KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 18 November 2014

3 FOTO MURID-MURID SEKOLAH MAIN AIR BANJIR TANPA DIPEDULIKAN PARA GURU.


Lokasi kejadian katanya ialah Sekolah Kebangsaan Padang Midin, Kuala Terengganu ... persoalan dilontarkan .. dimanakah tanggung jawab guru-guru ketika berlakunya peristiwa ini???? .. Menampakkan seolah-olah murid-murid ini mendapatkan kebenaran dan restu dari pihak sekolah.

37 comments:

  1. Hari2 cekgu tido !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belajar mghormati,itu lebih baik dan diberkati

      Delete
  2. Cikgu gi tangkap ikang nok jadi nelayang, sok nanti bulih jadi presideng plop.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda Pasti?Menonjolkan diri sbg org pendek akal dan bodoh terpelar kedangkalan akal mengatasi segalanya.Kt perlu mengkaji kesahihan berita sebenar sebelum menjatuhkan hukuman @ bertindak. Jgn gopoh menghukum sblm mengkaji.

      P/s: mohon terasa bg penulis "Cikgu gi tangkap ikang nok jadi nelayang, sok nanti bulih jadi presideng plop" yg menulis diatas.

      Delete
    2. Anon 04:49
      Apa salahnya kalau cikgu pergi tangkap ikan aka jadi nelayan, salah kut mana cuba jelaskan nak lihat IQ kamu tahap mana, cerdik atau bengong.

      Delete
  3. adakah perkara ini terjadi dalam tempoh waktu persekolahan??????? so jangan mudah menilai melalui mata kasar....

    ReplyDelete
  4. memang gini ke budak2 ganu???

    ReplyDelete
  5. kalau perkara ini terjadi di luar waktu persekolahan...PERSOALANNYA?? mana ibu bapa..knp lambat sangat ambik anak2???

    ReplyDelete
  6. Mungkin selepas waktu persekolahan. Kelihatan murid2 pakai baju sukan sekolah.

    ReplyDelete
  7. balik2 nak salahkan cikgu.......

    ReplyDelete
  8. Biasa laa tu kat sana-lagipun banjir sikit jer-kalau banjir besar pun tersangkut kat tembok jer-bgus guru2 kat sekolah ni-pendedahan kepada aktiviti luar utk anak murid-dpt kiranya jika guru2 sediakan paramedik jika ada murid tahun satu yg lemas

    ReplyDelete
  9. bior le bebudak nak main air......dah banjir...gambo atas tu nak tunjuk eviden kat ibubapa peil anak dorang yg dikatakan pijak semut pon tak mati...

    ReplyDelete
  10. UMNO KINI SELMAMNYA18 November 2014 at 16:39

    Dalam musim hujan dan banjir macam ni apa salahnya guru ambil masa sikit utk berada di sekolah lebih lama sikit andainya kes ni berlaku di luar waktu pnp bagi membantu mengawasi murid2 inilah guru masa kini lepas tugas hakiki dia anggap tanggunjwb dah lepas wlaupn berada dlm preskitaran sekolah tapi time nak tuntut itu ini semua nak dia jaga jangan sampai ada yg terlepas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape mak bapa xdatang awal anak mereka...nape nak salahkan guru? Guru xde kehidupan sendiri ke setelah seharian bersama murid. Otak letak kat buntut ke?

      Delete
    2. Saya lalui jalan susur depan sekolah ini jam 11.45 pagi tadi. Itulah gambaran sebenar yg berlaku, bukan diluar waktu persekolahan. Jam 1.15 t/hari air dah surut sedikit di pdang depan sekolah iaitu waktu saya ambil murid balik.

      Delete
    3. Cikgu pegi miting umno, mcm mana nak pikat ug..

      Delete
  11. Cikgu pun kalau boleh nak main sama, tapi dah jadi bapak org/mak org malu la.

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. Otak ahli umno terletak pada bontot saifool

      Delete
  13. Ini sudah bagus. Ini lah yg sepatutnya sebagai menyahut seruan kempen 1 murid 1 sukan. Penglibatan penuh dalam acara sukan renang atau renang berirama. Kah kah kah 3x. Budak 2 orang tu siap berenang depan bilik darjah lagi. Kah kah kah 3x

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe,...dalam silibus salah satu matapelajaran tahun 5 2015 ada silibus renang..sekolah takde kolam renang pun ada silibus renang....ni la masa nak praktikkan..hahaha..terlebih advance sudah.....

