KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 27 November 2014

PERWAKILAN WANITA UMNO MEMBUAT TUDUHAN AMAT SERIUS BETAPA KERAJAAN DAP PULAU PINANG DI DIDAKWA MAU USIR ORANG MELAYU????


Satu notis telah dikeluarkan buat kali ketiga oleh Pejabat Tanah Daerah Timur Laut kepada penduduk Kampung Pokok Assam, Jelutong agar mereka segera berpindah dan mengosongkan perkampungan yang sudah didiami lebih 50 tahun itu. Tarikh akhir kampung tersebut perlu dikosongkan adalah 9 Julai 2014.

Kerajaan negeri Pulau Pinang didakwa mahu mewujudkan ‘kawasan penempatan semula’ di Seberang Prai sebagai strategi mengusir orang Melayu dari kawasan pulau.

Perwakilan Wanita UMNO Batu Kawan, Rohaya Abu Ismail berkata tindakan kerajaan negeri itu memberi gambaran orang Melayu yang mendiami kawasan pulau adalah golongan pendatang.

Malah, rakyat Pulau Pinang telah diperbodoh dan diperkotak-katikkan oleh kerajaan negeri.

“Seolah-olah kita (orang Melayu) ini pendatang pula. ‘Kawasan Penempatan Semula’ mahu diwujudkan di Seberang Perai untuk orang Melayu berpindah. Ini Malaysialah, bukan Amerika Syarikat yang ada kawasan penempatan semula untuk kaum ‘Red Indian’.

“Sudahlah kediaman dan kampung Melayu mahu diambil alih, peniaga kecil pun mahu diambil alih. Pernah terbayang tak, kawasan Balik Pulau tu sejak zaman Tok Kadok lagi memang kampung Melayu, adat Melayu bertapak di situ serta tanah-tanah semuanya milik Melayu,” katanya ketika membahaskan usul politik dalam ucapan dasar Ketua Wanita di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini semalam.

Katanya, penghijrahan penduduk Pulau Pinang bukan lagi secara sukarela, sebaliknya kerana terpaksa akibat tekanan hidup yang tinggi termasuk harga rumah mahal selain jurang ekonomi ketara antara orang Melayu dan Cina.

“Selain itu taktik halus DAP membina rumah murah yang sedikit di tanah besar juga secara halus sebenarnya mengusir Melayu untuk berpindah ke sana seterusnya menjual tanah pusaka mereka di kawasan pulau,” katanya.

Wanita UMNO Pulau Pinang juga mencadangkan agar satu akta khusus diwujudkan untuk memastikan kawasan-kawasan perkampungan Melayu dikekalkan sebagai ‘Kawasan Warisan Melayu’ dan tiada sebarang pembangunan boleh dibuat di atas kawasan itu.

25 comments:

  1. Kawasan warisan melayu dikekalkan konon...abis kampung chu badak kena rodok dengan jentolak tu apa cerita?...bodoh betul wanita umno ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen hang tu macam penumbuk sulung Mohammad Ali kena tepat kat muka. Tapi yang 'ditumbuk" muka sempudal manalah ia terasa.. Jenis bebal . Sekolah dahlah malas tapi nak hidup senang. Baham projek je yang tahu!!

      Delete
  2. Kepala jubo anwar ibrahim buat apa...?....kepala jubo tu dah buat ònar di selangor nrgeri srndiri tak peduli....juboooo....ooo jubooo....

    ReplyDelete
  3. penipu...dah Melayu duduk atas tanah orang..padan la kena usir pun...tak kan pejabat tanah BODOH nak keluarkan notis kosongkan tanah tu kalau tanah tu orang melayu punya...Pi tengok di pejabat tanah tu sapa yang dok kerja..semua MELAYU UMNO dari orang atas sampai kulikang....jangan nak kelentong la mami oiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kerja menipu dari zaman orang putih dah biasa dibuat maka cucu cicit pun sama jugalah. Tapi kita tak boleh marah kat diorang. Orang bebal mana boleh berfikir!!!

      Delete
    2. Malangnye dh le bebal memegang tampuk kuasa lak ... hancuuuus!

      Delete
  4. Kepala jubo buat ape kat sana....kepala jubo mana ko skg...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jubo jubo menatang apa ko cakap ni samdol.

      Delete
  5. Parti yg dah terdesak ni asyik main isu perkauman!!!!! Minta majoriti orang Melayu jangan layan. Kecuali yg masih BODOH.

