KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 8 December 2014

DATUK MOHD SHAMSUDIN LIAS LETAK JAWATAN SEBAGAI KETUA PEMBANGKANG DUN SELANGOR DAN SERAHKAN KEMBALI KERETA RASMI TOYOTA CAMRY.




Selepas beberapa kali menolak jawatan pengerusi PAC, Datuk Mohd Shamsudin Lias mengambil keputusan untuk meletak jawatan sebagai Ketua Pembangkang di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor .
 
Beliau menyerahkan surat peletakan jawatan kepada Speaker, Hannah Yeoh selepas memulangkan Toyota Camry kepada kerajaan negeri pagi ini di Bangunan kerajaan negeri di Shah Alam.
 
Bercakap kepada pemberita, ADUN BN Sungai Burong itu berkata beliau membuat keputusan itu berdasarkan prinsip "integriti"

Jadi tidak payah Speaker DUN Selangor bersusah payah nak cabut jawatan beliau sebagai Ketua Pembangkang DUN Selangor setelah enggan menerima jawatan sebagai Pengerusi PAC Selangor.

Pujian dan sanjungan perlu juga diberikan kepada Datuk Shamsudin Lias kerana bersikap tidak pelahap dan mabuk jawatan.

37 comments:

  1. Ya..sgor tiada pembangkang...sifar pembangkang nmpknya....sejuk hati mantan mb dulu ds khir toyo....mesti beliau senyum ketika ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey steady skit gua akan naik.jd pembangkanng baru nanti jeng jeng jeng omak kau bilo.nak insap? Statement mcm lahanat

      Delete
    2. Kesian kat azmin.....
      Kelepuk sebijik camry jatuh kat atas kepala...
      mana nak letak muke.....heh2

      Delete
    3. Ha3
      Jerat tak mengena!

      Delete
    4. cuba bagi kat penasihat ekonomi...dia tolak tak?

      Delete
  2. Dh x boleh nk cakap meninggi dn menipu mcm umno memerintah selangor dulu, x dpt nk menunjukkn ketuanan lg, kepanasan kene belasah, dh x tahan tu lh nk cabut tu ...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah Datuk....jangan kerana kereta sebiji, usaha memartabatkan Melayu di Selangor musnah sama sekali, Datuk. Banyakkan turun padang dan santuni masyarakat bawahan. Insyaallah rakyat akan sedar.

      Delete
    2. Nk turun padang mcm mane dh tiada sape nk sambut, kok ade pun yg dh tua2 kerepot, nk bercakap pun kene jerit2...kahkahkah

      Delete
    3. Tak apa...janji kena kerap turun padang, tunjuk kemampuan umno. Insyaallah yang keras akan jadi lembut, Datuk.

      Delete
  3. Kalau macam tu. ADUN Dap yang pelahap nak kan jawatan Tim.2 speaker tu boleh lah keluar DAP. Join MCA dan boleh isi jawatan Kwtua Pembangkang. Tak azmin,nak pening kepala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha Ha Ha
      Setuju sangat....

      Delete
  4. Sbb tak tamak la dia pulang ngok. Dia x heran la ngan kete tu pemberian x ikhlas amik blk la

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Jangan nak beli aku dengan sebiji kereta yekkk...ko ingat besor sangat camry sebiji tu..." kata Pian kepada Abdol. Pian pun blah. Abdul terpinga-pinga. "Nak bagi kat sapa pulak camry ni?" fikirnya. "Oiii Dol....bagi kat punahsihat la...!!!", tempik Mat Piah pakar strategi Kampong Biol yang tengah terkial-kial bawak karung guni. "Oittt...pelik. Macamana Mat Piah boleh tau apa yang aku tengah pikir", getus Abdol dalam hatinya. "Kan aku pakar strategi, suma aku tau...", sekali lagi Mat Piah menjerit sebelah telinga Abdol. Abdol makin pelik. Matanya berpinar-pinar. Kejap tu jugak dia jatuh terlepuk tak sedarkan diri.

      "Itulah cerita sebenarnya, tok moh. Dah tiga bulan dah dia kejang tak sedar diri cam nih..." kata Milah, setiausaha Abdol yang dilantik 3 bulan yang lepas.......... Tok Moh senyum memanjang. "Cantik jugak si Milah nih..boleh tambah satu lagi nih" fikir hati Tok Moh...

      Delete
  5. Umno oh umno berlagak x habis2 ....letak jawatan adun tu sekali kalu nk lengkapkn keberlagakan ko tu ....kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. oitttt...marah nampakkkkkk......
      perangkap azmin tak mengena.. Umno lagi bijak.... huhu

      Delete
    2. Tu bukan bijak bro, tu bangang namenye, dh terlampau ramai yg bangang, bangang pun jd bijak...kahkahkah

      Delete
    3. bro....orang bijak tak akan termakan dengan sebiji camry.....