      Delete
  14. Dulu ke sekarang ke...guru tetap guru...jgn salahkan guru je...sape kita hari ini tanpa insan yg bergelar guru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guru apa ke bendanye, kalau ada bekas murid ada yg jadi mat rempit, hisap dadah, hidu gam dll tu

      Delete
    2. Ad murid ada yg jadi mat rempit, hisap dadah, hidu gam dll td bkn salah guru mangkuk didikan mak bapak mcm ko, dlu ko mls bljr ank ko pn samalah mn tumpahnha kuah kalau tak ke " mangkuk"!. Nk salahkan guru shj. Seolah2 24jam ank ko kt sekolah didikan hakiki ibu bapa ko nk letak kt mn ko dan siapa ko hr ni. Magkuk!!!!

      Delete
    3. Guru tak perlu ungkit dan bermegah dgn jasa mereka. Kerja awak mengajar dibayar gaji, bukan free atau sukarela. Itu tugas anda. Orang lain ada tugas lain pula seperti Polis, doktor, jurutera, kerani dan buruh am. Jika tiada mereka semua ni boleh ke guru buat semua kerja?
      Jawatan guru tak akan wujud tanpa proses permohonan, semakan dan tapisan, panggilan temuduga, urusan perkhidmatandan pelbagai lagi yg dikendalikan oleh pegawai & kakitangan bukan guru. Semua penjawat awam ada taggungjawab masing2. Itu pilihan kerjaya masing2.
      Guru jgn nampak dunia Sekolah semata2, jgn berfikir tahap pelajar sekolah. Buka minda, lihat dunia luar.

      Delete
    4. Anon 05:07 kamu butakah anak murid yg berjaya kerana dihantar ke pusat tusyen oleh ibu bapanya. Kalau nak harapkan guru sekolah, hancus. Bahasa buruk kamu itu melambangkan kamu mendapat didikan emak bapak yg buruk adabnya.

      Delete
    5. Anonymous19 November 2014 15:35
      ramai di luar sana yang tidak menghantar anak2 mereka ke pusat tuisyen lantaran kesempitan hidup..namun masih boleh berjaya..
      kalau benih molek, campak bukit jadi gunung, campak laut jadi pulau...

      Delete
    6. Setuju dgn anon 16:35
      15:35 tidak semua yg berjaya hari ni spt yg kamu anggap dan perhatikan pokoknya jgn terlampau menyalahkan org lain masing2 ibu bapa harus mendidik anak2 ats tgjwb kt sbg ibu bapa. Itu yg agama anjurkan kpd manusia. Jgn salahkan masyarakat . Tak perlu nk membandingkan tugas 11:56 semua org ad tanggungjawab utk bgnkan agama bangsa dan masyarakat hentikan tuduh menuduh jadikan pglmn ni sbg iktibar bkn berpecah belah.

      Delete
  15. Salah umno. Negeri terengganu kerajaan umno perintah.

    ReplyDelete
  16. Bdk 2 org tu siap kuak kupu2 la gamaknya ..bukan main seronok lg.... tp satu nk tnya..sapa pulok yg amik gambar suasana banjir tu..xkan bdk2 kecik sek rendah bwk hp kot ke sek.. ni msti cikgu atau kakitgn sek yg punya keja ni... tp apa2 comey gmbr bdk dua org yg tgh syok berenang..hihihi..

    ReplyDelete
  17. Yg komen mcm2 kt ats sbnrnya xdpt mrasa suasana semacam ni dlu2. Kah..kah..srnok nya bdak2 tu dpt main ai

    ReplyDelete
  18. apabila berlaku banjir yang mengejut, cikgu2 terpaksa selamatkan apa yg patut seperti buku2 serta dokumen2 penting yang ada..mana mungkin cikgu2 yang tak seramai murid mampu utk menjaga semua murid?..so jgn pandang negatif sgt..anak2 murid zaman skarang mana paham bahasa...cikgu2 di sekolah mana ada pembantu mcm doktor yang dibantu oleh jururawat dan pembantu perubatan..harap komen la dgn lebih matang..bukan membabi buta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alasan taraf kangkung tu, mu ingat kita tak tahu.

      Delete
    2. Anonymous19 November 2014 01:56
      apa yang anda tahu mengenai pendidikan dan pentadbiran sekolah?...
      mohon sedikit pencerahan...

      Delete
    3. Jgn lh manja sgt....rkyat malaysia hri ni terlalu manja....sampaikan mkan pds sikit pun buat laporan polis. Jd lh warganegara yg aktif, cergas dan hebat . Klu setakat main banjir mcm tu pun kita dh riuh rendah , alangkah lembutnya rakyat malaysia hri ni

      Delete
  19. Let kids be kids...... bila lagi.... bukannya selalu.... kita dulu lebih lagi....

    ReplyDelete