KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 21 November 2014

ISU 1MDB .... NAJIB KEMUKA NOTIS TUNTUTAN PADA TONY PUA.



Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengemukakan notis tuntutan terhadap pengerusi DAP Selangor, Tony Pua atas satu ucapan yang didakwa menggambarkannya sebagai pemimpin korup.

Notis menyebut, ucapan Pua di satu majlis anjuran DAP Petaling Jaya pada 3 November itu juga didakwa menunjukkan Najib tidak layak mengetuai pentadbiran negara.

Notis berkenaan menuntut agar Pua memohon maaf dan menarik balik kenyataan yang mendakwa “Najib mencipta skandal terbesar dalam sejarah Malaysia” itu.

Ia turut menuntut agar rakaman ucapan berkenaan, yang disiarkan oleh media pro-Pakatan Rakyat, Media Rakyat, dikeluarkan dari dalam talian Youtube.

Notis itu juga menuntut Pua mencadangkan jumlah gantirugi yang sesuai atas kerugian yang dialami Najib melalui ucapan berkenaan.

Ucapan berkenaan antara lainnya mengaitkan mengenai akaun syarikat pelaburan negara, 1Malaysia Development Bhd.

Notis bertarikh hari ini dikemukakan melalui firma tetuan Hafarizam Wan & Aisha Mubarak.

27 comments:

  1. Bagus. Joker politik yang selalu menghentam Melayu membabi buta.

    Apa, semua perbuatan kaum nya baik belaka ? Saya tidak bercerita pasal rasis, tetapi mentaliti politik yang di bawa begitu jengkel dan seolah nya tidak mengerti apa-apa selain dari sikap mementingkan diri mempergunakan melayu PR melawan kerajaan dan pihak berkuasa tanpa rasa hormat.

    Kita lihat penjelasan nya nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam,
      saudara melayu boleh bersuara dan cina tak boleh bersuara kena hormat lagi pada melayu ke saudara macam tu???? masih kata diri tak resis????
      negara ini bukan milik melayu maka jgn sesekali berkata macam negara ini milik melayu kerana kamu kata diri punya agama iaitu islam bukan??? maka jgn fikir diri begitu berkuasa tanpa lupa diri hanyalah umat yg akan meninggalkan tanah negara ini jua suatu hari nanti.

      Delete
    2. 2313...
      U bru lepas makan sup babi ker?

      Delete
    3. JOM BACA QURAN

      Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
      1. Al-Fatihah


      1.[1]
      Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
      1.[2]
      Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
      1.[3]
      Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
      1.[4]
      Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
      1.[5]
      Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
      1.[6]
      Tunjukilah kami jalan yang lurus.
      1.[7]
      Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.

      Delete
    4. Tegur menegur la maae, apa ada hal! Kalau salah, saman je lah tony pua tu, xde hal. Engko punya komen tu menjengkelkan jugak!
      Tak perlulah menyalahkan cina dap bagai! Cina genting, magnum, 4d, tokey carlberg n ytl ko senyapkan! Tu dah terang2 merosakkan kan!

      Delete
  2. Padan muka tony. Hidup Najib hidup BN hidup UMNO. BN menang Kedah senang. Penoreh getah terlentang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1mdb pun x untung2 asyik rugi je, hutang pun berbilion lion, kalau x, boleh gak uluq kt penoreh getah yg dh terlentang tu, BN menang rakyat sengsara kene bayar hutang negara....kihkihkih

      Delete
  3. Ada brani ka tony masuk court dalam ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya ada brani ka Najib masok court bagi penjelasan balas. Nak harap Ahmad Maslan, hakim pun pun boleh fening daun ketum..

      Delete
    2. Nape najib x guna khidmat shafee abdullah, dia tu lawyer bagus bangat dlm kes jubo sepol ....

      Delete
  4. Berita di bawah tak berkaitan dg Tony Pua , tapi mungkin sennsitif bagi sesetengah org.

    GEMPAR!! AL-QURAN DIBAKAR DI TOKONG CINA!!

