyataan2 De Facto yang mahu bini beliau jadi Embee Selangor pada tahun 2014 ini jelas melanggar keputusan rakyat marhaen Kebebasan yang mahukan Pakatan Rakyat diperkukuhkan.

    De Facto PKR harus memilih samada:

    1) Berhenti sabotaj Parti sendiri dan mula hadir setiap kali ada malapetaka seperti banjir besar, kemarau panjang dan wabak penyakit
    2) Lepaskan jawatan De Facto supaya keputusan ahli bawahan tidak lagi diremehkan seperti sekarang

    Jangan jadi kuih talam

    Jangan mungkir janji.

    Jangan malukan parti

    TULANG BADAK
    Murtabak Waves

    ReplyDelete
  4. Komen2 diatas di copy paste balik untuk pembaca2 mengenali anwar Ibrahim dgn lebih dalam.

    Awang Besar Lengan
    Keadilan Rawang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku penyokong setia Anuar. So..ko nak buat apa?

      Delete
  5. kita tunggu ' MEREKA PILIH RINGGIT KE PILIH ULAMA/MUKTAMAR"

    Apa takut KITA KUAT. Tak payah runding-runding kita tading nanti. KITA KUAT. Kita keluar jer dari Pakatan di Selangor, kalau berlaku PRN tak apa kita akan ambil Selangor. KITA KUAT. Dah Dewan ULAMA suruh IKUT ler, Letak Jawatan DLM semua yg berkaitan di SELANGOR dan PENANG. Dari JKK hingga ke Pengerusi KITA pulang balik. Apa kita hadap sangat ker jawatan di SELANGOR. Dulu 4 exco kini dah 3. Hinaan tu untuk Parti yg KUAT macam kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pilih nepotism sebab aku PKR yg fanatik kpd Anuar beraherm. Aku membenci reformist asli yg menolak kronism Dan nepotism. INI yg Anuar ajar tahun 1998. Tapi Anuar seorang Cikgu yg lupa atau bohong dgn kata kata

      Delete
    2. Betul ke Anuar bohong. Aku tak nampak pun. Ko yg bohong dan memfitnah Anuar.

      Delete
  6. Nepotism and cronyism will rule the Cabinet if Datuk Seri Anwar Ibrahim assumes the prime minister’s mantle, Tun Dr Mahathir Mohamad warned

    ReplyDelete
  7. Himpunan 12.07.2015, jangan lupa, kat dalam hutan simpan!

    ReplyDelete
  8. Wan Azizah, Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengumumkan bahawa mereka akan menganjurkan majlis makan malam untuk mengumpul dana untuk pemandu pelancong gunung itu dilaksanakan selepas gempa bumi M6 melanda Jumaat lepas di Ranau, Negeri Sabah.

    Beliau menimbulkan kebimbangan beliau gunung pelancongan pendapatan panduan yang akan menderita selepas bencana yang menyebabkan taman ditutup selama tiga minggu dan pengumpulan dana yang akan membantu mereka terutama mereka yang telah memberi hidup mereka ketika cuba untuk menyelamatkan orang lain.

    Azizah merasakan bahawa rakyat perlu membantu walaupun dengan harga yang sedikit dan melakukan apa sahaja yang mereka boleh untuk membantu panduan gunung.

    "Saya gembira, begitu gembira dan bangga untuk bertemu orang-orang yang telah dikorbankan kerana Anwar telah dikorbankan untuk apa yang dia berfikir yang tepat kerana ini adalah nilai dan 'Penilaian' wang yang tidak boleh membeli." Azizah berkata, kerana dia dialamatkan kepada Christopher Peter Ebi yang merupakan wakil dari Mount Kinabalu Panduan Persatuan.

    Wan Azizah adalah di Kg Bundu Tuhan, Ranau Sabah pada lawatan setengah hari keluarga bersedih panduan gunung tempatan Valerian Joannes dan Yusuf Solungin yang telah dibunuh oleh gempa bumi M6 yang melanda berhampiran tempat pelancongan puncak gunung pada Jun 6 pagi Jumaat, pada 07:15.

    Lawatan beliau diiringi oleh Wakil PKR Negeri, Lajim Ukin, Christina Liew dan Terrence Siambun dan pemimpin parti PKR Sabah beberapa negeri.

    8 Jun 2015
    Kota Kinabalu

    rakyat bukan minta simpati taik berdarah anwar itu, sepatut pemimpim simpati pada rakyat bukan pemimpin minta simpati pada rakyat . fikirkan lah
    ini cara istana segambut itu minta simpati pada rakyat, ketika banjir dulu ada tak jijik sebuk nak tengok rakyat kelantan itu, tak ada pun keluarga istana segambut itu dan dia sebuk dengan basikal di new zealand

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah Wan Azizah. Jangan jd mcm hj hadi. Harap serban saja besar...tetapi kaki pembelit. Memaljkan umat Islam sahaja.

      Delete
  9. Hanya 2 ekor anak beranak tu yg mulut puaka..

    ReplyDelete
  10. Hanya 2 ekor anak beranak tu yg mulut puaka..

    ReplyDelete
  11. Hanya 2 ekor anak beranak tu yg mulut puaka..

    ReplyDelete
  12. Dah tumpah darah melalui jubo...ari ni anwar dijubo semula oleh PAS....dulu PKR dan DAP sedap2 menjubo PAS ...ari ni bang non tumpah darah lagi....kah kah mintak nyawa supaya jangan dijubo lagi...supaya jangan tinggalkan PR yg dibina atas usaha aljiboori .... padan ssgt laa muko ko....pandai buat pandai2 la tanggung sendiri....

    ReplyDelete
  13. TAK PAYAH NAKSEBUK SANGAT, ADENGAN CELOK AWAK SENDIRI PUN BUAT KESILAPAN NAK RAMPAS JAWATAN MB SELANGOR! BUKAN PENYOKONG PKR TAK TAHU DAN SENGAJA TAKMAHU AMBIL TAHU!

    PASAL CERITA AWAK SONDOL SAIFOOL ITU KEBENARANNYA HANYA ALLAH SAJA YANG TAHU. SEMACAM SAHAJAH KATA LAMPAU MAHATHIR DALAM YOUTUBE "KITA ADA KUASA, KITA BOLEH BUAT".

    JADI KESUDAHANNYA BERTAWAKLAH DENGAN HUKUM QADA' DAN QADAR KEPADA ALLAH, KITA BERAKSI SAHAJA TETAPI TETAP YANG NYATA DIALAH YANG MENENTUKAN SEGALA-GALANYA.

    ReplyDelete
  14. Ko cakap apo ni.......mabuk ketum kot

    ReplyDelete
  15. contoh dinasti lim hanya orang politik, mat sabu letak jawatan dikatanya berintegriti tapi ketum x jadi pensyarah lepas kalah pru13 buat bodo je. guna melayu untuk kepentingan china.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...