KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 30 November 2014

APAKAH DAP SUDAH MENJADI PELAHAP JAWATAN SAMPAI SANGGUP LOBI JAWATAN TIMBALAN SPEAKER II DUN SELANGOR DIWUJUDKAN???????



DAP tetap akan melobi agar satu lagi jawatan timbalan speaker diwujudkan apabila jawatan tersebut dimenangi PAS melalui undi rahsia yang dijalankan di DUN baru-baru ini.

Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua menyatakan hasrat parti itu dalam konvensyen DAP Selangor pagi ini.

"Kami tidak berniat untuk menghalang timbalan speaker dari PAS yang telah dilantik .

"Kami hanya menuntut bahawa timbalan speaker kedua dilantik seperti sebagaimana di Perak dan Sabah," ujar Pua dalam ucapannya dalam konvensyen itu hari ini .

DAP mencalonkan ADUN Sekinchan, Ng Suee Lim untuk jawatan itu minggu lalu, namun wakil rakyat itu tewas dalam undi rahsia yang dijalankan.

Pua hari ini berkata Ng kekal sebagai pilihan parti itu untuk jawatan timbalan speaker tambahan.

Seorang lagi wakil rakyatnya, Hannah Yeoh kini memegang jawatan speaker Selangor.


ULASAN OMAK KAU:-

Apa lagi yang DAP Selangor mau ... sudah dapat jawatan Speaker, 1 Exco Kanan dan 2 Exco.

Tak cukup dengan itu sudah nak pelahap jawatan Timbalan Speaker dengan mau membuat desakan agar jawatan Speaker Kedua diwujudkan khas untuk ADUN DAP.

Itu hari masa ditanya mengapa mengusulkan nama ADUN Sekichan sebagai Timbalan Speaker sedangkan sudah dipersetujui secara bersama bahawa jawatan Timbalan Speaker DUN Selangor diperuntukkan kepada PAS .. jawabnya ialah saja nak ajar PAS agar jangan khianati kesepakatan Pakatan Rakyat yang dipersetujui bersama.

Nah!!! Yang sampai nak lobi agar jawatan Timbalan Speaker II diwujudkan semata-mata untuk DAP apa ceritanya????

Jadi jelaslah yang tujuan sebenar DAP usulkan nama ADUN Sekichan Ng Suee Lim tempoh hari menentang calon PAS ADUN Bangi bukan tujuan mengacah dan mengajar tetapi berniat sungguh-sungguh .. tidak berjaya kini mau melobi pula dan hasrat itu diluahkan dalam konvensyen parti yang sudah pasti bukan perkara main-main.

33 comments:

  1. Ha ha ha. Padan muka kau anwar dan pkr. Jilat lagi jubor DAP tu. Jadilah barua DAP.
    Hari ini minta tim.speaker dua. Besok minta tim. MB pula. Lusa akan dibeli Adun melayu untok lompat ke DAP. Lepas tu tuntut kerusi MB.
    memang ini perangai cina. Tak ubah yahudi di palestine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib kata kau bangang..

      Delete
    2. org macam Anon 1807 ni lah yg paling senang dibeli oleh Cina DAPig.naluri dan cita rasa spt org Cina. Org macam ni DAPig bagi vaucer RM100 untuk shopping kat Enconsave pun sanggup melutut kat bangsa Cina.

      Delete
    3. Najib kata kau bangang..

      Delete
    4. Najib kata anak beranak kau bangang.semua umno bangang

      Delete
    5. Bukannya apa aku hantar komen di at as tu, aku hot betul Najib kata bangang itu termasuklah aku ni. Adakah patut Najib pecah lobang?

      Delete
    6. Najib kata lobang rosmah dh lameee pecah

      Delete
    7. hahaha,,,,,,
      memang ada sebilangan yg tak berpuas hati atau tamak tetapi bukan keseluruhan parti DAP maka jangan satu dua telur rosak sampai semuanya dikatakan rosak maka bodoh nama nya....!
      kenapa selalu kata cina kafirlah yahudilah babilah !!! adakah bangsa mu begitu baik sekali???? kalau ya! kenapa malaysia perintahan bangsamu boleh jadi begini ....kalau bagus sgtlah bangsamu kenapa rakyatnya nak memerontak baik sokong sepenuhnya bangsa mu semoga negaramu digadai kan gitu!!!! jadi jgn nak rosakkan minda manusia dgn fitnah dan tohmahan kalau kita tak sebaik mana!
      tahu ke kamu maksud kafir??? tahu ke kamu maksud yahudi???kalau takat faham gitu shj baik diam sebab ilmu mu belum cukup nak mengata atau mengajar erti manusia sejagat.

