KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 20 November 2014

SURAT PEKELILING SUK SELANGOR YANG MAMPU MEMBUAT PEMBACA MENITISKAN AIR MATA TANPA HENTI????.


Tiada apa yang boleh diucapkan ... hanya sekadar mampu mengalirkan air mata bila membacanya .. terguris sungguh jiwa ini ... amat menusuk kalbu.

Bacalah sendiri jika tidak percaya ... Jangan salahkan Omak kalau tidak berhenti menangis nanti tauu..



Surat pekeliling bertarikh 13 November itu dikeluarkan Setiausaha Kerajaan (SUK)  Negeri Dato' Haji Mohammed Khusrin Haji Munawi dan diedarkan kepada semua ketua jabatan/agensi, pegawai daerah, yang dipertua majlis perbandaran dan datuk bandar serta semua yang mengetuai pentadbiran negeri.

"Dimaklumkan yang menteri besar mengarahkan tiada sebarang pemberian cenderamata kepada beliau oleh jabatan/agensi kerajaan semasa program turun padang dilaksanakan.

"Sehubungan itu, bagi memastikan arahan tersebut dilaksanakan, maka jabatan/agensi kerajaan tidak dibenarkan memberi cenderamata kecuali yang berbentuk buku laporan atau seumpama dengannya," memetik daripada surat pekeliling SUK bilangan 4 tahun 2014.

29 comments:

  1. Omakkau .. honestly saya dah semakin hilang rasa hormat pada anda. Anda mcm orang sakit jiwa dah. Rasanya anda sudah tersasar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ko baca tu apesal..pi la baca blog Tulang besi

      Delete
    2. Elehhhh.....mb baru nak tunjuk baik la turrr..... Bos aku dulu cam tu jugak. Skang suma dia sapu. Dengar kabar bos aku turr tengah tunggu rayuan mahkamah sbb sapu RM beli banglo kat shah alam......

      Delete
    3. Tahniah azmin. Ko lah satu2nya MB selangor yg paling hebat di zaman ini. Syabas azmin. Umno bole mampos sebab moiden dah nak lawan najiBOROSmah dlm pau akan datang mampos umno puki bosok.

      Delete
  2. Rilek la brok jgn terlalu sentimental pulookk , takkan ulasan begini pun lu nak mare. Blogger lain lg teruk penuh maki hamun, umpat keji dan fitnah lu boleh rilek je !

    ReplyDelete
  3. Berita macam ni pun omak kau buat sibuk heboh sekampong, apola hai nak jadi dgn kau ni yo. Otak tak botul atau jiwo tak tenteram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg x tenteram asyik baca blog omakkau

      Delete
  4. Replies
    1. Lawak giler la ko nih

      Delete
  5. Dah biol ke otak pkr ni? Omak kau hanya memaparkan satu benda yang terbaik daripada daripada azmin. Bukankah ini juga dapat menaikkan saham azmin? Salahkah omakkau dalam hal ni?
    Kalau minda dah rosak, madu pun dikatakan racun. Nasi dikatakan hampas kelapa. Alamat mampos kwbulorlah kau orang.

    ReplyDelete
  6. Hujan2 bgini sedap jgk mkn ubi kayu. Mana nak cri yer Omak ?

    ReplyDelete
  7. Hujam ni teringin pula nk bermaduasmara dgn omakau.
    Gebu tu..
    Tentu byak air..
    Air ujan.
    Kn musim ujan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun geram tengok dia...montok

      Delete
    2. Knapa la ada 2 ekor beruk masuk kat sini?

      Delete
  8. Puak azmin ni kalau komen mesti macam gampang.. kau ajak la mak kau main dgn kai anak gampang. .pehal nak babitkan omakkau... kau tulis lagi aku pecahkan muka kau..paham!!!

    ReplyDelete
  9. mmg gi tulah puak ni , cuba tgk blog dia org penuh dgn umpat keji, fitnah dan seks . hati busuk !

    ReplyDelete
  10. Omakkau anjienggggggg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak kau la hanjingggg...

      Delete
    2. Kamu org dgn keluarga kamu semuanya babi

      Delete
    3. Pehhhh.....
      Macai umno komen kalu....tak sebut sex, tak sebut anjing, tak sebut babi, mesti tak sah punya.....

      Delete
  11. Omak terbaikkkkk....sokong oomak...caya...ko adaaaaaa...

    ReplyDelete
  12. Sokong omak dan blognya...tenkiu

    ReplyDelete
  13. Kuar je surat pekeliling baru perintah semua agensi memberi cenderemata kpd mb dlm program turun padang ke, naik padang ke. Pastu tunggu reaksi OpahKau.

    ReplyDelete
  14. Blogger tugas memantau antaranya .. takyah sentimental dgn langkah pertama publisiti yg belum tentu istiqomah dlm tindakan. Print dan simpan elok2 .. dan terjah jika ingkar dr mana2 pihak. Be smart dlm jangkauan matlamat mata-mata rakyat.

    ReplyDelete
  15. Haktuihhh

    ReplyDelete
  16. Satu lagi...kalau ada staf yg akan bersara...jangan amalkan anjur majlis jasamu dikenang di hotel ... memadai diadakan majlis ringkas di premis sendiri atau kalau di sekolah boleh adakan di dewan sekolah... Keep it short & simple should be a good culture.

    ReplyDelete
  17. masa suitan perak naik tahta dulu pun baginda titah camtu, apasal omak kau tak rasa nak menangis? Ni dh kes meroyan takat gaban ni.Aku pun x kisah sape jadi mb kt selangor asalkan dr pr.

    ReplyDelete
  18. Satu usaha yg baik oleh MB Azmin. Kadang2... jabatan anjur program, ketua jabatan itu yg rasmi dan dia buleh cenderamata drpd jabatan yg diketuainyer. Tidak sepatutnya brlaku. Usaha baik dari MB Azmin.

    ReplyDelete