KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 3 December 2014

BETUL KE DI ACEH MANA-MANA WANITA ISLAM BERPAKAIAN KETAT SENDAT AKAN DISEMBUR DENGAN CAT?????




Kata seorang pemberi gambar-gabar diatas, kisah berlaku di Acheh Indonesia, sesiapa yang berpakaian ketat akan disembur dengan cat. Suatu perkembangan baru yang pasti menjadi kontroversi.

Apakah perlu diperlakukan sebegini rupa?????? .. Mengapa perlu dihukum dengan memberi bencana dan merosakkan pakaian wanita tersebut????? .. Adakah ini cara ajaran Islam????? .. Mengapa perlu bersikap kasar, bengis dan garang????

Jika ini berlaku dinegara ini dan pihak yang kena sembur buat laporan polis sudah pasti sipenyembur akan dicekup dan diambil tindakan serta diheret ke Mahkamah.

Inilah dinamakan bertujuan mulia tetapi tidak kena dengan gaya dan cara.

50 comments:

  1. Sama gak kat mana2 pon...jika arahan/undang2 dah di kuatkuasakan, kalo ada yg langgar gak hukuman akn dikenakan. Dh dsar mnusia, ada yg setuju dan ada yg menentang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "saya sebagai orang umno memang tak setuju. pakai jubah pun ada yang buat dosa lagi teruk drp yang pakai ketat", katanya.

      heh2

      Delete
    2. Kalau semua wanita pakai elok2 macam Hanisya kan elok. Tak ada yang kena sembur, kan..

      Delete
    3. Anon 17:46 Memandangkan hujah awak " pakai jubah pun ada yg buat dosa lebih teruk drp yg pakai ketat " bermaksud antara jubah dan seluar ketat lebih baik seluar ketat sebab pakai jubah lebih teruk buat dosa dari yg pakai seluar ketat, begitu? MasyaAllah..

      Delete
  2. Kalau di zaman Nabi dan Khalifah ArRasydin, mereka buat tak hukuman macam ni?

    Langit Terbelah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman nabi tak usah cerita la. Wanita yang masuk Islam waktu zaman nabi tak ada yang berpakaikan ketat. Yang tak pakai tudung pun tak ada... Tak macam sekarang... Tak macam sekarang...semua nak tayang rambut kembang2, tinggi2 walaupun badan tak berapa nak tinggi. Yang pakai tudung setakat kat leher tapi nampak buah dada sendat pun banyak, tak kira ustazah ke bukan ustazah ker...

      Yang paling sedih bila pakai tudung labuh tapi berjubah cerah nipis hingga nampak bayang2 lurah depan dan belakang. Tertengok sekali nak dua kali.....kalu dah mata org ameno macam aku ni, mana boleh kontrol!

      Delete
    2. betollah bro, Masitah setazah OMNO pun dah pandai melaram sekarang ni. Melaram habis, cun melecun, kalau buat pemilihan pompuan comel dalam moktamar OMNU sah Masitah menang besar

      Delete
    3. sudara 1609 bakpe tanya lagu tu
      jaman nabi dulu mana ada cat spray (tapi saya tak kata tadak pisau cukur)
      sudah barang tentu tiada hukoman spray
      tanyalah soalan yang releven dengan kadaan jaman tu bro

      Delete
  3. kenapa kita marah pada orang yang buat tidakan ..... apa yang kita buat pada orang buat kesalahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak nak kena sembur, janganlah pakai ketat.

      Delete
  4. Ini baru sikit je, tak jadi masalah besar pun, diakhirat nanti lagi hebat siksaannya, apakah kita hendak disiksa dengan keras diakhirat untuk selama2nya atau pun sedar pakaian yg dipakai tidak mengikut syariat Islam, tepuk dada tanye selera

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diakhirat tu hanya antara dia dan tuhan je..tida kena-mengene pn dngan kamu atau pun sesiapa.. Buat apa sibuk hal orng lain.

