KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 2 December 2014

INILAH LAPORAN POLIS OLEH ADUN KEADILAN PORT DICKSON TERHADAP KETUA UMNO BAHAGIAN PERMATANG PAUH KERANA PANGGIL KAUM INDIA "KELING" DAN MASYARAKAT INDIA MUSLIM SEBAGAI "MAMAK".


Setahu Omak lah kalau panggil kaum India dengan panggilan "Keling" memanglah dikira biadap dan menguris hati masyarakat India dinegara ini ... tetapi panggil kaum India Muslim sebagai "Mamak" rasanya tidak menjadi persoalan pun .. Kaum mamak di negara kita pun dengan megah dan bangga mengelar diri mereka mamak.

Yang agak kasar sedikit jika panggil kaum mamak dengan labelan seperti mamak padukang atau mamak kutty .. itu mungkin agak terguris tetapi jarang amat kaum mamak negara kita ambil port pun dengan panggilan sebegitu.

Panggilan mamak sudah boleh diterima sebagai suatu gelaran atau panggilan yang tidak menghina kaum India Muslim di negara kita.

18 comments:

  1. Hi Everybody,

    Panggil apa2 pun kira entengla. Janji jangan pergi session touch d HANJING macam Nurul Izzah.

    Komen tulus ikhlas daripada

    Jeff Ulu Yam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah contoh terang-terangan macai bangang yg Najib katakan itu. Ikhlas kepala atuk dia, pigidah!!!

      Delete
    2. Si Jeff ni sewel, org ulu yam kenal lh die ...hihihi

      Delete
    3. Aku tinggal di ulu yam tak kenal pun bangang tu

      Delete
    4. Masih sama hanjing benci sama suami. Siapa yerr??? Negro ka orang local

      Delete
    5. Porah!!! Melayu,China.India ada yang pandai ada juga yang bodoh..yang buat adunan police tu species keling negroto..Bebel x sudah.. Dimalayalam di nun Sana Ada seorang gadis cantik mata bunder.. Taksegan sesilu, malah berbangga... nama dia adalah RIMAKALINGGAL BAHASA MELAYUNYA RIMA C GADIS KELING ..uurmm akupun tergoda juga sebab diacantik...dia jadi freandliz aku dkat fb..orang ye x sombong dan jenis xkisah...hahaha

      Delete
  2. Main sedap mulut je bercakap, sekarang ni amik ko ... Ibrahim katak dh tentu lh kebal, ko mcm mane lak ... kihkihkih

    ReplyDelete
  3. Perkataan keling merujuk kpd keturunan kaum india, sebenarnya tiada unsur menghina. Tapi bila spesis melayu bertengkar, suka membahasakan mereka itu keling untuk menambah panaskan hari kaum India tersebul lalu mereka memikirkan perkataan adalah menghina mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg India tu marah kenape? ... x kn india tu x paham makna keling ...

      Delete
  4. apa lagi kena panggil tuan la kat dia-- ha padan muka org melayu

    ReplyDelete
  5. Ingat umngok maka ingatlah gelaran pendatang, haramjadah, keling dan banggang.Dulu kini dan selamanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bguslh puak umno ni yg brkata bgtu kpd kaim india. sb umno sndri mau akta mnghasut dkekalkn dn dhukm sebt kpd yg melakukn sprti ini dia org sndri dambl tndkn mahkmh. walau bgaimna pn kaum india yg dhina olh puak umno ni xkn marh sb rakn tdr srbntl dn bolh dpujk ngn skmpit bers.skilo gula.sehlai bju t. ...hidup barisan...

      Delete
  6. Pangilan KELING tu kira ok la...kat Kedah kami panggil HINDU PARIA..lagi dashat

    ReplyDelete
  7. Adakah jika india tidak di panggil keling atau dipanggil dengan nama" tuan' akan menjadi putih mereka ini? Bukan kah dalam sejarah melayu , ada menyebut "benua keling" ?
    Cina tak marah pun disebut cina atau tiong kok.?
    Kaum batak tak marah pun di sebut batak?

    ReplyDelete
  8. India moden maa...malu nama ramasamy a/l karuppiah tukar kepada george benard....tu marah sangar bila orang panggil keling...padahal memang dipanggil keling berasal dari benua keling (india) sejak zaman kesultanan melaka...w/b/pun asal usul zainal keling tidak diketahui

    ReplyDelete
  9. Atau keling ini untok keturunan paria di india?
    Yang kat malaysia ini semua keturunan brahmin. Sebab tu marah sangat.

    ReplyDelete
  10. Keling mabuk tu....
    tu yg marah tak tentu pasal tu...
    layannnnnn

    ReplyDelete
  11. dlm Islam haram hukum menghina kaum yg lain...jgn buat malu Islam

    ReplyDelete