KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 8 December 2014

EDISI MEMALUKAN NEGARA ... PIALA SUZUKI 2014 SEPARUH AKHIR PERTAMA ... PASUKAN VIETNAM BELASAH HARIMAU MALAYA .. PENYOKONG-PENYOKONG HARIMAU MALAYA BELASAH PENYOKONG-PENYOKONG VIETNAM.




Tidak boleh menerima kekalahan setelah pasukan Harimau Malaya dimalukan ditempat sendiri oleh pasukan Vietnam, beberapa penyokong fanatik Harimau Malaya telah bertindak ganas dengan menyerang dan membelasah beberapa penyokong Vietnam di Stadium Shah Alam, malam tadi.

Cakap bukan sikit punya berdegar jurulatih Harimau Malaya untuk ratah Vietnam akhirnya siapa yang kena ratah????

Agaknya yang dimaksudkan Harimau Malaya mau ratah Vietnam ialah penyokong Harimau Malaya ratah dan belasah penyokong Vietnam kot!!!!!

Sebelum ini kita diriuh rendahkan mengenai kisah seorang permain Singapura yang mengamuk selepas mengalami kekalahan di tangan Malaysia 3-1.

Malam ini lain pula ceritanya apabila Malaysia kalah di tangan Vietnam beberapa penyokong pasukan Harimau Malaya pula mengamuk dengan memukul penyokong Vietnam.

Perkara ini adalah tidak sedap didengar kerana tidak menunjukkan semangat kesukanan oleh peminat kita dan orang yang memukul penyokong Vietnam itu boleh disifatkan tidak bertamadun kerana ini akan merosakakn reputasi Harimau Malaya itu sendiri.

Adat permainan kalah atau menang, kita jangan tunjuk budaya yang tidak elok ini kepada orang lain kerana sukan sepatutnya mengeratkan persahabatan bukan memburukkan keadaan.

Harap pihak Polis Diraja Malaysia dapat ambil tindakan. Budaya Hooligan Samseng bukan budaya kita.

26 comments:

  1. Dasar taik hanjing !

    ReplyDelete
  2. Malaysia jadi huru hara gara2 lupa akan suruhan ALLAHtaala... moga2 mereka yg berugama islam mendirikan solat sebelum saksikan perlawanan bolasepak.. Siaplah lepas ini bila malaysia bertandang ke vietnam... pakailah helmet dan baju besi... safety first...

    ReplyDelete
  3. Harap fifa gantung harimau malAya mandatori...5 tahun jgn kasi main antarabangsa....malaysia main bola bodoh...mcm najib ckap bangang...Iq pemain kita mcm budak umor 13 thun..main ikut nafsu...mcm telan pil kuda....x nampk pemain malaysia main bola guna otak...sah otak bangang umno ada dlm pemain kebangsaan malaysia...x caya tanya la pemain malaysia sokong parti apa..mesti jawabnya umno..
    Umno itu bangang...jahil...jumud...x de tamadun..perosak melayu n bumi malysia...harap lpas ni haimau malaya masuk kandang SARKAS je...mcm kata sudin....huhuhu

    ReplyDelete
  4. Perangai macam PASMA. Dah tahu nak kalah 2015, lagi Mau kecoh. Tulang Besi pulak macam komentator bola fius yg melalak sebab terlampau kecewa. Kah kah kah. Nah cekelat hacks main jauh2

    ReplyDelete
  5. Sepatutnya penyokong harimau malayalam itu turun ke padang kasi sepak tiang bendera di bucu padang mcm tmj dah tunjukkan tempoh hari. Kenapa tak nak buat mcm tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong Malaysia buat silap besar. Bola kalah kerana pemain Malaysia tak sehebat pemain lawan. Kalau nak lepas rasa marah, marahlah pemain sendiri.
      Ibarat anak sendiri bodoh tak lulus periksa, keluarga jiran dibelasahnya kerana anak kawan tu dapat no.1.
      Belum apa2 cakap besar konon nak belasah 3-0. Balasan atas sikap takbur.

      Delete
  6. Main ngn vietnam pn kalah ckp kemain takabur.. Smua pemain bola kaki pukul kaki macai umno smuaaa taik hanjing !!

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the umno taik hanjing.

    ReplyDelete
  8. Perangai merusuh ni penyokong anwar taik hanjing je yg buat. Ni semua salah anwar. Keling/cinabeng tak tgk pun bola msia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudin kata::: Alif Mim Nun tendang Wau = duit dah bank in sarkis

      Delete
  9. Pemain bola malaysia BANGANG xabis2...macam tu je la sampai bile2 pun..!!! Nak masuk world cup..phuuiii!!!

