KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 7 December 2014

5 FOTO .. DSAI DAN AZMIN ALI DI MAJLIS JAMUAN MUHIBBAH CHRISTMAS BERTEMPAT DI DEWAN GEREJA HOLY FAMILY, KAJANG.



Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Dato' Menteri Besar Selangor YAB Hj Azmin bin Hj Ali hadir sempena Majlis Jamuan Muhibbah Christmas di Dewan Gereja Holy Family Jalan Bukit, Kajang pagi ini 7hb Disember 2014.

41 comments:

  1. Dia orang ok je macai Azmin kurang ajar nak mampoos

    ReplyDelete
  2. Kalaulah negara kafir ikut cara malaysia buat cop amaran dalam alquran dan buat undang2 sekatan terhadap penyebaran islam kepada bukan islam seperti yg berlaku dimalaysia, apalah perasaan kita sebagai orang islam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 14:30 , cop amaran apa yg dibuat dlm alQuran? Nak komen jgn menyamar sbgai org Islam ye. Nampak sgt kelabu asap.

      Delete
    2. Kalaulah negara2 islam menyerang negara2 kafir seperi Amerika/Israel dan sekutunya menyerang Iraq Syria Aghanistan tanpa apa apa sebab apakan pula perasaan org kafir di sini.

      Delete
    3. Anon 14.45 sebenarnya kau yang tak faham,dia mengatakan sekiranya ada orang lain buat cop pulak pada Al quran kita,kita juga akan marah ,faham ke,.Bodoh,

      Delete
    4. Adatlh 14:30 kapir duduk dlm negara Islam pandai2 lh bwk diri, jgn lebih2 lak nk suruh org Islam ikut agama org kapir hormatlh lh sikit jgn smpai kaduk naik junjung...by the way ko ni islam ke?...lain mcm je bahasa ko...kalau ko kapir ko kene pahamlh...

      Delete
    5. Kadang2 ada kapir menyamar Islam kat sini....
      Jadi kita kenalah berhati2.

      Delete
    6. 14.30...U kena ingatlah Islam ugama rasmi di malaysia.
      Ada tertulis dalam undang2 persekutuan yer...
      So U jangan nak lebih2 boleh?

      Delete
  3. Woi.azmin dan Anwar dah keriatian ke.Omak kau terkejut je.tinggal khaldi ibnarahim dan hj hadi je yang islamik

    ReplyDelete
  4. Oklah Azmin ini kali pertama dan terakhir ko pergi ke tempat seperti ini , lain kali ko hantar saja exco ko pi ketempat ini. faham!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Bukan ke Azmin dah lantik ramai exco kapir? yang dia sibuk masuk majlis jamuan muhibah CHRISTMAS buat hapa?

      Delete
  5. Kamu orang jgn salah faham. Islam tak halang penganut agama lain utk mengamalkan agama mereka.

    Sebagai pemimpin mereka mesti adil.
    Bukan bermakna pergi kesitu utk masuk agama mereka.

    Mungkin patut jEmput sama. Najob...Jamilkhir...TGHH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai2 umno mane paham tu semua ... dh tau jahil x nk belajar ...kihkihkih

      Delete
    2. Ooi, kalau contohnya org Pattani (di selatan Thailand) atau org Melayu di Singapura hendak berbincang dg MP yg bukan Islam di kawasan Masjid di situ, agak2 ko MP yg bukan Islam mau datang ke??...... haprak punya melayu

      Delete
    3. Tapi kalu masuk semasa mereka merayakan perayaan/ jamuan krismas; maka hukumnya haram...

      Delete
    4. 17:26 haprak punye pemikiran....kihkihkih

      Delete
  6. Najib dn macai taik hanjing !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama jugak...
      kalu gi kuil hindu masa deepavali atau thaipusam, maka haram laa sbb itu perayaan org kafir

      Delete
  7. Inilah pemimpin munafik kebangaan penyokong PR, kalau mereka ini pergi ke Masjid dan surau dapat juga pahala.

    ReplyDelete
  8. Mereka ini golongan penyokong LGBT dan menganggap agama sama taraf saja.

    ReplyDelete
  9. Yang satu peliwat no 1 di Malaysia dan yang satu pula peminat aiskrim no 1 di Malaysia, hai nampaknya kecoh Malaysia ni.

