KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 20 November 2014

PAMPASAN RM2.6 JUTA KEPADA BEKAS PEMBANTU TSKI ADA UNSUR-UNSUR SALAH GUNA KUASA KATA AZMIN ALI.



Menteri Besar Azmin Ali berkata jelas wujud salah guna kuasa terhadap pemberian pampasan RM2.6 juta daripada Menteri Besar Selangor Pemerbadanan (MBI) kepada bekas pembantu pendahulunya Tan Sri Khalid Ibrahim.

"Ya, terlalu jelas wujud salah guna kuasa bukan sahaja dari segi jumlah malah proses pemberian pampasan.

"Penyaluran ganti rugi kepada lapan orang ahli lembaga MBI itu dilakukan serta merta dan ia jelas meragukan," Azmin dipetik sebagai berkata selepas Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES), di Shah Alam, hari ini.

Sinar Harian juga melaporkan, “penyelewengan” pengurusan terdahulu MBI “sangat ketara” dan bukan sahaja membabitkan nilai pampasan malah proses pembayaran juga.

Sementara itu, harian itu juga melaporkan Azmin sebagai menegaskan, jika siasatan jelas mendapati perkara itu melanggar peraturan dan salah guna kuasa pihaknya tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.

"Kita tidak akan sembunyikan fakta malah tidak akan berkompromi dengan salah guna kuasa.

“Semua perkara harus diselesaikan mengikut proses. Beri saya masa untuk selesaikan semua kemelut," beliau dipetik sebagai berkata.


SOKONG 101% JIKA BENAR BERLAKUNYA SALAH GUNA KUASA KASI DEDAH DAN AMBIL TINDAKAN UNDANG-UNDANG ... TIADA KOMPROMI.

19 comments:

  1. Replies
    1. benar bro anon 21.14 Salah UMNO sbb tingalkan negeri yg kaya kpd PKR. Cuba beri mcm kelantan takkan ada salah laku

      Delete
  2. esok azming nak angkat sumpah, malam ni transfer duit ke akaun semua tu. apa barang buat kerja malam2? omakaku dpt berapa ek???

    ReplyDelete
  3. Asalkan bkn parti umnonok, tetap dgn parti PKR..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya kamu orang yg sesuai untuk aku tanyakan...siapakah presiden kepada Pakatan Rakyat ?..telah banyak org yg berzikir "kami bertahaluf siasyi" maka hasilnya lahirlah "cahaya" yg kami namakan Pakatan rakyat...yg akan menghancurkan segala kezaliman sipemerintah.. apakah kamu juga terus "berzikir" sebagaimana para pemimpin dan pengikutnya..? didunia yg nyata tatkala aku tanyakan kepada kenalanku berbagai jawapan yg diterima..ada yg lucu..ada yg tak masuk akal..ada juga yg masih menanti jawapan dari para pemimpin yg sedang "bertahaluf siasyi" ..kamu pula bagaimana ..apa jawapmu ?

      Delete
    2. Ikut suka kau la.
      Aku tetap setia pada PKR.
      Kalu bagi balik kat yang sebelah sana, habis harta negari kena rembat.

      Delete
  4. wak ajer terkencing terberak dlm seluaq takut nak balas komen unknown.

    ReplyDelete
  5. Kurang asem doh....dpt duit ratus puluh ribu...colaka weiiii kalau ado saloh guna kek situ...ramai lg rakyat sgor 10....miskin wehhhhh....

    ReplyDelete
  6. Persoalan yg aku tanyakan bukanlah untuk memuaskan nafsuku ..bukan juga untuk menunjukkan aku lebih mulia dari kamu..tetapi ia berkait terus kepada syariat islam..masakan segerombolan manusia yg mengaku sedang " bertahaluf siasyi" demi sebuah niat yg benar..tidak mampu diangkat ketua dari kalangan mereka..pelik sungguh tabiat kamu..apa hukum dan natijahnya pada jln yg kamu pilih ini ? ya benar memang terdapat kezaliman dan kemungkaran yg diperbuat sipemerintah..salah satu sebabnya akibat terlalu lama ia berkuasa..tahukah kamu permasalahan pada perlantikan ketua adalah perkara yg paling utama dlm syariat islam dan ia adalah fitrah kepada hampir semua ciptaan Allahswt..dari kalangan manusia ..jin hatta ..sebahagian besar spesis binatang..lihatlah bagaimana urusan pelantikan ketua ini menjadi fitnah kepada para sahabat r.a..yg dilemparkan oleh golongan syiah dan munafik..lantaran dari para sahabat r.a tidak bertangguh tatkala wafatnya Baginda saw..demi kemashlatan umat islam..mereka memfitnahkan para sahabat r.a sebagai gila kuasa ..dan pelbagai fitnah yg jelik ..Pakatan Rakyat sudah lebih 8 tahun ditubuhkan..dimana ketua kamu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. knp perlunya kamu tahu wahai musuh? untuk mudah pihakmu menyerang? bukan aku tiada jwpan, ttp hrus di simpan.. lihat bagaimana kejayaan PR dapat menarik sokongan dan undian rakyat melibihi dr parti sipemerintah? bolehkah di gerakkan PR itu mencapai kejayaan i2 jika tiada ketua? jangan kamu nk bermain silap mata utk kamu kelirukan org yg xtahu.. apakah hanya dgn bontot syaiful shj PR blh mencapai kejayaan? apakah dgn pembunuhan Altantuya shj PR jd begitu hebat? kerana ad kepimpinan yg baik lah PR berjaya.. jgn disamakan dgn parti yg kononya ad pemimpin tp sbrnya dia dipimpin.. disenggol dpn pemerintah negara lain, siapa yg memimpin?

