KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 2 December 2014

KERAJAAN SELANGOR BERJAYA MEMPEROLEHI KUTIPAN HASIL NEGERI BERJUMLAH RM1.86 BILLION SEHINGGA 30HB SEPTEMBER 2014.



SHAH ALAM, 2 DIS: Kerajaan Selangor berjaya memperoleh kutipan hasil negeri berjumlah RM1.86 bilion sehingga 30 September lalu.

Hasil kutipan itu meliputi perihal hasil cukai (RM 505.73 juta), hasil bukan cukai (RM1.124 bilion) dan terimaan bukan hasil (RM227.72 juta).

Dato’ Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali berkata, jumlah kutipan hasil negeri menunjukkan pola peningkatan dari tahun 2011 hingga 2013.

“Jumlah hasil pada tahun 2011 berjumlah RM1.634 bilion sementara untuk tahun 2012 meningkat kepada RM1.954 bilion.

“Peningkatan terus dicatatkan pada tahun 2013 dengan jumlah RM2.149 bilion,” katanya bagi menjawab soalan Ng Suee Lim (DAP-Sekinchan).

Selain itu. katanya, kutipan hasil turut disumbangkan melalui kutipan hasil cukai tanah, cukai hasil hutan, cukai parit dan tali air serta cukai hiburan.


ULASAN OMAK KAU:-


Jutaan tahniah diucapkan kepada Dato' Menteri Besar Selangor YAB Hj Azmin bin Hj Ali atas kejayaan cemerlang, gemilang dan amat terbilang ini kerana dalam tempoh 1 minggu sahaja menjawat jawatan MB Selangor telah berjaya memugut hasil yang begitu lumayan bagi negeri Selangor.

Suatu pencapaian yang tidak akan dapat ditandingi oleh mana-mana pemimpin dalam dunia hatta Presiden Jokowi yang dijadikan ikon idola ikutan itu.

Teramat-amat hebat dan cekap serta kejayaan amat luar biasa dalam mendapatkan dana untuk negeri Selangor.

Untuk makluman dan pengetahuan YAB Hj Azmin bin Hj Ali dilantik menjadi Dato' MB Selangor pada 23hb September 2014.

Apa lagi rakyat Selangor mau!!!! .. Mana mau dapat ini macam punya taraf Menteri Besar.

Kagum, kaget, terpesona, tersilau, terpaku dan terpukau.

HIDUP AZMIN ALI!!!!!!.   ... YOU ARE THE BEST!!!! ... WE LOVE AZMIN ALI!!!!

43 comments:

  1. Fuyoooo...baru 3 bulan jadi MB dah banyak tu dia kutip!!!!!!!!
    Pehhhh...boleh pengsan TSKI ketawa pecah perot!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah
      kah kah kah
      kah kah kah
      kahkahkahhhhhhhhhhh

      Delete
    2. Kui kui kui kui

      Delete
  2. Knapa muka exco2 tu masammmm aje dua hari ni?
    Ada yang tak kena ker??

    ReplyDelete
  3. Ulasan bodoh dari admin! Ini bukan kejayaan Azmin la.. tetapi kejayaan kerajaan PR Bersama dengan agensi kerajaan dan separa kerajaan serta entiti perniagaan @ swasta! Bukan juga kejayaan Tan Sri Khalid Ibrahim. Sesiapa dan secekap mana pun yang menjadi MB tidak mampu untuk jana ekonomi tanpa jenteranya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. laaa...iye ker...
      Ingatkan kejayaan azmin....
      rupanya bukan yer......

      Delete
    2. Kerajaan PR? Dia orang buat hapa?

      Delete
    3. pehhhh....main terjah2 pun bole dapat banyak tu..
      lebih hebat drp Jokovi indon

      Delete
    4. Untung besar woiii....
      Bole la beli kipas baru bagi kat kak wan

      Delete
  4. Otak omakkau dah kaco sampai x boleh nak fikir benda yg betul.. Sudah2 la omakkau & jgn la mengadu domba.. Buruk padahnye nnti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni apa la..
      keji salah...
      puji pun salah...
      habis tu ko nak macam mana?