    ReplyDelete
  10. anonymous 15:43 agaknya kamu memang suka keluar masuk gereja, walaupun beragama islam. Inilah umat islam jahil dan bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rujuk hukum bro. Jangan ikut hati.....
      masuk gereja tu ada hukum haram, ada jugak jatuh hukum makruh.
      Tapi seeloknya jauhilah walaupun makruh.....
      Tapi kalu depa raya, korang masuk...jatuh haram

      Delete
  11. yg nilah macai pkr dok cari2..............menagih simpati bkn Islam demi mengenggam kuasa laksana presiden amerika dok tagih simpati yahudi. Cuba hang bayangkan sandiwara blooger PKR dok putar isu UG pah tu dok tayang gambar hj hadi, ustaz haron din dok bercakap dgn pemimpin umno...............kalau dpt kat macai pkr gambar hj hadi bercakap dgn pope terus depa tuduh tghh murtad. Ish ish ish tp kalau pemimpin depa Syeikhhhhhh Maulana Anwar buat mcm tu macai PKR tetap cool buat tak tahu siap bersiul2. Kalau keluar komen pun depa cakap Sheikh depa berjaya menghubungkan komuniti Islam dgn bukan islamlah, wujud keharmonianlah, kesamarataanlah bla bla bla depa dok putar. Mmg PKR kaki putar alam bertaraf expert ! Shiiiiihhhhhh tak leh komen lebih2 nanti Joe Biden from America Penaung PKR marah !

    ReplyDelete
  12. Abg beca abg beca di tgh jalan, cari muatan utk mencari makan, putar2 putar2 kaki mengayuh.......................... Macai PKR macai PKR di dlm blog, cari bahan (fitnah) utk mencari makan, putar2 putar2 putar alam...............mmg dasar Putar Alam Parti Kelentong Rakyat ni !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku agak sebahagian dp komentar dalam blog ini ialah macai dap, menyamar sebagai meayu pkr, sengaja untuk memecah belah org melayu.

      Dah la toknenek mereka dulu datang membangsat dlm keadaan sengket untuk memcari sesuat nasi, sekarang mereka pula cuba menjadikan negara ini sebagai mereka punya tanpa sedikitpun menghormati raja2 dan adat di sini.

      Delete
    2. Elok pun kalau dap alvin tu ditarik balik kerakyatannya. Biar dia mampooos kat singapork.

      Delete
  13. Yang Mutlak Diharamkan.

    Sedangkan hukum memasuki tempat ibadah orang kafir pada saat mereka sedang merayakan hari agama mereka adalah haram. Sahabat Umar bin Al-Khattab ra berkata:
    "Janganlah kalian memasuki tempat ibadah orang kafir pada saat mereka sedang merayakan hari agama mereka, kerana kemarahan Allah akan turun kepada mereka."

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagaimana dg hukum jizyah? perlu atau tudak dilaksanakan

      Delete
  14. Hukum sekiranya orang Islam/ pemimpin Islam melawat tokong Hindu di Batu Caves, Selangor semasa Hari Thaipusam adalah haram. Sahabat Umar bin Al-Khattab ra berkata:
    "Janganlah kalian memasuki tempat ibadah orang kafir pada saat mereka sedang merayakan hari agama mereka, kerana kemarahan Allah akan turun kepada mereka."

    ReplyDelete
  15. Hadir di Majlis Jamuan Muhibbah Christmas di Dewan Gereja Holy Family Jalan Bukit, Kajang pagi ini 7hb Disember 2014.... Kalau majlis itu ialah majlis keagamaan kristien, maka hukum masuk situ adalah HARAM. Kalau bukan majlis perayaan agama mereka maka ada yang kata MAKRUH.

    Tapi kalau tengok perkataan MAJLIS JAMUAN MUHIBBAH CHRISTMAS...nampak ada kaitan dengan perayaan christmas org kafir. TAK TAULAH AKU, KENA TANYA HARUS SANI.......

    "Janganlah kalian memasuki tempat ibadah orang kafir pada saat mereka sedang merayakan hari agama mereka, kerana kemarahan Allah akan turun kepada mereka."