    Berkenaan Isu Bakar Al-Quran. Lebih kurang pukul 9.30 pagi, seorang lelaki bersama seorang Anak kecil pergi memberitahu kepada Pengurus Supermarket Billion bahawa terdapat individu sedang membakar Al-Quran di tempat ibadat mereka.
    Atas makluman itu,pengurus Supermarket pergi dan melihat sama ada laporan itu betul atau tidak. Ternyata ianya betul, terdapat keratan Al-Quran di dalam tempat pembakaran Ibadat cina. Beliau terus menghubungi pihak polis. Antara Agensi yang hadir, Jabatan Agama Islam, Unit Forensik IPK Kedah, Unit Forensik(Bomba), Pegawai Penyiasat dari IPD Kota Setar, RKS dan lain-lain. Bagaimana pun siasatan masih dijalankan dan belum ada sebarang makluman kepada pihak media berkaitan keputusan siasatan ini. Suspek kes bakar tidak dapat dikenal pasti, memandangkan tiada siapa yang mengaku terlibat dengan kes ini Kaum Cina yang berdekatan menafikan bahawa mereka terlibat melakukan perbuatan tersebut, namun polis mengsyaki kemungkinan besar mereka yang melakukan perbuatan keji ini, sebenarnya memuja nombor ekor. - Sebastian Phiu *Perbuatan bakar Al-Quran ini memang tak boleh dimaafkan. Walaupun niat untuk menikam nombor ekor di Tokong Cina namun tidak perlu sampai membakar Al-Quran. Hormati agama Islam, jika mahu oran Islam hormat agama kamu.
    ___________________________

    ReplyDelete
  5. si toyol nak bukti kan yang bukan semua toyol itu toyol...

    ini 1 Mangkuk Di Balon habis dah bebudak bahalol toyol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan semua toyol tu toyol ade general toyol dn ade prebet toyol ...kihkihkih

      Delete
    2. Toyol kerjanya mencuri duit..toyol tak pernah buat kerja tak senonoh jubor menjubor mcm yg aljuburi buat.

      Delete
  6. 18.54..nakal demo, saya sokong, biar rebah guling, sokong tetap sokong, gadai kol, gadai kampung, termasuk Rezab Melayu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, biar ko rebah guling guling supaya ko senang di jubor..org bodoh mcm ko memang suka guling2 supaya senang bontot ko di jubor..tentu ko suka.....suka nyer diaaa.

      Delete
  7. Banyak perkara diucapkn oleh pembangkang2 dlm majlis2 anjuran dia org mengenai korupsi najib tp najib senyap seribu bahasa mungkin sbb betul tomahan2 tu betul dn ade bukti kukuh agaknye, tp kes yg ini kalau si tony ni x nk mohon maaf dn dibawa ke mahkamah, haru biru gak najib sbb si tony ni pun x kan berani x tentu hala mesti ade bukti kukuh ...woi pm tu...seronok amat sangat nk tengok ape penyudahnye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti setel punya...caranya dimahkamah....bukti ada mesti berani....negara kita ada transparency...gua salute tony pua

      Delete
    2. Jangan dlm diam2 tarik balik notis tuntutan tu sudah lh .....

      Delete
  8. Kita tunggu dimahkamah....selalu cakap depan tv je...x ada sapa bg tekanan...

    ReplyDelete
  9. Tony Puaka DAP Celaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. wlaupun dia celaka tpi dia tak buat kerja jubo menjubo mcm ketum

      Delete
  10. salam,
    berani tony pua berucap namun berkuasanya najib pasti tony pua mengalah walaupun benar kata2 tony pua sebab kuasa boleh buat apa sj utk buktikan tony pua bersalah malah wang guaman rakyat juga yg tanggung saudara tahu ke???? kalau dunia ini adil tak akan ada penjahat dan penganas malah jenayah sebab kalau buaya dah kenyang tak akan makan manusia bila mandi ditepi sungai.

    ReplyDelete
  11. Apa nama.....apa nama...tu pun pernah nak disapina ke court...boleh pulak nak tengok soalan dulu....ceh cakap berdegar2....RCI ic sabah pun tak lut sampai skrg....lembu yang terang2 pun boleh kautim tu belum lagi AG kata takde niat....keh keh keh kanggaroo betul

    ReplyDelete
  12. Berani ke mat monggol nk naik mahkamah dgn bini badak air tu pn dia takot.hee

    ReplyDelete
  13. Tony pua ni patut diajar kau kau. Dulu bukan main hentam khalid ibrahim isu air dan kidex. Sekarang bila azmin nak teruskan perjan jian air dan kidex,terus senyap.
    Kini najib pula di sasarkan.
    Menagapa? Kerana khalid dan najib melayu.
    Cina lim guan eng kat penang lansong tak disentoh. Senang Guan eng kepas tangan. Salahkan pemaju,salahkan bandarraya.
    Tapi dalam kes khalid dan najib,napa tak salahkan perbadanan air selangor atau pengurusan 1MD ?
    kalau cina semua ok. Tapi kalau melayu semua tak betul.

    ReplyDelete
  14. Melayu umno patut diajar sebab tak reti-reti mengurus termasuk hal agama. Ada ke pemimpin2 penganut melayu ni marah pada presiden2 & ketua wanita mca yang menghina hudud? Ada..?...ada...?...jawabnya TIADA!!!! melayu atas2 ni jugaklah jual melayu jual negara jual agama jual maruah....kepada siapa..??.semua orang tahu kecuali satu puak tu saja

    ReplyDelete