Monday 24 November 2014

ADAKAH DAP PUN PELAHAP JAWATAN TIMBALAN SPEAKER SELANGOR DENGAN MENCALONKAN ADUN SEKINCHAN WALAUPUN AZMIN ALI TELAH MEMBERITAHU BAHAWA JAWATAN ITU DIPERUNTUKKAN KEPADA ADUN PAS?????


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bangi Dr Mohd Shafie Ngah dilantik sebagai timbalan speaker DUN Selangor yang baru.

ADUN PAS itu dilantik menduduki jawatan itu selepas mendapat undian sebanyak 28 undi.

Mohd Shafie dilantik sebagai timbalan speaker selepas namanya dicalonkan oleh ADUN Cempaka, Iskandar Abdul Samad dan ADUN Meru, Dr Abdul Rani Osman.

"Dengan ini saya sukacita memasyhurkan Tuan Shafie Ngah dipilih sebagai timbalan speaker," kata Speaker Dewan Hannah Yeoh.

Selain Mohd Shafie, turut dicalonkan sebagai timbalan speker ialah ADUN DAP Sekinchan Ng Swee Lin.

Ng dicalonkan oleh ADUN Seri Kembangan Ean Yong Hian Wah dan ADUN Kinrara Ng Sze Han.

Bagaimanapun, pemimpin DAP itu itu hanya mendapat 14 undi.

Pemilihan timbalan speaker yang baru dibuat susulan ADUN Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad meletakkan jawatannya kerana dilantik sebagai exco kerajaan negeri yang baru.

Sebelum sesi undian dijalankan, Ketua Pembangkang Datuk Shamsuddin Lias memberitahu dewan negeri bahawa semua ADUN BN tidak mahu mengambil bahagian dalam sesi pemilihan itu.

"Berkenaan pemilihan ini, semua ADUN daripada BN tidak mahu mengambil bahagian," katanya yang juga ADUN Sungai Burong.

Selepas itu, Hannah yang juga ADUN Subang Jaya berkata terpulang kepada mereka sama ada untuk mengambil bahagian atau tidak.

DAP HEBAT ... CAKAP SERUPA BIKIN ... SETIAKAWAN KENTAL DAN TEGUH DALAM PAKATAN SENTIASA DIPATUHI ... BUKAN JENIS PARTI TIKAM BELAKANG KAWAN ... HIDUP DAP!!!!!!

18 comments:

  1. Calon DAP mendapat 14 undi. Apakaj erti ini semua?
    Adun DAP solid dibelakang calon cina. Bukankah telah diperswtujui tim. Speaker diuntokkan untok PAS?
    Oh. Dap balas dendam kepada PAS.
    Bersetiakawankah cina Dap ni?
    Kalau cina tu tetap hati cina. Hanya cina yang mereka sokong.
    Satu contoh lagi telah terserlah selepas PRK telok intan dan PKLn. KUBOR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau komen dah mengaku Melayu memang susah nak dipisahkan dengan bodoh. Bila komen sikit2 Melayu Cina padahal cuma andaian tanpa bukti menimbulkan fitnah dan syak wasangka dan paling buruk memprovok kaum lain untuk bergaduh dengan kita

      Delete
    2. Kpd anon 18:02...kaum kamu mmg bodoh dan jht..suka tikam blkng..kami melayu islam terlalu bertoleransi dgn kaum kamu...kini smpi masa kami bertegas

      Delete
    3. Memang betul kaum aku suka tikam belakang dan kaum aku Melayu

      Delete
    4. Kaum aku memang bodoh sebab suka berburuk sangka terhadap kaum lain dan worse comes to worse nak cover malu terpaksa fitnah kaum lain. Dosa pada Allah tak ingat sebab maruah bangsa lebih penting. Aku pun banyak bersabar sebab kaum aku Melayu dahlah bodoh suka memperbodohkan orang lain. Begitulah sikap kaum aku Melayu

      Delete
  2. 2.[31]
    Dan Ia telah mengajarkan Nabi Adam, akan segala nama benda-benda dan gunanya, kemudian ditunjukkannya kepada malaikat lalu Ia berfirman: “Terangkanlah kepadaKu nama benda-benda ini semuanya jika kamu golongan yang benar”.

    ALQURAN

    ReplyDelete
  3. Dah utk pas nape dibuat undian???

    ReplyDelete
  4. Bodoh punya anon 13.25.
    Kalau tak tau praturan atau protokol mesyuarat dewan jangan menyampok. Nanti nampak kamu tu benat benat bodoh.
    Dipersetujui bukan bererti boleh terus lantik. Kena buat undian bagi tujuan ditrasmikan. Ikut peraturan meayuarat. Kena ada cadangan dan sokongan.dan direkodkan dan gazet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai benar bunyinya anon 13:53 ni. Spesis melayu bongok inilah dia. Cina bagi rokok sebatang seluruh dunia dicanang dan dipujinya. Kalau tiada pertandingan pencalonan, mesyuarat tak boleh putuskan ke? Kamu faham ke makna protokol mesyuarat? Tolong jelaskan sikit.

