Tuesday 16 December 2014

BEKAS KETUA WIRA PERKASA MERANGKAP PANGLIMA LUDAH BERACUN NEGARA BERANG NAIK ANGIN SATU BADAN DENGAN PENGGANTINYA KERANA PANGGIL PEMIMPIN-PEMIMPIN PUJAANNYA SEBAGAI BANGSAT.



Exco Pemuda Umno Malaysia Arman Azha Abu Hanifah mengingatkan 'junior' dalam sayap pemuda Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) agar tidak mencela mana-mana pemimpin Umno dengan kata-kata kesat termasuk mencera dengan gelaran 'bangsat'.

Justeru Arman Azha membidas keceluparan Ketua Wira Perkasa Irwan Fahmi Ideris yang mensasarkan beberapa pemimpin Umno dengan melabelkan mereka sebagai "bangsat" di pentas persidangan tahunan NGO itu baru-baru ini.

"Yang pertama nak cakap adakah perjuangan Perkasa yang utama sejak awal ditubuhkan dulu apakah ia terus memperjuangkan untuk menyatukan orang Melayu?

"Kalau asas penubuhan Perkasa untuk menyatukan orang Melayu, jadi kenyataan bangsat itu tidak sepatutnya keluar atau adakah kepimpinan Wira Perkasa ini telah lupa bahawa perjuangan utama adalah untuk menyatukan orang Melayu," katanya.

Tegas beliau yang pernah mengetuai Wira Perkasa sehingga 2011, tiada pemimpin Umno yang sempurna dan teguran boleh dibuat mengikut cara yang betul tetapi bukan dengan melemparkan kata-kata kesat.

"Untuk menegur pemimpin Umno tidak salah tapi tegurlah secara berhemah memandangkan Perkasa merupakan NGO yang memperjuangkan hak kepentingan orang Melayu.

"Kalau kepimpinan tertinggi Perkasa selepas saya iaitu saudara Irwan Fahmi yang mengeluarkan kenyataan begitu, adakah beliau telah lupa Perkasa ini ditubuhkan atas landasan untuk mempertahankan dan menyatukan orang Melayu.

"Tapi kenyataan beliau jelas menunjukkan tidak ke arah itu," katanya.

Irwan Fahmi ketika berucap dalam sesi penggulungannya persidangan tahunan NGO itu mensasarkan mensasarkan beberapa pemimpin Umno apabila melabelkan mereka sebagai "bangsat".

Pemimpin yang menjadi sasaran beliau termasuk Ketua Pengarah Eksekutif Gerakan Kesederhanaan Global Datuk Saifuddin Abdullah, Ketua Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) Datuk Nur Jazlan Mohamed, dan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar serta mempersoalkan sumbangan mereka terhadap komuniti Melayu di negara ini.

Selain itu Irwan Fahmi turut menyifatkan Khairy Jamaluddin seringkali tidak mengendah dan mempertahankan Melayu, namun apabila gereja diserang, beliau menjadi orang pertama tiba di lokasi itu.

Sambil mengulangi peringatan kepada NGO itu, Arman Azha menganggap ia sebagai sikap 'tidak matang' Irwan Fahmi namun menasihatkan agar tidak mengulanginya pada masa akan datang.

"Jadi sepatutnya mereka nak menegur kepimpinan Umno harus mempunyai alasan dan menghormati dengan menggunakan bahasa yang baik, bukan mengeluarkan bahasa yang tidak enak didengar seperti perkataan bangsat itu.

"Jadi bagi saya mungkin ketidakmatangan Ketua Wira Perkasa baru ini terkeluar perkataan tersebut.

"Bagi saya sebagai kepimpinan Umno dan merupakan bekas Ketua Wira Perkasa, beliau seharusnya tidak kenyataan seperti itulah," katanya.


KWAH KWAH KWAH KWAH KWAH .
.. Hoi Bangsat lu ... sebelum nak ajar dan tegur orang supaya beradap dan berhemah jangan mengeluarkan kata-kata kesat, cermin muka kamu dengan sebelum itu kamu kencing dalam tempurung dan suluh muka kamu ... kamu bukan sahaja kesat dalam mengeluarkan kata-kata tetapi jauh lebih kesat lagi bangsat dalam gelagat dan tingkah laku.

Kalau nak jadi pembodek sindrom dan budaya yang sudah sebati abadi dengan diri kamu pun agak-agaklah .. kamu naik angin satu badan sebab nama KJ dan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia kena petik ... cuba kedua-dua mangkuk ayun ini tidak disentuh ... taubat lahom kamu akan membisu tidak akan memberikan sebarang komen dan ulasan.

Gertak sana ugut sini nak tempeleng, belasah dan ludah orang itu dikira berhemah dan bertamadun?????

Ganggu kacau ceramah dengan bawa samseng-samseng taik kucing kering itu sudah dilabelkan sebagai beradab sopan santun dan matang????

KATA DULANG PAKU SERPIH.

12 comments:

  1. Org2 perkasa boleh cakap ape saje, yg ko nk marah ape hal, bos2 ko dh bg lesen kt katak tu ko lupe ke? Perkasa boleh cakap ape saje sbb dia org x de niat ape2 ....nk melawan tauke ke ...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azman Azhar memang Bangsat dan Celaka

      Delete
  2. Alahai si songkok tinggi ni...

    ReplyDelete
  3. Bangangggggg...lu mmg bangang,macai taik kering,pendekar taik kucing,benda nyata lu pusing..

    ReplyDelete
  4. Betul apa yg dia cakap tu. Bercakap biar lembut dan berhemah. Lain kali kalau nampak dia nak masuk tandas, tegur begini " Saudara nak membangsatkan najis kat punggung ke? Silakanlah"

    ReplyDelete
  5. "Hang Jagaaaaaaaaaaa..." kata Arman Azha (Rujuk gambar yg disertakan).

    ReplyDelete
  6. Apa lagi tumbuklah. Sama-sama takde telur. Berlakonlah tu. Memandangkan ramai sangat pakar bodek membodek dikalangan melayu dengan ini dicadangkan universiti melayu UITM mengadakan kursus peringkat ijazah dalam bidang pembodekan. Kah kah kah!!

    ReplyDelete
  7. Pekasam ni bukan ke keldai amno...patut la sama2 bangang..

    ReplyDelete
  8. Ni lah MACAI sejati..kah kah

    ReplyDelete
  9. bgslh kau org beramuk sb msing3 nk tunjuk hero melayu. kau org rsalh cam mna kau tibai org pmbgkng dgn lagak gengstar taik kucing bla bdepn media.

    ReplyDelete
  10. 2x5....tak payoh berlakon... Dah lama kenal dah..

    ReplyDelete
  11. Rayuan kepada omakkau. Tlg tamatkan ruangan komen. Maki hamun menjadi jadi. Menambah dosa je

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...