Tuesday 23 December 2014

EDISI KANTOI TERLONDEH ... SIAPA KATA BARANGAN DIJUAL DI KEDAI RAKYAT1M'SIA (KR1M) LEBIH MURAH???????


Tujuan murni diwujudkan Kedai Rakyat 1M'sia (KR1M) ialah para pembeli mendapatkan barangan yang berkualiti dengan harga yang lebih murah dalam keadaan kos sara hidup semakin tinggi dan rakyat kian terhimpit dan sesak nafas kini.

Malangnya tujuan dan niat baik kerajaan itu tidak sampai kepada sasaran dan mencapai matlamat apabila dihebahkan betapa produk yang sama harga yang dijual di KR1M jauh lebih mahal dari dijual di Pasaraya-pasaraya.

Yang menjadi mangsanya siapa kalau bukan rakyat yang berpendapatan rendah yang amat-amat mengharapkan produk dijual dengan harga murah .. kelompok masyarakat yang memandang perbezaan harga 5 sen cukup besar dan tinggi nilainya.

Apakah kini kewujudan rangkaian KR1M wajar diteruskan???

6 comments:

  1. Hahaha......
    Siapa kata kedai satu malaysia murah????? Mestilah yg melaksanakan kata murah!!!! Tak ada org suruh percaya!!!! Bodoh bangang bagi yg percaya tanpa kaji selidik. Sebab tu jgn kata kedai kafirlah kedai mata sepet lah jual barang mahal!!!!!! Kedai melayu lagi mahal kenapa????? Sebab tu kedai bangsa yg saudara benci dan bising tu maju selamanya tetapi bangsa kita???? Yg beli bangsa kita juga yg paling byk kan.

    ReplyDelete
  2. Ini semua saikologi haprak...Melayu rosakkan Melayu...Hohohooooooooooooooooo......

    ReplyDelete
  3. Cuba omak minta dp pengirim gambar diatas, alamat KR1M yang dikatakan menjual barangan tersebut. Dalam dunia perniagaan fitnah boleh berlaku kerana persaingan harga. Setahu aku KR1M memjual hanya barang2 tertentu sahaja.

    sila rujuk http://www.kedairakyat1malaysia.com.my/en/products

    ReplyDelete
  4. Nasib baik aku tak pernah pijakkan kaki msk kedai satu Malaysia ni! Haram

    ReplyDelete
  5. Pengalaman saya sebelum membeli sesuatu barangan, saya akan bandingkan antara kedai KR1M dan Kedai Runcit Biasa, memang ternyata KR1M lebih mahal dr kedai biasa..Kadang2 perbezaan harga antara RM5-RM10 bagi sesuatu produk.. tak percaya? Sila buat perbandingan sendiri hari ini..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...