Monday 1 December 2014

BUKANKAH TSKI PADA 14HB APRIL 2014 LALU TELAH MENCADANGKAN PEMOTONGAN GAJI MB, EXCO, SPEAKER, TIMBALAN SEPAKER?????



1hb Disember 2014 Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor hari ini mencadangkan pengurangan gaji empat jawatan tertinggi dalam kerajaan melibatkan speaker, timbalan speaker, menteri besar dan ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (exco) berkuatkuasa pada 1 Januari 2015.

Bagi speaker, gaji asal RM22,500 sebulan ditolak sebanyak 33.33% menjadi RM15,000, timbalan speaker daripada RM15,750 kepada RM10,000 (36.51%), menteri besar daripada RM29,250 kepada RM25,000 (14.53%) dan exco daripada RM20,250 kepada RM15,000 (25.93%).

Perkara itu dicadangkan Menteri Besar Mohamed Azmin Ali semasa sidang DUN petang tadi.

Bagaimanapun, gaji ahli DUN (Adun) tidak disebut dalam Dewan, sekaligus dikekalkan pada RM11,250 sebulan.


Pada 14hb April 2014 Kerajaan Selangor memutuskan untuk memotong gaji menteri besar, exco, speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) dan timbalan speaker selepas menerima kenaikan pada awal 2014, kata Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Menteri besar Selangor itu berkata, bagi gaji dan elaun menteri besar, kenaikan gaji kepada RM29,250 dipotong sebanyak RM15,074.86 menjadi RM14,175.15.

Katanya, gaji baru exco yang sepatutnya berjumlah RM20,250 pula dipotong sebanyak RM5,250 menjadi RM15,000.

Sementara Speaker DUN pula yang menerima kenaikan RM24,500 dipotong sebanyak RM7,500 menjadi RM15,000.

Timbalan Speaker DUN yang menerima kadar kenaikan gaji paling tinggi sebanyak RM15,750 dipotong RM3,750 menjadi RM12,000 .

Bagaimanapun, katanya, kenaikan gaji Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dikekalkan kepada RM11,250.

“Jumlah pemotongan gaji itu akan disalurkan ke dalam Tabung Agenda Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES),” katanya pada sidang DUN hari ini.


TSKI TELAH PUN MENCADANGKAN GAJI DAN ELAUN MENTERI BESAR DARI RM 29,250.00 DIPOTONG SEBANYAK RM15,074.86 SEN MENJADI RM14,175.15 SEN SEDANGKAN AZMIN PULA CADANGKAN KEPADA DUN PULA DIPOTONG SEBANYAK RM4,250.00  SAHAJA IAITU DARI RM29,250.00 MENJADI RM25,000.00

SEDANGKAN GAJI DAN ELAUAN EXCO DAN SPEAKER ADALAH JUMLAH YANG SAMA DICADANGKAN OLEH TSKI PADA 14HB APRIL 2014 LALU... TIADA SEDIKIT PERBEZAAN.

JADI DIMANAKAN KATANYA ADA PEMOTONGAN GAJI DAN ELAUN DIBUAT???????

AZMIN HANYA BERANI POTONG SEBANYAK RM4,250.00 SAHAJA SEDANGKAN TSKI SANGGUP POTONG SEBANYAK RM15,074.86 SEN.

APA YANG HEBATNYA AZMIN ALI INI??? YANG SEBENARNYA TIADA PUN SEBARANG PEMOTONGAN DIBUAT SEBALIKNYA GAJI MB DITAMBAH SEBANYAK RM10,824.86 SEN.

YANG NAMPAK JELAS GAJI DAN ELAUN DIPOTONG IALAH JAWATAN TIMBALAN SPEAKER DARI RM12,000.00 KEPADA RM10,000.00 ... ITU SAHAJA .. MUNGKIN JAWATAN INI DISANDANG OLEH ADUN PAS KOT???

LAIN-LAIN JAWATAN SAMA DENGAN PEMOTONGAN YANG DISYORKAN OLEH TSKI 8 BULAN DULU.

NO BIG DEAL .. NOTHING TO SHOUT ABOUT APA YANG DIBENTANGKAN DI DUN PAGI INI OLEH AZMIN ALI.

LAGI SEKALI CILOK DAN CIPLAK APA YANG YANG SYORKAN OLEH TSKI DALAM MASA YANG SAMA KASI UP ELAUN DAN GAJINYA SEBANYAK LEBIH KURANG RM10,000.000.



KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

34 comments:

  1. AZMIN JANGAN JADI POYO MCM GENG KLIP KLAP MAK LAMPIR...


    KAH KAH KAH


    KLAU NAK JADI POYO, MASUK GENG KLIP KLAP MAK LAMPIR


    KAH KAH KAH



    KLIP KLAP KLIP KLAP


    DULU AMK KEADILAN BUAT KERJA BODOH BAKAR BENDERA JEPUN

    BUAT KERJA BODOH PUN DAPAT JADI NAIB PRESIDEN PKR

    LEPAS TU WANITA PKR PULAK BUAT KERJA KLIP KLAP BODOH

    NANTI DAPAT LA JADI NAIB PRESIDEN PKR

    KAH KAH KAH




    BAK KATA P. RAMLEE,,,


    DAH TUA PUN BODOH!!!!










