KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 8 December 2014

TEMBELANG SUDAH PECAH BUSUK!!!!! ... MAHATHIR KEMPEN SECARA TERBUKA AGAR AZMIN ALI AMBIL ALIH KETUA PAKATAN RAKYAT GANTI ANWAR IBRAHIM????



Ramai pemimpin yang berkebolehan menggantikan kepimpinan Datuk Seri Najib Razak sebagai perdana menteri namun Umno menjadi penghalang kepada usaha itu, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bekas perdana menteri itu berkata usaha kemasukan pemimpin baharu ke dalam Umno terhalang ekoran kepimpinan parti itu yang lebih gemar mempertahankan kedudukan sebagaimana yang terlihat di Selangor.

“Sebenarnya ramai, ramai yang layak. Tetapi Umno tak bagi masuk. Umno tak bagi masuk dalam Umno pasal masing-masing jaga tempat dia, kalau masuk orang yang lebih layak daripada dia, dia tak dapat tempat.

“Sebab itu (contohnya) kita cari dalam Umno di Selangor. Selangor ini penuh dengan orang Melayu yang bijak-bijak belaka, yang pandai, yang berjaya tetapi tak boleh masuk Umno. (Kena) cantas, tak boleh. Pasal dia nak jaga tempat dia.

“Ha! (kalau orang itu) masuk, (dia) tak boleh jadi ketua bahagianlah, (dia) tak jadi calonlah, tak dapat jadi datuklah. Jadi pasal masing-masing fikir tentang kepentingan diri. Sebab itu kita cari siapa nak ganti (pemimpin tertinggi) oh tak ada kononnya,” katanya dalam satu wawancara bersama Sinar Harian minggu lalu.

Dr Mahathir berkata perkara itu sebenarnya boleh dielakkan kerana ramai lagi pemimpin di Selangor yang berkebolehan dan berkeupayaan datang dari seluruh negara.

Beliau berkata, kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum yang lalu juga bukanlah didorong kerana kepimpinan Najib sebaliknya pengundi parti itu takut kepada pemimpin Pakatan Rakyat (PR).

Katanya, pengundi BN bimbang jika Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berjaya menerajui negara maka Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang akan dilantik menjadi timbalan perdana menteri. 

“Orang yang sokong BN (dalam PRU13) hari itu bukan kerana BN, bukan kerana kepimpinan Datuk Seri Najib (tetapi) kerana takut kepada Anwar. Kalau (kemenangan) dapat (kepada) Anwar, dia (pengundi) nampak Kit Siang nanti mai sama, jadi timbalan perdana menteri lepas itu (menteri) dalam negeri, nanti orang kena tangkap, itu yang (mereka) tolak.

“Tapi kalau Azmin naik, dan Anwar masuk dalam (penjara), mungkin fikiran rakyat akan bertukar. (Mereka) tak takut pada Azmin, (mereka) takut Anwar. Anwar kalau dah masuk, (kena) kurung, takut kepada Anwar itu sudah hilang,” katanya merujuk kepada Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali... TMI.


ULASAN OMAK KAU:-


Bukankah semasa PRU 13 lalu rata-rata para penganalisis politik sama ada dalam atau luar negara menyatakan bahawa ianya PRU yang melibatkan pertembungan antara personaliti Najib dengan Anwar.

Sebab itu mana-mana poster calun dari kedua-dua belah pihak akan turut serta memasang gambar sama ada Najib maupun Anwar ... jadi mengatakan Pakatan Rakyat kalah sebab bukan kerana maukan Najib sebaliknya takutkan Anwar, Omak rasa itu jelas tersasar dan meleset dalam memberikan analisa .. Nampak sangat Tun Dr Mahathir semau boleh ingin sangat nak menjatuhkan Najib untuk ditukar ganti dengan Muhyiddin Yassin. Niat dan hasrat Mahathir itu tidak mudah dilakukan seperti mana beliau melakukan keatas Pak Lah dulu .. itu hakikat ... sebab Tun Mahathir pun akui sehingga kini belum ada nampak sesiapa pun dalam UMNO yang mampu menyaingi serta ambil alih dari Najib sebagai Presiden UMNO.