    ReplyDelete
  10. Kepada Pentabir2 Stadium (tak kiralah mana2 stadium pun) aku nak cadang dua perkara yg perlu di lakukan
    1. Tempat duduk kedua2 penyokong tersebut mesti di asingkan (mungkin sudah di buat)
    2. Masa keluar keluar penyokong2 mestilah di jarak antara 30minute atau 1 jam.
    contoh jika penyokong Veitnam keluar jam 11:30 penyokong Malaysia mesti keluar selepas jam 12:00

    ReplyDelete
  11. Vietnam perang ngan amerika pun dia orang menang. jangan sampai ada penyokong harimau balik dlm keranda macam tentera US. dia orang tak takut mati nye. jangan di acah, silap orang malaysia tak balik kalau gi vietnam

    ReplyDelete
  12. Hello, tolong tengok sikit rankng Fifa. Vietnam dah lama jauh ke depan. Malaysia kalau nak menang kena lawan dengan Somalia atau pun Pulau Tonga. Buang karen je.

    ReplyDelete
  13. Harimau malaya mcm umno lh, x boleh kalah, bile kalah salahkn org, penyokong2 pulak tukang pukul org, ingat handal sangat ke, kt tempat sendiri pun kalah lpas tu pukul org lg, ko tunggu lak pulak gi ke tempat org, nnti kok ade penyokong2 msia balik tinggal badan je kepala x de ... hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perangai penyangak b/sepak yg pakai baju hitam bertutup muka. Ramai kau beranilah. Nak dedah muka takut kena belasah kat luar.

      Delete
  14. Orang bodoh mcm tu lah.....

    ReplyDelete
  15. pyokong mlysia kena ingt skit. brmain dpdg sndri bolhlh pukl.sepk terjng.pyokng lwn. mcamna klu brmain dpdg lawn. sudhkh pyokong yg mbuat kacau ni mnerima hakikt dn bsdia pilk akn dhentm lbh hebt drpd pyokng lwn sb dendm kesumt yg wajr dbals. kpd pyokng bfikrn sempt lgi bodh x pyhlh tnjk gengstr dtmpt sndri. sb gengstr otg kta x bolh nk baca.

    ReplyDelete
  16. Sampai bila2 pon pasukan malaysia tidak akan pergi mana krana sikap kurang bermoral, apa lagi klo ketingalan gol, mula lah
    bermain kadar klo boleh nk patahkan kaki
    lawan, main ikut nafsu bukan pakai stategi,
    menang dgn spore pon krana nasib
    dpt panalty klo ikut standard tk layak masuk separuh akhir pon..

    ReplyDelete
  17. Ini taraf bolasepak mlysia di bwh FAM sbenarnya. Mentaliti bangang haramjadah yg xakn ke mana2 pn. Jaguh kampungan + sembang lebih. Kes altunya pn blm setel, ni kes mcm ni pulak. Tggu & lihat game kt sana pulak mcmana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Game kt sana lg hancuss sbb x de penyokong langsung, takut org vietnam belasah lumat dia org. Pegawai2 dn pemain2 pun dlm ketakutan gak tu...semua sbb penyokong bebal msia...bodoh wal bangang betul...hihihi

      Delete
    2. bodohnya pyokong yg wat huru hara mnghntm pyokong vietnam. sndri mau igt klu bmain dtempt dia pasti mereka akn mbals dendm habidn sb vietnam ad sjrh sndri dlm prng vietnm spi amerika lari x cukp tanh x pyh bperng mgunkn snjta ktika itu org veitnm ad snjta semngt je. sma smalh kta sksikn nti.

      Delete
  18. Tu msti pasai no plet x ikut spec jpj.hahahahaha

    ReplyDelete
  19. Kami penyokong Malaysia terpaksa membelasah penyokong vietnam kerana kami Ketuanan Melayu- kami mmg lepaskan geram pada penyokong vietnam kerana team Malaysia kalah- Di Hanoi nanti kami tak dpt nak pegi kerana bos kami si Perkasa ckp tak perlu pegi- kami ketuanan Melayu amat berbangga kerana telah menang sorak dan belasah penyokong vietnam

    ReplyDelete
  20. nampak gayanya mmg x dapat la penyokong HM nak ke vietnam...

    ReplyDelete