      Delete
    4. Mercedes bru lh termakan ye bro ...tu mintak kt kerajaan pusat lh ....kahkahkah

      Delete
    5. Org bijak tak kan termakan camry atau mercedes.
      Ular menyusur akar tak kan hilang bisanya.
      Orang baru dan muda yang selalu lupa....jerat tak lupa pelanduk!

      Delete
    6. Pasal terlalu bijak lh umno kalah kt selangor .... ular kaki belit smpai tersangkut kt akar bisa pun hilang ....kahkahkah

      Delete
  6. Letak jawatan sebagai adun sekali baru betul,umno kan gila pangkat setakat ketua pembangkang mana main, dia nak jadi MB baru kena gaya, omak kau macam dah biol je buat kenyataan, isi je borang jadi ahli umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah datuk sudin...
      Jangan kerana kereta sebijik, umno termakan budi...
      PRU14 peluang baikkk datuk!!
      Mintak kawan2 semua rajin turun padang, Datuk...
      Ramai dah meluat tengok keadaan sekarang, Datuk..
      Cukuplah 2 kali Datuk, sudah tak boleh tahan..mereka ni dah macam cacing naik ke mata, datuk..

      Delete
  7. ni bkn apa konon2 nk tunjuk pd rakyat sgor yg dia x pandang kpd harta benda tetapi lebih kpd kerja, tp bila dia balik rmh menangis meraung krn lpskan semua itu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya datuk tu kesian kat bakal Timbalan speaker 2 tur....
      Tugas timbalan speaker 2 kan banyakkkkkkkkk..
      Tu yang datuk tu tolak tu.
      huhuhu

      Delete
    2. datuk tu kesian kat mb. Maklumlah mb keluar 80%. jadi mb lebih perlukan kereta camry tu.....

      Delete
  8. Atau mungkin khalid ibrahim akan dipilih sebagai ketua pwmbangkang yang baru?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat camry sebijik, khalid tak jalan la...
      Cuba bagi kat barua tu....

      Delete
  9. dia trpksa mnolk jwtn PAC tu x sngup tgok pnyta kewngn dnrgei yg dprenth olh pr trutama selngor juh lbh baik drpd ngri2 dbwh bn. nk ucpkn tahniah x spi hti bimbg dgn tekanan bn apbila ngri2 dbwh pr mnunjukkn pyata kewngn yg trbaik. jdi eloklh mnolak utk survival politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bkn menolak utk survivl politk...tp ikhlas spya duit tu bolh guna utk rakyt selngor.Lg pun susah klu dh tmkn budi...

      Delete
    2. 13:58 mane lh ko tau isi hati die, benda yg ko cakap tu x de dlm kamus pemimpin umno...alahai buat lawak lak ko ni ....hihihi

      Delete
    3. Bijak betul pelanduk macam Datuk sudin...
      Dia tahu ada orang cuba pasang jerat...
      Dia juga tahu ada orang cuba pasang belat...

      Tentu orang yg pasang jerat dan belat tu tengan bengang skang.....

      Delete
    4. Ape ke hal ni jerat x lupa pelanduk lh, bijak mcm pelanduk lh, x de sape nk jerat org tua ni pun, perasan gaban org umno ni, dia ingat dia berkuasa lg kt selangor, terima hakikat lh ko tu pembangkang, dh lh gitu sokongan pun cuput je, nk berlagak jugak lg tu, sedo lh diri jgn asyik bermimpi lg..kahkahkah

      Delete
  10. Integritilah konon boss dulu buat rumah 7-8 juta aku 200k + camry sebijik jer? PR bagi jawatan dan kuasa untuk check perbelanjaan negeri kenapa tolak.....pm pun belum tentu berani offer pac parlimen kpd pembangkang mungkin takut tak boleh adjust kot.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apalah...
      Bagilah jawatan itu kepada 2 adun Pas tu.
      Mereka mungkin lebih memerlukan.....
      Mintak maaf aje lah yer....

      Delete
    2. Mungkin boleh bagi kat bakal timbalan speaker 2 yang dap mintak tu..
      Tugas timbalan speaker 2 tu lagiiiiiiiiiiiiiiiiii banyakkkkkkkkkk.....
      huhuhu

      Delete
    3. Mana boleh cam tu.
      Mb lagi perlu. Dia keluar opis 80%

      Delete
  11. Taj kan sanggup Mamat tu jadi chairman PAC weiii....maknanya nanti kena audit jeskes oenywlewengan kawan-kawan hambo woit.....lanun takkan sanggup nak ambil tindakan pada lanunlanun lain.
    Setakat camry sebijik orang hamno tak heran la beb...duit rembat je 20 bijik merz pun boleh beli la.....

    ReplyDelete