Tetapi yang paling ketara kini ialah, selama ini cerita Tun Dr Mahathir memberikan sokongan bulat lagi padu kepada Azmin Ali untuk menerajui bukanlah cerita kosong kedai kopi ... ternyata benar lagi sahih .. tiada yang benar melainkan benar belaka.

Patutlah sudah ada penyokong tegar Azmin Ali anggota Exco AMK tanpa segan silu malahan berasa bangga dan megah makan dengan emaknya yang juga Ketua Wanita KeADILan sebuah negeri di kedai satu dunia tahu kepunyaan Tun Dr Mahathir, The Loaf.

Kini tidak hairan jika sudah ada suatu gerak dan perancangan dari para pendakap totok Azmin mau Anwar digantikan segera malahan tidak salah kalau terbentuk suatu persepsi betapa ada dikalangan pemuja tegar Azmin mendoakan agar Anwar dihumban kedalam penjara dalam kes rayuan Mahkamah Persekutuan Liwat II.

Kini Azmin sudah pun memiliki tukang propaganda bertaraf negarawan untuk beliau mendaki kedudukan lebih tinggi sama ada dalam parti KeADILan maupun kerajaan.

Pada pendakap dan pemuja Azmin pun sejak kebelakangan ini dilihat amat kurang menyerang Tun Dr Mahathir .. kenapa ek???? ... JIKALAU TIDAK BERADA-ADA ... MASAKAN TEMPUA BERSARANG RENDAH


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

48 comments:

  1. Konspirasi gang kajang move. Menikam TSKI, salahkan Anwar sebagai gila kuasa. Wauuu giler!!!!

    Anwar Dah kena check mate

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg gile babi to bapak kau sorg je

      Delete
    2. hidup UMNO!!

      Delete
    3. Yang gila bai bukan bapak dia je ,keluarga dia pun turut jadi gila babi

      Delete
    4. MADEY DAH MARAH KAT NAJIB WOIII...

      Bercakap dengan nada sinis seperti biasa, bekas perdana menteri itu berkata, memandangkan Putrajaya melantik Christoph R Mueller sebagai ketua pegawai eksekutif (CEO) MAS NewCo di bawah pelan pemulihan syarikat itu, mungkin negara sudah bersedia menerima seorang dari bangsa kulit putih sebagai perdana menteri.

      "Saya khuatir kita tidak ada kepercayaan kepada diri sendiri sehingga satu hari nanti kita nak perdana menteri, kita boleh ambil orang putih sebab dia lebih pandai daripada kita.

      “Kalau nak marah, marahlah. Itu pendapat saya,” beliau dipetik sebagai berkata oleh Malaysiakini pada satu sidang media selepas merasmikan seminar pengurusan kualiti Islam (i-QAM) di Hotel Everly di Putrajaya.

      Sabtu lepas, Dr Mahathir pertama kali mengulas mengenai pelantikan Mueller yang diumumkan Jumaat, mengatakan Putrajaya terpaksa mengambil CEO Aer Lingus itu kerana "rakyat Malaysia bodoh", tidak pandai mengurus syarikat penerbangan hingga MAS mengalami kerugian.

      Mengulas lanjut pelantikan Mueller berkuat kuasa 1 Januari 2015 itu, Dr Mahathir menyuarakan kebimbangannya terhadap sikap tidak percaya kepada kepakaran rakyat tempatan dalam pelantikan jawatan penting.

      Katanya menurut laporan Bernama, Malaysia mempunyai banyak bakat berkebolehan yang boleh digilap.

      "Kita ada banyak 'talent' (bakat) dalam negara ini. Tapi nak panggil konsultan pun orang asing. Nak jadi 'director' (pengarah) pun orang asing," katanya.

      Delete
  2. tidak kira hujan ke ribut ke dlm parti pkr, aku tetap mbgundi PR parti peneraju msia di pru14 nnti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mimpi di siang hari...
      teruskan bermimpi.

      Delete
    2. Realiti kenapa PR tak boleh pergi jauh mana:
      1. Ada Pasma, ada UG ada Pas
      2. Ada barua2
      3. Ada dap ada Pas
      4. Ada TSKI, ada PKR, ada puak TSKI, ada puak PKR
      5. Ada puak Anuar, ada puak Azmin, ada puak cikgu Bad
      6. Ada rafizi ada puak TSKI

      ada 6 kepala
      huhuhu

      Delete
    3. Hu Hu Hu, banyak la kau. Beruk Mat Nyeh ka?

