Wednesday 10 December 2014

PERANG TWEET ANTARA MANTAN TIMBALAN PRESIDEN KEADILAN DENGAN TIMBALAN PRESIDEN KEADILAN MERANGKAP MENTERI BESAR SELANGOR ISU PENARIKKAN GELARAN DATUK SERI OLEH SULTAN SELANGOR DARI DSAI TERSEBAR DI ALAM SIBER.

Syed Husin Ali @syedhusinali   ... Dulu bila dtanya ttg gelaran datuksri dtarik balik drpd anwar, azmin kata no comment. Skarang, ditanya lagi dia kata trlalu sibuk. Tak kena!

Mohamed Azmin Ali@AzminAli .... @syedhusinali  Kalau nak ikut selera you, semua tak kena.

Pertama Omak Kau nak tanya adakah akaunTwitter ini milik dan kawalan Syed Husin Ali dan Azmin Ali bukannya akaun palsu.

Kedua bukannya mau menyebelahi mana-mana pihak tetapi menyokong kebenaran ... jika benar akaun twitter ini asli kepunyaan mantan Timbalan Presiden KeADILan dan Timbalan Presiden KeADILan maka jelas sekali apa yang ditulis oleh Tuan Syed Husin Ali itu ada kebenarannya.

Belia melontarkan persoalan betapa cukup mahunya YAB Hj Azmin Hj Ali cuba menggelak dari memberikan jawapan kepada soalan yang diajukan oleh pihak media mengenai penarikkan balik darjah kebesaran Datuk Seri oleh Sultan Selangor terhadap Anwar Ibrahim.

Kali pertama mungkin boleh diterima akal logik yang beliau enggan memberikan sebarang komen dan ulasan .. tetapi kali kedua dengan memberikan jawapan terlalu sibuk itu sudah dikira nampak sangat mau menggelak.

Paling tidak seronoknya apabila menjawap kicauan Syed Husin Ali di twitter dengan kata-kata yang jelas berbau sombong, angkuh dan bongkak .. nak katakan Azmin tidak bijak mengurus media dan cara berkomunikasi mustahil sebab sehingga kini beliau adalah diantara pemimpin yang boleh dikategorikan sebagai media savvy.

Bagi Omak Kau ambil pendirian yang cukup mudah ... kalau dengan bekas Timbalan Presiden KeADILan boleh diperlakukan sebegini rupa apalah sangat dengan anggota parti yang lain lebih-lebih lagi yang sekadar menjadi Ketua Cabang dan Ranting serta MPP ... anggota biasa jangan nak cakaplah.

Tapi walau bagaimana pun perlu respon dari pihak terlibat tentang ketulinan kicauan ini.


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

24 comments:

  1. Setuju dgn mok, macam tak ada respect lah pkr ni . dgn kaum sendiri, cara hormati, cara bercakap, mereka lebih teruk dari umno,, dah sama macam PaSma.. Kalau betul lah, betul kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya kuota gelaran datuk seri untuk pakatan rakyat yg disediakan oleh sultan selangor dah habis...jadi oleh kerana sultan nak kena bagi gelaran tu pada MB Azmin maka Anuar punya kena tarik lah..tak caya korang tunggu hari khamis ni...esok esok kalau ada MB baru yg tak ada gelaran Datuk seri Azmin punya yg kena tarik...kalau MB tu dari BN kira selamatlah azmin.

      Delete
    2. 13:36...aku setuju 100%

      Delete
    3. Anwar n azmin xde apa.....korang jer yg lebih.omak kau ni mmg batu api.buat malu jer korang ni

      Delete
  2. Hormat banyak cara, menghormati orang berdiam diri dan orang yang menyuarakan pendapat.kalau dah memaksa itu hormat cara banggang cam umngook

    ReplyDelete
  3. Ini semua salah anwar aljuburi

    ReplyDelete
  4. Timb presd vs ex timb pres
    Ketua amk vs timb ket amk
    Anwar vs Sultan & raja2
    Kit siang vs Pas
    Kit Siang vs PR
    LGE vs TGHA
    Keadilan Raya vs PKR
    Azmin vs Rafizi
    Wan Azizah vs Rakyat Kajang
    Cikgu Bard vs Xavier
    ....and list go on...
    TSKI senyum je...
    The doomsday of PR is on the way...
    Jadi mangsa rakyat. BN tak boleh pakai, penipu
    PR parti gaduh...
    Msia jahanam!!!
    Babai politik!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe heheehe aku dan tski 2 3 bulan ni memang selalu tersenyum....melihat gelagat puak puak yang menang anugerah rasuah tertinggi ni....gaduh gaduh gaduh tak lama lagi korang akan dapat macam macam gelaran dari sootan pulak...siapa paling jahat dapat anugerah paling tinggi...kah kah kah .

