Thursday 11 June 2015

ENAM PEMIMPIN PAS YANG TUMPAS PEMILIHAN PAS MUKTAMAR KE-61 AKAN DILANTIK KE DALAM JAWATAN KUASA PUSAT.


Enam yang tidak berjaya dalam pemilihan PAS baru-baru ini akan dilantik ke dalam jawatankuasa pusat.

Pengumuman rasmi akan dibuat pada 21 Jun, kata Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat pertama jawatankuasa pusat sesi 2015-2018.

Parti itu perlu melantik setiausaha agung dan ketua penerangan sebagai sebahagian daripada enam yang akan dilantik itu. Kemudian mereka akan memilih ketua 24 pihak biro. Ketua-ketua PAS negeri juga perlu dilantik.

"Ya, biasa begitu, setiap kali muktamar, yang tak menang pun ada diberi jawatan," katanya kepada pemberita.

Ditanya sama ada kelewatan dalam membuat pengumuman rasmi itu bagi memastikan pelantikan itu diterima terlebih dahulu, Tuan Ibrahim berkata, bukan begitu kesnya.

"Tidak, itu prosedur biasa," katanya.

Bagaimanapun, ia telah disahkan bahawa Mohd Zuhdi Marzuki adalah antara enam yang dilantik.

Ketika ditemui pemberita, Mohd Zuhdi memberi pandangan yang berbeza mengenai kelewatan itu.

"Jika mereka tidak menerima pelantikan itu, ia akan melantik orang lain.

"Oleh itu, pengumuman rasmi adalah pada 21 Jun," katanya.

Beberapa ahli jawatankuasa pusat mengesahkan bahawa mesyuarat itu lebih pendek daripada biasa, kerana presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang terpaksa menaiki penerbangan ke Jepun.

Oleh itu, tidak ada perkara lain dalam agenda, termasuk keputusan muktamar PAS untuk memutuskan hubungan dengan DAP.

Terdahulu hari ini, beberapa pemimpin PAS berkata, perkara itu perlu terlebih dahulu dibincangkan oleh majlis syura sebelum ia dibawa kepada jawatankuasa pusat.

Tuan Ibrahim berkata, beliau tidak tahu bila bila majlis syura akan bermesyuarat.

Buat masa ini, ahli-ahli PAS yang telah dilantik ke jawatan kerajaan di Pulau Pinang dan Selangor mesti terus bertugas seperti biasa, kata Tuan Ibrahim.

"Ia merupakan kerajaan negeri Pakatan Rakyat," kata Tuan Ibrahim, membayangkan bahawa ahli PAS perlu memenuhi mandat yang diberikan oleh pengundi.

PAS mempunyai kira-kira 1,100 ahli yang memegang jawatan dalam kerajaan yang dilantik di Pulau Pinang dan kira-kira 5,000 jawatan di Selangor.

23 comments:

  1. PUTUS DENGAN DAPIGS ADALAH HAK ASASI MANUSIA

    DAPIGS BOLEH PUTUS DENGAN PRESIDEN PAS

    KENAPA TAK BOLEH PUTUS DENGAN DAPIGS??

    TAK PUN PAS BOLEH PUTUS DENGAN GUAN ENG & KIT SIANG

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Putus dgn parti dan putus dgn presiden parti lain macai woi....kalau btl ada maruah,letak le jwtn dr pp.nape xnk letak?takut xda duit?kata nk keredhaan je kan kan.kahkahkah

      Delete
    2. DAMACAI PAS mana ada maruah. Kerana jawatan sanggup spin sana spin sini. Dulu aku undi PAS . PRU 14 nnt sori.