      Delete
    4. 7. Ada penjubo tua kutuk...huhuhu

      Delete
    5. huhuhu....ada orang marah bila sebut 6 kepala!

      Delete
    6. anon 14.45 tahu bahawa penjubo tua telah menjubur mak dia.kah.kah.klah,sebab dia terus yakin.

      Delete
  3. Move on azmin. Kasi ajar sikit itu cina DAP. Biar mereka tahu, melayu boleh beesatu bila agama dan bangsa dihina.
    PaaMa...kau tudoh ulamak dan uztaz dalam PAS, gila UG
    Sekarang baca lah sendiri. Siapa sebenar sedang miniti titian untok ke arah UG?

    ReplyDelete
  4. Kenyataan Tun tu tak pergi ke mana pun....
    Org umno totok tak akan berubah...
    Azmin tak akan pergi ke mana pun...

    Tak percaya?
    Tunggu PRU14...
    Tunguuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  5. Inilah yang kena puji Omak Kau ni. Berani kerana benar.

    Gang2 Kajang Move dan Pasma adalah kaum2 parasit dalam parti. Menfitnah dan mengeji untuk sedikit populariti.

    Benda2 yang Omak Kau tulis bertuah nak keluar Greenboc, Malaysiawaves dan kedahlanie. Balik2 cerita UG, dah la UG tu tak wujud.

    So Malaysiawaves, sudah2 lah cerita UG tu, orang tak pircaya dah sekarang. Mr TB get a life. Aku rasa biak kau pergi vacation atau keluar tabligh. Mungkin dengan itu dapat faham mana realiti atau mana dongeng.

    Lastly aku nak cakap, PASMA is for losers only. Baikla TB pergi join. Kah Kah Kah, aku kirim salam la sebab aku winner

    ReplyDelete
    Replies
    1. suma yg ko tulis tu dongeng

      Delete
  6. Oiiiii...Ada sapa2 kat sini nak caya cakap madey lagi??
    Kesian....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okey la tu dari percaya cakap Minah kat Pantai tu. Touch d Hanjing pergi. Melawat Musalla kat Pantai Dalam tak pi.

      Delete
    2. Oiiiii...Ada sapa2 kat sini nak caya cakap madey lagi??
      Kesian....

      Delete
  7. Tolong baca dibawah ni, ada mamat mana tak tau, ada title ok cool. Title kena tarik, pong pang pong pang. Aparaaaaaaaaaaaaaaa. Sudah time Azmin ganti MR Non Matang Pauh

    Sila baca cakap meroyan mamat kat bawah ni. Komen aku Podacit la. Apasal tak cakap isteri mendapat jawatan tidak bermakna orang tu disayangi oleh tuhan. Kah Kah Kah

    Mempunyai gelaran tidak bermakna seseorang itu lebih disayangi tuhan, begitu kata Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini.

    Berucap dalam majlis jamuan Krismas di gereja Holy Family Kajang hari ini, Anwar berkata, malah “raja yang agung” juga tidak mendapat jaminan itu di sisi tuhan.

    “Walaupun seseorang itu miskin, di sisi tuhan, mungkin beliau lebih mulia,” kata Anwar.

    Pada Selasa, istana Selangor membatalkan gelaran Datuk Seri yang diberikan pada Anwar ekoran tindakannya yang menyinggung sultan semasa krisis menteri besar sebelum ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....
      Ada Datuk Sri senang nak masuk syurga.

      Delete
  8. Org tua ni dh menjadi jadi nyanyuknye ...merepek, meraban kehulu kehilir ...kesian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, orang tua yang title dia kena lucut tapi pong pang pong pang. Cita2 mau bini jadi mb tak sampai. Kah Kah Kah. Lebih dari dua jawapannya satu.
      Korang kenal tak mamat ni

      Delete
    2. Hahaha...
      Oiiiii...Ada sapa2 kat sini nak caya cakap madey lagi??
      Kesian tengok org mabok miguel

      Delete
    3. Hahaha.....
      Ada Datuk Sri senang nak masuk syurga.

