KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 3 December 2014

KERAJAAN SELANGOR BAWAH KEPIMPINAN AZMIN ALI AKAN PERTIMBANG NAIKKAN AIR PERCUMA SEKALI GANDA DARI YANG SEDIA ADA.



Selepas beberapa tahun menikmati air percuma sebanyak 20 meter padu sebulan, kerajaan negeri Selangor kini mempertimbangkan untuk meningkatkan jumlahnya kepada 40 meter padu selepas penstrukturan industri air Selangor dimuktamadkan pada September 2015.

Menteri Besar Mohamed Azmin Ali berkata, perkara itu akan disemak semula sebelum kerajaan negeri membuat keputusan.

“Sukacita saya maklumkan terdapat cadangan supaya pemberian air percuma ditingkatkan kepada 40 meter padu daripada 20 meter padu.

“Kita akan melihat perkara ini selepas penasrukturan industri air dimuktamadkan.

“Perkara ini turut akan disemak dan kita perlu melihat memandangkan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) akan dilaksanakan April tahun depan,” katanya di Dewan Undangan Negeri Selangor semalam, lapor media rasmi kerajaan negeri, Selangorkini.

Beliau berkata, Selangor akan terus mengutamakan kepentingan rakyat memandangkan pemberian air percuma 20 meter padu sedia ada banyak membantu golongan yang kurang berkemampuan.

Pemberian air percuma 20 meter padu sebulan yang dimulakan kerajaan negeri pimpinan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebelum ini memberikan banyak manafaat kepada penduduk Selangor ketika semua harga barangan dan kos hidup meningkat di negeri paling maju di Malaysia itu.

Susulan langkah itu, kebanyakan penduduk di Selangor mendapat air percuma setiap bulan atau membayar dengan kadar minima sekitar RM5 sebulan.


ULASAN OMAK KAU:-

Dari nada bunyi cakap dan lengguk gaya bahasa pun sudah jelas boleh menangkap bahawa pertimbangan ini hanya sekadar cakap politik syok sendiri untuk menyejukkan hati rakyat.

Tiada kesungguhan jitu dan komitmen padu dalam memberikan janji.

Akan melihat perkara ini selepas penasrukturan industri air dimuktamadkan.

Jika ikhlas sepatutnya akan bercakap sebaik sahaja penasrukturan industri air dimuktamadkan kerajaan negeri Selangor akan menaikkan pemberian air percuma dari 20 meter padu sebulan ke 40 meter padu sebulan .. Itu baru jujur dan bersungguh-sungguh dalam memasang nawaitu.

Ikut hukum akal logiklah .. dengan pembentangan belanjawan 2015 defisit hampir RM500 juta, adakah negeri Selangor akan meningkatkan pemberian air percuma kepada rakyat????

Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) sejak tahun 2008 sehingga April 2011. ... RM382 juta untuk 20 meter padu air percuma telah diberikan kepada rakyat Selangor yang layak. .. Ertinya setiap tahun purata hampir RM128 juta dibelanjakan  oleh kerajaan negeri Selangor untuk pemberian air percuma sahaja.

Masih nak yakin dan percaya pemberian air percuma akan ditambah sekali ganda menjadi 40 meter padu????

Jangan memberikan harapan palsu kepada rakyat jika kedudukkan kewangan sememangnya tidak mengizinkan .. cakap berterus terang dengan rakyat bahawa perbelanjaan memberikan air percuma dengan jumlah yang sedia ada pun sudah cukup besar .. rakyat tidak akan berang, malahan akan memuji sebab berlaku jujur dan berterus terang.

Cuitkan Minda Tanya Akal Logik .. Tepuk Dada Tanya Iman.


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

36 comments:

  1. Dan sesungguhnya telah datang kepada kamu Nabi Musa membawa keterangan-keterangan (mukjizat) kemudian kamu menyembah (patung) anak lembu sepeninggalannya, dan kamu (dengan perbuatan itu) adalah orang-orang yang zalim.