      Delete
    2. Akhirat juga kene mengena sesama manusia bukan setakat dengan Tuhan sahaja...ko akan cari rasul untuk minta syafaat supaya disegerakan hisab,cari manusia untuk minta maaf kerana curi barang dia atau jadi saksi dalam kes politik wang,ko juga akan disoal passaipe tak larang masa atas dunia dedulu ..itu contoh kalau ko percaya kepada hari akhirat keh keh keh

      Delete
  5. hukuman mengikut adat setempat..jika diterima..ok je..gitu,jgn nak banding tempat lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoi tu...
      edar dadah umpamanya, hukumnya gantung sampai mati.
      kalau negara dah terima, ia jadi undang2., Rakyat kena patuh.
      Samalah jugak dgn sembur pakaian tu. Kalau dah jadi hukum, yang ada kuasa boleh sembur.

      Kat Malaysia kalu, tak nak kena gantung sampai mati , jangan edar dadah.
      Kat sana plak, tak nak kena sembur, jangan pakai ketat.

      Delete
  6. kita bruntg tnggl dbumi ini trutma org islam spa nk pki bju dn slur ketat nmpk lurh serta alur x spa abl pduli bgtu jga spa x pki tudng.nk set rmbut tinggi mngunung dn dwarna warni wlupn kubr kta mari. x spa yg abl pusing sb kubr asing2. klu org aceh tu nk kebebsan brpakain dn nmpk seksi dtglh kemlysia negara aman.

    ReplyDelete
  7. geng sis dh marah dh

    ReplyDelete
    Replies
    1. geng pkr marah tak?

      Delete
  8. Sekurang2nya Aceh sedang melaksanakan syariah Islam dengan mendidik rakyatnya patuh kepada tuntutan agama....negara kita yang mengaku Islam ini tak nampak pun ke arah penghayatan Islam semakin longgar ada lah dengan pelbagai justifikasi dari pemimpin

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat sini nak buat hudud pun berbelit2.

      Delete
    2. kat tempat kita dengar kabar 3 uran bapok menang kes menyamar macam pompuan gara gara orang Melayu berahi berlakon berdrama konon negara Islam tetapi mengamalkan hukom Lord Reid

      Delete
  9. Ulama sana dah buat ijtihad.
    Kechik je hukum tu kalau dibanding dengan api neraka. So pilih lah.Nak hukum dengan cat atau hukum dengan api neraka.

    ReplyDelete
  10. nak buat sesuatu dah di kaji nya, wanita di larang memakai pakaian ketat yg menampak kan bentuk tubuh mengikut islam, tapi dmsia bini boh besor sendiri dogol, dah camane.. Nasib baik di pakaian, kalau di telinga, sbb degil, dia org nak ikut hukum Allah swt, kita di Malaysia nak ikut hukum ciptaan manusia kafir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut fesyen yg kapir buat.

      Delete
  11. Nape pompuan suka pakai ketat2 smpai dade menonjol tundun tersembul ... mcm mintak diramas dn diraba pulak, bila kene rogol agaknye sedap dulu lepas tu baru nangis ...kihkihkih

    ReplyDelete
  12. Perempuan banyak yg miang dn mengenyam mengidamkan tusukan anu tu...buktinye suka pakai ketat tu lh utk buat lelaki naik syahwat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba try hudud.
      insyaallah boleh selesai masalah sedara tu

      Delete
    2. Hudud mane boleh dh cuba try pulak, dh hukum Allah wajib ikut .... manusia Islam kt malaysia ni je yg banyak alasan gitu gini, akhirat nnti jawab lah ...

      Delete
    3. Macai !!!!....Kalau Iman Lemah, pakai purdah kena Rogol. . Hnaya Iman dan hidayah bro yang menyelamatkan manusia dari melakukan maksiat. Setan sentiasa ada bersama manusia...macam manusia dan bayang2.
      Kadang2 Hudud menjadi Muslim lebih teruk. Lihat orang Iran dan Saudia....bila berada di Thailand. Memalukan Muslim Thai, kalau Mat Saleh ambil satu pelacur. Arab dan Iranian booking tiga terus jalang.
      Di Amerika, Belanda, Perancis dan UK, ramai orang Islam dari Negeri yang ada hudud seperti Iran, Somolia, Pakistan dan Saudia yang murtad. Terbukti hudud bukan penyelesaian bagi salah laku orang Islam dan murtad

      Delete
    4. 21:43 cara ko komen aku berharap ko ni bukan lh seorang muslim ... aku rasa takut sangat dgn keberanian ko berhujah...

