KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 18 November 2014

RASUAH SEKS .. PEGAWAI KANAN LEMBAGA KEMAJUAN WILAYAH KEDAH (KEDA) MENGAKU BERSALAH.



Seorang pegawai kanan Lembaga Kemajuan Wilayah Kedah (KEDA), hari ini mengaku bersalah atas dua pertuduhan rasuah membabitkan layanan seks yang didakwa dilakukannya minggu lalu.

Heris Saad, 56, membuat pengakuan itu di hadapan hakim di Mahkamah Sesyen Alor Setar, Azhar Mokhtar selepas kedua-dua pertuduhan itu dibacakan oleh jurubahasa mahkamah terhadapnya.

Berdasarkan pertuduhan pertama, Heris yang memegang jawatan Pegawai Tadbir KEDA, dituduh mengikut Seksyen 16(a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 kerana meminta suapan berbentuk rasuah daripada seorang wanita di sebuah restoran makanan segera di Jalan Limbong Kapal, Alor Setar, kira-kira jam 10.45 pagi, 10 November lalu.

Manakala bagi pertuduhan kedua, Heris dituduh mengikut Seksyen 17(a) Akta yang sama, kerana memperoleh suatu suapan berbentuk layanan seks daripada seorang wanita di sebuah hotel di Jalan Putra kira-kira jam 2.45 petang, 13 November lalu.

Jika disabitkan kesalahan bagi kedua-dua pertuduhan itu, tertuduh boleh dihukum penjara hingga 20 tahun dan denda tidak kurang lima kaki ganda nilai suapan atau RM10,000 atau mana-mana yang lebih tinggi.

Hukuman ke atas tertuduh bagaimanapun akan diputuskan petang ini selepas mahkamah yang ditangguhkan sebentar tadi, kembali bersidang.

Pada 14 November lalu, SPRM Kedah mengesahkan seorang pegawai kanan kerajaan negeri Kerajaan Kedah ditahan reman lima hari bagi membantu siasatan kerana didakwa meminta dan menerima habuan rasuah seks bagi dorongan kelulusan rumah mampu milik Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT).

Suspek yang bertugas di sebuah jabatan kerajaan negeri Kedah dipercayai melakukan perbuatan terkutuk itu untuk membantu meluluskan permohonan rumah PPRT oleh beberapa orang ibu tunggal di Kedah.

Tangkapan dibuat dengan kerjasama pihak polis itu disahkan Pengarah SPRM Kedah, Raja Khan Raja Ahmad yang memaklumkan ia adalah hasil maklumat yang diterima pihaknya serta risikan sejak beberapa bulan lalu.

Berdasarkan risikan yang dibuat, SPRM percaya ini bukan kes pertama dan suspek mungkin pernah melakukan perbuatan sama sebelum ini, katanya.

14 comments:

  1. Umur dah 56 kalau kena penjara 14 tahun bebas nanti umur 70. Pencen & ganjaran semuanya hangus. Anak bini siapa nak sara, nak tanggung aib lagi. Kenapa lakukan kesalahan yg bodoh itu dgn sengaja? Selepas bebas nanti, laratkah nak bersawah? Betul2 bingai punya orang!!!

    ReplyDelete
  2. Pasai pa hang tak pi sewa shafee abdullah lawan bagi tulung kat hang? Dia tu hebat bagi hakim pening pusing kut tu pusing kut ni, tu silap hang sewa loye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut sewa pasukan peguam Anwar, sebab mereka suka membela orang yagn melakukan perbuatan tak senonoh. Tak gitu Aon 18 November 16:41?

      Delete
    2. 17:17,
      Correct correct correct, correct correct correct.

      Delete
    3. Anon 17:17 & 18:01 @ 18.11.2014
      Sewa shafee abdullah paling terbaik sekali, dia memang pakar spin fakta bagi hakim pening.

      Delete
  3. "...tertuduh boleh dihukum penjara hingga 20 tahun dan denda tidak kurang lima kaki ganda nilai suapan atau RM10,000 atau mana-mana yang lebih tinggi."

    Rasuah seks nak dikira macam mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira harga rumah la mamat
      Awak nak kira harga kongkek apa macam, ini bukan pelacor
      Kongkek macamana mau kira kalau mata pun sudah juling sedap punya pasal, buleh pengsan oooi, habeh tak ingat dunia dah aeh
      ingat ingat dah terpancut dah

      Delete
  4. Hah....ada rasuah SEXXXXX di Malaysia..Apa ini ada kaitan dengan berlambak Jalang2 dari Philipines, Indon, Vietnam dan China yang menyundal Malaysia...ramai yang freelance dengan bersidai mencari Mat Saleh/Arab diclub2 dan disko sempena tahun Melacur di Malaysia 2014

    ReplyDelete
  5. Anon 1652..loyar shafee dikesan..haha

    ReplyDelete
  6. Wat malu ke cucu

    ReplyDelete
  7. kalo syarat macam ni susahlah bapak tunggal nak mohon rumah !!

    ReplyDelete
  8. tengok mulut pun mmg jenis kuat makan puki...ini mesti penyokong kuat umno...

    ReplyDelete
  9. melayu dan ngentot free berpisah tiada.

    ReplyDelete