KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 4 December 2014

PEGAWAI KASTAM KENA CEKUP DENGAN PIHAK BERKUASA KASTAM BRUNEI KERENA MELAKUKAN AKTIVITI PENYELUDUPAN DENGAN MENGGUNAKAN KERETA RASMI KASTAM DIRAJA MALAYSIA (KDRM)


Kecuh gegak gempita hiruk pikuk bising berdegar riuh rendah di laman sosial betapa seorang Pegawai Kastam DiRaja Malaysia kena cekup dengan Pegawai Kastam Brunei kerana kesalahan cubaan menyeludup rokok dan minuman keras (beer) dengan menggunakan kereta rasmi Kastam DiRaja Malaysia (KDRM) Nissan X-Trail.

Pegawai Kastam berkenaan dikhabarkan berkhidmat di Kastam bahagian Limbang, Sarawak. Telah pun diheret ke Mahkamah Brunei mengaku salah dan dijatuhkan hukuman denda B$ 130,000.00 (Brunei Dollar seratus tiga puluh ribu) bersamaan lebih kurang RM338,000.00 ( Tiga ratus dan tiga puluh lapan ribu ringgit).

Sehingga kini masih tiada sebarang respon maupun kenyataan rasmi dari Jabatan Kastam DiRaja Malaysia mengenai insiden yang cukup memalukan ini.

Pegawai Kastam diberi amanah dan tanggung jawab untuk membenteras penyeludupan tetapi ada juga pegawainya yang aktif melakukan penyeludupan dengan menggunakan kereta rasmi KDRM lagi.

Selalu hukuman kepada penyeludupan kereta atau kenderaan digunakan akan dirampas . Apakah kereta rasmi KDRM ini juga turut di rampas?

Mohon KDRM respon segera demi pencerahan dan kebenaran.



16 comments:

  1. Ni lah jadinya bila haramjadah boleh bawa masuk cincin berlian berjuta ringgit tanpa cukai.
    Pegawai bangang pun ikut perintah tanpa ikut prosedur mcm kes pendatang sabah yg dapat kerakyatan.

    Bila pemimpin buat benda yg tak betul, pegawai kerajaan pun ikutlah contoh.

    Tapi bangang, yg pemimpin lepas, yg bangang kena tangkap.

    Padan muka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol betol... bapak borek emak beritik
      guru kecing bediri murid kecing belari
      gimana acuan begitulah kuehnya

      tapi yang selalu kena cekop pegawai bawahan
      pegawai bapok atasan biasanya terlepas

      Delete
  2. Biasanya kena tangkap bila dah tahap teruk sangat. Kemungkinan benda ni dah berlaku lama sebelum ni...


    ReplyDelete
  3. Minah YB pergi session touch d Hanjing tu lagi fius. Kena minta penjelasan tu !!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12:12 inilah antara yg dikatakan bangang oleh Najib masa PAU baru2 ini.

      Delete
  4. Encik anwar & puan wan azizah?? Lps ni jokowi azmin ali kompom dpt datuk seri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12:22 inilah antara seekor lagi yg dikatakan bangang oleh Najib masa PAU baru2 ini.

      Delete
  5. jangan ingt sikp dn perangai jabtn kastam dnegara org sma ngn dengn dnrgara sndiri yg suka membuat krja penyeludpn dgn mgunakn kmudahn kenderaan jabtn.Perbuayn ini amat memalukn negara kita dn scara lngsung jab kastm dngara luar mengklsifikan jab.kstam kita bgelumng ngn rasuah trlibt plbagai kes seludpn melarikn cukai.

    ReplyDelete
  6. Hahaha....kastam hanya pangkat yg diberi tetapi pegawai itu manusia mcm kita juga guna nama kastam utk dapat duit. Skrg bukan zaman purba takut itu ini kuasa yg menguasai rakyatnya tetapi kenapa kita rakyat nak dikuasai sepenuhnya.

    ReplyDelete
  7. Msia, memang tempat malu, semua ada, Nasib nya baik tak kena potong tangan, kastam lambat ulas, sbb ingat berita ni tak keluar kot, apa apa pun hanya sebhgian kecil sahaja.. Tapi memalukan aku juga.

    ReplyDelete
  8. Apa dah jadi ni? Kes cabul perempuan mat saleh oleh pegawai kedutaan tak selesai lagi, ini kes pegawai kastam jadi penyeludup pulak berlaku di negara orang. Apa punya bangang.
    Negara Islam contoh? Cakap boleh, amalnya tidak. Yg kena soalsiasat selalu saja mati jatuh bangunan.

    ReplyDelete
  9. Pegawai tu tiada niat nk seludup sbenarnya. Kah kah kalo kat mlysia grenti lps dh pegawai tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeaa.. setuju sgt bro...
      "kalo kat mlysia grenti lps dh pegawai tu."

      cerita sbenarnya ini bukannya kes seludup..
      tp kes menolong alih..
      dengan menggunakan kenderaan pasukan.. itu je..
      ni semuanya kes salah faham.. salah lapor.. !!

      Delete
  10. Betol ksta anoy 15.07 kalau kat Malaysia tanggong beres. Kita tunggu kes Pengarah dan kaki tangan Kastam yg kena tangkap kat Pelabohan Kelang tempohari apa kesudahan ceritanya. Kalau nak kena juga kaki tangan bawahan lah kot tapi yg bergelar Dato Tan Seri terlepas lah agalnya. Saya nasihatkan kepada kaki tangan penguatkuasa kelas bawahan (macai) tak yah lah jadi orang suruhan pegawai atasan suruh ambil rasuah sana rasuah sini nanti kena tangkap mereka lepas kita yg kena. Kalau mereka nak mengkedarah rasuah biarkan mereka sendiri plane dan mereka sendiri ambil kalau kena tangkap biar mereka yg jawab bukan kita yg nak jawab tanggong taik mereka.

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah. Dah biasa makan taik. Bukan senang nak berubah jadi baik!!

    ReplyDelete
  12. harapkan sokong, sokong membawa reba
    harapkan pagar, pagar makan padi

    Apa nak jadi ????

    ReplyDelete