      Delete
    5. Menurut hukum syariah...sesuatu hukum menjadi wajib apabila sesuatu itu cukup syarat termasuklah hukum hudud,qisos, ta'zir, ibadah solat,puasa,zakat,haji dan lain lain .Perlaksanaan pula adalah terbatas kepada lingkungan kemampuan serta kawalan manusia...bagaimana seseorang itu dikatakan beriman dan mendapat hidayah dari Allah jika tidak yakin dengan hukum Allah. Golongan ini akan mentakwilkan begitu begini berdasarkan fakta serta angka yang tidak adil dan tugas menyuruh yang maaruf serta mencegah yang mungkar adalah tanggungjawap setiap orang beriman..golongan yang tidak yakin kepada hukum Allah ini sebenarnya bukan beriman serta mendapat hidayah dari Allah tapi beriman kepada hawa nafsu serta mendapat hidayah dari toghut .Setiap perlakuan maksiat manusia adalah kesalahan sendiri si pelaku..ia bukan salah hukum hudud,salah nabi,salah Islam ataupun salah Allah...jika ia terlepas semasa di dunia kerana pandai flip flop maka di akhirat ia akan tidak dapat terlepas..maksud muslim pula ialah patuh atau taat...tujuan Allah menurunkan wahyu dan mengutuskan Rasul untuk dijadikan panduan kerana tanpa panduan manusia akan sesat dalam perkara akidah,syariat dan akhlak...salah satu spesis orang sesat yang membawa kepada kufurnya iman ialah mereka yang mempertikaikan undang undang Allah dengan akal berpandukan bisikan nafsu dan syaitan hehehe

      Delete
    6. 11:43 thanks ....

      Delete
    7. Anon 11:43
      Kalau melaksanakan Hudud bukan kerana Allah....ini yang terjadi.
      Baca balik shirah Nabi...apa dikatakan oleh Baginda Rasullah SAW kepada sahabat yang merejam batu kepada sahabi yang berzina. Nabi SAW telah menegur sahabat yang merejan batu dengan keras. Nabi SAW menyuruh sahabat supaya menghormati sahabi yang dikenakan hudud. Pesan Nabi walaupun dia seorang penzina, darah yang gugur adalah suci, dapat memadamkan api neraka. Ini beza antara Nabi dan ulamak yang syok sendiri
      Orang Alim akan menjadi setan yang mengesat jika ilmu yang ada tidak mendapat hidayah...Kerana ulama ramai yang lahir dari Rahim oramh Islam membenci Islam
      Islam adalah agama nasihat. Allah SWT menyuruh Nabi Musa berdakwah dengan Firaun dengan hikmah walaupun Firaun orang sesat...yang menyaku tuhan
      Siapa kita? Adalah kerana Ilmu dan kuasa yang ada menjadi kita lupa diri, menurut amarah dan nafsu.
      Sepatutnya ulamak yang patut malu, sekiranya banyak maksiat di tempat kamu,maksiat yang berluasan menunjukkan ulamak tidak membuat kerja ulamak...tidak membimbing orang Islam ke jalan yang betul.
      Ulamak syok sendiri...hanya berdakwah kepada orang yang datang ke masjid, pondok dan majlis ilmu...yang tak datang..apa kau orang peduli..Kita akan berdiri di padang Mahsyar...apa kau hanya menjalankan hudud akan menyelamatkan kau semua neraka...kita tunggu....aku akan jumpa kau...kita tengok siapa yang masuk neraka..Ulama atau sijahillllll hehehehhehehe

      Delete
  13. Hukum ALLAH jangan dipertikai....cara mencegah sesuatu mungkar tu ikut kesesuaian asalkan jangan menyalahi syarak dan juga memudaratkan. Kita siapa nak mempersoalkan tindakan dia org. mungkin tindakan tersebut telah mendapat kebenaran dari pihak yg bertanggungjawab.....yg patut kita persoalkan sekarang apa yg kita buat bagi mencegah perkara yg sama di tempat kita??????????????

