KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 28 November 2014

JOKOWI ARAHKAN SEMUA KAKITANGAN AWAMNYA HANYA MAKAN MAKANAN TARAF JALANAN KETIKA BERMESYUARAT ... JOKOWI SELANGOR BILA LAGI NAK KELUARKAN ARAHAN??????




Indonesia has ordered officials to eat local street food at meetings instead of fancy foreign fare and stop holding lavish parties, the latest moves by the new government to crack down on bureaucratic excess.

Snacks such as cassava, steamed corn and yam cakes should be served at official gatherings and the number of guests invited to bureaucrats' parties should be limited to 400, a minister said.

President Joko Widodo, who took office last month and is known as a modest figure from a humble background, has made reining in official spending and trimming back the graft-ridden nation's bloated democracy a key goal.

He has slashed travel and meeting budgets for next year, and last week sought to lead by example when he flew economy class to Singapore for his son's graduation, winning widespread praise online.

Announcing the latest moves late Thursday, Yuddy Chrisnandi, minister for bureaucratic reform, ordered officials to "stop anything that is excessive".

He said that gluttonous officials were at risk of developing high cholesterol and high blood pressure, and that buying local snacks would help Indonesian farmers.

Chrisnandi said that the rules on food would be applied in all ministries and government offices from December 1. Those who broke them would face sanctions such as demotion or a postponement of bonus payments, he added.

The energy ministry, which is seeking to clean up its image following recent corruption scandals, has sent out a list of permitted foods and has ordered drinks to be limited to coffee, tea and water.

The ban on lavish parties, due to come into effect early next year, is aimed at private functions held by high-ranking officials, which are often vast affairs at luxurious hotels.

Chrisnandi said such events "created an impression of inequality".

"There are high-ranking government officials organising weddings for their children, inviting thousands, causing traffic jams." – AFP



ULASAN OMAK KAU:-

Pemimpin yang begitu obses dengan cara kerja dan gaya hidup Jokowi tidak mau keluarkan arahan ke?  Tak kan sekadar arahkan SUK keluarkan surat tegah beri cenderahati sudah dikira hebat ... alang-alang nak ikut pastikan ikut betul-betul... jangan ikut separuh-separuh.

Sepatutnya makanan yang dihidangkan di cafe DUN Selangor hendaklah yang taraf yang dijual diwarung-warung jer ... itu sebagai permulaan .. lepas itu di ikuti dengan semua majlis yang dihadiri Azmin Ali baik rasmi maupun tidak rasmi terutamanya anjuran parti.

Begitu juga nanti jamuan Rumah Terbuka Hari Raya Aidil Fitri .. Apa macam????  Ada berani ke???

33 comments:

  1. Tak elok buat macam ni kat azmin tu, nisya..... Kasihanilah dia, nisya.... Kita ni hidup hanya di alam maya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR memecat Khalid pada Ogos lalu selepas gagal hadir pendengaran jawatankuasa disiplin tentang perjanjian penstrukturan semula air di Selangor, penyelesaian hutangnya dengan Bank Islam dan projek Lebuhraya Kinrara-Damansara (Kidex).

      Delete
  2. Kalau bab melaram, Jokowi jangan mimpi la nak celen Haji Najib.. Tengok PM Mesia, ada rantai emas lagi.. Huhu..

    ReplyDelete
  3. arahn bjimt cermt bukn stu pkra yg pelik dn sukr utk dprktikn.bgi sktor swm dh lma arhn dprti ini dlksanakn. dmna kos stu kpla utk msyuart rm3 dn air minumn dbuat sndri atu instant drink. bgtu jga kos mkn tgh rm6-8 sja. olh itu x mjdi msalh kpd ktjaan n.selgor nk brbuat demikian demi myahut seruan omakkau yg x sudh sudh memperli PR sdgkn puak ln bmhrajalela srta mbzir mgunakn wng rkyt dlm myediakn mkn/mnum stu stu progm x dikesah pn olh omakkau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap Ayam The Great28 November 2014 at 16:37

      Dia tulis ARAB! Sekali, syair daa... Kah kah kah

      Delete
    2. Iya da....dia tulis Arab da

      Delete
  4. Tengok kaki la..cuci longkang,terjun lori sampah pun sanggup...makan nasi dengan kicap pun bila bila masa boleh la...ini jokomin la ...

    ReplyDelete
  5. 2.[61] (samb)
    Dan mereka ditimpakan dengan kehinaan dan kepapaan, dan sudah sepatutnya mereka mendapat kemurkaan dari Allah. Yang demikian itu ialah disebabkan mereka kufur (mengingkari) ayat-ayat Allah (perintah-perintah dan mukjizat-mukjizat yang membuktikan kebesaranNya);
    AL QURAN

    ReplyDelete
  6. Sabar2 lay. beri Azmin masa. In Shaa Allah akan tiba masanye nnt keserdahanaan menjadi amalan rutin kerajaan Selangor. Yg penting bagi sokongan. Jgn ashik kritik tapi tak bagi solusi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit gaji puloh2 ribu tu buat ape kalu kita plk kena bg solusi

      Delete
  7. Aku harap Azmin jangan ikut Jokkowi tentang makanan ni,Kita makan makanan mewah,makanan jalanan ni kita hidang untuk Omak kau dan geng2 sahaja,biar padan dengan muka dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu halal apa salahnya bg kat kami. K
      Tapi klu bagi gambar azmin kami tak nak sbb sesen pun tak bg pekdah kat kami

      Delete
    2. PKR memecat Khalid pada Ogos lalu selepas gagal hadir pendengaran jawatankuasa disiplin tentang perjanjian penstrukturan semula air di Selangor, penyelesaian hutangnya dengan Bank Islam dan projek Lebuhraya Kinrara-Damansara (Kidex).

