Saturday 22 November 2014

EDISI KANTOI!!! ... CCTV RAKAM PIMPINAN GMUKM LETAKKAN "JENAZAH" TIMBALAN CANSELOR HAL EHWAL PELAJAR UKM DI DEPAN PINTU MASUK BANGUNAN CANSELORI.



Oleh kerana marah hilang begitu banyak kerusi dalam Pilihan Raya Kampus, pimpinan GMUKM meletakkan jenazah Timbalan Naib Cancelor Hal Ehwal Pelajar (TNCHEPA) UKM di depan pintu masuk bangunan Canselori tengah malam semalam.

“Mereka langsung tidak menghormati demokrasi walaupun telah menang tipis. Bayangkan kalau mereka kalah!! Hancur UKM,” kata Pengetua Kolej Ibu Zain UKM, Anuar Ahmad.

Beliau berkata, masyarakat mahasiswa di UKM harus kembali merenung sama ada apa yang berlaku itu sememangnya budaya mahasiswa atau sebaliknya.

“Tidak malukan anda, punya pemimpin begini? Mampukah pemimpin mahasiswa sebegini membawa anda di UKM melangkah ke hadapan? Berhadapan majikan dan pasaran kerja yang semakin mencabar? Apakah majikan yang mereka marah pun nanti akan dikapankan?

Aneh minda mahasiswa ini,” soalnya.

Beliau yakin idea kain kafan itu datangnya dari luar UKM dan mereka sebenarnya adalah golongan yang bencikan kejayaan UKM yang berjaya menjana jatidiri Melayu-Islam dan nilai sayangkan negara.

“Tujuan mereka jelas untuk memburukan nama baik UKM. Mahasiswa yang letakkan kain kapan itu sekadar kuda tunggang sahaja. Mereka ada akal . Tetapi tidak dapat membuat keputusan. Mereka beremosi.

“Mereka terlupa bahawa selain Allah SWTmelihat jelas perbuatan jijik mereka, sistem CCTV infrared 360″ di bangunan Canselori juga jelas merakamkan wajah wajah mereka,” katanya di laman sosial facebook hari ini.

8 comments:

  1. Dh bapak kencing berdiri anak kencing berlari lh ....mahasetan betol ...kihkihkih

    ReplyDelete
  2. JOM BACA QURAN

    Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

    2.[19]
    Atau (bandingannya) seperti (orang-orang yang ditimpa) hujan lebat dari langit, bersama dengan gelap-gelita, dan guruh serta kilat; mereka menyumbat jarinya ke dalam telinga masing-masing dari mendengar suara petir, kerana mereka takut mati. (Masakan mereka boleh terlepas), sedang (pengetahuan dan kekuasaan) Allah meliputi orang-orang yang kafir itu.

    ReplyDelete
  3. Sebab AUKU lah perkara ni jadi begini....jika xdak AUKU munkin anak2 ni lebeh rasional daripada penjawat2 yang menjalankan tugas tu....baca lah dengan minda terbuka bukan dengan aspek menindas ISLAM tidak suruh kita menindas bila ada sedikit kuasa...wallahualam

    ReplyDelete
  4. Perangai lebik kurang sama dgn yg yg nak kena pecat kat um tempoh hari. Adakah mereka sama spesis?

    ReplyDelete
  5. oh ea? opss lupe.. media murahan.. no wonder

    ReplyDelete
  6. Emak dan ayah menangis di kg....

    ReplyDelete
  7. Dasar budak2 umno/perkasa- parti celaka satu malaysia-

    ReplyDelete
  8. GMUKM ni pro pembangkang...bukan pro UMNO

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...