      Delete
    2. Ikut suka kau la.
      Aku tetap setia pada PKR.
      Kalu bagi balik kat yang sebelah sana, habis harta negari kena rembat

      Delete
    3. Apa punya jawapan ni..? aku tidak bertanyakan pada ketua khawarij PAS..atau ketua PgayR..mahupun ketua DAP cauvinis..yg aku tanyakan ketua Pakatan Rakyat .. Para pemimpin yg berkhianat itu..berjaya setelah ia membawakan kepada kamu khabar yg bercampur didlmnya..bersifat angan2..fitnah..adudomba ..prasangka yg buruk..yg membawa pada kerasnya lisan kamu dan jatuh sebahagian besar darinya ke dlm sifat kufur nikmat..sampai sekarang ada yg sangat percaya najib laki bini membunuh altantuya hanya bersandar pada akuan SD penyiasat persendirian..dengan sombong menolak pada lafaz sumpah yg bersandar pada Dzat Allahswt yg diperbuat najib ...tanyakan dirimu jika org "salah" sudah berani melafaz sumpah yg bersandar pada Dzat Allahswt yg Maha Berkuasa.. sedang dia boleh "menyelamatkan" dirinya dengan kuasa pemerintahan yg berada dlm genggaman..mengapa manusia yg digelar " anugerah tuhan" berpaling dari melafaz sumpah yg bersandar pada Dzat Allahswt yg Maha Adil..setelah ia mendakwa seluruh sistem perundangan hatta sedang " berkonspirasi" dan " memfitnahnya"..dlm pertuduhan liwat itu..apakah dia akan mendapat keadilan di jalanan ?..atau keadilan akan diperolehi melalui sistem perundangan di luar negara..termasuk di negara yg diperintah non muslim..atau dia akan mendapat keadilan melalui NGO2 dlm dan luar negara yg melindunginya ..bagaimana seorang yg " dizalimi".." difitnah"..sedemikian rupa tanpa sedikitpun ruang untuk "membela diri" ...kekal menolak untuk bersandar pada kekuasaan dan Keadilan Allahswt..hanya dengan melafaz sumpah..atau sememangnya dia merupakan salah seorang manusia yg songsang nafsunya ...

      Delete
  7. Aku harap benar Omak kau dapat mempertahan Khalid,jangan biarkan khaldi bersendirian ketika ini.Omak kau mesti cari jalan bagaimana isu ini bolih selesai supya tidak nampak Khalid yang silap.Biarkan petugas khlaid yang salah,katakan mereka memaksa kahlid luluskan bayaran tersebut,

    ReplyDelete
  8. Siasat sekali pasal gaji 1 hengget klaim elaun 15 juta.....omak ko bila nak terjah isu pegawai.atasan MPSJ dikatakan 6 pegawai jer kaum melayu dan 18 orang kaum cina....terjah jokowi pasal apa jadi lagu tu.....tahniah rakyat selangor

    ReplyDelete
  9. Yuuupppp, berkata benarlah walaupun ianya pahit !

    ReplyDelete
  10. bru kita fahm mods operandi pembntu dato khalid ni dlm kemlut pkr cpt2 letk jwtn dn klur parti rupanya ad udng dseblk mee. nk dptkn rm sbhgian rm2.6juta pmpsn.skrg sudh terng lgi bedulh mtk mb baru dptkn smula wang rkyt dri bliau dn kroni2 yg trlibt. itu eang rkyt klu dbena rumh rkyt bratus unit bolh dbena.. kpd omakkau tolg terjah kroni2 yg trlibt ni brpa rm dia org dato khalid bgi nk tgok krjujrnnya.

    ReplyDelete
  11. Jangan risau..lepas ini Faekah akan buat PC untuk menjelaskan keadaan..ini semua fitnah dan semata2 fitnah..huhuhu

    ReplyDelete
  12. Jangan menuduh yang bukan bukan..kita harus berperasangka baik..Kroni TSKI cuma ambil 2% saja ..dlm MBI..bukan ambil 2% dari 3 billion duit Kerajaan negeri..

    ReplyDelete
  13. Jangan ingat UMNO jer pandai kebas duit..Bebas pun pandai juga..

    ReplyDelete