KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 4 December 2014

AKIBAT DIHIDANGKAN MINUMAN ARAK, SEORANG PENUMPANG MAS DARI KL KE LONDON BERTINDAK GANAS SEHINGGA TERPAKSA DATUK BANDAR LONDON CAMPUR TANGAN CUBA MENTENTERAMKAN KEADAAN.


Kelihatan beberapa krew MAS terpaksa menggunakan sedikit kekerasan dan akhirnya berjaya menumpaskan seorang penumpang mabuk yang melakukan ganggu kacau dan bersikap kasar serta bengis kelas Business dari KL ke London, setelah dihidangkan arak kepadanya.

Sebelum itu Datuk Bandar London yang menaiki pesawat yang sama setelah melakukan lawatan ke negara itu cuba memujuk penumpang kerneaan supaya tenang tetapi tidak berjaya.

Apakah pihak pengurusan MAS masih berdegil dan berkeras hati dan jiwa mau meneruskan menghidangkan arak kepada penumpang yang menaiki pesawatnya?????

Cuba bayangkan jika penumpang yang mabuk berkenaan berjaya masuk pecah ketempat kapten yang sedang mengemudi pesawat????

Contoh dan teladan apa lagi yang pihak pengurusan MAS mau lagi bagi memberhentikan menghidang minuman keras dalam pesawat-pesawat miliknya?????


KUALA LUMPUR, Dec 4, 2014:

On his flight home to Britain on Malaysia Airlines, London mayor Boris Johnson intervened in an attempt to calm a passenger who became abusive and violent.

A member of the mayor’s delegation described the man as “off his head” before he was restrained by cabin crew and arrested on arrival at Heathrow Airport.

Johnson’s technical ambassador Eileen Burbidge photographed of the mid-air drama and tweeted the image of the crew tackling the man.

The man is thought to have been drinking, began singing and shouting abuse as fellow passengers and the crew attempted to calm him. They were initially successful but he became unruly again and was restrained.

A flight steward sustained a cut cheek in the drama.

Johnson is understood to have been disturbed by the shouting and singing and he moved to sit by the abusive passenger and attempted to calm him.

The mayor warned the man that he might have to be restrained if he did not settle down and eventually five male members of Malaysia Airlines crew intervened and pinned him down.

British papers quoted the mayor’s official spokesman as saying: “The mayor along with a number of other passengers and members of the cabin crew did make several attempts to calm the man concerned but to no avail.

“The man was restrained by the crew and detained by police on arrival at Heathrow.”

Scotland Yard said David Morris, 43, of Wentworth Close, Ash Vale, Aldershot, Surrey was later charged with one count of assault by beating, one count of behaving in a threatening, abusive or insulting manner towards a member of the crew and one count of being drunk in an aeroplane.

38 comments:

  1. Why......why menteri. Kuasa lu ada. ...jawab sekarang sebelum kena jawab kat mahsyar. Apakah lu tak percaya mahsyar

    ReplyDelete
  2. Ini macam kalu kena boikot mas ni

    ReplyDelete
  3. Dia mabuk sblm naik flight lg. MAS tolobg saman blog ni. Main ckp xde bukti

    ReplyDelete
  4. Ini satu lagi kes bangang.

    Menyerang orang yg telah mehidangkang dia arak yg disubsidi oleh penumpang lain.

    MAS kalau tak hapuskan hidangan arak memanglah bangang.

    Belajar dari pm haramjadah.

    ReplyDelete
  5. Ni semua gara2 lim guan eng & dap promosi pesta arak. MB selangor yg baru tolong tutup kilang carlsberg kt s.alam & kilang guinness ye.

    ReplyDelete
  6. Minta saudara saudari buat DEMO .. MINTA MB TUTUP KILANG ARAK DI SELANGOR ..
    BIAR JEMAAH KITA BUAT DULU .. SEBAB KES KILANG ARAK NI KITA UMAT ISLAM JADI KAKI MINUM ..
    BILA JEMAAH KITA BERJAYA MENUTUP KILANG ARAK DI SELANGOR ..KITA MINTA PULA KERAJAAN MALAYSIA MENBATALKAN APA SAJA YANG MENLIBATKAN MINUMAN KERAS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mbsa rugi byk kalo kilang carlsberg tutup. Kutipan cukai arak dan rumah urut kt selangor la nak bg kroni mkn & nak salur dlm tabung pru14 PR nanti.

      Delete
    2. Minta DYMM sultan perintah tutup kilang arak di selangor.
      Jangan kitab injil melayu sahaja diharamkan.

      MAIS dan JAIS kena nasihatkan sultan.

      Delete
    3. Setuju 100%

      Delete
    4. Tak mungkin ......

      Delete
    5. Bos parti puaka mana agaknya rasmikan kilang air haramjadah tu?

      Delete
  7. Azmin tak pegi terjah ke dua tiga hari ni? Tak ada berita bergambar pun pasal azmin. Kata 20% ofis, 80% terjah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kan setiap kali terjah kena tunjuk gambar kat emakkk bapakkkk ko?

      Delete
  8. Dan sudah tentu mereka tidak akan mencita-citakan mati itu selama-lamanya, dengan sebab dosa-dosa yang telah mereka lakukan; dan Allah sentiasa mengetahui akan orang-orang yang zalim itu.