      Delete
  2. Ulamak Pascaisikulutut kan ada.kenapa nk harapkan jebon lg

    ReplyDelete
  3. anything dap do...wokeh...anything pas do...no wokeh...dap punyer ulamak lagi besaq...3 hari duduk mesir sama jordan...ilmu dpt...lain ulamak tarak bulih lawan...lagipun duduk makan babi sama anak ulamak besaq dap lagi mulia woh...sikarang kami kalah dalam itu pemilihan...tapi jiwa kami kuat mau terus kasi kacau sama ulamak kasi mereka talak sinang jaga itu parti...pahala dunia besaq klu bikin ini kerja...gaji pokok...elaun...wohhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan guru LGE dan LKS adalah ulamak tersohor wajib diwala'kan oleh golongan walaun2 kerana telah berjaya menghabiskan pengajian Islamnya di Jordan dan Mesir hanya dlm masa 3 hari je berbanding TGHH yg terpaksa menghabiskan masa bertahun2 ............ Tuan guru LGE dan LKS juga dipercayai adalah khalifah imam Mahdi yg akan membimbing golongan walaun2 utk menakluki Putra jaya dgn karamahnya ............. sekiranya berjaya golongan2 walaun akan mengangkatnya sbg nabi khatim khatimul anbia' (nabi terakhir dpd terakhir) dan segala sabda2 mereka akan menjadi sumber rujukan perundangan terpenting !

      Delete
    2. Aku lebih hormat LGE daripada hj hadi. Buat keputusan terburu2 lepas tu tak ngaku. Porraahhh... Dasar lidah bercabang.

      Delete
    3. Wajib hormat...lge kan khalifah yg di iktiraf n.aziz...suda lupa kah?

      Delete
    4. lidah bercabang tu macam lidah biawak kan?

      Delete
  4. Yang kalah dan dianggap parasit, jebon bla bla tu nak dilantik semula.

    Kan PAS dah bersih dari parasit dan jebon, buat apa nak dibawa masuk kembali.??

    Yang menang tu buat apa bertanding kalau tak dapat jawatan.

    Berserabut la PAS ni.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada Abg Maf Sabu, Salehudin, Khalid Samad, Hanifa dll tolong jangan terima jawatan daripada golongan ulama yang suci. Berjuanglah dengan cara sendiri.Anda bukan jenis lapar jawatan.

      Delete
    2. Hello Tuan Sham TM. Cakap kena fikirlaa. Jangan sedap mulut. Hormat kat ostad-ostad dan tuan-tuan guru. Kalau tak lantik jebon-jebon ni sapa nak gembeling tenaga ahli-ahli untuk buat kerja tak bergaji, sapa sanggup nak tadah air beracun dan pemedih mata, sapa nak berarak dan berkumpul, siapa nak pasang poster dan bendera? Takkan ostad-ostad dan tuan-tuan guru. Kerja ni kenalah jebon buat. Lagi pun kalau takde jebon-jebon sapa nak datang dengar ceramah dan hulur derma. Hulur derma? Lain taun!!! Kereta besar bole beli untuk parti tak boleh keluar duit sendiri. Ingat sikit kalau buat majlis minum petang tanpa jebon-jebon takde sapa nak datang!! Lalat pun tak mau lu worang punya makanan!!

      Delete
  5. Pas dah xda org yg blh buat kerja,hnya pandai ceramah shj.kita lihatlah kesudahan pas lepas ni.igt umno nk ke kat pas?soryyla. Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ke umat yg nak dengar ceramah DAMACAI PAS geng ulamak suci nih?

      Delete
  6. kroni pun tak dapat dilupakan itu pas
    Tin biskut dan tin milo tak dapat lupakan itu pas

    ReplyDelete
  7. Macam biasa pro ulama akan spin.kasihan.penangan haron dan hadi menyusahkan PAS.perangai buruk macam ini jika PAS sudah stabil nanti waktu muktamar akan datang ularmak jenis macam ini akan serang sesama sendiri untuk jawatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pro tuan guru sifu besar alnujum je? Mkn babi lg elok tau kata anak murid kanan beliau merangkap mudir air penang dan hib halal tau....

      Delete
  8. FULEMAH, ULEMAK HADI SUDAH MULA TERSEDAR DIRI DARI SYOK SENDIRI BILA MULA TERNAMPAK-NAMPAK SAIS JUBAH DAN SERBAN TERLALU BESAR DAN MULA TERLONDEH TAK TENTU PASAL!