      Delete
  5. Dulu kan hangpa kata jawatang timbalang speaker tsk berapa penting.n.....siap tak bagi nama masa tawaran dibuat..macam janda gersang dipinang orang...purapura jual mahal sedangkan hati berkocak mahu...

    Tetiba bila ada orang lain bertanding kecoh pulak....omak kau yg gersang pula berperanab jadi batu spi sejak dapat tahu khalid kidex sapu 2.6 juta bahagibagi sama kroni....

    ReplyDelete
  6. Omakkau

    Azmin kata..... "Mulai tahun 2015, peruntukan Adun akan turut dipanjangkan kepada Adun pembangkang dengan peruntukan sejumlah RM200,00 setahun, termasuk wakil rakyat Bebas Pelabuhan Klang yang diwakili bekas Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim,

    Tapi Khalid Ibrahim dikatakan tergesa-gesa meninggalkan sidang Dewan Undangan Negeri sebelum Mohamed Azmin Ali membentangkan Bajet 2015..... kenapa lari ?

    Untuk pengetahuan omakkau... DAP memang sengaja mencalonkan wakil rakyatnya sebagai Timbalan Speaker Selangor walaupun parti itu sedia maklum kerusi tersebut telah diperuntukkan untuk PAS kerana sebelum ini Hadi sombong memandang remeh jawatan tersebut yang diberikan pada PAS.

    Parti PAS itu adalah parti bodoh sombong tak sedar diri mereka diberi sokongan atas nama Pakatan Rakyat bukan atas nama parti PAS. Pemimpin majoritinya berstatus ulamak tapi pemikiran tak ubah seperti ular dalam semak..... asyik nak belit saja... Penat belit buat UTurn. Macam haramjadah.

    ReplyDelete
  7. Ini bukan soal hati Melayu hati Cinalah bodoh. Memang DAP tahu dia akan kalah undi. Persoalannya kenapa? Sebab dia nak ajar PAS dengan Tuan Presidennya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing dap ramai betul tgk blog ni

      Delete
    2. Anjing pukimak haramjadah UMNO pun peminat setia blog ni. Pukimak punya UMNO

      Delete
  8. Apa pun alasan DAP. Memang itulah sebenarnya sikap cina DAP. Kalau ada peluanh mesti bagi cina.
    Tidak kah pencacai semua dapat menilai hasil PRK telok intan?
    Calon DAP melayu, calon BN cina. Orang cina undi ikut kaum bila bertwmbong dengan melayu. Tak kira walau pun mereka pwnyokong DAP. Ini lah cara cina berpolitik.
    Kembalik kpd. Isu selangor. DAP telah merasakan cina telah menguasai kerajaan selangor. Dap ada 15 kerusi dan adaun cina dalam PKR ada 3 orang. Sebenatnya cina yang mewakili majoriti.
    Pkr melayu cuma ada 10 orang. Pas talah dianggap pembangkang. Dan memang ini pun yang DAP mahukan.
    Kini azmin hanya MB proksi sahaja. Proksi DAP.
    Ini tujuan sebenar DAP bertanding jawatan tim. Speaker.
    Bilakaj barua barua DAP dalam PKR dan Pas mahu sedar akan permainan politik cina DAP ini?
    Tak kan nak biarkan,politik pun di kuasi cina
    Dah ekonomi depa yang kontrol.
    Lihat lah apa jadi kepada melayu singapura setelah cina memerintah. Dan pulau pinang juga sedang menuju kearah itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peluang apa cai? 14 undi. Kalau bodoh tu toksah bodohkan orang lain. Dalam DAP ada Melayu. Aku pun nak join DAP. Dalam UMNO ada bangsa lain ke? Wei bodoh. Ko tanya apa nasib Melayu di Singapore. Melayu Johor ramai kerja Singapore. Kalau betul Melayu kena tekan di Singapore nakke Melayu Johor kerja kat Singapore. Ko tu dah bodoh buat cara orang bodoh. Diam je

      Delete
    2. Melayu memang kena tindas di Singapore,melayu Malaysia kerja di Singapore sebab nilai Wang Singapura tinggi.

      Delete
  9. Anon 14.59.
    Itu mesyuarat dewan bukan mesyuarat cabang PKR. Boleh lantak gitu aja. Itu pun sampai bertumbok
    Dalam isu ini.
    Speakar akan maklumkan bahwa jawatan tim.speaker kosong dan perlu dilantik dalam sidang ini. ( semua adun dah tahu hal ini. Tapi sebagai protokol kena maklum.
    Speaker kemudian meminta cadangan.
    Maka cadang dibuat. Calon pas dicadang. Speaker wajib maklumkan dan minta kalau ada cadangan lain. Maka disinilah cina celaka tu membuat cadangan lain. Bila ada lebih drp. Satu kena ada undian.
    Speaker tak boleh kata kita semua telah bersetuju untok melantik ahli pas sebagai tim.soeaker.
    Speaker adalah speaker kps. Dewan bukan speaker untok DAP atau PKR.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...