    KLIP KLAP KLIP KLAP


    KAH KAH KAH


    ReplyDelete
    Replies
    1. Alif mim nun tendang wau = sarkis

      Delete
    2. Alif min nun tendang wau = bangang

      Delete
  2. Gaji punaisehat anwar ibrahim 1 hengget klaim elaun 15 juta bila nak potong....patut le rasuah ahli parlimen sabah 100juta selamber jer...kski jubo paling korup dengan rasuah...puiiii....kes rempuh sepol sampai la ni belum settel....nak kau tim sapa offer lebih...puiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga fitnah kau ni akan membawa kau dalma siksa kubur yang berpanjangan,selagi kau tidak minta maaf pada orang kau fitnah,dan tidak memohon ampun kepada Allah,

      Delete
    2. 20:29 x serik2 ke najib dh label ko org bangang, komen merapu mcm org sewel, duit upahan ko sapu tp bangang x habih2, tu yg najib marah, ko mengabih duit haram umno je ....kihkihkih

      Delete
    3. 22.20....memang fitnah mcm tu pun yang dia orang nak macai2 buat. Makan gaji kenalah buat fitnah berulang2. Haram halal bukan nampak janji poket tak kosong.

      Delete
  3. PM kata banggang tu dituju kpd sapa ha?
    Hehehe...
    Omakkau pun satu, kalau ya pun anti Azmin, takdernye Najib puji kau.

    ReplyDelete
  4. btul ke 20.29. dgn kytaan ini brdsarkn fakta yg soheh? jika benr stu kewajran tetapi klu x benr sngupkh utk dheret kemhkamh ats tudhn meyebr brita x benr hya mndgr dn tksub kpd sesaitu yg bolh mngaibkn diri sndiri. sya x brpihk dmna mna hya brpksi kpd hukm hakm sbgai umt islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20:29 tu gile, yg ko gi layan nape, cukup lh die seko yg gile ....

      Delete
    2. Biorlah 22.26/ 21.10.....dia tengah kumpul bekalan akhirat besok. Kalu nasib baik boleh duduk satu neraka dgn firaun

      Delete
  5. Dan apabila mereka (orang-orang Yahudi pada zaman Rasulullah) bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: “Kami telah beriman”; dan apabila mereka berjumpa sesama sendiri, mereka berkata: “Patutkah kamu ceritakan kepada mereka (orang-orang Islam) dengan apa yang telah diterangkan oleh Allah kepada kamu (di dalam Kitab Taurat mengenai kebenaran Nabi Muhammad) untuk menjadikannya hujah (bukti) yang dapat mengalahkah kamu di sisi Tuhan kamu? Tidakkah kamu berakal?”
    AL QURAN 2.[76]

    ReplyDelete
  6. Macai detected..sy akan kurang lawatan sy

    ReplyDelete
    Replies
    1. pergi berambus terus lagi bagus.

      Delete
  7. Asyik cite azmin, tski, dap je, anwar pe cite, senyap je, tngh deal dgn najib ke? ....

    ReplyDelete
  8. Khalid Ibrahim yang beriya-iya mahu menaikkan gaji empat jawatan tertinggi dalam kerajaan melibatkan speaker, timbalan speaker, menteri besar dan ahli exco tanpa dibawa berbincang didalam komponen Pakatan Rakyat. Takkan peristiwa itu dah dilupakan ?

    Tapi setelah dibantah oleh semua pemimpin Pakatan Rakyat, Pada 14hb April 2014 Khalid Ibrahim terpaksa memutuskan untuk memotong gaji menteri besar, exco, speaker dan timbalan speaker selepas menerima kenaikan pada awal 2014.

    Khalid Ibrahim yang cadang kenaikan gaji, kemudian Khalid Ibrahim juga yang membantah kenaikan gaji itu sebagai pemimpin syok sendiri...

    Kenapa omak kau tunjuk kebodohan kaitkan Azmin Ali kononnya ciplak idea orang lain sedangkan dia hanya melaksanakan bantahan Khalid ?

    Alahai..... omak kau.... ciplak atau tidak terletak pada tanggongjawab Azmin Ali sebagai menteri besar Selangor yang dipilih oleh sultan. Ingat selalu.... Azmin Ali dipilih oleh sultan dan dilantik oleh PKR !


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tski sebelum ni pun d pilih oleh sultan n sebulat suara dr pr....tp masih d jatuhkan dgn cara paling jijik dlm sejarah politik msia...org sibuk tmbh pahala d bulan ramadhan, ada pula puak2 yg sibuk jaja fitnah nk jatuhkan tski....

      Delete
    2. 23.05...aku ingat selalu....
      TSKI dulu bukan sultan selangor ngan PKR ker yang pilih?

      Delete
    3. mb pun ada yang kaki kopi pes yek.....
      tak apa la....kopi pes pun gaji 25 ribu sebolan.
      tu yang berebut2 nak jadi mb tu....
      sampai laki bini nak jadi mb....