      Delete
    4. 14:23 yg ko cakap tu hatuk ko ye ...hihihi

      Delete
  9. Terbaikkk ...awesome dari the world first class leader in muslim country ayahnda kita tun dr mahathir....look at his game...sokong azmin sebagai pemimpin di selangor serampang 2 mata....cukup berbisa....otai masih berbisa Tun Dr M....it's claver game...tak perlu banyak game pun nak check mate aljuburi anwar ibrahim...tak perlu game fitnah dan pembohong seperti 16 september...kepala sial nepotisme angkat bini jadi MB...tak perlu goreng dan jadi penipu macam aljuburi anwar ibrahim....simple game dari Tun Dr M....aljuburi dan kroni sial nepotisme dah kena check mate....sokong tun untuk azmin jadi MB langkah bijak hancurkan yahudi melayu ini..hihihihuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiiii...Ada sapa2 kat sini nak caya cakap madey lagi??
      Kesian tengok hari2 mabok migual

      Delete
  10. anakanda world first class leader in muslim country ayahnda kita tu ada saham san miguel. Indon kata, MANTAPPPP!!!


    ReplyDelete
  11. Mamak ini jenis Lahanat ; yang rugi bangsa Melayu juga.

    Orang orang Melayu tak boleh malas bahalol di laga laga oleh Lahanat Mamak Maha Firaoun.

    ReplyDelete
  12. Orang melayu klu ikut anwar ibrahim lagi haprak.....bng non akan bawa ke looobang jubo...ahaksss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sekor lg barua macai bangang umngok yg dh diprogramkn otaknye utk bercakap bende yg sama disbbkn tlh dikategorikn terlalu bangang, upahnye kalu mcm ni punya bangang dua pocen je kut ...hahahaha

      Delete
  13. Tu dia depa dok ug dlm gelap rupa2nya tp dok cover depa punya hal depa u turn tala kat pas ish ish ish..........ini semua salah langkah kajang..........satu2 terbongkar.
    Kkka Kajang Pak Malau Kajang Berlipat, Kajang Hamba Mengkuang Layu ................Banggang Pak Macai Banggang Tak Bertempat, Banggang Pasma Lagak Dedalu...............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa caya lu. PR Pasti Rebah.

      Delete
  14. saya tal setuju azmin jadi ketua pakatan,saya lebih setuju kalau Khaldi jadi ketua,teruskan omak kau pormosi Khalid,kita terus bersama khaldi,go on omak kau

    ReplyDelete
  15. Aku bukan org PR, aku tak kisah siapa nak jadi ketua Azmin ke Anwar ke Azizah ke Khalid ke TGHH ke ,asalkan jangan jadi barua dap sudah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa la klu kena tipu dgn bangsa ln,x heran pun.. tp yg aku plg bengang kena tipu dgn bgsa melayu sndri..woi..smpi bla nk kena tipu dgn umno..

      Delete
    2. Itulah ko memandang mulia sangat bangsa lain hinggakan sanggup ditipu tanpa mengambil apa2 tindakan. Aku tak boleh begitu . tapi kalau bangsa sendiri aku maaflah. Kita misti ada semangat melayu. Malaysia ini diwarisi dari tok nenek kita dulu. Tok nenek tat pesan pun suruh kongsi dg bangsa llain

      Delete
  16. Aku rakyat marhaen.. x kesah undi sape pun hatta beruk monyet sekalipun asalkan bkn umno bn..

    ReplyDelete
  17. Lain yang Tun M cakap, lain yang Omakkau paham. Sengal. Tun M cuma kata kalau setakat Azmin kecik punya hal. Azmin bukan satu ancaman kepada UMNO. Tak macam Anwar. Itu jer. Khalid pulak Tun M tak ulas langsung. Maksudnya tak signifikan langsung. Ada paham?