    AL QURAN 2.[95]

    bye bye omakkau.blogspot.com -- cuti sekolah - bawa anak jalan-jalan

    ReplyDelete
  9. pr suruh kjaan hapuskn arak tp pr sendiri menganjurkn arak. x phm aq

    ReplyDelete
  10. Jgn bg lge, eli wong, theresa kok, ronnie liu naik MAS..tu semua kaki mabuk. Besok mengamuk, bogel dlm pesawat pastu salahkan MAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa naik mas, dia ada saham arak. Tiket dah campur minuman arak sekali. Hukum naik mas sila tanya harusani....

      Delete
  11. Urusan MaS guna duit negara, semua rakyat msia ada saham arak, menteri tak apa lah dia byk duit boleh rasuah malaikat nanti, ini lah cara msia, yg merosakan rakyat nya dgn bende haram, mana suara mufti sekalian yang ada, bila rakyat kata bisu nak marah.. Masa PAU tak nak pulak bising bab ni..sibuk ke bende lain.. Hanya nak isi perut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 14.25 rasuah malaikat? ko mana punya cina bukit/keling nih??

      Delete
  12. Hahaha....
    Pernah minum arak ke saudara yg komen tak tentu pasal!!!! Ini bukan masalah arak tetapi lebih pada si peminum arak kalau mabuk dah tak bermaya mana ada masih mampu nak lawan. Ini mabuk pening kepala berlagak berani bila dah minum arak. Biasanya mas hanya bagi segelas kecil je...tak kan segelas kecil dah boleh mabuk melawan macam budak2. Bagi minum kencing baru dia tahu mabuk ke berlagak belagak berani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kentut kalo dah keluar, xkire bunyi kuat atau tarak bunyi abg...tetap akan berbau !

      Delete
    2. Yg buat, yg beli, yg hidang, yg bayar, yg minum, yg benarkan, yg ada kuasa tapi x hentikan, CEO mas dll......semua ada share masing kat neraka...

      Delete
    3. Oiii dol......kalu x ada arak dlm kapal, tak adalah masalah penumpang mabuk. Bukan soal gelas kecik ker gelas besar. Patutnya setitik arak pun x ada dlm kapal terbang Malaysia. Bends turn harammmmm.

      Delete
    4. 14:40.....
      Nak tanya boleh?
      Ko Islam ke kafir?

      Delete
  13. 1972 kerajaan mane yg bg buka kilang arak kt malaysia....macai umno bangang tlng jawab..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Day byk kali soal.
      Diaorg x blh jwb.
      Diaorg pekak

      Delete
    2. Soalan ini tiap2 tahun keluar periksa...

      Delete
  14. Dia kentut tak? Kurang hajar punya mabuk! Kaah kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kentut dalam k/trbng manyak syiokk oooo

      Delete
  15. Patutla kapal terbang kene tembak-kapal terbang hilang dan ramai mati-rupanya dimasukan caj arak dlm tiket-ni laa kononya negara islam Malaysia-semuanya lakonan dan penipuan-diharap musibah yg melanda MAS dapat memberi hidayat sblm ditimpa bala berganda

    ReplyDelete
  16. MAS itu dapat bala dari dulu kini dan selamanya sama sehaja dengan slogan UMNO/BN. Dari dulu MAS tak pernah untong asyel rugi juta juta setahun. Masa gomen banyak duit gomen topap lah berapa kerugian nya tapi skrg gomen tak berduit pandai pandai lah MAS nak hidup. Tahun lepas berbilion rugi tahun ini lagi banyak lah ruginya satu kapal terbang hilang dan satu kena tembak berapa banyal insurance nak bayar kat waris pesawat. Jual.sehaja lah MAS itu senang tak yah Malaysia ada kapal terbang. Negara lain di dunia ada kapal terbang milik negara kat Malaysia ada juga tapi semedang rugi. KTM pun sama tak pernah untong tiap tahun rugi berniaga buloh kasap masuk angin keluar asap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg tugas serve arak kat penumpang kapal ye?
      Dosa kerja serve arak tu tau...

      Delete
    2. MAS rugi? Kalau betul2 rugi dah lama nama MAS hilang.
      Istihar MAS rugi, keuntungan senang disonglap.

      Delete
  17. Bayar ticket ada caj arak.......
    U x minum pun u kena bayar...
    Macam u ada share la sbb u bayar caj arak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita sudah kasi tolong bayar caj minuman keras pun, mas xada untung jugah... Hari2 rugi apsal xmao tutup? Bodo ka mau kasi duit buang tiap2 taun

      Delete
  18. Dah telanjo buat kilang arak Carlsbad & Sang Miguel elok lah ikut memasarkannya selalu, kalau harap orang lain tentu lambat untong

    Kejaan sendiri jual la, lagi cepat untong lagi besar
    orang kampong buat apa bising menyalak, dok diam diam sudah la
    janji sikit lagi dapat BRIM bereh bossss

    ReplyDelete
  19. BANGANG ORANG CAKAP XNAK DENGAR..!!! Umno apco celaka dulu kini dan selamanya..

    ReplyDelete