    KATA MUDAH, ORANG YANG MEMERHATI DAH MULA NAMPAK ADENGAN POKAI OTAK, TERUS MENCIPLAK JURUS POLITIKUS - TAKTIK GHAIB PUTAR BELIT (a.k.a) PUJUKKAN CHOP MOHOR 1M UMNO.

    BIASA KE TIDAK BIASA KE PROSEDUR YANG DINYATAKAN, BUKAN ISUE NYA. INI SEMUA ADALAH ALASAN CUBA NAK BERALAS CAKAP SAHAJA - MUKA SEBENARNYA MUKA BUNTUT BAS DAN TEMBOK!

    CERITANYA ATAU "MORAL OF THE STORY" - ULEMAK HADI MUNGKIN TAK FAHAM BAHASA INI! SAHLAH ULEMAK HADI MEMANG TAK TAU MALU TIADA MARUAH ATAU THINK TANK KEPIMPINAN ULEMAK HADI SUDAH BANGUN DARI TIDOR?

    BUKANKAH YANG JELAS SEKALI MEREKA YANG HENDAK DIBERI PELUANG ITU ADALAH DIANTARA MEREKA-MEREKA YANG SUDAH KALAH HABIS TEROK KONTANG, HILANG KEPERCAYAAN PERWAKILAN DIKETEPIKAN DENGAN ACARA UNDI CAI ULEMAH HADI (BUDAYA BARU PAS).YANG PELIKNYA BUKAN KE MEREKA KESEMUANYA BERFAHAMAN ISLAM SEKULAR, MENCEMAR NAMA BAIK DAN PERJUANGAN KEISLAMAN PAS, PALING TERUK BERSEKONGKOL DENGAN DAP?

    DIMANA LOGIKNYA PEMIKIRAN ULEMAK HADI? ORANG YANG BERTUNGKUS LUMUS MEMPERJUANGKAN MEMPERTINGKATKAN PAS UNTUK MENDAPAT KEPERCAYAAN RAKYAT JELATA DIKETEPIKAN KONTANG, KEMUDIAN DIBERIKAN PELUANG (PRIORITY) MASUK BALIK DALAM JAWATANKUASA PUSAT? BUKAN KE SATU SANDEWARA WAYANG KULIT KUDA KEPANG, TEBAL MUKA NAMANYA.

    YANG JELAS SEKALI BILA PASMA NAK TUBUHKAN PART BARU - ULEMAK HADI SUDAH GELAGAH! APAKAH MEREKA-MEREKA YANG TERPINGGIR SUDAH MISKIN OTAK, TIDAK ADA PENDIRIAN SENDIRI, TIADA BERFAHAMAN AKAN TUJUAN PERJUANGAN CARA MENEGAKKAN UGAMA ISLAM DALAM NEGARA SEKULAR ISLAM MALAYSIA?

    JIKA PASMA BERJAYA MENUBUHKAN PARTI PASMA, PASTINYA IANYA AKAN DAPAT SOKONGAN DAN JUGA TARIKAN DARI ORANG ISLAM BERFAHAMAN MODERATE DIATAS PAGAR YANG BELUM BERDAFTAR MENYAMPAH DAN MELUAT TIDAK MENDAFTAR KEAHLIAN KEPADA MANA-MANA PARTI, MEMBERI PELUANG ALTERNATIVE BUKAN SAHAJA AHLI PAS YANG MENYOKONG PASMA, TETAPI JUGA DARI PENGANUT PKR DAN UMNO YANG BERFIKIRAN WARAS DENGAN PERJUANGAN NENEGAKKAN ISLAM DALAM KOTEK RAKYAT MALAYSIA YANG MAJMOK.

