Monday 15 December 2014

PESAWAT SCANDINAVIA AIRLINES (SAS) HAMPIR BERTEMBUNG DENGAN SEBUAH JET PEJUANG TENTERA RUSSIA DIRUANG UDARA DEKAT SELATAN SWEDEN.



Menurut pihak berkuasa Sweden, sebuah jet tentera Russia hampir bertembung dengan sebuah kapal terbang penumpang komersil di ruang udara antarabangsa dekat selatan Sweden pada hari Jumaat, namun Rusia menegaskan jet telah disimpan pada jarak yang selamat, lapor Reuters.

Penumpang SK1755 penerbangan yang dikendalikan oleh unit perkhidmatan syarikat penerbangan Scandinavia SAS dari Copenhagen ke Poznan di Poland, telah dialihkan oleh pihak berkuasa Sweden sebelum perlanggaran berlaku, menurut pihak berkuasa.

Tetapi Kementerian Pertahanan Russia pada hari Ahad menafikan pesawatnya terbang dekat untuk berlanggar dengan sebuah pesawat awam, lapor agensi berita rasmi TASS.

“Penerbangan dijalankan dengan ketat menurut peraturan antarabangsa ruang udara dan tidak melanggar sempadan negara-negara lain dan berada pada jarak yang selamat dari laluan penerbangan pesawat awam,” kata jurucakap Kementerian Pertahanan Mejar Jeneral Igor Konashenko.

6 comments:

  1. Umat islam di msia rasa terguris bila lge terang2an tolak hudud utk umat islam sedangkan wakil2 bapok pkr ada dan diam...alih2 omak kau dok sibuk psl benda yg beribu2 batu jauh dr msia. Sudah smpi masanya juak2 pkr dan juak2 lajnah pkr dlm pas menetapkan pendirian mereka ttg hudud jfn dok sibuk hentam tghh psl itula inila...jgn jadi barua pd dunia. Baru pahit janji benar. Baru hidupkan slogan bkn main ulis jer slogan atau hanya bila benda tu sesuai dgn hati je. Sesungguhnya solatku...ibadahku...hidupku...matiku hanya utk allah penguasa sekalian alam. Tiada sekutu baginya dan dgn sbb perkara2 itu..maka aku laksanaka dan aku yg paling awal berserah diri pd allah taala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lge tu bukan Islam.tetapi pemimpin Umno tu tolak hudud camno plk..lu pikir lah sendiri.
      K.silut

      Delete
    2. Umno bkn dlm pr ngok....

      Delete
  2. Hudud pas ni utk pru je...
    lps tu diam le...
    sbb tu umno malas layan...
    itu hudud Pas bukan hudud Allah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu xde ilmu lbh baik diam...kou x nampak bangang

      Delete
  3. maaflah umno tu parti sampah.. bernafaslah selagi idop sbb pemimpin kamu yang korup akan dihumban oleh rakyat.. wait n see

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...