      Delete
  8. sabrlh mb azmin ini dugaan yb. tpi ykin dn pcaylh jka yb ikhls mlksankn sesautu krja dmi rkyt. Allah x memprsiakn usaha dn doa yb. stu msa mereka akn sdr niat murni yb slma ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak betul la.
      Kentut bau wangi.....

      Delete
  9. Omak Kau, udah udah ler tu nak pekena YB Azmin....
    Bersihkan hati dan jiwa...tidak nnt muka Omak Kau yg manis nampak cepat tua dan seram mcm isteri haramjadah tu...

    Tak ada org nak berkunjung kesini lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keh3 nasihat anak buah azmin. Kentut pun bau wangi

      Delete
    2. KALAU ADA SESIAPA NAK PUJI AZMIN SETINGGI LANGIT ATAU SEHEBAT GUNUNG, BUATLAH BLOG SENDIRI. TAK ADA SESIAPA PUN YANG NAK MARAH.....

      Delete
    3. Azmin makin lama makin ke laut...nak benci UMNO tapi sokong Azmin...seolah-olah x suka terbang tapi beli kapal terbang...appa daaa...Wahai Azmin, niat dihati xnak berpisah, apakan daya jodohhh tiadaaa

      Delete
    4. PKR memecat Khalid pada Ogos lalu selepas gagal hadir pendengaran jawatankuasa disiplin tentang perjanjian penstrukturan semula air di Selangor, penyelesaian hutangnya dengan Bank Islam dan projek Lebuhraya Kinrara-Damansara (Kidex).

      Delete
  10. mcm haram jadah omakko

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR memecat Khalid pada Ogos lalu selepas gagal hadir pendengaran jawatankuasa disiplin tentang perjanjian penstrukturan semula air di Selangor, penyelesaian hutangnya dengan Bank Islam dan projek Lebuhraya Kinrara-Damansara (Kidex).

      Delete
  11. Aku cukup kesian kat Omakkau.....sifat dengki dan irihati dgn azmin cukup tebl. Muhasabah lah diri....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh nuar muhasabah diri dulu. Dah tua , berentilah gunakan korang utk jadi mb

      Delete
    2. Omak kau marah sbb srpatutnya kak wan sorang yg layak jadi MB sebab itu keputusan parti. Yg dia terima buat apa. Kesian kak wan tak dpt jd mb

      Delete
  12. Azmin tu munafik...cakap putar Alam melanggar arahan parti buat kerja senyap senyap utk jatuhkan orang.klau ko orang nk sokong pemimpin munafikun sokonglah...kita orang tak nk sbb kat akhirat kena jawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni mcm malaikat la
      Pandai kata org lain munapik

      Delete
  13. salam,
    semurah mana makanan walaupun makanan jalanan tetapi tinggi harganya kalau makanan ditujukan pada kakitangan awam kalau tak kenapa berebut nak dapat tenders namun yg lebih mudah dapat pasti ada saudara dalam kerajaan. siapa tak kaya raya kalau dapat tenders kerajaan tak pandai masak pun tak apa semua boleh beres asal tenders dapat.

    ReplyDelete
  14. Aku rasa makan atas tikar mengkuang pada majlis rasmi kerajaan lagi up dari jokowi. Lauk pula rebung sama pucuk ubi cicah kicap cap ayam. Opahkau!! jangan lebih2 sangat. Satu hari kamu akan berubah menjadi penyokong kuat Azmin Ali, tanda posting saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pulak ingat pesan saya. Hari ini ketika kentut dia masih wangi, ke hulu hilir ko membontotinya. Satu hari selepas pru14 bila umno mengambil alih Selangor, ko akan menjadi penentangnya yg lebih teruk drp omak kau. Ingat perkataan saya

      Delete
  15. Biarlah omakkau nak cakap apa ini blog dia...yang ko orang jelajah satu Selangor cari salah orang buat tuduhan melulu tanpa bukti lagi kerja celaka...

    ReplyDelete
  16. Setuju. Kalau nak puji azmin tinggi langit buat ler blog sendiri. Tak sapa pun nak marah

    ReplyDelete
  17. Ulang siaran!!!

    PKR memecat Khalid pada Ogos lalu selepas gagal hadir pendengaran jawatankuasa disiplin tentang perjanjian penstrukturan semula air di Selangor, penyelesaian hutangnya dengan Bank Islam dan projek Lebuhraya Kinrara-Damansara (Kidex).

    ReplyDelete