      Delete
    2. "Buruk padahnye nnti.." quote.
      Hakim rakyat mana pulok nih?
      Gombak ker?

      Delete
    3. Omak kau patutnya bangga dgn pencapaian ini. Suma ini jasa pkr, dap dan mb baru serta Toni puar dan lgc. Klu tak ada mereka suma, org sangor dan papa kedana mcm di zimbabwe

      Delete
  5. fuuyoooo 20% je kat Pejabat dah berjaya tambah dana banyak tu.bagus tu mana nk dpt mb macam ni...ini macam kalu jawatan mb boleh buat part time aje...manakala jawatan pencuci longkang penyembur racun boleh buat full time!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ha ha
      itu belum 50% kat pejabat....mau naik seratus juta ribu bilion

      Delete
  6. makin bosan aku baca omakkau ni..asyik attack azmin ali tak sudah..aku baca amran fans lg bagus la mcm ni..kbye

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah bosan pergi berambos

      Delete
    2. gi berambos

      Delete
    3. dah berambossss ke belum?

      Delete
  7. Bukan khaldi ketawa pecah perut tapi khaldi pecah perut sebab hati,kesian khldi.nak-nak Omak kau selalu keluar cerita Azmin,Teruskan lagi oamak kau keluar cerita Azmin agar khldi terus kecewa,

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi kuat la TSKI ketawa pecah perut baca komen ko.

      Delete
  8. Hantam sajalah omakkau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak kau puji tu..
      Puji pom salah?

      Delete
  9. Aku fed up gan omak kau..dlm ati ade dendam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. fedup gi berambos

      Delete
    2. Aikkkk....kata nak berambos?
      Apa dok kat sini lagi?
      syiohhhhh berambos...berambos

      Delete
  10. Tak ler besor mana kalu nak banding dengan untung TNB...
    Itu pon biseng satu donia

    ReplyDelete
  11. Oooo.gitu rupanya. Bila sebut pasal kejayaan hasil semua pihak, PR pegawai pentadbiran dan sektor perniagaan.
    Tapi bila time kegagalan semua salah khalid.
    Isu rampasanan bible khalid lembab.
    Isu ait khalid tak berul. Isu Kidex khalid agen UMNO.
    Isu naik gaji adun dan exco khalid boros.
    Azmin teruskan juga apa yang khalid lakukan. Apa kejadahnya?
    Memang ini dasar pencacai PKR.
    orang lain semua salah. Yang dibuat semua betul.
    Taik pun dikatakan harum bila keluar dari jubor anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah nama pun anak buah mb
      Takkan nak hantam mb

      Delete
  12. KALAU TAK NAK KENA KUTUK, BUATLAH PROJEK ASLI YANG KELUAR DARI OTAK SENDIRI UNTUK KEPENTINGAN DAN KEMAJUAN EKONOMI RAKYAT SELANGOR. KALAU ASYIK NAK COPY PASTE PROJEK ZAMAN LAMPAU, KEMDIAN TOKOK TAMBAH DENGAN GAMBAR2 SEMBUR RACUN SERANGGA, MEMANG SAJA LA NAK MINTAK KENA KUTOK!!

    TAK ADA KREATIVITI & INOVASI LANGSUNG!!

    ReplyDelete
  13. Kan aku da ckap.
    omakau ni mak bapaknya x mandi junub...otak letak kt telor bapaknya...omaku ni jenis perempuan frust x sudah...kawin pun cerai...lelaki manee sanggup beristerikn omakau..
    Mesti cemburu punya coz omakau selalu cite pasal azmin...korek pkai jari la omakau...da nasib

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak bapak hang kot....

      Delete
    2. pehhhh....anak2 buah azmin pun dah pandai mencarut jugak. Budak2 umeno pun kalah dah....