      Delete
  2. Bangsa Cina dr DAPigs mana blh percaya, kalau dia memerintah macamana agaknya org Melayu dibuli.Lunyailah jawabnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.....
      kalau bangsa cina tak bijak kenapa bangsa cina kaya dan lebih senang dari bangsamu??? malah kerajaan tak byk membantu bangsa cina tetapi lebih byk membantu bangsamu kenapa masih miskin??? kalau kamu tak bijak baik diam shj sebab hanya pandai mengata tetapi fikiran tak pernah berubah atas kesedaran cara berfikir malah sebab dengki dan tak pernah mengaku kelemahan sdr org lain pula nak disalah dgn kata2 yg menyakitkan. kalau saudara bangsa mu tak berubah sampai bila pun akan miskin selamanya sebab mudah kalau pokok berdiri tinggi tetapi tiada duannya apa guna kalau tak mampu meneduhkan saudara.

      Delete
    2. kalau tak MENIPU bkn Cina namanya.

      Delete
  3. DAP patut menuntut apa yang mereka mahu. Soal beri atau tidak itu keputusan MB. Kalau Najib boleh lantik Nallakarupan si india tak berguna tu dua kali berturut2 sbg senator, pasal naib speker melayu nak marah sebab apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib kata ko dap atau barua dap

      Delete
    2. PAS hilang 1 kerusi EXCO dan diberi Timb Speaker...yang itu pun DAP tamak nak juga...sedarkah DAP bahawa kerusi DUN DAP dan PAS sama banyak di Selangor..jadi simpanlah angan angan untuk jadi abang besar PR keh keh keh

      Delete
  4. APA LAGI CINA DAP MAU??


    KALAU MAU JAWATAN LAGI TINGGI,


    TURUNKAN GUAN ENG.


    KHALID IBRAHIM DAH TURUN.


    BILA LAGI MAU TURUNKAN GUAN ENG???

















    APA LAGI CINA DAP MAU??


    KALAU MAU JAWATAN LAGI TINGGI,


    TURUNKAN GUAN ENG.


    KHALID IBRAHIM DAH TURUN.


    BILA LAGI MAU TURUNKAN GUAN ENG???

















    APA LAGI CINA DAP MAU??


    KALAU MAU JAWATAN LAGI TINGGI,


    TURUNKAN GUAN ENG.


    KHALID IBRAHIM DAH TURUN.


    BILA LAGI MAU TURUNKAN GUAN ENG???

















    APA LAGI CINA DAP MAU??


    KALAU MAU JAWATAN LAGI TINGGI,


    TURUNKAN GUAN ENG.


    KHALID IBRAHIM DAH TURUN.


    BILA LAGI MAU TURUNKAN GUAN ENG???

















    APA LAGI CINA DAP MAU??


    KALAU MAU JAWATAN LAGI TINGGI,


    TURUNKAN GUAN ENG.


    KHALID IBRAHIM DAH TURUN.


    BILA LAGI MAU TURUNKAN GUAN ENG???

















    APA LAGI CINA DAP MAU??


    KALAU MAU JAWATAN LAGI TINGGI,


    TURUNKAN GUAN ENG.


    KHALID IBRAHIM DAH TURUN.


    BILA LAGI MAU TURUNKAN GUAN ENG???

















    APA LAGI CINA DAP MAU??


    KALAU MAU JAWATAN LAGI TINGGI,


    TURUNKAN GUAN ENG.


    KHALID IBRAHIM DAH TURUN.


    BILA LAGI MAU TURUNKAN GUAN ENG???

















    APA LAGI CINA DAP MAU??


    KALAU MAU JAWATAN LAGI TINGGI,


    TURUNKAN GUAN ENG.


    KHALID IBRAHIM DAH TURUN.


    BILA LAGI MAU TURUNKAN GUAN ENG???

















    APA LAGI CINA DAP MAU??