    YANG PASTI GILA PAS KEPIMPINAN ULEMAH HADI AKAN BUNGKUS DALAM PR 14 - TAKPAYAH NAK CAI-CAI LAGI! KALAU ULEMAK HADI BETUL BERJIHAT IKHLAS YANG TERBAIK SEMATA-MATA FISABILLILAH UNTUK MENEGAKKAN HUKUM HUDUD, BUAT REFERANDUM TUNUTAN ISLAM RAKYAT? INSHAALAH, TIDAK MUNGKIN ALLAH TIDAK MERESTUI NIAT SEMEDIAN, MAHA PENCIPTA TIDAK SEMISKIN MACAM OTAK ULEMAK HADI,YANG SEGAJA DIMISKINAN IALAH CARA OTAK BENGAP ULEMAK HADI-MANUSIA BERSELINDUNG DALAM JUBAH DAN SERBAN, JANGGUT KAMBING!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Telima kasih manyak2 anak2 mulid bapak gua...tuan gulu sifu besaq ahli nujum...pasai lu olang cukup berpegang teguh sama janji utk tetap kasi taluk itu hadi...ala satu hadis tok guku ada bilang...gua tak igt kitab rocket numbo belapa...tapi.xpa...itu talak pinting...mana gua....oh yea...hadis bapak gua...hilung talak mancung itu pipi kasi solongla....kami sekeluarga mimang manyak mangga...oni iselam.baik...mudah lunding2...mudah telima polisi2 kami...jasi mcmna lu olang blh kata kami anti iselam...kamilah iselam...biarkan meleka talak fhm...kita faham...kita misti telus telng kasi plessure sama mereka.

      Twlim kasih macai2 kami...oppps...lakan2 kami...li semua manyak intligiti...

      Delete
  9. Sah walafiat - ORANG YANG MENGUTARAKAN PAS MEMUTUS HUBUNGAN DENGAN DAP ADALAH ULEMAK HADI, SEKARANG GAMBARANNYA SUDAH NYATA ADENGAN CAI DAN TUMBUK RUSUK TENDANG GULUNGAN PASMA INI SEMUA KERJA TUMBUK RUSUK ULEMAK HADI.

    SEKARANG NAIB PRESIDEN ULEMAK PAS - KATA TAK SALAH MINUM TEH DENGAN UMNO, TAK MENGAPA KERANA ISLAM PAS TERLALU MURNI ATAU SEMEMANGNYA ULEMAK HADI DAN PENGIKUT-PENGIKUTNYA BERANGAN-ANGAN MAT JENIS NAK KONSI BERKUASA DENGAN UMNO!

    KAH, KAH, KAH, GELIGEMAN DAN KELAKAR SUNGGUH BILA TOCANG ULEMAK DAPAT NAIK JUNJUNG!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suatu masa dulu...
      Pas dlm bn kena terajang...
      ketika ini...
      pas dlm pr kena flying kick..
      Dap dan BN tak blh pakai kah?
      atau Pas yg mcm haramjadah kah?

      Delete
  10. Gua bukan ahli nujum tetapi satu-satu perkara itu mungkin dapat dikesan akan berlaku apabila kita perhatikan peristiwa dan drama yang telah dan sedang berlaku. Telahan gua apabila jebon-jebon sudah dinyahkan maka AJK Pusat akan menjadi 'Jebon free' atau pun 'dirt free'. Ertinya AJK Pusat sudah bersih dan tulen. Seperti juga benda lain mana boleh kekal keadaannya. Yang kekal hanyalah Allah Raja Hari Kemudian. Ok maksud gua bila takde musuh maka kecenderungan mencipta musuh tetap ada. Kelainan akan dianggap pembelot, pengkhianat dan seteru. Maka jadilah pertembungan diantara AJK Pusat berdasarkan kelulusan (aku dari azhar hang dari pondok), berdasarkan geografi (gue dari T'ganu lu dari Perak), berdasarkan bahasa (gue bole cakap Arab lu boleh cakap Tamil), berdasarkan pengikut (gue ada ramai anak murid, lu mana ade anak murid) dan berbagai-bagai kelainan lagi yang akan timbul dan dijadikan alasan untuk menyingkir kawan!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akhirnya jadilah parti PAS PIS PUS
      Habuk pun Tarak..... cuma PAS PIS PUS

      Last2 jadi HAMPAS.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...