      Delete
    2. puncanya 1 saja...
      laki bini nak jadi mb

      Delete
  5. Ini semua salah pembunuh alantuya

    ReplyDelete
  6. ALLAH MAHA BERKUASA,
    ALLAH MAHA ADIL
    ALLAH MAHA BIJAKSANA.
    mungkinkah ini satu pwmbalasan daripada ALLAH?
    PKR, dengan kerjasama geng erdogan dalam PAS telah menyerang pimpinan dengan amat jelek. Dap pula menjadi penembak yang menembaj yang membabi buta. Hingga tertuboh nya PasMa.
    Tapi ALLAH MAHA ADIL.
    yang terok dilanda ribut ialah PKR.
    Ada PKR. ADA geng kajang move. Ada AMK. Ada Amk keadilan raya.
    Adakah kemelut ini akan menjadi titik kehamcoran PKR?
    Kalau pun PKR berjaya keluar daripada kemelut ini, rakyat tetap akan dapat menilai betapa rakusnya PKR.
    Bagaimana agaknya jika Pkr berjaya ke putra jaya? Dapat satu selangor pun dah mula berebut tulang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerakusan UMNO mentedarah duit rakyat bagaimana? Boleh saudara bg pendapat? Pembunuh alantuya yg terang2 di letupkan bagaimana? Projek lembu bagaimana? Kak jat masih lg vvip masa PAU.? Pkz? Nfc? DUA org mati terjun bangunan sprm? Hak kelantan royalty? Lesen rumah urut @ pelacuran @ arak @ judi? Berapa ramai taukey judi taukey pelacuran di penjara? Berapa ramai ex yb umno yg hidup mcm TGNA. Berapa ramai taukey balak haram ada dlm penjara? Berapa nilai ringgit berbanding dolar? Berapa hutang negara kita? Pemimpin pkr dtg dari parti mana? PR perintah selangor pilihan siapa? Umno perintah malaysia ihsan dari british betul ka? Siapa yg bodek penjajah? Siapa yg tentang penjajah? Ada duit byk mmg boleh beli? Duit boleh bawa mati ka? Duit boleh beli ALLAH ka? Apa2 yg terjadi di selangor.. boleh terjadi Mcmna yahudi yakinkan dunia yg IS di iraq dan syria tu jahat. Jahat atau baiknya umno memerintah... sama2lah kita mengadap ALLAH di akhirat nanti... jgn ingat awak sokong umno dan sy sokong PAS takkan di persoal di hadapan ALLAHtaala.

      Delete
    2. sebab tu aku sokong umno pun tidak, pas pun tidak, pkr pun tidak..
      aku sokong TSKI

      Delete
    3. Takpe la ko tak nak sokong...lagipun takde faedah ramai yang sokong, kalau sokong bawa rebah serta menjahanamkan parti seperti geng geng kajang movie dan pasmaa hehehe

      Delete
  7. Azmin Ali abang kepada Azwan Ali juga abang kepada Umi Hafilda Ali makin lama makin kurang ajar...tapi tak pelik tak pelik...satu acuan....tengok si bapok tu kalau bercakap bukan main sombong dan angkuh sekali...korang adik beradik orang tetap akan kaitkan anrata satu sama lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagaimana batu, begitulah kerikilnya

      Delete
  8. Hebat betul mb baru kita ni....dalam sibuk2 80% kat luar, 20% kat opis, sempat jugak dia bertweeter!!!!

    ReplyDelete
  9. Malas nak komen bab pingat,pengat atau penyengat ni sebab rakyat tak rugi atau dapat untung sesenpun keh keh keh

    ReplyDelete
  10. Sampai mampus lah ko nuar pegang gelaran anuwar aljubori yg mat sabu Dan karpal Singh bagi. Simpan elok2

    ReplyDelete
  11. Kami mau khir toyo jd mb semula.hahaha

    ReplyDelete
  12. bangkai sama bangkai yg berbau busuk org lain pulak nak disalahkan. cermin dirilah.
    Omakkau yg berbeza pendapat pun sanggup dicerca. Dalam UMNO tidak begitu. Sbb tu bila bangkai busuk dibuang tak rugi kerana kemana pergi pun tetap busuk baunya. Cuma kasihan kpd yg menuruti tanpa usul periksa ikut sama bergelumang dengan bangkai.

    peace yooo..
    Den totap fren fren ngan omakkau.

    ReplyDelete
  13. Kepada sesiapa yg suka curi2 bawak kereta orang laen bila tuan punya kereta balas dendam jgn marah pulak.
    Bukan begitu ke ?

    ReplyDelete
  14. Omak bukan main sedap kao hentam Azmin. Sampai tak tau mana syurga mana neraka. Kalau nak orang respect tulis berdasarkan fakta lah.

    ReplyDelete
  15. brapa puluh ribu agaknya sebulan kalau ada gelàran ni?????

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...