KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 25 November 2014

AKHIRNYA TERBUKTI JUA KEMALANGAN JALANRAYA BERLAKU BERPUNCA DARI NO PLAT TIDAK IKUT PERATURAN DAN DI UBAH SUAI????




Sebelum ini kata-kata kurang cerdik yang menjadi bahan ejek oleh Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) bahawa tujuan ops khas cermin gelap dan no plat pendaftaran kenderaan tidak ikut ukuran dan di ubah suai adalah antara punca menyebabkan kemalangan jalanraya.

Apakah kemalangan yang berlaku petang tadi jam lebih kurang 3.50petang di Batu Buruk Kuala Terengganu membuktikan akan kebenaran kata-katanya???.. Difahamkan tiada kehilangan nyawa berlaku.

Sebab itu jangan terlalu awal dan cepat mengejek .. Nah!!! patutkah yang mengejek dan mengkritik harus telan balik kata-kata mereka?????

Satu kemalangan di antara sebuah kereta jenis Nissan GTR melanggar Honda Jazz telah berlaku di depan stesen minyak Petron di Batu Buruk Kuala Terengganu berhampiran Hotel Permai Inn sebentar tadi.

Punca kejadian dikatakan bermula kereta Jazz mahu membuat pusingan U di depan stesen minyak tersebut sebelum dirempuh kereta sport Nissan GTR dari simpang 4 lampu isyarat Batu Buruk menghala ke Kuala Ibai yang tidak sempat mengelak dan melanggar kereta Jazz itu.

25 comments:

  1. Depa bawak laju melulu apasai plet yg hang salahkan ...akai ada ka...

    ReplyDelete
  2. 2.[46]
    (Iaitu) mereka yang percaya dengan yakin bahawa mereka akan menemui Tuhan mereka, dan bahawa mereka akan kembali kepadaNya.
    AL QURAN

    ReplyDelete
  3. Ketua pengarah mana tu yg kata no plat yg menyebabkan peningkatan kemalangan...MMG BANGANG

    ReplyDelete
  4. Depa bawak laju melulu apasai plet yg hang salahkan ...akai ada ka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnya ko ni...

      Delete
    2. mung xtau benda satu !!
      aaa.. berat nananggg !!!
      baru turun dr planet of the apes ko mung nie...??

      Delete
  5. Kalau yang atas sekali itu langgar anak atau sesiapa saja, boleh baca nombor nya ? Nasib anda baik, laporan polis boleh cari kereta tersebut kerana "rare" di Malaysia... pun susah hendak di saman..

    Yang bawah dia itu, asyik menjekilkan mata baca no plat di atas, dua-dua laju, lumba konon... akhir nya, memang no. plat yang salah !

    he..he..he.. dua-dua tiada no. siri lesen memandu...

    ReplyDelete
  6. Pengarang ni otak rosak ke? GTR bawa laju2 dan jazz yg lalai buat u-turn tp nak salahkan nombor plat? Betol bangang.
    Ketua pengarah pun x berani tangkap org menteri yg pakai nombor plat yg bengkok2. Cakap pengarang ni? Bodoh saja

    ReplyDelete
  7. Hang pa tgk la.. no plat 2 bjk keta.. tu.. omakkau andai kan je apa yg pengarah jpj tu kata.. itu pn susah nk faham doh.. btul la..anon 18.33 aka 18.53..

    ReplyDelete
  8. So, apa kena mengena kemalangan ini dgn plat no? Bengong ke apa pengarang ni... totally damn stupid...

    ReplyDelete
  9. Omakkau perli org yg mengata kemalangan berpunca sbab no plat...anon 19:58 xfhm kronologi kes

    ReplyDelete
  10. salam,
    omak kau saudari telah guna kata2 yg tak betul sebab betul ke no.plate yg puncanya berlaku kemalangan ini?????
    adakah kita bawa kereta tgk cemin dan no plate wantu memandu????
    waktu belajar memandu ada ke kita di ajar lihat no.plate dan orgnya melalui cermin???
    maka hanya org bodoh sj akan kata begitu !!!
    adakah saudari omak kau bodoh???
    maka tarik balik perkataan yg saudari gunakan sebab ini hanya akan membuat bloger2 semakin membenci saudari dgn pengetahuan yg kurang utk dipersetujui.
    kemalangan adalah kecuaian pemandu yg suka bawa laju dan lalai melihat sekeliling sebelum membuat sesuatu pusingan atau lengcungan keluar msk selekoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru kluar gua ekk? Kesian panjang2 karang ayat tapi tak pham sarcasm...

      Delete
    2. Bukan penulis omakkau yg bodoh, awak yg bodoh x tau isu semasa. Pegi baca balik suratkhabar psl apa kata pengarah jpj tentang num plate n cermin gelap. Kesian nak cakap org bodoh diri sdri yg bodoh. Satu malaysia dah tau psl isu ni. Apa yg omakkau cuba nak bgtau adalah dia nak perli secara harafiahnya. Adoi kesian baca komen2 korang ni yg x tau psl isu semasa.... siap tulis karangan tu konon nak ceramah... padahal fakta dah salah... adoi memalukan nasib baik anonymous kalau x mesti malu x tau nak letak mana muka....

      Delete
  11. Kpd yg tak faham kenapa tuan tanah kaitkan kemalangan dgn nombor plet...mungkin mereka2 ni baru keluar dari gua..

    ReplyDelete
  12. Hampa semua macam ale uto la, asyik dok layan janda sangap ja, apa cerita....

    ReplyDelete
  13. Tuan tanah menyindir la buduss, tak paham juga lagi baik gi mampos

    ReplyDelete
  14. MJ ka tuan tanah ni , ni sudah bagus

    ReplyDelete
  15. Woi sapa2 yg bangang sgt nk paham kata2 sindiran..omakkau perli la bodoh!!! Susah sgt nk paham ka kata2 sindiran??? Dasar otak lembu amngok korek juba jilat jari sendiri...beballl!!!

    ReplyDelete
  16. Ramai yg x faham sarcasm rupanya.. Ker jenis yg x cakna isu semasa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. X faham lawak sarcasm n baca surat khabar baca bab artis je ni dorang ni. Isu semasa hal berkaitan x baca. Pastu menyalak serupa anjing kurap nak maki omakkau.

      Delete
  17. Ale uto korang semua.hahaha

    ReplyDelete
  18. La kesian betul orang yg mengeji penulis omakkau ni. Korang ni sah TAK BACA SURATKHABAR... selak suratkhabar baca bab ARTIS je kot.... 1 Malaysia dah tau yg pengarah JPJ kata kemalangan kat Malaysia berpunca daripada plate num n cermin gelap. Omakkau ni troll balik la kat JPJ... hadoi kesian dowh tgk korang yg kutuk n maki penulis omakkau ni. Shuhh shuhhh p google balik psl isu num plate n cermin gelap ni. Bangang bertingkek-tingkek... dok malaysia tapi isu semasa pun xtau.... tak paham lawak sarcasm jgn baca blog lain kali....

    ReplyDelete
  19. Hahahahaa....kesian sgguj manusia x ikuti isu semasa pastu buat2 bangang pndai. Kalau x tau hjg pgkl crita xyah komen la.

    ReplyDelete
  20. huhu geli hati baca komen org xskolah ni dulu masa skolah tdo bila besar dah bangang bodoh lg tu sindir mankok x update isu semasa ke

    ReplyDelete