      Delete
  9. 비밥umno 대?? 학로 gilebabi마로니에공haha원 버taik hinjing!! 스킹 직캠 skit otak??.. 욘바인!! 첼
    욘 mampos la..바인첼

    ReplyDelete
  10. Bkn nk menjatuh anon 6.43 oii..cuma peringat kt org melayu yg benda ni tak payah nk di dewakan sgt...malu kt kaum bkn melayu...demer x heran pun benda2 mcm ni...kaum wanita bangsa lain yg dh jd astronout pun ada...x de pun nk diheboh2kan..ini br jd pomen...bkn nk menidakkan kebolehan dia..tp berpada pada lah..lgpun pki tudung tu wajib..bkn masa nk posing ambik gambor je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Bukan nak jatuhkan dia la. Cuma nak bagitau rakyat bahawa kita amat berbangga kerana kita ada ketua yang amat mahir kopi pes dan glamer. Kopi pes pun gaji besar 25 ribu sebulan.

      Delete
  11. Apalah nak marahkan omak kau, dia pun nak cari makan. Dah habis kontrak senyaplah dia. Ini semua sembang kedai kopi je, tak kemana pun. Untuk omak kau teruskan dgn kerja anda. Daripada kena jadi penari bogel atau menyundal, kerja nie mungkin tampak lebih elok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0047...emak hang besok kalu dah habis kontrak kerja hang suruh la jadi penari bogel atau penyundal.

      Delete
  12. tiru yg baik tiada hal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu sblm jadi MB, dikata benda yg ditiru tu tak baik.
      Dah jadi MB benda tu jadi baik pulak dah.....

      Boleh pulak macam tu yekkk.......
      Sebijik otak toni phua laa

      Delete
  13. Sudah-sudah la mak kau oii.. target kita nak membina Malaysia yang lebih makmur kalau pr mengambil alih pemerintahan nanti. Kalau masih hentam org sendiri, bila lah Malaysia ni nak Makmur.. jgn jadi penyebab kegagalan.. sampai bila nengok yg kaya tambah kaya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni domokrasi ke kukubesi -- demokrasi memberi hak kpd setiap org untuk bersuara

      Delete
    2. skarang mb jugakkkkk yg kaya...
      rakyat seropa jugakkk....

      nasib baik dulu TSKI ada buat program selangor bantu bayar air 11 hinggit, kalu tak sampai sekarang tak merasa laaa.....

      Delete
    3. Aku dari dulu memang tak setuju dengan omak kau. Sejak azmin jadi mb ni, bukan main marah omak kau.

      Patutnya kita bersyukur kerana ada mb baru yang pakar dalam teknologi kopi pes. Lagipun mb ni pandai cari glamer, pandai masuk longkang, pandai jenguk tong sampah, pandai sembur racun padi, pandai cat rumah, pandai sembur sheildtox....

      ini ciri2 mb yang kita cari dan kita tunggu selama ini.
      Omak kau patutnya bertaubat tau....

      Delete
  14. Kesilapan TSKI kerana beliau dilihat terlampau lurus bendul dalam pentadbiran dan juga berpolitik sedangkan politik penuh dengan helah termasuk juga dalam dalam pentadbiran kerana perhitungan bukan lagi berdasarkan benar atau salah dan hasil tapi peluang bersilat serta berkuntau ke atas pesaing.Samalah bila dihalang batu besar semasa membina jalan,kenapa nak rempuh juga batu besar tersebut sedangkan jalan boleh dilencongkan dengan kos dan risiko yang lebih rendah dari kerja kerja mengalih atau meletup batu besar tersebut...ini dipanggil perubahan strategi keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah dia jugak. Sapa suruh lurus bendul, kan dah kena.....
      Patutnya dulu TSKI kena banyakkan terjah longkang ker, cat rumah ker, sembur padi ker, masuk parit ker, masuk tong sampah ker....baru boleh lama jadi mb. Nak jadi mb lama kenalah pandai giler glamer, kopi pes....

      Yang dia lurus sangat buat selangor bayar 11 hingit bil air rakyat tu buat hapa? Dah la tu, bagi duit kat orang tua la, bagi simpanan kat bayi selangor la, bagi biasiswa anak selangor la.... kan ke membazir duit rakyat turrr...

      Yang paling teruk, kenapalah dia lurus sangat nak benarkan kidex dan air langat untuk rakyat.... kan membazir turr. Yang aku paling tak tahan kenapalah lurus sangat sampai nak tukar syabas ke selangor sendiri...macamana kroni ameno nak cari makan??????

      Tapi yang baru ni aku setujuuuuuuuu sangat... kepakaran kopi pes dia amat tinggi. Yang macam ni la aku dan rakyat selangor nak.....

      Delete
  15. Heeee aku suka komen ko.sebijik sebijik kelepop kena muka muka Macai ajemin.

    ReplyDelete
  16. Omakkau lu ingat TSKI hanya cadang tapi tak buat pun sampai dia dikeluarkan, Azmin cadang dan perlaksaan pada Januari 2015....ada reti ke lu

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...