Tuesday 16 December 2014

MENTERI CAKAP CADANGAN UNTUK MEWAJIBKAN PEMANCING MENGAMBIL LESEN UNTUK MEMANCING BERKUATKUASA MULAI TAHUN HADAPAN SEBAGAI BODOH DAN TIDAK MASUK AKAL DAN ARAHKAN IANYA DITARIK SERTA MERTA.




Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Sri Ismail Sabri Yaacob melalui laman sosial Facebooknya telah mengarahkan, cadangan peraturan untuk mewajibkan pemancing mengambil lesen untuk memancing pada tahun 2015 ditarik serta merta.

Ini bagi menjawab pelbagai pertanyaan yang diposkan di laman sosial facebook miliknya. Beliau memberitahu tidak mengetahui tentang peraturan ini di peringkat kementeriannya dan mengarahkan pegawai Jabatan Perikanan untuk berjumpa dengan beliau hari ini.

Beliau turut menyifatkan cadangan ini sebagai bodoh dan tidak masuk akal serta turut berasa marah jika undang-undang tersebut dilaksanakan.

Beliau mengakui perkara ini telah dicadangkan dari Jabatan Perikanan tetapi tidak pernah dibincang diperingkat kementerian.

Dengan kenyataan dari menteri yang bertanggung jawab dengan Jabatan Perikanan ini nampaknya undang-undang lesen memancing yang tersebar sebelum ini akan dibatalkan serta merta.

5 comments:

  1. Nak pancing ikan puyu kat sawah sendiri pun perlu ambil lesen. Duit lah tu.
    Daripada wajibkan lesen memancing, lebih baik kerajaan teropong pendapatan artis, mereka tu perlu dilesenkan dulu.
    Berapa sangatlah pulangan yg diperolehi oleh pemancing. Bangang.

    ReplyDelete
  2. Kerajaan taik hanjing patut jaga anjing je.

    ReplyDelete
  3. kepala otak ko,ko x baca abis ke komen menteri tu.yg kat selangor tu kena bayar RM10 tu apa cita?? dah ludah jilat blk,bongokk

    ReplyDelete
  4. Esk lusa nk menoreh getah pn kena ada lesen gak..hahaha...

    ReplyDelete
  5. Kerajaan otak nya jumud...jabatan perikanan byk mkn rasuah...dasar mak bapaknya x mandi junub lpas wat projek...dpt anak bingai sampai liang lahad..Berapa byk kapal asing ceroboh laut malaysia.
    Berapa byk pukat tunda masuk kawasan larangan...seludup diesel..
    Semua kerja haramjadah jbtan perikanan...sprm g tgk pengarah n timbalan pengarah seluruh negara...semua makn hasil rasuah...semua jaga tokey ikn cina...dasar menyusahkn rakyat...umno akn berkubur x sampai pru14...tunggu n lihatla...umno mmng nk kasi rakyat hilang sabar n pertimbangan...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...