Sunday 14 December 2014

MOHON AMAT-AMAT JANGAN KETAWA KUAT SANGAT ... PARTI INDIA BERSATU MALAYSIA (IPF) MINTA DARI NAJIB RM5 JUTA PERUNTUKAN KHAS SETAHUN, JAWATAN SENATOR, SELURUH PENGERUSI IPF NEGERI DILANTIK PENGERUSI GLC DAN SEMUA KETUA BAHAGIANNYA MESTI DILANTIK SEBAGAI AHLI MAJLIS DAERAH.



Datuk Seri Najib Razak hari ini sekadar memberi jaminan akan mempertimbangkan tuntutan Parti India Bersatu Malaysia (IPF) selepas presidennya, Datuk M Sambanthan meminta pelbagai insentif dari Putrajaya.

Najib, yang juga pengerusi Barisan Nasional (BN), juga berharap parti politik masyarakat India di Malaysia dapat bersatu bagi memudahkan kerja membangunkan kaum itu di negara ini.

"Saya tahu IPF mengharapkan lebih daripada kita. Saya sedar mungkin kesetiaan tuan-tuan tidak berbalas dengan jangkaan selama ini. Kita akan fikir apa-apa yang patut kita lakukan untuk terus bantu IPF pada masa akan datang.

"Mungkin ucapan saya pagi ini tiadalah hujan macam turun dari langit. Saya ambil kira kehendak tuan-tuan.

"Dalam masyarakat India ini banyak parti politik. Itu masalah asas. Walaupun komuniti India hanya 7.5% tetapi mereka ada lebih parti politik dari komuniti lain. Kalau kita boleh satukan, saya percaya kita boleh lakukan lebih untuk masyarakat India," katanya ketika merasmikan persidangan tahunan parti itu di Serdang, hari ini.

Sambanthan dalam ucapannya pagi ini meminta peruntukan khas RM5 juta setahun, jawatan senator, melantik seluruh pengerusi negeri IPF sebagai pengerusi syarikat berkaitan kerajaan (GLC) dan menjadikan ketua bahagian mereka sebagai ahli majlis daerah.


INI DINAMAKAN PARTI YANG TIDAK SEDAR DIRI .. AHLI BOLEH DIKIRA DENGAN JARI SUDAH MULA MEMBUAT TUNTUTAN YANG TIDAK MASUK AKAL ... WALAUPUN KETURUNAN INDIA WARGA MINORITI TETAPI BANYAK SUNGGUH PARTI MEWAKILI BANGSANYA ... LAGI ADA HATI NAK BUAT TUNTUTAN MELAMPAU.

IPF MAAF CAKAP  .. PERLU SULUH DULU MUKA DICERMIN SEBELUM NAK BERKATA MEMINTA BENDA YANG BUKAN-BUKAN ... DAH DITERIMA SEBAGAI PARTI MESRA BN PUN SUDAH DI KIRA BANYAK UNTUNG.

7 comments:

  1. IPF KENA BELAJAR DARI KETUM MANA NAK DAPAT DANA

    SELALU LA PERGI JUMPA YAHUDI DI US BARU DAPAT DANA

    KALAU TAK PERCAYA TANYA EZAM NOR

    KALAU TAK PERCAYA TANYA SUARAM

    DANA DARI YAHUDI MASYUK OOo

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  2. India biasalah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pual ni klu dbgi seinci akn mintk sekaki. prmintaanya lngsung x masuk akl. ipf x fikr sblim mntk. klu dterima cmna pulk prti ln yg sebntl ngn bn bolh kah dbgi sama rata?
      enaa thambi?? ksi mlu parti ipf.

      Delete
    2. pepath pn ad myebut-klu jupa ulr ngn...yg mna kita pukl dlu. jdi fahm2 jelh. jgn abl hti sgt.

      Delete
  3. Inilah contoh perjuangan utk diri sendiri. Apa dikesahnya pada org biasa yg kais pagi makan pagi ni. Tapi betul juga apa yg diminta. Najib lagi tak ada pikir rakyat biasa. Cukup Brim dan gaji minima sebagai rasuah dan dia songlap segala khazanah negara.
    Hei Najib penipu aku takkan redha dgn penipuan kau ttg gaji minima. Satu hari rakyat akan tahu juga.

    ReplyDelete
  4. KELING PUNDEK HARAM JADAH!!!!

    ReplyDelete
  5. Ipf ni mengugut najib sebenarnye ....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...