    KALAU MAU JAWATAN LAGI TINGGI,


    TURUNKAN GUAN ENG.


    KHALID IBRAHIM DAH TURUN.


    BILA LAGI MAU TURUNKAN GUAN ENG???

















    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukannya apa aku hantar komen begini, aku hot betul Najib kata bangang itu termasuklah aku ni. Adakah patut Najib pecah lobang?

      Delete
  5. Bg aku ape salahnye jwtn tu dibg kpd dap, dh sama2 nk perintah selangor, lain lh dap nk jwtn mb x boleh lh kn ... tp biar lh bg tujuan yg baik jgn lak sbb dh kalah dn irihati dgn pas utk jwtn timb speaker nk suruh ujudkn lak jwtn timb speaker ll ....

    ReplyDelete
  6. Bg aku ape salahnye jwtn tu dibg kpd dap, dh sama2 nk perintah selangor, lain lh dap nk jwtn mb x boleh lh kn ... tp biar lh bg tujuan yg baik jgn lak sbb dh kalah dn irihati dgn pas utk jwtn timb speaker nk suruh ujudkn lak jwtn timb speaker ll ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP dah ada speaker jadi takkan timbalan pun dia ndak juga...kalau nak tahu antara 3 parti dalam PR tu hanya Adun PAS paling boleh dipercayai kerana tiada spesis katak kerana katak katak kepanasan bila tinggal dalam PAS lalu akhirnya mati katak..PAS lebih tinggi serta berintegriti tinggi...yang jadi masaalah ialah PAS sering terpijak tahi yang dibuang merata rata oleh rakan rakannya lalu datang perspeksi PAS yang bawa najis kerana najis tu melekat pada kaki PAS hehehe

      Delete
    2. Pas minus 2 okeeeeyu

      Delete
  7. APA LAGI CINA DAP MAU?? yaaah kami mau jadi sultan pulak pas tu kami mau tendang semua malai ke seberang selat melaka sana ,faham??

    ReplyDelete
  8. Apa2pun blogger umno mmg bangang.kahkahkah

    ReplyDelete
  9. Nak jawatan..masuk link ni:

    http://peruserpaid.com/?ref=49916

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ingat macai PKR ni terlupa makan ubat sawan kot !

      Delete
    2. Pada 18 November yang lepas, PH pergi berjumpa dengan doktor gigi...Ada appointment jam 2.30 petang...Gigi geraham PH ada kaviti...Masa mula-mula PH baring kat kerusi pesakit gigi tu, terasa hilang 'gangster' kejap...Hahahaha....Dengar jer bunyi mesin gerudi gigi tu kecut perut PH...Masa doktor tengah drill gigi PH, terkejung-kejung PH dibuatnya...Last-last PH tak tahan ngilu terus mintak doktor bius gigi...

      Lepas enjek, doktor tepuk-tepuk pipi lepas tu tanya "Kebas tak...???"

      Delete
  10. Ulasan : click http://peruserpaid.com?ref=62627

    ReplyDelete
  11. Najib kata semua orang PKR bangang termasuk aku sebab berkawan dgn dapig. Tak patut njib ni

    ReplyDelete
  12. Jangan jadi bangang lebih baik click http://peruserpaid.com?ref=62627

    ReplyDelete
  13. Saya nak share satu solusi yg saya jumpa di satu laman web. Harap dapat membantu. Boleh cuba guna produk dr jepun ni " rat repellent" . Mudah , murah & tak menyeksa binatang. Bau yg keluar akan menyebabkan tikus x selesa dan segera beredar.

    ReplyDelete
  14. Dulu marahkan pas flip flop...sekarang dah tahu siapa yang gila kuasa..dah dapat peha...lengan pun nak berebut juga...yang khianat PR dah terserlah bukan PAS tapi DAP ibarat udang di sebalik mee hehehe

    ReplyDelete
  15. kah kah kah .... tanya isam rais TT .... kunun diorg ni brjuang untuk rakyat ..... kalu da cina mmg cina gak perangai tamak x kan ilang ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang orang dah tak main TT sebab leceh dan kurang praktikal...kitorang ingin Tless kerana ia lebih tahan lama dan kurang masaalah keh keh keh

      Delete
  16. Tahun depan tuntut pulak timbalan menteri besar selangor!!!!!

    ReplyDelete