    ReplyDelete
  18. Aku dapat rumuskan penulisan macai UMNONGOK dlm ruang omak kau main tulis sehaja tanpa fakta yg menensabah. Mader tu memang takut dgn Nuar termasuk lah pemimpin2 UMNO..Kalau Nuar naik jadi PM jahanam lah Mader dan geng geng korap UMNO. Mader sangat suka kalau Nuar di.penjarakan dia nak tengok gabungan PR lingkup. Nuar kena tarik Dato.Seri dari.Sultan Selangor ada 8 lagi gelaran Dato.Seri pada Nuar. Apa ada pada gelaran Dato kalau disisi Allah tidak memberi apa apa makna baik jadi org miskim tapi disisi Allah dimuliakan itu maksud DSAI. Macai yg bongok ini buat terjemahan lain. Aku.setuju apa yg DSAI kata itu. Apa ada pada nama dan gelaran kalau perangai rope haramjadah kedarah wang rakyat berbillion. Kalau rakyat marah kepada pemimpin rope itu apa Allah tak marah atau tak murka. Lebih baik tak ada apa gelaran dan harta bertimbun tapi Allah memandang mulia.Kalau camni lah sikap melayu macai sampai bila pun tak akan kehadapan orang Melayu. Negara lain jauh lebih maju tapi malaysia undur kebelakangan pemikiran rakyat nya. UMNO suka sangat lah tengok melayu bodoh sebab mereka senang lanyak. Kalau cina dan india boleh berfikir secara matang kenapa melayu tak boleh berfikir macam orang cina dan india dikir. Nak kata orang melayu makan taik tidak mereka makan beras camana org india dan cina makan.

    ReplyDelete
  19. Melayu asyik kene tipu je le dgn mamak, lg2 mamak yg perasan dia lebih melayu dr melayu ni...kihkihkih

    ReplyDelete
  20. Walau pun mahathir sudah tua tetapi wajahnya cerah jer tak macam nuar aljuburi mukanya semakin pucat kering lesu kusut masai..anugerah tuhan le konon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko x tau ape die pakai ...dh perangai pentaksub, kentut madey pun dia bau wangi .... kahkahkah

      Delete
  21. Anwar masuk dlm baru madey boleh r.i.p, kalu tidak mati nnti mata dia x leh tutup, tu lh pasal dia beria ia sngat tu tanda dh dekat lh tu agaknye ...hihihi

    ReplyDelete
  22. Hangpa tau ka, Ini Mahather dia ada strategi plan tindakan
    Mola mola memang nampak macam dia membantu, tetapi yang sebenarnya dia sedang menghapuskan sebab kemungkinan gagal bagi melancarkan perjalanan mencapai tujuan sebenar
    Apadia tujuan sebenar ???
    Sekiranya PRU 14 akan datang negeri Selangor gagal dirampas oleh OMNO, sudah tentu gelaplah harapan untok mencapai kerusi PM. Mahather tidak berangan dudok kerusi PM kali kedua, akantetapi Mahather ada calonnya
    Buat masa ini halangan kepada matlamat itu ialah perpaduan yang kukoh dalam PR terutama pengaruh saudara Anuar dalam PKR. Oleh yang demikian demi mencapai matlamat secara jalan pantas hendaklah dihapuskan halangan utama
    Sekiranya Mahather berjaya menerapkan strateginya bagi mengkucar kacirkan PR melalui cara menimbulkan huruhara dalam kepimpinan PKR maka pada masa itu calon sebenar yang layak yang juga calon pilihan Mahather untok kerusi PM akan ditonjolkan.
    Siapa ???
    Tentulah orang yang paling boleh diharapkan dapat melindungi masa lampau ayah semasa ayah dudok di kerusi PM

    setakat itu sajalah pencerahan kali ini, kalau ada omor yang panjang kita tunggu dan lihat. Kalau tak nampak lagi siapa calonnya, memang anda bukan pro strategi.

    ReplyDelete
  23. Kesian ramainya penyokong Umno dh jadi pendubor ..... Dlm senyap senyap wanitanya juga berahi jubor ayam kari

    ReplyDelete
  24. MAHADEY KATA RAKYAT TAKUT ANWAR.......... hik huk hak

    SEORG JE RAKYAT YG TAKUT ANWAR....... iaitu Mahdey la.

    apakah dia diburu dosa2 kerana menzalimi anwar. maybe.

    patutlah ramai rakyat setiap kali anwar ceramah, sebb mereka takut kena tangkap dgn SB sebb tk sokong anwar.

    i tk sanggap mahdey ni kelakar juga org nya.

    bes jg kawan dgn cekdet ni kan.... ajak pi kedai kpoi sembang2 lawak.

    ReplyDelete