    ReplyDelete
  14. Aku setuju 100% diaorang wat mcm tu... kalau dah salah tu tetap salah jan lah kita nk membela pulak... apa masalahnya? kalau akal kita pendek tu la jadinya benda betul pun salah...etika pakaian wanita dalam islam mana2 individu yg x tau g cari guru agama suh tunjuk ajar... perempuan yg memakai pakaian ketat2 seolah2 mereka ni BERTELANJANG... dalam hadis nabi pun ada etika pakaian wanita dan lelaki...so..x de salahnya apa yg mereka buat tu...lg pun tempat mereka dah mengalami azab yg dasyat dr Nya, TSUNAMI.. tempat kita x kena lg mungkin kita leh salahkan cara mereka menghukum mcm tu...cuba negara dan tempat tinggal kita yg dilanda TSUNAMI.. sanggup lg korang nk tengok anak2 adik pompuan korang, isteri2 korang pakai ketat2???????? jgn pandang mudah dan menyalahkan perkara yg dibuat untuk kebaikan... utk OMAK KAU jgn berpikiran terlalu sempit dan cetek..

    ReplyDelete
  15. Replies
    1. ini dag fail matematik dah......

      Delete
  16. sedap woi bontot ketat melekap bentuk bontot mcm nk tusuk je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi! ape le ko ni, tu la asyik pandang pompuan pakai ketat2, pompuan2 ni pun satu hal gak, bukan ape kekadang aku pun ternyior gak ... kahkahkah

      Delete
  17. Mcmana pula yg pompuan pakai tudung glamer yg sangup tido mlm beratur kat dpn kedai? Tudung glamer fariddah yg tak ikut spec tu patut -disembur dgn cat merah along-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh lh pakai tudung mahal x ikut spec, pakaian nh ko t-shirt dgn jean ketat, beratur panjang sampai luar kedai, panas smpai basah ketiak dn berengas kelangkang, sape2 lalu lalang hidung pun kembang tahan nafas sbb bau semacam, ni aku cite kedai fariddah kt tempat aku lh ... pompuan2 sekarang ni tah ape tah...kihkihkih

      Delete
  18. Siapa bilang gadis melayu x telanjang...2x ke mana pun pergi tunjuk lubang ...... Ke ke ke ngilau gadis cina India dan org asli

    ReplyDelete
  19. Alhamdulillah kn sembur cat shj bkn kn pelempang, sabda Nabi: barang siapa melihat kemungkaran hendaklah dia mencegah dgn kekuatannya, tangan, lisan & paling lemah adalah dgn hatinya yg tidak suka perkara itu

    ReplyDelete
  20. Ntah laa labu..setahu aku undang undang Islam hanya hudud,qisos dan ta'zir sahaja, sembur cat mungkin kategori ta'zir kot...ia satu bentuk denda supaya dorang tak dapat guna seluar sendat tu buat selama lamanya hehehe

    ReplyDelete
  21. hukum hudud itu dari Allah dan hukum yang mengikut undang2 sekarang ini ciptaan manusia.Jika kamu pertikai hukum hudud bermakna kamu mempertikaikan Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kami OMNO tidak mempertikai hudut yang sabenar
      yang dipertikai ialah HUDUT PAS, bila pulak PAS jadi wakil tohan di muka bomi Melaya, pandai pandai nak ajar krajaan suroh buat HUDUT
      Ini bomi Melaya pakai hukom LORD REID. jangan lupa mana mana peruntokan undang undang yang bercanggah dengan peratoran Lord Reid dikira terbatal dan tidak boleh diamalkan di bomi Melaya.
      Tak percaya ???? bawak ke mahkamah kita lawan. Orang bapok pun buleh menang

      Peratoran Lord Reid elok dah, molek dah, pembangkang nak apa lagi????

      Delete
  22. Hudud allah untuk semua tak kira kafir atau muslim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi Lord Reid kata jika bercanggah dengan kalam aku dikira terbatal dengan sendirinya setakat mana yang bercanggah itu

      Maknanya Lord Reid lebih besar dari tohan kerana Lord Reid telah membatalkan perentah tohan, orang Melayu pulak patoh taat akan Lord Reid itu sehingga hiduplah orang Melayu itu beramal sebahagian mengikut perentah tohan dan sebahagian lagi mengikut Lord Reid

      Lord Reid ini sekutu atau lebih besar dari Tohan di alam Melayu

      Delete
  23. lebih baik bertindak begini sebelum bala Allah sekali lagi melanda aceh seperti tsunami lalu. omakkau jangan gatal nak membela kelakuan tak senonoh. mudah-mudahan bala Allah menimpa bumi malaysia pula sebagai pengajaran kpd umat yg sudah lalai dan terpesong. amin

    ReplyDelete