    ReplyDelete
  6. Anon 8.00 tak ada ayat lain ke nk komen...klu kau islam kau tau itu qazaf..
    kau dh kena itu qazaf sbb menuduh org islam tanpa membawa 4 saksi..ini janji Allah...kita menuduh jgn ikut emosi...x kira lh ianya umno ke pas ke keadilan ke...jgn senang je nk tulis....klu kita x nmpk kejadian lebih baik diam jgn banyakkn soalan kita dgn Allah diakhirat nnti

    ReplyDelete
  7. Saya ada alibi....sampai kesudah alibi tak kuar....ale uto nyer jubo

    ReplyDelete
  8. Red indian pon tak hinggin digazetkan sebagai pendatang jika pijak bumi malaysia...apa kejadah umngok nih.

    ReplyDelete
  9. 2.[53]
    Dan (kenangkanlah) ketika Kami turunkan kepada Nabi Musa kitab (Taurat) dan keterangan-keterangan (yang terkandung di dalamnya, yang membezakan antara yang benar dengan yang salah), supaya kamu mendapat petunjuk.
    AL QURAN

    ReplyDelete
  10. Cina mana punya kerja???? Balaci MENO kan 50 tahun dulu punya crita siapa yang printah??? Patutlah geng MENO ni boddo sume.. Lantik orang yang tak pandai baca dan tulis, tapi bab pulus bleh pulak celik... MENO.. MENO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan buta huruf je bahkan bebal lagi jahil muraqab!!

      Delete
  11. Ummo bila tersepit guna isu melayu bila dia menyepit tak kira melayu cina india singh semua dibalun....dasar hipokrit
    Wanita ni patut 'hingaq' dari zaman Lim Chong Eu lagi...awat tak menyalak bukan baru sepenggal dua ni rumah dan tanah mahal di pulau...sejak dulu...aku ulang sejak dulu dari zaman Gerakan!!!!

    ReplyDelete
  12. jgn trpengaruh dgn provokasi wanita umno ini. sblum membuat prtudhn yg benr tolg siasat org melsyu yg tinggal disitu atas tanh jk milek siapa. wanita umno sndri sedr dh 50 thn pnduk tngl dsitu. jdi dlm tmpoh umno memerinth apa yg telh dlakukn membela nsib mlyu yg menumpng tingl dtanh org. malh lbh byk tanh2 djual olh umno sndri kpd bgsa cina. skrg ni pulk bria ria nk memprjuangkn nsib org mlyu dPP setelh nasi mnjdi bubr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menjual tanah kepada orang Cina adalah satu aktiviti wajib bagi pemimpin-pemimpin ameno. Kalau tidak macam mana orang-orang dulu, jual belacan, jual getah, cikgu sekolah rendah melayu, pengulu, ustad kampung masuk ameno boleh jadi kaya. Tapi alhamdulillah. kat kampung aku spesis ini dah pupus. Keturunannya tak menjadi!! Tulah bahana menipu bangsa sendiri.!!!

      Delete
  13. Saman la Wanita UMNO kalu LGE ada telo

    ReplyDelete
  14. Masa umno/bn perintah pp dulu habis tanah org melayu dia org sapu bersekongkol dgn cina gerakan, tanya lh pemimpin2 tua ghanyut umno/bn. Sekarang ni nk gunakan keterunan melayu yg sama tanahnye yg umno/bn kebas dulu utk melawan balik pemerintah sekarang. Wanita umno kn lembu2 syarizat ape yg mak lembu mengemooo dia org pun mengemooo lh .... hihihi

    ReplyDelete
  15. wat pe LGE nk samn myamn dlm hal pgmbiln tanhh hk milek org lin. hya org yg bodoh je sngup wat gitu. dtglh kePP dn tya org sna brpa byk tanh yg aslnya diduduki org mlyu yg dh bpulh thun akhirnya kecundng djual sndri olh org mlyu yg brkuasa dPP ktika itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ingat omakau kisah...janji ade modal kutuk PR..dulu melangit puji LGE

      Delete
  16. depa x kena akta hasutan ke!!!

    ReplyDelete
  17. Hai orang melayu pulau pinang, apa khabar? Sedih juga dengar orang melayu Pulau Pinang di usir keluar dari tanah pulau. Yang peliknya kenapa baru sekarang nak meraung dan meratap lagi pun kalau ianya benar apa salahnya. Lebih 50 tahun orang melayu pulau pinang di perlakukan begini oleh kumpulan orang yang menjerit dan melolong protes dalam "perhimpunan" orang melayu. Tidak ada siapa pun bangun menentang malah di galakkan lagi di atas nama pembangunan. Kesian betul orang melayu pulau pinang. Kenapa jadi begini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab percaya setiap biji nasi yg d makan adalah hasil dari persidangan umno bila begitu tuhan mereka itu umno mana boleh lawan kalau d songlap pemimpin umno.

      Delete