KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 18 November 2014

PEMBULI JALANRAYA INI SUDAH KENA CEKUP DENGAN POLIS


Pembuli jalan raya yang meludah ke cermin, rosakkan sebelah pengelap cermin dengan membengkokkannya sebuah kereta kepunyaan seorang wanita di Jalan Subang Jaya USJ - Shah Alam semalam telah, ditahan oleh polis.

Difahamkan lelaki itu ditahan kira-kira tengah malam tadi di kediamannya di Subang Jaya untuk membantu pihak polis dalam menjalankan siasatan.

Timbalan Ketua Polis Daerah Subang Jaya , Superintendan Tan Ah Chua mengesahkan seorang lelaki bangsa Cina berusia 58 tahun itu telah ditahan.

Polis menahan suspek yang kemudiannya dibebaskan dengan ikat jamin sementara menunggu siasatan di bawah Seksyen 427 dan 506 Kanun Keseksaan.

Pertuduhan mengikut Seksyen 427 adalah melakukan kerosakan dengan membawa hukuman dua tahun penjara atau denda atau kedua-duanya, manakala tuduhan ugutan jenayah di bawah Seksyen 506 juga membawa penalti yang sama jika di sabit kesalahan.


Tahniah dan Syabas diucapkan kepada PDRM atas tindakan pantas menangkap dan menahan pembuli jalanraya yang tidak bertimbang rasa ini.

23 comments:

  1. biar adil..kalau kiki pun kena denda khidmat masyarakat..harap laki ini pun sm....

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillaah...
    harap dikenakan tindakan sewajarnya

    ReplyDelete
  3. Kalau dia sewa shafee abdullah yg pakar spin tu, ada harapan hakim pening.

    ReplyDelete
  4. Taniah PDRM 2. Syabas PDRM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PDRM xludah.. xkencing.. xberak dulu ke..
      kat atas kepala lelaki tua manco bangsat warga M'sia tu..?

      Delete
  5. Lidah keling...siapa tak kenal....ha3

    ReplyDelete
    Replies
    1. sybs pdrm dats kecekpn mngkp melaun ni. hrp mhkamh mnjatuh hukmn pnjara bukn saja denda supya mjdi pngajrn kpd melaun ni juga masyrakt yg ingin jdi gengstsr taik kucing.

      Delete
  6. mintak omakkau exposekn no kereta pembuli ni. dgn jelas. bila kami jupa kereta pmbuli ni djln rya bolhlh hon. nk tgok ap tindknnya. klu dia turn kmi alm standby nk sapu ngn paper spray.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nombor plet keretanya Honda CRV W2202B, jangan lupa hayun dgn setereng lock ye...

      Delete
    2. Ok kita kasi ludah muka dia..lps tu kita mop beramai ramai...

      Delete
  7. CINA DAP MEMANG CELAKA!!

    cina dap dah makin kurang ajar skrg!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau silap, ini cina MCA yg nak join Perkasa tu.

      Delete
    2. MCA dan Gerakan ada lagi ka? Tolong jawab !!!!

      Delete
  8. Minta siarkan maklumat terperinci mengenai lelaki ini sebagaimana yang sebagaimana yang telah dibuat ke atas Kiki.

    ReplyDelete
  9. Harap2 lelaki ini cuma diambil tindakan khidmat masyarakat sahaja-kiki pun dulu telah bertindak lebih teruk lagi-harap bertindak adil-

    ReplyDelete
  10. Dakwa je cina ni igat malaysia x da undang2..syabas pdrm.

    ReplyDelete
  11. Umur dah nak masuk 60! bawa-bawaklah berubah, kalau dia masa muda-muda dulu, macam manalah agaknya, Mesti garang macam tailongg!

    ReplyDelete
  12. Nasib baik kena ke org puan tu, kalau kena kat aku kurang ajar mcm babi ni.. Sah aku sembang dlm jamban taik, ingat jln raya ni hok mok bapok dia sekor basa bangang..

    ReplyDelete
  13. Aku pun kena masa parking kat Pantai Morib tu hari..Cuba dia buat depan aku.. X tau nak ckp jadi apa..mst bertikam punya..belakang berani lar

    ReplyDelete
  14. Klu kiki kena denda rm5000 sbb dia wanita...ini cina bangsat muka kominis kasi kaw2 punya denda biar dia reti bahasa sikit malaysia ni punya undang2 biar ia jd tauladan bg pembuli lain

    ReplyDelete
  15. Adakah cina sebelum ini begitu berani dan baidab?
    Adakah mereka merasakan setwlah DAp menang besar,DAP dah perentah Malaysia?
    kat selangor dan penang ,memang ya,mereka berkuasa. Tapi sendiri mau ingat. Makaysia,melayu masih berkuasa.
    Dalam Pru 14 nanti DAP yang menerima nasib seperti MCA. Tanpa undi melayu, DAP jangan berharap untok mwngekalkan kerusi yang ada.

    ReplyDelete
  16. Semua kanak rakyat Malaysia mesti bermula belajar tatasusila selama 3 tahun.Kemudian baru perrgi sekolah betul. Yang tua ini kurang ajar hantar ke sekolah tata susila. di samping terima hukuman secara wajib.Kadang kadang mereka mabuk, lagi teruk, di Malaysia orang mabuk &, hayal dadah senang lepas. Untuk kebaikan semua mereka yang di dapati kurang ajar ini hendak di adakan ujian cergas minda sebelum di bagi lesen sekali lagi.

    ReplyDelete