Tuesday 25 November 2014

AKHIRNYA PRESIDEN MIC AKUI BELIAU SEORANG PEMIMPIN YANG SATU SEN TIDAK BERGUNA SEBAB TIDAK MAMPU TANGANI ISU TEROKA TANAH HARAM CAMERON HIGHLANDS?????



Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Datuk Seri G Palanivel mengakui kewujudan dan mengenali dalang yang terlibat dalam penerokaan tanah secara haram di Cameron Highlands tetapi tidak boleh “bercakap banyak”.

Aktiviti haram itu terdedah luas baru-baru ini bila berlaku bencana banjir kilat berlumpur dan tanah runtuh di kawasan tanah tinggi itu.

Palanivel, Ahli Parlimen Cameron Highlands, berkata walaupun mempunyai bukti bergambar beliau tidak boleh “bercakap banyak” atau mendedahkan lebih banyak mengenai perkara itu.

"Dulu, kira-kira 20 tahun lalu, Cameron Highlands kawasan terpelihara. Tidak ada penerokaan tanah haram.

“Pertanian cukup baik. Petani mengusahakan pertanian menguntungkan. Mereka eksport hasil ke Singapura dan negara-negara lain pada nilai hingga RM2 bilion.

"Tetapi sekarang sesuatu berlaku. Saya masih tidak dapat mengawalnya," katanya di Cameron Highlands hari ini.

Beliau sebelum itu menghadiri Mesyuarat Khas Bencana Banjir Kilat dan Tanah Runtuh Cameron Highlands yang dipengerusikan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin di Pejabat Daerah dan Tanah Cameron Highlands.

Palanivel berkata Persatuan Pekebun Sayur dari masyarakat Cina di sini juga membuat aduan kepadanya mengenai ada pihak tertentu yang bertindak menarah bukit.

"Mereka selalu mengadu kepada saya bahawa bukit dirosakkan. Ada 'sesuatu di sebalik sesuatu'. Saya tidak boleh dedahkan terlalu banyak.

"Saya ada beberapa gambar, tetapi saya tidak boleh cakap banyak mengenainya. Mereka lakukan kerja haram. Ini berlaku 10... lima tahun lepas," katanya.

Palanivel berkata beliau akan mengutus surat kepada Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah untuk mengadap memberi penjelasan berhubung situasi di Cameron Highlands.

"Baginda tidak marahkan saya. Saya berada di sini Selasa lepas... ," katanya.

Pada 20 November, Sultan Ahmad Shah bertitah baginda akan bertemu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk membincangkan tentang bantuan kerajaan persekutan kepada kerajaan negeri dalam membanteras masalah pendatang tanpa izin di Cameron Highlands.

Baginda turut menzahirkan rasa dukacita terhadap laporan akhbar kononnya Cameron Highlands ditawan 30,000 pendatang tanpa izin warga Bangladesh.

Menurut baginda hal itu tidak benar sama sekali.

Kejadian banjir lumpur dan tanah runtuh di Kampung Raja, Pekan Ringlet dan Lembah Bertam di Cameron Highlands pada 5 November lepas, mengakibatkan lima kematian dan lebih 90 mangsa daripada 28 keluarga dipindahkan ke pusat pemindahan. – Bernama



KATA ADA BUKTI BANYAK TETAPI TIDAK BOLEH DEDAH SIAPA DALANGNYA .. SETAKAT INI TIDAK NAMPAK PUN SEKELUMIT BUKTI YANG BELIAU DEDAHKAN KEPADA UMUM.

APA YANG DIA TAKUT SANGAT SAMPAI TIDAK BERANI NAK DEDAHKAN BUKTI SEDANGKAN KINI PERSEPSI RAKYAT MENGATAKAN DIRINYA GAGAL SEBAGAI MENTERI DAN AHLI PARLIMEN UNTUK HALANG KERJA-KERJA TEROKA TANAH SECARA HARAM DI CAMERON HIGHLANDS.

MORALNYA, JELAS BELIAU SEBAGAI ORANG NOMBOR SATU MIC MEMANG SATU SEN TIDAK BERGUNA .. TIADA KEMAMPUAN, KEKUATAN DAN KEBERANIAN UNTUK PELIHARA KEBAJIKAN RAKYAT.

JALAN YANG TERBAIK ....  BERUNDUR TERUS DARI POLITIK DAN MIC TUTUP KEDAI BUBAR SEBAB KEWUJUDAN TIDAK MEMBERI MANAFAAT LANGSUNG KEPADA NEGARA DAN RAKYAT ... SUDAH TIDAK LAGI RELEVAN.

9 comments:

  1. 2.[38]
    Kami berfirman lagi: “Turunlah kamu semuanya dari syurga itu! Kemudian jika datang kepada kamu petunjuk dariKu (melalui Rasul-rasul dan Kitab-kitab yang diturunkan kepada mereka), maka sesiapa yang mengikuti petunjukKu itu nescaya tidak ada kebimbangan (dari sesuatu yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita”.

    AL QURAN

    ReplyDelete
  2. Bukti banyak kau dedahkan laa mat legam- tak kira laa raja gopal ker anak badak ker- dasar umno parti celaka dan merosakkan negara

    ReplyDelete
  3. Saya pun mau cadang kasi itu perkeja asing tanpa permit jadi pekerja mungkin boleh "disahkan" atau dibenarkan terus kerja. Sebab kekurangan pekerja kebun kat Kameron. Cam ni lah nasib kita. Masuk dulu lepas tu sahkan, taraf UNHRC, surat beranak sementara. Sampai bila nak selasai. Nak tunggu kat PAU banyak muka Bangla, Nyamar, Suluk baru nak tindak sebab periuk nasi dah di ancam.

    ReplyDelete
  4. Ini Keling banyak pandai bikin silap mata. Bila jalan malam, nampak baju, seluar dan gigi saja berjalan. Kaki bodek, cucuk, wayang, minum samsu, makan sirih, curi mempelam pun ini bangsa ada kepakaran. Huhuh.

    ReplyDelete
  5. x dinafikn ape yg dkatakn olh mp ini. dsbnrnya byk rhsia trsmbuyi di desbalik. cerita penerokaan tanh hsrm dcmronhglnds ni yg mlibtkn scara totl puak2 org kuat bn dn vvip yg mjdi dalng. klu mp ini dedhkn dh psti nasib bliau dhujng tanduk x psti hidup atu poceek. wluapa pn mp msyi ad pnderiaan demi kpentgn rkyst yg tlh ttkotbn skibt kerakusn mnusia byopeng binatng ini.

    ReplyDelete
  6. Hahaha....
    Bagaimana nak dedahkan dalang kalau dalangnya lagi berkuasa. Tiada kerajaan tak tahu kecuali sengaja dirahsiakan perbuatan mrk sebab yg berkuasa bukan kerajaan lebih pada kroni yg mengaut kekayaan negara utk kekayaan mrk tanpa pedulikan apa akan belaku pada negara atau rakyatnya. Jadi marilah kita berubah utk ubah negara kita utk kebaikkan bersama.

    ReplyDelete
  7. Hidup umno..melayu mampos.

    ReplyDelete
  8. Kita Rakyat Malaysia mempunyai kuasa memilih sesiapa sahaja untuk memegang amanah mentadbir negara dan mengurus harta hasil buminya. Ayuh Rakyat Malaysia. PRU 14 nanti, kita kuburkan pemimpin kolusi dan korupsi.

    ReplyDelete
  9. Kuburkan najeebul dan ruusmahatul serta konco konco mereka.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...