      Delete
  14. Aku fed up la gan blog omakkau..dlm ati ade dendam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laa....ingatkan dah berambos

      Delete
  15. Lebuhraya Amur-Yakutsk merupakan sebuah lebuhraya persekutuan yang terletak di Republik Sakha (Yakutia), Rusia yang menghubungkan Yakutsk dengan bahagian selatan. Walaupun ia merupakan lebuhraya persekutuan, ia hanyalah jalan tanah. Apabila musim sejuk, ia akan menjadi sebuah jalan raya yang baik dan had laju yang diberikan adalah 70 kilometer sejam. Walaubagaimana pun, pada musim panas dengan kadar penurunan hujan yang kerap, jalan raya ini akan bertukar menjadi sebuah jalan lumpur yang mampu menyekat sebarang pergerakan kenderaan dari yang kecil hingga yang besar.

    Dikatakan bahawa jalan ini akan menjadi permukaan yang berlumpur sedalam 1 meter setiap musim panas untuk 2 3 bulan (biasanya bulan Julai dan Ogos). Pada musim luruh pemukaan jalan ini akan membekukan kembali dan menjadi lebih baik.

    Seperti yang anda dapat lihat dalam gambar di bawah, Lebuhraya Lena berada dalam keadaan yang cukup baik pada musim sejuk. Tetapi semasa di musim panas jalan ini bertukar menjadi lebuh raya yang mengerikan dan menakutkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi......Bos kuat kopi pes, anak buah pom kuat kopi pes jugak. Mcm pinang dibelah dua plak....

      Delete
  16. dan pada hari kiamat akan ditolak mereka ke dalam azab seksa yang amat berat. Dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali lalai akan apa yang kamu lakukan.
    AL QURAN 2.[85] (samb)

    ReplyDelete
  17. Tak ada idea nak buat projek baru.Semua tski dah buat.lagipun minat tu lebih pada buat kerja buruh dan bergambar je.

    ReplyDelete
  18. Sorry. Off topic sikit. Tapi ada juga kaitan dengan visitors disini.
    Macai macai anwar dan azmin dan barua barua DAP yang bertandang di blog makkau ,marah marah dan menyumpah omakkau kerana selalu menghemtam azmin. Macam macam tudohan dilemparkan. Macam macam label diberikan.
    Omakkau agen UMNo
    Omakkau penjilat khalid
    Omakkau perosak PKR.
    TAPI.
    semasa kau orang fitnah khalid.
    kau orang hina khalid
    Kau orang tudoj khalid.
    TAK ADA PULA KATA PENJILAT WAN AZIZAJ.
    TAK ADA PULA TIMBUL KATA KAU ORANG DI JUBORI ANWAR.
    TAK PULA KATA PEROSAK PKR.
    apakah ini perangai azali macai macai PKR? Hipokrit ditahap Maha.?
    Apa pun,thumb-up untok omakkau kerana mengamalkan prinsip PKR.
    Telus,accountable dan tidak amal sikap bodek.
    Kalau busok,tetap dikatakan busok,walapun kentot anwar. Jangan jadi macam macai. Taik anwar ,kentot azmin dan kecing wan azizah sekalipun trtap harum.

    ReplyDelete
  19. Dia orang lagi cilako jelajah satu Selangor lagi.5 orang wakil rakyat keluar tv3 hantam Khalid lagi.kena ingat tu...jangan mudah lupa...

    ReplyDelete
  20. dari pemerhatian ku..
    omak kau tak abis-abis perli dan sindir azmin n...
    musykil jugak aku.. apa yang dibencinya kat azmin ni...
    apa yang omak kau ndak tapi azmin tak kasi...
    .. pada pendapat aku kita bagi lah dia ruang untuk menunjukkan skilnya..
    mana yang salah kita tegur dengan elok...
    ...sindir menyindir ni tak elok...
    nanti akan mengeruhkan suasana

    ReplyDelete