    AL QURAN 2.[92]

    ReplyDelete
  2. Dia bg pcuma tp ko tgk lps ni cukai kt slangor mlambung tinggi. Itulah pkrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai jealous ke, yg dipertuan ko tu bagus sngat ke, ape yg dia org buat x betul pun ko diam je ... tu lh sebab yg dipertuan ko panggil ko bangang pun ko diam he ...hihihi

      Delete
    2. metaliti umno,
      azmin bukan pemimpin berjiwa umno,

      umno bagi brim 500 lepas 2 dia naikan minyak bekali-kali,naikan harga gula berkali-kali,astro berkali-kali,rokok,tarif elektrik,tol,kenakan gst,
      turunkan harga getah,naikan tambang bas,

      Delete
    3. Macai dapat brim macam dapat emas lupa yang umno/bn cekau balik lagi banyak diri sendiri kena gst pun tak sedar2

      Delete
    4. Aku bkn umngok bodo. Komen gitu pn dtuduh macai umngok. Pkr pencacai al juburi bodoh!

      Delete
    5. Dh dikatakan bangang dek najib dan2 tu x ngaku macai umngok lak ...kahkahkah

      Delete
    6. Dari sini dah nampak ada 3 team dalam PKR:
      i. team bekas ahli PKR Khalid/ pas
      ii. team azmin
      iii. team anwar/ Pasma/ dap
      Yang akan tergolek dalam pru 14 mungkin tesm ii dan iii.
      Aku agak la...jangan marah aku pulak.

      Delete
  3. Niat nk bg tu dh dikira pahala tp kalau berjanji kenalh tunaikn...x gitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ha ha....

      Delete
    2. errr...dekat2 pru14 besok boleh la..sekarang tak boleh lagi!

      Delete
  4. Seadainya btul mcm mane pula...apa yg ditaruhkn omakau...apakata kalau btul percuma 40 meter padu percuma omakau tdo dgn aku 4 mlm...gerenti jln mengangkang 4 hari...ada berani ke omakau...bole tahan x kalau kene btg 7 inci bsr mcm btg tebu...kilat tu kepala dpn mcm anaconda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oii bang..ko ingat hebat ker bila mr P tu besar dan panjang..itu tak penting bro kalau lembik cam batang keladi, baru start panjat sekejap dah terjelempuk macam itik serati...tenggok aje sang kucing walaupun ciput senjata sang jantan tapi mengiau dan mengais kaki si betina tuh kah kah kah

      Delete
    2. cakap cam org xada iman...

      Delete
  5. Kenapa tak cadangkan cukai pintu bayar untuk tempoh 4 tahun sekaligus dan kemudian tahun ke 5 free sebab dah nak masuk PRU keh keh keh

    ReplyDelete
  6. Air free naik ok la sokong... klu ale uto bang non naik satu selangor dapat musibah...geng ale uto kajang move punya pasal....suma dapat musibah

    ReplyDelete
    Replies
    1. termasuklah emak dan adik ko

      Delete
  7. Sudah tentu pengguna akan merasa lega dg penguman itu, tetapi Azmin yakinkah yang Selangor akan dapat mengadakan air bersih sebanyak itu???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikut plan TSKI tak ada masalah sbb ada sokongan dr Langat 2 dan proses air dr tasik2 dan sumber air yg lain. Kalu ikut mb yang baru ni tak tau la... Tapi kalu dia kopi pes kaedah yang dah diperkenalkan oleh TSKI dulu, rasanya tak ada masalah langsung.... Kalu ikut kehendak dap, memang mengangkut air la ko dari tingkat bawah ke tingkat 12....heh2

      Delete
  8. Ulasan sebiji macai umgok....apa salahnya bg sokongan dgn rancangan yg Azmin nak buat...ni asyik sikit2 ikut akal..sikit2 ikut lojik.....selalu beno OmakUmno ni membanding bandingkan dgn boss kesayangan nya TSKI....taksub sungguh....kami pun bukan ler kata menyokong Azmin sangat tp kena ler paham..zaman TSKI ada cara tersendiri dia memerintah..and now masa Azmin..bagiler dia peluang....klu dah asyik OmakUmno kata semua yg Azmin buat tak betul baik tukar ler wall blog OmakUmno ni...tukar ler jersi tu...tak guna menghina n mengata org yg separti kamu...baik g jilat semula keris telanjang tu weyy....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya juga bukan pro atau kontra pada mana mana geng sebab bagi saya orang politik ni hanya kawan semasa nak dapat undi aje...tapi sebelum ini geng geng kajang movie kata apa yang TSKI bikin sumer tak betul...PAS juga flip flop..tetiba apa kejadah recycle balik dengan apa yang mantan MB tu dah buat...itu orang kata cerdik atau bodoh bila lihat orang makan tahi kita pun turut makan juga...kalau orang gelar kerja bangang nanti ada orang perut masuk angin macam geng keris telanjang kah kah kah

