Tuesday 16 December 2014

UCAPAN PEMIMPIN-PEMIMPIN PERKASA LEBIH TERUK MENGHINA UMNO TETAPI AHLI-AHLI PEMUDANYA MEMBISU KATA ADUN DAP YANG DITUDUH DI MAHKAMAH KERANA PANGGIL UMNO CELAKA.


Rayer berkata ucapan Ibrahim jauh lebih teruk dan hina daripada ucapan beliau yang menyatakan 'UMNO celaka' pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Seri Delima, RSN Rayer semalam membidas Pergerakan Pemuda UMNO dan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) kerana mendiamkan diri apabila Presiden Pribumi Perkasa (PERKASA), Datuk Ibrahim Ali menyifatkan lima ahli UMNO sebagai “bangsat” kelmarin.

Rayer berkata ucapan Ibrahim jauh lebih teruk dan hina daripada ucapan beliau yang menyatakan ‘UMNO celaka’ pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang yang mencetuskan kontroversi sebelum ini.

“Kenyataan Ibrahim adalah jauh lebih buruk, pemahaman makna ‘bangsat’ bermakna merempat, melarat (lowlife).

“Bagaimanapun lima ahli UMNO hanya memberi respon hambar kepada Ibrahim tidak seperti (terhadap) saya,” kata beliau merujuk kepada dirinya yang menghadapi dakwaan menghasut kerana memainkan sentimen perkauman dengan mengatakan ‘UMNO Celaka’ dalam sidang DUN pada 20 Mei tahun lalu.

Beliau didakwa mengikut Seksyen 4 (1) (b) Akta Hasutan 1948 kerana menimbulkam sentimen kepada ahli UMNO dengan mengucapkan ‘UMNO celaka’ di sidang DUN Pulau Pinang 20 Mei lalu.

Rayer mengaku tidak bersalah terhadap semua pertuduhan berkenaan.

ADUN DAP Pulau Pinang itu juga mempersoalkan mengapa Pemuda UMNO mendiamkan diri berhubung perkara itu terutama selepas Ketuanya Khairy Jamaluddin juga telah dilabel sebagai ‘bangsat’ oleh Ibrahim.

“Saya sebenarnya tidak terkejut dengan reaksi dingin itu.

“Ini adalah contoh yang jelas bahawa selepas membuat laporan polis Akta Hasutan dikenakan terhadap saya kerana saya adalah seorang ahli politik pembangkang,” katanya.

Apabila ditanya sama ada Ibrahim perlu dikenakan tindakan sama bagi kenyataannya itu, Rayer berkata ia tidak mungkin berlaku kerana adanya “si pengecut senyap” dalam UMNO dan Barisan Nasional (BN).

“Apapun ia adalah pilih kasih, jadi saya mengharapkan dia (Ibrahim) boleh teruskan begitu,” katanya yang bersetuju dengan pandangan bahawa di kalangan ahli UMNO ada yang ‘berkulit tebal’ apabila dikritik PERKASA tetapi “berkulit nipis” apabila menerima kritikan pembangkang.

Rayer yang didakwa atas dua hasutan berasingan dan Kanun Keseksaan di dua Mahkamah Sesyen berlainan di Pulau Pinang berkata, kesnya telah ditangguhkan untuk sebutan semula 30 Mac tahun depan.

Kelmarin, semasa Mesyuarat Agung Tahunan PERKASA, Ibrahim melebelkan, bekas Ahli Parlimen Temerloh Datuk Saifuddin Abdullah, Khairy, bekas Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Salleh Said Keruak, Ahli Parlimen Pulai, Datuk Nur Jazlan dan Timbalan Ketua Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun sebagai ‘bangsat’.

Bekas Ahli Parlimen Pasir Mas itu berkata demikian kerana beliau merasakan bahawa mereka berlima tidak mempertahankan Islam dan Melayu.

17 comments:

  1. Sseng bolasepak direman.....samseng tu banyak pencacai pkr ...sejak demonstrasi guling guling dijalanraya oleh ketua penipu pkr dah tak dapat sambutan.....maka samseng dibayar utk malukan mesia semasa piala suzuki berlamsung....haramjadah ketua penipu nih....nak ke new zealand pun dah kena halau.....kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruk betul samsemg tu mujur la tak bawa bendera kalau tidak tak tau la macam mana

      Delete
    2. Dh x de modal ke, org cite lain ko org cite lain, nk lari dr tajuk ke ... katakn bangang karang marah lh pulak ..kikikiki

      Delete
    3. Mmg bangang pun.....

      Delete
  2. Yang hang jeles kenapa ,perkasa tu laki dia biaq pi la dia nak marah ka apa ka hang tu bukan ada kena mengena darah dengan umno pun. Itu keluarga bn hang keluarga pr.sendiri jaga rumah la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya keluaga umno guna akta hasutan kepada musuh mereka bukan sekali berkali2

      Delete
  3. Katak dh dpt lesen besar dr umno/bn, dia boleh kata ape saje kpd sesiapa saje sbb kata2 dia tu x de niat ape2 ...kahkahkah

    ReplyDelete
  4. orang melayu/ cina sebut keling ada beza tak dengan orang india sendiri sebut keling?

    ReplyDelete
  5. dah kena dah... penyamun belasah penyangak

    ReplyDelete
  6. perkosa pala butu...

    ReplyDelete
  7. rsn rayer keling bangsat celaka jahanam.

    ReplyDelete
  8. Hello YB Ane, YB ingat itu worang ada tulur ka? Semua duduk bawah ketiak emak bapak dan juga bapak mertua!! Depan wqorang macam gaduh. Itu suma acting!!

    ReplyDelete
  9. Wei, Perkasa dg UMNO tu adik beradik lebih kurang maaf2 la. Tapi ko org luar faham. mana ada wakil rakyat BN memaki bukan melayu/dap dlm dewan. Kalau tak faham bahasa melayu memang tak layak ko jadi warga negara Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei akta hasutan mlysia takde lak sebut hnya blh digunapakai utk bkn umno. Org kata bangang kan marah lak, PM kata korg bangang tapi blh pulak tepuk tgn sym sampai telinga

      Delete
  10. Lain kali sebut celaka kerana perkataan celaka itu hak milik umngook, ikut saja apa yang boleh ditutur macam umngook dan kuncu2nya...haramjadah..bole..bangang..boleh....bangsat pon boleh...

    ReplyDelete
  11. keling...
    keling...
    keling...
    keling...
    keling...
    keling...
    makan keliling...
    keling makan...
    makan keling....
    Ane... duduk diam2 la... cet mau bising tara guna... diam pun elaun ada dapat juga...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...