KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 10 December 2014

TOLAK RASUAH DUA ANGGOTA TRAFIK MENDAPAT PENGHARGAAN



Kuala Lumpur, 10 Dis – Atas sikap amanah dan berintegriti dua anggota polis trafik yang menolak rasuah mendapat perhatian dan telah dianugerahkan sijil penghargaan oleh Ketua Trafik Pasukan, SAC Dato’ Haji Mohd Fuad Abd Latiff dalam satu majlis Sidang Media Operasi Trafik, di Pejabat Trafik Bukit Aman, pagi tadi.

Lans Koperal Mohd Shazwan Zulkapli dan Lans Koperal Mohd Farid Amran telah ditawarkan sejumlah wang oleh pemandu lori bagi mengelakkan beliau disaman atas kesalahan membawa minuman keras di Taiping awal bulan lalu.

“Saya sangat menitikberatkan isu integriti dan mereka merupakan sebagai contoh dalam usaha Polis Diraja Malaysia (PDRM) memerangi rasuah dan amat menghargai pegawai atau anggota yang mengambil tindakan menolak rasuah,” ujar beliau lagi.

19 comments:

  1. Dua orang shj, yg len2 canne?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehemmmmm....
      gatal tekak pulak ptg nih

      Delete
    2. Yg lain2 tu tak ada siapa offer rasuah, jadi mcm mana nak tolak? Bila tak ada rasuah nak ditolak, melepas nak dapat anugerah sijil. Tolonglah jika ada sapa2 yg boleh beri rasuah, supaya kami tolak untuk dapat anugerah sijil tu.

      Delete
  2. Hang ni kna ketum ke kna liwat..ok la jugak,Ada la tu dpd xda..ni sbgai motivAsi utk anggota lain.

    ReplyDelete
  3. Omak syg abam pulis ek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abam pulis sayam omak

      Delete
  4. Semoga kedua anggota polis ini kehidupa keluarga mereka diberkati ALLAHtaala.. InShaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. thniah kpd anggota yg dbri anugrh krana mnolk rasuah. bgslh mreka ni ad pmdrian dn brpegng pd hukm agma mnerima rsuah bolh mndpt dosa dn musibh krana myara kluarga dgn wang harm

      Delete
  5. Ok la tu ...terbaik polis ini....jangan jadi bang non gsji 1 hinggit klaom elaun 15 juta.....macsm sial jer aljuboori nih.....

    ReplyDelete
  6. Sikalang dia pakei 1 calit, kilija manyat baik... tolak itu lasuah... nanti bila pangkat sula manyat busat... wa nasihat yangan lupa dili... lagi busat pangkat... lagi manyak olang offer... cow cin cau

    ReplyDelete
  7. yg bunga cengkeh dan batang balak besar2 sana kan tak dapat anugerah juga...
    depa pun tolak rasuah...
    betui ke...

    ReplyDelete
  8. Nak tau kejahatan DAP sila lawati gerakanantidap.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejahat jahat cina DAP yg saudara maksudkan.... ada tak sejahat mereka yg bom alantuya... tapi di bebaskan walaupun ada bukti yg nyata... yg mengarahkan juga terlepas.. bersihkan yg nyata didepan mata baru boleh percaya apa yg ditulis dlm blog yg saudara maksudkan... bg melayu memerintah pun huru hara... kalau bangsa cina itu jahat kenapa ada dasar pandang ke timur dua... fikir2kanlah

      Delete
    2. Dasar pandang ke timur takde kena mengena dengan keperibadian bangsa cine nak gambarkan cina tu baik jangan jadi tolol

      Delete
  9. Dari banyak2 polis...ciput je yang tak ngambil...

    ReplyDelete
  10. Bg aku x yah nk buat publisiti lh benda2 mcm ni, dh tanggungjawab dia org .... x perlu nk bg tau umum yg aku x amik rasuah ...buat je keje dgn amanah....habis cite...

    ReplyDelete
  11. Papagomo dulu kerja polis, kenapa dia dipecat?

    ReplyDelete
  12. Sbb. Tu.. Bukan semua pkuasa kaki rasuah, dia juga macam kita manusia, kalau syaitan semua jahat, tapi tak kira cina, Melayu India ke, kita tak boleh cop sebagai kaki buat benda haram.. Jika agama dan iman di depan, dia akan lindungi kita, tapi jika nafsu belajar tinggi mana pun, tak rasuah, baham komisen..

    ReplyDelete
  13. Betoi3..aku sokg anon 09.29..x kira kerja apapun..amnah n jujur msti ada..kita smua ke kubur juga nnti..ssungguhnya Allah mha mgetahui lg maha penghitung

    ReplyDelete