Thursday 20 November 2014

PEMANDU TEKSI YANG TAMPAR MUKA WANITA INI DIDENDA RM1,000 ATAU DUA BULAN PENJARA JIKA GAGAL BAYAR DENDA.




Seorang pemandu teksi yang didakwa menampar dan mencubit seorang pekerja wanita syarikat insurans, didenda RM1,000 oleh Majistret Kuala Lumpur Mahkamah hari ini.
 
Majistret Nuraminatul Mardiah Mohd Noor mengarahkan Chong Kim Fah, 48, dipenjara dua bulan sekiranya gagal membayar denda itu, laporan The Star hari ini.
 
Majistret menjatuhkan hukuman itu terhadap Chong selepas mengaku bersalah menyebabkan kecederaan terhadap Tan Yun Ceat, 26.
 
Chong didakwa menyebabkan kecederaan terhadap Tan dengan menampirnya di Jalan Angkosa off Jalan Nagasari pada kira-kira jam 7.40 pagi 17 November.
 
Noor Svetlana Mohd Noor Nordin bertindak sebagai timbalan pendakwaraya manakala peguam Khairull Amin Abdullah mewakili Chong.
 
Menurut laporan polis Tan, kejadian itu berlaku ketika dia sedang memandu dari Bandar Menjalara ke Jalan Raja Chulan pada 17 November.
 
Menurutnya, dua buah kereta yang diparkir di kedua-dua belah jalan raya dan ketika dia memandu ke hadapan, sebuah teksi menuju ke arahnya dari arah bertentangan.
 
Pemandu teksi itu membunyikan hon padanya dan apabila dia enggan bergerak, pemandu teksi itu didakwa merempuh keretanya. Pemandu teksi itu keluar dari kenderaannya dan menamparnya.
 
Tan menyiarkan gambar yang menunjukkan bibirnya berdarah selepas kejadian tersebut dan tersebar dengan meluas di internet.

4 comments:

  1. Yang double parking selamat ....cilaka betul mentaliti mementingkan diri menyusah orang lain

    ReplyDelete
  2. Tak pasal2 hangus seribu...bengong

    ReplyDelete
  3. Haktuihhh

    ReplyDelete
  4. macamni driver teksi pun ada...
    takut naik teksi camni...
    penumpang banyak soal nanti penumpang yg kena...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...