KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 1 December 2014

LAGI KEMALANGAN MAUT DISEBABKAN NO PLAT KERETA TIDAK IKUT UKURAN DAN PERATURAN JPJ??????



Kemalangan maut jam lebih kurang 11.00 malam tadi di Lebuhraya NPE berhampiran Taman Dato' Harun.

Sebuah
kereta Aston Martin yang dipandu laju gagal dikawal melanggar tiang jambatan. Anggaran kelajuan kereta itu melebihi 200 km/h.

Pemandu kereta maut ditempat kejadian... Keadaan kereta ranap bersepai dan terbakar dibahagian enjin.

Masih lagi nak tuduh kemalangan maut disebabkan oleh no plat kenderaan yang diubah suai dan tidak ikut ukuran dan peraturan JPJ????

22 comments:

  1. selamat datang bulan desember!! semoga bulan ini membawa berkah dan membukakan pintu kesuksesan serta kebahagiaan untuk kami semua. Amiin,

    ReplyDelete
  2. Kalau dah 200km/jam bukan laju lagi, tu nak bunuh diri, kalau tak melibat kan org lain, biar lah 300km /jam pun tak apa..

    ReplyDelete
  3. Nabi Musa menjawab: “Bahawasanya Allah berfirman: Sebenarnya (lembu yang dikehendaki itu) ialah lembu betina yang tidak pernah digunakan untuk membajak tanah (sawah bendang), dan tidak pula (digunakan mengangkut air) untuk menyiram tanaman;
    AL QURAN 2.[71]

    ReplyDelete
  4. Rasanya no plat dia tak mengikut peratran jpj,itu pasak brlaku kemalangan

    ReplyDelete
  5. Pandu laju atau perlahan adalah akibat kepada kemalangan..penyebab kemalangan pula ialah faktor sikap dan kesalahan kerajaan umporno atau BN seperti jalan raya tidak dibina ikut spesifikasi,bayaran tol yang tinggi,harga kenderaan cukai tinggi dan para pemimpin meninggi diri tanpa memahami rakyat yang sedang menghadapi tekanan hidup berganda dan termasuk juga kerana plat kenderaan kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape ko merepek nie...

      Delete
  6. Keta mewah tu hrga juta juta.airback dah terkeluar pun mati juga...dah ajal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan ' airback ' tapi AIRBAG

      Delete
  7. mgkin nak tunjuk lagak sbb dia sorang yg pakai aston martin......konon kt malaysia dia sorang je yg ade.....jadi sebagai cash bila dh bawak laju......ajalnya pon dibyr cash jugak lahh....

    ReplyDelete
  8. Komen mcm org bodoh je sorg2

    ReplyDelete
  9. Mungkin sebab ada taik kucing kt jalan tu.

    ReplyDelete
  10. Ingatkan proton jer bersepai...aston martin pun bersepai jugak ker?...geng anti proton tak mau komen ker?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. walau bersepai tp enjin masih melekat sama body... mounting mmg btl2 kuat tu.aku ada kt sana masa kejadian

      Delete
    2. Bersepai 200++km/jam..F1 pun bersepai.....proton 30km/j langgar pokok pisang pun terangkat bonet

      Delete
  11. Biar dia mampus macam anjing kena langgar lori. Tak kira siapa biar dia mampus. Dari dia langgar orang balik kerja malam hari naik motor lebih baik dia mampus. Berapa banyak kes orang balik kerja kena langgar lari. Ini satu kes kebanggaan Malaysia. Lagi pun mamat ni pandu kereta mahal tak tau kereta pinjam ke atau mabuk ke itu tak de hal yang penting takde orang balik kerja kena langgar!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan main hentam brader arwah memang laju terbabas sebab mengelak sebuah motor melawan arus kerera kepunyaan sendiri beliau seorang usahawan

      Delete
    2. Baik awak beristighfar byk2 sblm maut menjemput awk pulak ye!

      Delete
  12. Dia tak salah pun, pandu laju-laju tanpa niat. Dia cuma duduk je di kerusi pemandu, tiba2 kereta itu yg gatal sangat nak bergerak laju2 sebab marah harga minyak turun 4 sen seliter. KP JPJ nak 5000 orang mati di jln raya.

    ReplyDelete
  13. aik macam kereta proton saja , aston martin ini kan ?

    ReplyDelete
  14. Dari langgar orang elok langgar tiang!! Tiang takde anak bini!!!

    ReplyDelete
  15. Kaya bebenau tu. Umur 30 tahun kereta harga 2juta. Itu belum lagi jam tangan dia, atau crmin hitam atau neck tie atau kasut atau minyak wangi. Fu yooo!!! Apa-apa pun dari Dia kita datang dan kepada Dia kita pulang. Amalan yang tidak terputus ialah amal jariah. ilmu yang menafaat an doa anak yang soleh!! Yang lain waghih punyo.

    ReplyDelete
  16. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !!
    KLIK HERE !!

    ReplyDelete