    ReplyDelete
  16. Hukum2 seperti yg di nyatakan oleh anon 1813 & 1816 memanglah betul, tetapi persoalan sekarang adalah maruah, contoh jika Azmin hendak menandu kereta rasmi nya sendiri dan menyuruh pemandunya duduk di belakang hukum nya tentulah boleh saja
    Tetapi Sebagai MB, semua yg berada di Selangor statusnya rendah dp beliau. Jadi jika ada apa2 perbincangan dg pehak2 lain maka MB atau wakilnya lah yang memutuskan tempat dan masanya. Inilah cara yg akan mendapat penghormatan dp puak2 lain.

    ReplyDelete
  17. Ko org kt atas tu kalu x tau tentang agama baik diam je le...yg macai2 umno kt atas tu cuba nk jd ustaz pulak dah tp mencarut carut jugak... yg kapir pun ade jugak tumpang semangkuk tu nampak gayenye...kihkihkih

    ReplyDelete
  18. LAWAN TETAP LAWAN!!! CHANGE NOW SAVE MALAYSIA.

    ReplyDelete
  19. TAKDE APA2 PERKARA YANG SALAH MENGHADIRI MAJLIS TERSEBUT.

    teruskan kerana islam itu agama kesejahteraan dan kasih syg.

    Kalau Umar rdh pun pernah solat diluar gereja di Baitul Maqdis, apa masalah berbaik sesama mereka.

    Agenda jahat musuh islam masih kita perhatikan tanpa lalai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cakap mcm org kafir je...msti DAP menyamar PAS..hukum nya mmg haram.macai UMNO, PKR DAP sila diam. haram tetap haram. tk payah melalak. Christmas adalah perayaan agama Kristian, pertama Jesus sebagai anak Allah dan kedua : pengorbanan Jesus yang disalib demi menebus dosa manusia. Apa saja aktivit yg terlibat yg bersekongkol dgn syiar kafir adalah haram dan berdosa walaupun kehadiran anugerah tuhan distu nk bg bantuan kewangan. Hadis riwayat Imam Baihaqi daripada Umar bin Al-Khattab berkata “Janganlah kamu masuk bersama orang kafir ke dalam gereja mereka pada hari perayaan mereka, maka sesungguhnya kemurkaan diturunkan kepada mereka”). Kepada PKR dan pengikut PKR, jgnlah bangang sgt mcm UMNO. kerana ia sangat memalukan. PAS=parti ISlam....PAS lebih faham Islam dari PKR n AMNO apatah lagi DAP.

      Delete
    2. Anon 14:00,

      RELA dan polis melayu islam dok jaga majlis tu kafir juga ke?

      kerajaan malaysia yg mengizinkan rumah ibadat kafir juga ke?

      jgn ambik satu2 hadith terus buat hukum, nanti jadi khawarij IS.

      setiap hadith pun ada Asbabul Suhud nya....

      tu Majlis Jamuan Muhibbah. takkan la perayaan agama ada banner Tolak Perkauman Hormati Perbezaan pada hari perayaan agama?

      buta kayu

      Delete
  20. Pong pang pong pang tak guna.. kalau ada kasi dalil laa bahawa perbuatan dorang ni boleh membatalkan shahadah ataupun tidak...kunci syurga ialah Laa Illah Ha Ilallah..Muhammad Rasulullah...dua ayat pendek ini paling banyak disebut manusia 24 jam setiap hari di seantero dunia...Semua rasul memohon kepada Allah supaya mati dalam keadaan Islam...Islam juga tidak melarang berbuat baik kepada orang bukan Islam yang tidak memerangi agama Islam malah mereka juga wajib dilindungi...Allah juga menyesat dan memberi hidayah kepada sesiapa yang dia kehendaki dan Allah juga tidak menerima agama selain dari Islam....jadi terpulanglah kepada setiap manusia pulang menemui Allah dalam keadaan Allah murka ataupun redho...yang penting biarlah Allah serta Rasul redho walaupun manusia tak redho hehehe

    ReplyDelete
  21. hati2 dgn propaganda perkauman dan agama permainan umnu.

    ini adalah tektik penting utk survival umnu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umnok kena juai sentimen bangsa dan agama sebab bodoh banggang pasai ekonomi.

      Delete