Monday 15 December 2014

TARIAN ZUMBA ALASAN MENGAPA KJ TIDAK BOLEH DINOBATKAN SEBAGAI PEJUANG ISLAM KATA PRESIDEN PERTUBUHAN MUAFAKAT SEJAHTERA MASYARAKAT MALAYSIA (MUAFAKAT) ISMAIL MINA




Tarian sukan, Zumba dilihat antara faktor utama Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin Abu Bakar gagal menjadi seorang pejuang Islam sejati.

Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad berkata, promosi berlebihan terhadap tarian sukan itu disifatkan sebenarnya mendukacitakan banyak organisasi Islam negara.

"KJ (Khairy) tidak boleh menjadi pejuang Islam kerana menjahanamkan belia dengan Zumba.

"Tidak ada faedahnya membuat sesuatu yang bertentangan dengan Islam...kalau hendak bersenam, banyak lagi perkara yang boleh dibuat untuk mengeluarkan peluh.

"Tidak payahlah hendak Zumba Zumba ini, baca sejarahnya dan fahami misinya yang mahu menggugat kekuatan Islam di dunia sebelum mempraktikkannya," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Ismail mengulas sekali gus menyokong kenyataan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali yang menempelak empat pemimpin UMNO yang disifatkan tidak berani membela orang Melayu.

Empat pemimpin tersebut adalah Ketua Pemuda UMNO, Khairy, Ahli Parlimen Pulai Datuk Nur Jazlan Muhamad, bekas anggota majlis tertinggi UMNO, Datuk Saifuddin Abdullah dan Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun.

Zumba merupakan tarian yang dicipta penari dari Colombia dan koreografer Alberto Beto Perez pada awal 90-an.

Ia merupakan tarian yang merangkumi elemen hip-hop, soca, samba, salsa, merenque dan mambo.

Sehingga kini, lebih 14 juta penduduk dunia mengikuti kelas mingguan Zumba yang diadakan di lebih 185 negara.

Dalam pada itu kata Ismail, Saifuddin yang juga Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Gerakan Kesederhanaan Global (GMM) turut dilihat seorang individu yang berkecenderungan untuk meliberalkan pemikiran orang Islam di negara ini.

"Kita maklum pergerakan GMM ini yang berjuang untuk meliberalkan fikiran orang Islam.

"Pandangan kami sangat kritikal terhadap Saifuddin, dia dan GMM tidak banyak membela Islam selain perkara itu juga sudah sedia maklum kepada semua," ujarnya.

Ismail bagaimanapun tidak mengulas mengenai tempelak Ibrahim terhadap dua lagi individu iaitu Khairul Azwan dan Nur Jazlan.

"Mereka berdua saya tidak kenal sangat dan tidak perlu rasanya hendak diulas," katanya.

Sebelum ini, Ismail di dalam sebuah portal dilaporkan berkata, umat Islam wajib menolak ideologi ekstremis kerana fahaman itu telah menyebabkan pengikutnya sesat daripada ajaran Islam yang sebenar.

Katanya, fahaman ekstremis atau radikal itu tidak boleh diterima kerana ajaran Islam yang sebenarnya adalah berpandukan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

7 comments:

  1. Kj ngan taik hanjing lebih kurang je

    ReplyDelete
  2. Sebijik mcm cipanze je ....kahkahah

    ReplyDelete
  3. Dua bijik mcm babi dok mgawan je..kahkahkah

    ReplyDelete
  4. Tiga bijik mcm anak beruk kena sunat..kahkahkah

    ReplyDelete
  5. Tarian zumba ni boleh naikkn syahwat lh agaknye, tengok lh bila dh naik syih terkangang kangang jantan betina tinggal nk nyondol je lg, patutlh kj giler sangat tarian zumba ni, sbb tu muafakat kata kj x leh dinobatkn sbg pejuang islam, ye jugak pejuang Islam ape terkangkang kangkang mcm tu...kahkahkah

    ReplyDelete
  6. Mkn kangkung lg pekdah.kahkah

    ReplyDelete
  7. Hok moleknyo naik atah pentah bwk kayu 2 4 katok mampoh kj tu .pahtu katok burit hok tini joget supo beruk gilo to mampuh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...