      Delete
    2. Org politik ni kalu cakap ibarat macam kentut....bunyi kuat tapi bau aje yg ko akan terima....

      Delete
    3. Bukan saje kentut bro...kencing pun kuat mcm air pancut bomba gitu..hihihi

      Delete
  9. KALAU TIADA HUJAN LEBAT, BANJIR TIDAK BERLAKU - GUAN ENG










    ORANG LANTIK JADI KM BUKAN UNTUK KOMPLEN HUJAN..

    ORANG LANTIK JADI KM UNTUK SELESAI MASALAH LA BAHLOL

    KESIAN ORANG PR BANGANG NI SUSAH NAK PAHAM

    KALAU SETAKAT KOMPLEN HUJAN BUDAK TADIKA PUN TAHU

    LEMBU PUN TAHU KALAU HUJAN LEBAT AIR NAIK

    GUAN ENG BODOH,, YG SOKONG GUAN ENG PUN BODOH




    BAK KATA P RAMLEE,,


    DAH TUA PUN BODOH!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. logik akai kalu tak hujan maka tak ada air turun.
      kalu tak ada air, camne nak banjir.

      kalu ikut logik akal, patutnya air dari tempat tinggi turun bawah, Bawah yang akan banjir. Peliknya banjir jadi kat puncak gunung pulak...

      Delete
    2. Betul dah guan eng tu cakap. Cuba ko pikir, kat cameron highland tu apa pasal banjir? Bukan sebab hujan ker? Kalau tak hujan cameron highland boleh banjir ker? Jadi punca berlaku banjir ialah sebab hujan turun.

      Delete
    3. LEMBU PUN TAU HUJAN LEBAT AIR NAIK.
      BILA AIR NAIK, BANJIR PUN JADIK...
      LEMBU PUN TAHU KALU TAK HUJAN AIR TAK NAIK
      KALU TAK NAIK, BANJIR PUN TAK JADIK

      APA DAAAA...

      Delete
  10. Biasalah bro kalau tiada hujan lebat banjir tak akan berlaku...yang luar biasa ialah banjir pun boleh berlaku di puncak gunung Cameron Highland...tapi geng geng keris telanjang mana ambik tahu sebab mati hati,tuli telinga dan buta mata dah tertutup tapi boleh pula celik kat negeri negeri yang mereka jadi pembangkang... hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ada banjir kalu tak ada hujan?
      Org mabuk pun tau...

      Delete
  11. Ala.Azmin tu saje nak perli Omak kau dan Khaldi ,supaya mereka sakit hati,Azxmin main-main je.bukan seperti khaldi ,dia buat sunguh2.betul tak Oamka kau?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa dia memang nak buat la. Duit yang TSKI simpan dulu kan banyak lagi. 3 bilion lebih turr. 2018 bila dah habis besok dan umno ambik balik selangor, mengangkang la kita bayor bil ayor..

      Delete
  12. teirma kasih banyak karena sudah berbagi berita yang sangat menarik. zaman sekarang sudah jarang menemukan blog yang isinya penuh manfaat seperti ini, keren!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. yg tak suka bole berambos.
      yg nak puji azmin melangit2, bukak blog sendri.
      takdak sapa mau marah....
      mau marah2, bole berambos...

      Delete
  13. Bagi air percuma ni bukan ker macam yang khalid buat dulu?
    Projek lama ni....

    ReplyDelete
  14. Ai percuma amk..br1m pn amk. Time PRU nnti pangkah gak dacing. Apa susah nk bising2 hanisya...diam2 sudah laa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ha ha..
      mintak mahaf la
      aku dah tekena ngan dacing..tipu timbangan...lagi tak boleh pakai!

      Delete